Lue keskustelun säännöt.
Kananmunien takaisinveto
23.06.2026 |
Siis onko tässä nyt jotain riskiä, jos noita takaisinvedettäviä munia on syönyt jo toista rasiallista viime viikkoina??
Kommentit (2)
Olen myös syönyt pari rasiallista takaisinvedettäviä kananmunia ja heti päivällä alko möyrimään mahassa kun luin uutisen.. :D
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei ole riskiä. Tuo takaisinveto on vain varotoimenpide, eivät ole nuo takaisinvedettävät munat sieltä kanalasta missä on positiivinen salmonellanäyte tullut. Kananmunan kuoressa on leima, josta saat varmuuden, onko se edes tämän varatoimenpide-takaisinvedon piirissä. Takaisinvedon piirissä olevien munien kuoressa tietty leima, jos kananmunan leima on eri niin ei ole edes takaisinvedon piirissä vaikka parasta ennen päiväys olisi 12.7. tai sitä aiempi. Lisäksi salmonella kuolee sisälämpötilan ollessa+70 astetta.