Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö uskallat värjätä hiuksiasi? (linkki)

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N16 kirjoitti:

En värjää tukkaani . Luonnolliset ovat kauniimpia . Ikää 16. Enpä tuhoa hiuksiani.

Lestadiolaiset ovat vähän jäävejä ottamaan kantaa kyseiseen aiheeseen.

Vierailija
62/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea juttu. Itse en ole vuosiin enää värjännyt, koska oma väri sopii parhaiten, säästyy rahaa, enkä saa turhia kemikaaleja elimistöön. Mutta nuorempana vaalensin hiuksia kampaamossa pari vuotta. Monesti väriaine kirveli. Ilmeisesti yleinen reaktio, vaikka kyllähän tuon pitäisi jo olla varoitusmerkki, ettei kannata värjätä. Se ei ole hyväksi. Viimeisellä kampauskäynnillä aine sattui tavallista enemmän, ja kotona huomasin, että päänahassa oli pieniä rakkuloita/haavoja. Kun päänahka parantui, kuollut iho hilseili pois. Tuo oli vika kerta kun kävin värjäytttämässä. Kyseessä ei ollut mikään kotikampaaja, vaan ihan kunnollinen useamman työntekijän kampaamo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut värjäämisestä, vaan siitä, että idiootti äiti ei viitsinyt maksaa kampaajasta, joka olisi osannut homma. Aivan oma vika. Ja mikä oli tämä autoon meneminen ja 1,5h tunnin odotus? Ei hälytyskellot soinut? Minusta äiti olisi voinut tehdä tuon itkuvirren sisältäneen varoitusuutisen ihan omasta tyhmyydestään.

C´moooon! Miten tästä(kin) saa väännettyä tilanteen ÄIDIN syyksi? Tällä kampaajan irvikuvalla, joka värinpoiston ja värjäyksen suoritti, ei ole mitään tekemistä vamman kanssa, niinkö oikeasti ajattelet??

No miksi tyttö vietiin amatöörikampaajalle? Varmaan siksi että " tulee halvemmaksi". Mitä muuta syytä voi olla? Ja kenestähän se asia oli lähtöisin muista kuin vanhemmista?

Sulla on paha luetun ymmärtämisen ongelma. Se tyttö meni siskonsa kanssa ystävänsä luokse tekemään sen värjäyksen. Aika monet nuoret menevät kavereidensa värjättäväksi.

Ongelma taitaa olla sinulla itselläsi. Asialla oli nimenomaan koulutuksen saanut kotikampaaja.

Vierailija
64/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luonnonhennalla värjään ihan huoletta. ✌️ Niitä synteettisten värien myrkkyjä en uskaltais enää päähäni laittaa.

Vierailija
65/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut värjäämisestä, vaan siitä, että idiootti äiti ei viitsinyt maksaa kampaajasta, joka olisi osannut homma. Aivan oma vika. Ja mikä oli tämä autoon meneminen ja 1,5h tunnin odotus? Ei hälytyskellot soinut? Minusta äiti olisi voinut tehdä tuon itkuvirren sisältäneen varoitusuutisen ihan omasta tyhmyydestään.

C´moooon! Miten tästä(kin) saa väännettyä tilanteen ÄIDIN syyksi? Tällä kampaajan irvikuvalla, joka värinpoiston ja värjäyksen suoritti, ei ole mitään tekemistä vamman kanssa, niinkö oikeasti ajattelet??

No miksi tyttö vietiin amatöörikampaajalle? Varmaan siksi että " tulee halvemmaksi". Mitä muuta syytä voi olla? Ja kenestähän se asia oli lähtöisin muista kuin vanhemmista?

Sulla on paha luetun ymmärtämisen ongelma. Se tyttö meni siskonsa kanssa ystävänsä luokse tekemään sen värjäyksen. Aika monet nuoret menevät kavereidensa värjättäväksi.

Ongelma taitaa olla sinulla itselläsi. Asialla oli nimenomaan koulutuksen saanut kotikampaaja.

Joo se oli koulutuksen saanut kotikampaaja ja YSTÄVÄ.

Vierailija
66/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut värjäämisestä, vaan siitä, että idiootti äiti ei viitsinyt maksaa kampaajasta, joka olisi osannut homma. Aivan oma vika. Ja mikä oli tämä autoon meneminen ja 1,5h tunnin odotus? Ei hälytyskellot soinut? Minusta äiti olisi voinut tehdä tuon itkuvirren sisältäneen varoitusuutisen ihan omasta tyhmyydestään.

C´moooon! Miten tästä(kin) saa väännettyä tilanteen ÄIDIN syyksi? Tällä kampaajan irvikuvalla, joka värinpoiston ja värjäyksen suoritti, ei ole mitään tekemistä vamman kanssa, niinkö oikeasti ajattelet??

No miksi tyttö vietiin amatöörikampaajalle? Varmaan siksi että " tulee halvemmaksi". Mitä muuta syytä voi olla? Ja kenestähän se asia oli lähtöisin muista kuin vanhemmista?

Sulla on paha luetun ymmärtämisen ongelma. Se tyttö meni siskonsa kanssa ystävänsä luokse tekemään sen värjäyksen. Aika monet nuoret menevät kavereidensa värjättäväksi.

"Nainen kertoo, että hänen 16-vuotias tyttärensä oli pitkään halunnut värjätä tummat hiuksensa vaaleiksi. Lopulta sovittiin, että hän menee sukulaiskäynnille toiselle paikkakunnalle, ja käy samalla siellä tutulla kotikampaajalla.

- Värjäyksestä oli sovittu meidän vanhempien kanssa ja luotimme, että kaikki menee hyvin. Värjääjällä oli meidän tietojemme mukaan kampaajan koulutus, äiti kertoo Iltalehdelle."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Vierailija
68/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaasta asti oon ite värinpoistellut ja värjäillyt hiuksiani, sillä luotto meni kampaajiin. Kerran leikkasi lantiolle asti ylettyvät hiukset olkapäille, vaikka piti vain latvat tasoittaa, niinkuin aiemmin. Toisen kerran leikkasi lapaluihin ylettyvät hiukset niskapitusiksi. 

Osaan käyttää hiusaineita ja tiedän milloin on joku vialla. Nykyään ainoa värjäys hiuksiini on värinpoisto juurikasvuun kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001228402.html

"Tumman värin poistamiseksi piti ensin suorittaa värinpoisto. Värinpoistoon käytettiin 12 prosentin hapatetta ja päälle laitettiin muovikelmua. Sen jälkeen hiuksia värjänneen kaverin piti lähteä kauppaan ja hän sanoi, että tyttö voi lähteä mukaan tai jäädä odottamaan sisälle. Tyttö lähti mukaan, mutta alkoi jo kauppareissulla kuumassa autossa odotellessaan tuntea kovaa poltetta päänahassaan."

Siis muovikelmua mitä? Millaisen kampaamokoulutuksen noiden tuttu on siis käynyt?

Vierailija
70/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käräjille tollanen kampaaja kuuluu. Tytölle korvauksia aiheutuneesta kivusta ja särystä, loppuelämäksi aiheutunut haitta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Koita nyt hyvä ihminen lukea juttu ennen kommentoimista! Tyttö meni KAMPAAJAYSTÄVÄNSÄ luo värinpoistoon.

Vierailija
72/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla kampaajakoulutusta tuollaisella. Ei minulle ainakaan ole ikinä mitään kelmua laitettu päähän. Foliota kyllä käytetään esim raidoituksessa. Myöskään kahta tuntia ei pidetä päässä varmaan mitään väriä ja varsinkaan hallitsemattomissa lämpötilaolosuhteissa.

Saati että olisi kesken värjäyksen lähdetty kauppaan. Mikä ihme voi olla niin elintärkeää, että väri päässä pitää lähteä kauppaan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräässä laadukkaassa kampaamossa laitettu usein kelmu päähän. Tosin kyse on ollut värjäyksestä, eikä värinpoistosta. Semmoisen lämpölaitteen allakin olen istunut.

Tässä on ihan selkeästi kyse "kampaaja"ystävän välinpitämättömyydestä ja osaamattomuudesta. Täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkit. Vahingostaan pitää ottaa vastuu ja pahoitella sitä, eikä vältellä ja selitellä. Hiusten värjäykseen perehtymätön teini on hyväuskoisesti luottanut häneen.

74/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn aina ammattitaitoisella kampaajalla, en naapurintytöllä. Hiukan voisi ajatella, mitä tuli tehtyä. Ikävä tapaus kuitenkin ja kipeetä kyllä tekee.

Värjään hiukseni itse. Mieluummin kävisin kampaajalla mutta opiskelijan tuloista en voi maksaa 140 euroa kuukaudessa kampaajalle. Oppilastyötkin ovat budjetilleni liikaa ja siellä en saanut aivan toivomaani sävyä kun kotona olen saanut haluamani sävyn paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Koita nyt hyvä ihminen lukea juttu ennen kommentoimista! Tyttö meni KAMPAAJAYSTÄVÄNSÄ luo värinpoistoon.

Kotikampaamo ja ystävä kampaaja on vähän eri juttu.

Vierailija
76/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta en käytä synteettisiä hiusvärejä. Kasviväreillä olen värjännyt jo pari vuotta eikä noita pahanhajuisia kemikaaleja ole ikävä.

Millä kasviväreillä?

Vierailija
77/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista olisi päässyt ammattilaisen käsissä tapahtumaan. Mutta ihmettelen kyllä näitä yläpeukkuja keränneitä kommentteja tyyliin "idiootit vanhemmat eivät ole malttaneet maksaa oikeaa kampaajaa ja tässä on lopputulos" jne. Siitä on jo tovi, kun itse olin 16-vuotias, mutta tuolloin ei hiustenvärjäysasioista vanhempien kanssa juurikaan neuvoteltu. Sitä varattiin kampaamokäyntejä, jos siltä tuntui, ja osteltiin itse kaupungilla käydessä jos jonkinlaista väriä kokeiluun. Aika itsenäistä lienee keskimääräisen 16-vuotiaan päätöksenteko hiustensa suhteen. Tosin pilalle menneistä, hiukset käristäneistä vaalennuksista liikkuu niin paljon kauhujuttuja, että luulisi ihan jo hiusten kunnon takia (puhumattakaan ihon palovammoista) tuon ikäisen olevan varovainen vaalennusaineiden kanssa. Toki ymmärrän, että luotto kampaajakoulutuksen saaneeseen kaveriin voi olla kova, sitä helposti ajattelee, että tämä tietää kokemuksesta, mitä tekee, ja sekoittaa vaalennusaineen juuri henkilökohtaista hiuslaatua silmällä pitäen ym.

Vierailija
78/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
79/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä äidin facebookista se kirjoitus:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154389638044407&set=a.4907411…

Ei kyllä näytä siltä, että oltaisiin Olaplexia käytetty.

Vierailija
80/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N16 kirjoitti:

En värjää tukkaani . Luonnolliset ovat kauniimpia . Ikää 16. Enpä tuhoa hiuksiani.

Hieno homma! Kaikille todellakin sopii parhaiten se oma luonnollinen väri. Olisinpa ollut yhtä fiksu sinun iässäsi!

Mikä luonnollinen väri? Lapsena ja nuorena minulla oli vaaleat hiukset jotka muuttuivat tylsän maantien/hiirenharmaaksi. Mielestäni minulle sopii paremmin juuri se luonnollinen vaalea väri, kulmakarvani ovat silloisten hiusteni sävyiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan