Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen täysin järjetön päätös hallitukselta!

Vierailija
23.06.2026 |

Eduskunta hyväksyi muutokset alkoholilakiin – etämyynti sallitaan, Alkot voivat olla sunnuntaisin auki | Politiikka | Yle

 

https://yle.fi/a/74-20232866

 

Nuo eivät ole ihmisiä eivätkä millään tavalla järjissään jotka päättää meidän asioistamme!!

Tuollaisilta on otettava valta pois!!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mielestäsi näin. Omassa kaveripiirissä kaikkien mielestä hyvä päätös mennä liberaalimpaan suuntaan.

Vierailija
2/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole ihmisiä? Onko sulla kaikki kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä olisi pitänyt tehdä kansanäänestys. Ei tämän hetkisillä päättäjillä ole kykyä arvioida miten mittavat vahingot ja kustannukset tästä seuraa yhteiskunnallisesti. Taas on harjoitettu laput silmillä-politiikkaa.

Vierailija
4/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh - ilmeisesti oluen pikatilaukset kotiin ei onnistu, täytyy sitten huristella sunnuntaisin sohvaskuutilla Alkoon ostamaan väkevämpää.

Vierailija
5/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olisi pitänyt tehdä kansanäänestys. Ei tämän hetkisillä päättäjillä ole kykyä arvioida miten mittavat vahingot ja kustannukset tästä seuraa yhteiskunnallisesti. Taas on harjoitettu laput silmillä-politiikkaa.

Kansanäänestys kaikesta mistä olet eri mieltä?

Vierailija
6/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what? En ymmärrä aloituksen pointtia. Eihän mikään mullistunut siitäkään päätöksestä, että miedot viinit tulivat ruokakauppoihin. Alkoholin kulutus on päin vastoin vaan laskenut, vaikka mitä katastrofia manattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ei vieläkään osaa sitoutua demokratiaan. 

Vierailija
8/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö siellä Alkossa vielä joku nykyään? 😂 Monille riittää maitokaupan juomatarjonta.

Ja sääliksi käy niitä viinakuskeja, jotka tulee joutumaan konflikteihin ja vaaratilanteisiin puistoissa ja kotiovilla, kun kuski toteaa, ettei se viinantilaaja olekaan tarpeeksi klaarissa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ainoastaan EU-lainsäädännön pakottama alkoholin tilaaminen ulkomailta tulisi sallia, jotta verotulot jäävät ulkomaille. Sen sijaan kotimaisilta yrittäjiltä pitää kieltää kotiinkuljetus! Minä olen vasemmistolainen ja vihaan Suomea.

Vierailija
10/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei vieläkään osaa sitoutua demokratiaan. 

Mitä tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-euroopassa ihan normisettiä. Alkoholin käyttöä on nyt opeteltu riittävän kauan, ne jotka eivät oppineet niin sietääkin kuolla alkoholimyrkytykseen.

Vierailija
12/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei vieläkään osaa sitoutua demokratiaan. 

Oletko puolesta vai vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti hakee viinansa vaikka valtameren pohjasta, jos se on ainoa paikka, jossa sitä on saatavilla. Kotiinkuljetus ei muuta kenenkään sairautta yhtään mihinkään suuntaan.

Ihan oikein, että koko kansaa ei enää holhota muutaman juopon takia 

Vierailija
14/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei vieläkään osaa sitoutua demokratiaan. 

Kun ap harjoittaa demokratiaan elimellisesti kuuluvaa toimintaa, niin vedätpä oudon johtopäätöksen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö siellä Alkossa vielä joku nykyään? 😂 Monille riittää maitokaupan juomatarjonta.

Ja sääliksi käy niitä viinakuskeja, jotka tulee joutumaan konflikteihin ja vaaratilanteisiin puistoissa ja kotiovilla, kun kuski toteaa, ettei se viinantilaaja olekaan tarpeeksi klaarissa kunnossa.

Luuletko oikeasti että kuljettajaa kiinnostaa asiakkaan kunto?

Vierailija
16/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri nautittua MM-kisoja katsellessa viimeisen oluen 24 tölkin lavasta jonka toin Tallinasta kesällä 2024.

Seuraavaksi täytyy korkata kesällä 2025 tuotu 24 tölkin paketti.

On väärin puuttua luonnonvalintaan. Mitä nopeammin siihen taipuvaiset dokaavat tai peukuttavat itsensä, sen parempi. Kukaan ei alkoholisoidu tai tule riippuvaiseksi kerrasta tai kahdesta.

Siihen tilaan pitää pyrkiä määrätietoisesti ja ihan ajan kanssa täysin omasta tahdostaan.

Vierailija
17/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei vieläkään osaa sitoutua demokratiaan. 

Oletko puolesta vai vastaan?

Vastaisitko.

Vierailija
18/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopoillakin on lapsia, jotka kärsivät tästä päätöksestä, mutta sekös teitä sivistyneitä kiinnostaa. 

Vierailija
19/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopoillakin on lapsia, jotka kärsivät tästä päätöksestä, mutta sekös teitä sivistyneitä kiinnostaa. 

Ne alkoholistithan eivät olekaan sitä viinaa tähän asti mistään saaneetkaan vai kuinka?

Voitko selittää miten niistä sitten ikinä edes tuli alkoholisteja kun viinaa on saatavilla runsain määrin vasta tämän päätöksen jälkeen?

Vierailija
20/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tavan ihminen osaa ennakoida illallisviinitarpeensa ja ostaa ne kauppareissullansa? Viedäänkö viimeinenkin liikkuminen kotiinkuljetuksilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän