Vieläkö uskallat värjätä hiuksiasi? (linkki)
Kommentit (167)
Värjään. Juuri eilen ostin paketin omaa väriäni Anttilan loppuunmyynnistä, sain yli neljä euroa hinnasta pois. Ensi kuun loppupuolella on taas uuden värin aika, kun harmaat alkavat repsottaa otsalla ja päälaella ohimoista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole värjännyt enkä aio värjätä. Kyllähän se jo on yleisessä tiedossa, ( pitäisi ainakin olla jos on yhtään aikaansa seurannut) että väriaineet on kovia myrkkyjä. Monet kampaajat ovat itse sairastuneet kun joutuvat niitä jatkuvasti käsittelemään ja monia uutisia on jo tullut kuinka naiset on väriaineille herkistyneet ja tullut pahoja juttuja.
Naiset herkistyvät, mutta miehet eivät? Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole värjännyt enkä aio värjätä. Kyllähän se jo on yleisessä tiedossa, ( pitäisi ainakin olla jos on yhtään aikaansa seurannut) että väriaineet on kovia myrkkyjä. Monet kampaajat ovat itse sairastuneet kun joutuvat niitä jatkuvasti käsittelemään ja monia uutisia on jo tullut kuinka naiset on väriaineille herkistyneet ja tullut pahoja juttuja.
Naiset herkistyvät, mutta miehet eivät? Tämä selvä.
Niinpä. Miehet eivät herkisty kun eivät värjää. Eikö se ole aika loogista? Monenkos tavallisen miehen tiedät värjäävän säännöllisesti tai ollenkaan? Mä en tiedä ketään. Kun harmaatkin hiukset vaan kasvattavat miehen charmia ja statusta.
Vierailija kirjoitti:
Värjäsin vuosia hennalla. Nykyään käytän Elumenia. Toivottavasti kasvi- ja suoravärjäys yleistyvät ja tieto niistä leviäisi. Hennallakin on huono maine hennatatuointiallergioiden takia, vaikka oikealla hennalla ei ole niiden kanssa tekemistä. Allergiat ovat johtuneet juuri siitä kemikaalihiusvärien aineesta, jota hennatatuointiaineeseen on lisätty tummemman värin saamiseksi.
Kasvivärjäys on hyvä vaihtoehto, jos ei halua vaalentaa tai vaihtaa väriä jatkuvasti. Suosittelen aikuisille, en mieltään muuttaville teineille. Heille suosittelen suoravärejä ja kevyitä sävytyksiä niillä, jos jotain pakko saada.
Sama homma täällä! Käytän Elumenia sekä kasviväriä (indigo-henna). En tosin tiedä mikä minulle kasvivärissä aiheuttaa jälkeenpäin särkyä päässä sekä jaloissa.
Aivan sairas päästään tuo "kampaaja" tuttu! Pistää oikein vihaksi. Toivottavasti tyttö paranee pian.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairas päästään tuo "kampaaja" tuttu! Pistää oikein vihaksi. Toivottavasti tyttö paranee pian.
Ai siis miten niin "päästään"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta en käytä synteettisiä hiusvärejä. Kasviväreillä olen värjännyt jo pari vuotta eikä noita pahanhajuisia kemikaaleja ole ikävä.
Kasvivärit ovat aiheuttaneet pahoja reaktioita myös, mm. allergisoivat helposti.
Laitatko linkkiä väitteesi tueksi?
Jollain kotipuoskarillako se on tätä ennenkin käynyt värjäyttämässä, jos on jo vuosia värjännyt hiuksiaan. Minun kampaajani sanoi, etteivät he värjää kestovärillä alle 16 v hiuksia. Korkeintaan kevytväreillä (vai mikä nimitys niille nyt olikaan).
Jos on ollut koulutettu kampaaja, olisi pitänyt tietää että 12% hapetetta saa käyttää vain raidoituksissa kun aine ei koske päänahkaa. 12% hapetteella sitten vielä kuumaan autoon kelmu päässä.. Kamalaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta en käytä synteettisiä hiusvärejä. Kasviväreillä olen värjännyt jo pari vuotta eikä noita pahanhajuisia kemikaaleja ole ikävä.
Sama, tosin pidempään. Kampaamossa värjäytin kyllä reilun vuosikymmenen, joten niitä altistuksia saa tässä vielä paikkailla varmaan pitkään. Joka kerta kirveli päänahkaa, ihan kampaamosta tai maasta riippumatta (Suomessa aluksi).
Kampaajat ei hirveän helposti suostu tekemään värinpoistoa, koska se on niin raju toimenpide hiuksille. Olaplex ei auta ja sitä hoitoa pitäisi kotonakin käyttää.
Värinpoisto KAKSI TUNTIA PÄÄSSÄ, ELMUKELMUN ALLA?!?!?!?! Ja vielä kuumassa autossa istuttu. Ei hyvää päivää. Onko värjäävä ollut aineissa kenties?? Aivan mielipuolista touhua. Joo, värinpoiston uskallan tehdä edelleen ja muutenkin värjätä sillä en ole hullu enkä tyhmä.
Uskallan, sillä en ole niin hemmetin idiootti, että jättäisin aineen päähäni noin pitkäksi aikaa ja vielä kuumassa. Ihan älykääpiö tuo värjääjä.
Itse aloitin värjäämään jo noin 13-vuotiaana, mikä jälkeenpäin ajateltuna oli virhe. Värjäsin useasti ja monesti myös vaihtelin väriä. Muistan, että jo silloin vaalentaminen aiheutti jonkinmoisen reaktion päänahassa, ja se kirveli ja aiheutti rakkuloita. Tämä oli siis kampaajalla, 17-vuotiaana värjäsin myös vaaleaksi mutta kotona. Ihmettelen miksi edes värjäsin toista kertaa vaaleaksi, järkyttävä juurikasvu ilmestyi jo parin viikon kuluttua:D Mutta siis niin, päänahassa aina tuntui hieman, kun värjäsin kampaajalla. Oletan, että se johtui niiden värien voimakkuudesta, kun kotona tummalla värjääminen ei aiheuttanut kutinaa tai kirvelyä lähes ollenkaan.
Viime joulukuussa muistaakseni kävin kampaajalla värjäämässä monen vuoden tauon jälkeen, koska halusin jonkun ratkaisun tähän värjäyskierteeseen. Juureen laitettiin sävyä joka oli lähes oman maantienharmaan sävyni värinen, ja muuten tukkaan laitettiin vaaleita raitoja. Päämääränäni oli ja on edelleenkin lopettaa värjäys kokonaan ja saada oma luonnollinen väri takaisin, koska olen niin kyllästynyt värjäilyyn, juurikasvuun ja siihen rahanmenoonkin. Lisäksi ei voi olla kovin terveellistä värjätä hiuksia monia vuosia... Ja siis tälläkin kerralla, vaikka siitä oli vähintään 4 vuotta kun viimeksi värjäsin kampaajalla, niin päänahka alkoi kutista ja kirvellä melko paljonkin ja se oli melko ahdistavaa. Nyt en kuitenkaan ole sen jälkeen värjäillyt hiuksia. Vaikka vaaleat raidat näyttävätkin takaa päin aika hauskoilta 7kk värjäämättömyyden ja juurikasvun vuoksi, niin koitan olla värjäämättä, ja tähtään siihen omaan väriini.
Jälkeenpäin olisin toivonut, ettei rakas äitini olisi suostunut niin helposti jatkuviin kampaajakäynteihini, ja etten olisi koskaan aloittanut värjäilyä :D
Olisi tuokin tyttö ostanut kaupasta turvallisen värinpoistopaketin ja noudattanut pakkauksen ohjeita. Itse olen niitä käyttänyt ainakin sen seitsemän kertaa, eikä mitään ongelmia ikinä. 😐
Eikö tuo ala täyttää jo pahoinpitelyn tunnusmerkistöä? Pistetään liian vahva myrkky liian pitkäksi aikaa elmukelmun alle ja kuumaan autoon. Ja kun tyttö valittaa kipua, "kampaaja" ei reagoi, vaan aineen annetaan olla. Sitten paha palovamma jätetään hoitamatta ja kielletään kertomasta vanhemmille. Sen sijaan sen päälle laitetaan toinen väri polttamaan pikkaisen lisää. Ei tuossa ole enää kyse pelkästään väriaineiden vaarallisuudesta, vaan poliisijuttu tuosta pitäisi tehdä. Täysi-ikäiseltä "kampaajalta" täysin vastuutonta toimintaa.
Älkää nyy hyvät ihmiset syyttäkö tyttöä, äitiä, väriaineita!!!!
-Suurin osa 16v värjäilee, ja jo paljon nuorempanakin hiuksiaan.
-Suurin osa meistä luottaa ammattilaiseen..eikä pyydä näyttämään koulutodistusta. Eikö.
Syy tässä kaikessa on vain ja ainoastaan
"Kampaajan" joka ei hallinnut hommaa. Ei edes vaaramerkkien ilmaannuttua. Eikä edes vielä silloinkaan kun vahinko oli jo nähtävissä!!!
Tämä on sama kuin lääkäri leikkauksessa, tms muu vastaava ammatinharjoittaja tekee virheen ammattia harjoittaessaan!!!
Ehdottomasti syyte tulee nostaa!
Korvauksia tulee kivuista, säryistä, ja pysyvästä haitasta hakea!
Hyvä että perhe teki asiasta julkisen!
Olkoon tämä opetus kaikille ammattiaan harjoittaville. Että olemme vastuussa hyvässä ja pahassa tekemisistämme kun teemme ammattinimikkeellä työtä!
Kyllä uskaltaisin värjätä tukkaani, sillä virheenhän teki tuo kampaaja. Kesken työn ei poistuta mihinkään, vaan olisi edes tehnyt sen värinpoiston loppuun, eikä odotuttanut tätä tyttöä väriaine päässä yli sen ajan, mitä saa ja vieläpä kuumassa autossa. Ei siis ihme, että on tullut noin pahaa vauriota päänahkaan. :<
Ammattilainen ei toimisi noin, ei ainakaan minun mielestä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole värjännyt enkä aio värjätä. Kyllähän se jo on yleisessä tiedossa, ( pitäisi ainakin olla jos on yhtään aikaansa seurannut) että väriaineet on kovia myrkkyjä. Monet kampaajat ovat itse sairastuneet kun joutuvat niitä jatkuvasti käsittelemään ja monia uutisia on jo tullut kuinka naiset on väriaineille herkistyneet ja tullut pahoja juttuja.
Naiset herkistyvät, mutta miehet eivät? Tämä selvä.
Niinpä. Miehet eivät herkisty kun eivät värjää. Eikö se ole aika loogista? Monenkos tavallisen miehen tiedät värjäävän säännöllisesti tai ollenkaan? Mä en tiedä ketään. Kun harmaatkin hiukset vaan kasvattavat miehen charmia ja statusta.
Kyllä miehet värjäävät, tai ehkä paremminkin käyvät ottamassa värihuuhteluita tai raidoituksia. Minunkin mieheni kävi nuorena värihuuhtelussa ja otatti tummanruskeisiin hiuksiinsa punaisemman hohteen. Emme tunteneet vielä silloin, mutta kuvia olen nähnyt. Aivan kaikki miehet eivät toki värjää, mutta on turha luulla, etteikö sitä tapahtuisi.
En ole värjännyt enkä aio värjätä. Kyllähän se jo on yleisessä tiedossa, ( pitäisi ainakin olla jos on yhtään aikaansa seurannut) että väriaineet on kovia myrkkyjä. Monet kampaajat ovat itse sairastuneet kun joutuvat niitä jatkuvasti käsittelemään ja monia uutisia on jo tullut kuinka naiset on väriaineille herkistyneet ja tullut pahoja juttuja.