Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö uskallat värjätä hiuksiasi? (linkki)

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Tyttöhän meni kampaajalle!

Vierailija
122/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Tyttöhän meni kampaajalle!

Ei ollut ammattilainen. Epäilen että juuri koulusta valmistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantala kirjoitti:

Älkää nyy hyvät ihmiset syyttäkö tyttöä, äitiä, väriaineita!!!!

-Suurin osa 16v värjäilee, ja jo paljon nuorempanakin hiuksiaan.

-Suurin osa meistä luottaa ammattilaiseen..eikä pyydä näyttämään koulutodistusta. Eikö.

Syy tässä kaikessa on vain ja ainoastaan

"Kampaajan" joka ei hallinnut hommaa. Ei edes vaaramerkkien ilmaannuttua. Eikä edes vielä silloinkaan kun vahinko oli jo nähtävissä!!!

Tämä on sama kuin lääkäri leikkauksessa, tms muu vastaava ammatinharjoittaja tekee virheen ammattia harjoittaessaan!!!

Ehdottomasti syyte tulee nostaa!

Korvauksia tulee kivuista, säryistä, ja pysyvästä haitasta hakea!

Hyvä että perhe teki asiasta julkisen!

Olkoon tämä opetus kaikille ammattiaan harjoittaville. Että olemme vastuussa hyvässä ja pahassa tekemisistämme kun teemme ammattinimikkeellä työtä!

Olen samaa mieltä. Ymmärtäisin, jos kampaaja olisi virheensä huomattuaan heti pyrkinyt rauhoittamaan päänahkaa kylmällä vedellä ja kertomalla asiasta tytölle sekä vaikka soittamalla tämän äidille. Että tarkkailevat päänahan tilannetta eikä laiteta mitään ennen kuin iho rauhoittuu. Ihminen joka kantaa vastuunsa ja myöntää virheensä on kunnon ihminen.

Vierailija
124/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en uskaltaisi? Tuossa tehty kaikki mahdolliset virheet pahimmalla mahdollisella tavalla. Aivotonta touhua kummankin osalta, sekä värjääjän että värjättävän. Ei noin tyhmiä ihmisiä vaan voi olla.

Vierailija
125/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitetaan kampaajalla aina vaaleita raitoja (vaalennusaineella kai). Väri ei ole koskaan kosketuksissa päänahkani kanssa (paitsi silloin hetken aikaa kun aine pestään pesupaikalla pois). Olen harmitellut joskus sitä että tyveen jää yleensä puolisen senttiä sitä omaa väriä näkyviin eikä ainetta tungeta ihan päänahkaa myöten, mutta enpä valita enää...

Vierailija
126/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan värjännyt,se on sellaista horojen hommaa.

Reps, voin kuvitella minkälainen maatalon emäntä se siellä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt tai edes sävyttänyt hiuksiani moneen vuoteen, sillä viimeisillä kerroilla aineet alkoivat kipristellä päänahassa. Katsoin parhaimmaksi tyytyä luonnon omaan väriin, joka sinänsä onkin aika sievä, sillä harmaantuminen näkyy raitoina. Muutaman kerran on jopa kysytty, olenko ottanut raitoja. En ole.

Vierailija
128/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin kuvitella kuinka kaikissa kampaamoissa yökitään tälle jutulle ja kauhistellaan kahvihuoneessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Tyttöhän meni kampaajalle!

Ei ollut ammattilainen. Epäilen että juuri koulusta valmistunut.

Kuulemma oli ammattilainen, entinen yrittäjä. Ainakin jos on meidän kylän paikallisjuoruja uskominen.

Vierailija
130/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Tyttöhän meni kampaajalle!

Ei ollut ammattilainen. Epäilen että juuri koulusta valmistunut.

Kuulemma oli ammattilainen, entinen yrittäjä. Ainakin jos on meidän kylän paikallisjuoruja uskominen.

Luitko yhtään noita artikkeleita?

"Samalla he menivät tekemään vaalennuksen kampaajakoulutuksen saaneen täysi-ikäisen ystävänsä luokse."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse enää värjää  hiuksiani. Syynä  herkkä päänahka ja  se, etten oikeastaan ikinä ollut  tyytyväinen siihen värjättyyn lopputulokseen. Sitä piti  aina taittaa suoraväreillä kun  haalistui jne. 

Mutta siltikään mun mielestä tämä tapaus ei sinänsä anna aihetta hiusvärien  demonisoitiin. Tässä ei  ole kyse mistään allergisesta reaktiosta tai hiusvärien yleisvaarallisuudesta, vaan siitä että ko. puoskari on käyttänyt aineita ihan täysin ohjeidenvastaisesti. Täällä on jo moneen kertaan listattu mitä tuossa tehtiin väärin. Täyttää jo melkein pahoinpitelyn tunnusmerkit. Ensin käytetty väärää hapetetta, sitten annettu sen vaikuttaa ihan järjettömän pitkä aika kelmutettuna ja sitten vielä uudelleen värjätty tukka tuolla punaisella sävyllä, vaikka päänahka oli jo vaalennuksessa palanut. Ei todellakaan näin.

Eli mun mielestä tämä ei sinänsä hiusvärien vaaroista todista mitään, vaan syyttävä sormi osoittaa tuota  kotikampaajaa. Jos googlettelee, niin löytää uutisia hiusvärien sisältämän ppd:n  aiheuttamista vakavista allergiareaktioista. Ne ovat mun mielestä kuitenkin eri asia kun tuotteen täysin virheellinen käyttö.

Vierailija
132/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle etenkin vaalennuksissa aina. Maksaa paljon, mutta ei ainakaan käy noin.

Tyttöhän meni kampaajalle!

Ei ollut ammattilainen. Epäilen että juuri koulusta valmistunut.

Kuulemma oli ammattilainen, entinen yrittäjä. Ainakin jos on meidän kylän paikallisjuoruja uskominen.

Luitko yhtään noita artikkeleita?

"Samalla he menivät tekemään vaalennuksen kampaajakoulutuksen saaneen täysi-ikäisen ystävänsä luokse."

Eikö kampaajakoulutuksen saanut täysi-ikäinen ystävä voi olla entinen yrittäjä? Ei tuo täysi-ikäisyyden maininta tarkoita sitä, että ko. henkilö olisi juuri täysi-ikäistynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajakoulutusen saanut on ammattilainen. Vaan ei välttämättä kokenut. Mutta kuitenkin vastuussa oleva ammatin harjoittaja mikäli töitä tekee!!

Vai meinaatteko että kaikki koulunsa käyneet putkiasentajasta sairaanhoitajaan eivät ole ammattilaisia koulusta valmistuttuaan??!! JOS teet ko.työtä koulutettuna, OLET vastuussa myös tekemisistäsi!!!!

Vierailija
134/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskallan. Mulla on tapa värjätä ihan vaan kotona missä voin heti tarvittaessa pestä värin pois, tehdä allergiatestit ja kuullostella oman päänahan ja hiusten vointia. Tollaset hiusväristä johtuvat palovammat/ihottumat voi helposti estää sillä että pesee sen värin pois jos alkaa tuntumaan pahalta. Allergista reaktiota ei voi aina ennustaa, vaikka tekisi ohjeiden mukaisen allergiatestin, sillä allerginen reaktio voi syntyä seuraavalla altistumisella (eli ensin tekee testin ja on ok, sitten seuraava altistuminen on itse värjäysprosessi ja siitä voi saada reaktion, allergiatesti on vain ehkäisemistä varten mutta ei ole 100% varmaa että jos ei tule testistä niin ei tule värjäyksestäkään).

Ja mitään hapatteella toimivaa hiusväriä ei pidetä päässä tuntia enempää, ei missään nimessä! Eikä värinpoistoa varsinkaan, siinä riittää 30 min, ihan maksimina 45 min.

Kamala tuo joka noi hiukset on värjännyt, eikä tajunnut ettei voi shoppailla puoltatoista tuntia kun nuorella, herkällä iholla on niinkin vahvaa myrkkyä, vieläpä kuumassa autossa kelmun alla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tuo tapaus johtui ammattitaidottomasta "kampaajasta", joka ei noudattanut värin ohjeita.

Vierailija
136/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilaudalla sanottiin, että tämä "kampaaja" oli tytön kummitäti. Kuulemma.

Vierailija
137/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kampaamokouluja käymätönkin tietää ettei värinpoisto voi olla noin kauaa päässä. Eihän normiväritkään oo ku 30-45min? Niit poistoja tehään sitte uuestaa kun pää on vähä rauhottunu, vai olettiko tää kampaaja saavansa noinkin tummasta vaalean yhellä kerralla.. Hirveetä, ja vielä sanonu ettei kerrota äidille. Ota nyt vittu vastuu teoistas.

Vierailija
138/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekiköhän "kampaaja" tuon tahallaan? Ja olisi nyt äiti vienyt oikealle kampaajalle, en ymmärrä tuota että aina teetetään hommat jollain sukulaisella ilmaiseksi.

Vierailija
139/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
140/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon jää iso kalju kohta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä