Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

anoppi ei ikinä, ei enää ikinä, tule hoitamaan poikaamme!

Vierailija
22.05.2016 |

jätimme pojan 2v anopille eilen kahden maissa. kun palasimme hakemaan viiden pintaan , poika nökötti hiekkalaatikolla yksin ! olin niin raivoissani, että olin tappaa anopin ja tein selväksi että lastani hän ei enää hoida!
mies yritti rauhoitella, huusin niin että naapuritaloon varmaan kuului...
selvisi, että anoppi oli tullut ruokaa laittamaan ja jättänyt pojan samaan aikaan pihalla olleiden naapurin tyttöjen vastuulle! .O
kerrostalo, vieressä vilkas ajotie...
vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä, en tunne yhtään myötätuntoa anoppia kohtaan ja pysyn päätöksessäni. lastani.hän. ei. enää.hoida,IKINÄ. kylässä voimme käydä, mutta poika ei jää sinne!

mies koettaa puolustella sillä, että lapsena oli itsekin aina veljensä kanssa kaksin tai sitten isompien lasten kanssa keskenään pihalla (syntyneet 70-luvulla)...

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse antaa lastaan yhdenkään anopin vahdittavaksi. Missä laissa se muka lukee? Ja huutaminen ole liioiteltua, miten se anoppi muuten tajuaisi tehneensä väärin. VÄÄRIN!!! Minä huudan anopille harva se päivä kun se on niin tyhmä ;)

Vierailija
62/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla provo. 70-luvulla syntynyt on tuskin noin pienen lapsen vanhempi.

Kyllä voi olla. Tunnen kaksi äiti jotka sai lapsen 45v. Joo koville ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä lukee, niin suru tulee anoppien ja lasten takia. Tämä ei voi pitää paikkansa. Täällä taas hysteerikko äidit on vauhdissa.

Minä olen 4 lapsen äiti ja olen tehnyt virheitä lasten hoidossa. Enkä tiedä yhtään äitiä, joka ei olisi tehnyt yhtään virhettä lasten hoidossa. Anoppi teki virheen, mutta oikeuttaako se mesoamaan ja huutamaan hänelle. Aikuiset keskustelevat keskenään.

Jos olisin ap, niin pahoittelisin käytöstäni anopille ja keskustelisin asiasta. Ei tilanne huutamalla parane

Vierailija
64/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Minä olen syntynyt 70-luvulla ja mulla on 1,5-vuotias!

Vierailija
65/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä miehelläsikin on siihen sanavaltaa. Jos vaikkapa eroatte, mies anoppi hoitaa lasta juuri niin paljon kuin miehelle sopii. Sitä paitsi ap, hallaa tuossa teet vain pojallesi.

Mitä hallaa muka? Näkeehän poika vielä mummiaan mutta ei joudu heitteille tämän vahdissa. Ja minä olen eronnut ja lapset eivät vietä yhtään ex-anopillani aikaa yksin. Olet kyllä tosi kiva kun heti ennustit eroa ap:eelle. Lisää uhkakuvia vaan niinkuin hän tässä muka olisi tehnyt väärin.

Tuskin se mummi enää haluaa olla tekemisissä. Jos siis pitää paikkansa tuo miniän hullu huuto ja haukkuminen. Hän varmasti kokee, että kiittämättömyys on maailman palkka. 

Pojat tuppaavat olevan kuitenkin viime kädessä äitiensä puolella, joten hyvinkin riitasointu liittoon mahdollinen. Ero on sitten liian kaukaa haettua tässä vaiheessa. 

Mutta voisin olettaa miehen olevan nyt eri mieltä asiasta. Hyvin vanha mies parivuotiaan isäksi tämä tyyppi ja siten jo omat kantansa elämään muodostanut. 

Palsta psykologi iski jälleen! Sinähän se tiedät kaiken. Ei kukaan tiedä oliko se huuto oikeasti hullua. Ja mikä haukkuminen. Olet kyllä kummallinen jos sun mielestä ap on tarinan 'pahis' kun huusi ja anoppi ei tehnyt mitään väärää.

Et ymmärrä sanaa "jos"? 

Jos pitää paikkansa tämä aloituksen antama sävy... niin hyvinkin voi tulla ongelmia jopa parisuhteen tasolla. Harva mies haluaa äitiään alennettavan miniän toimesta. 

Nythän miniä suunnittelee näinkin radikaalia tekoa kuin että ei saisi lasta koskaan hoitaa. Kyllä se voi ottaa liiton päälle. 

Vierailija
66/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen syntynyt vuonna -78, täytän tänä vuonna 38. Olen raskaana.

Vierailija
67/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä lukee, niin suru tulee anoppien ja lasten takia. Tämä ei voi pitää paikkansa. Täällä taas hysteerikko äidit on vauhdissa.

Minä olen 4 lapsen äiti ja olen tehnyt virheitä lasten hoidossa. Enkä tiedä yhtään äitiä, joka ei olisi tehnyt yhtään virhettä lasten hoidossa. Anoppi teki virheen, mutta oikeuttaako se mesoamaan ja huutamaan hänelle. Aikuiset keskustelevat keskenään.

Jos olisin ap, niin pahoittelisin käytöstäni anopille ja keskustelisin asiasta. Ei tilanne huutamalla parane

Mutta kun ei se anoppi tehnyt mitään virhettä omasta mielestään. Ei varmaan edes pyytänyt anteeksi. Vaan jos ap jättäisi pojan hänelle uudestaan hoitoon niin taas se löytyisi jostain heitteillejätettynä. Ja varmasti olet melonut ja huutanut lapsillesi kun just myönsit tekeväsi virheitä, ehkä lapsetkin oli virheitä.

Vierailija
68/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitse antaa lastaan yhdenkään anopin vahdittavaksi. Missä laissa se muka lukee? Ja huutaminen ole liioiteltua, miten se anoppi muuten tajuaisi tehneensä väärin. VÄÄRIN!!! Minä huudan anopille harva se päivä kun se on niin tyhmä ;)

Minä en huuda kenelläkään. En lapsille saati anopille. Olen huomannut että näin asiat hoituu paremmin. Osaan myös asettua muiden asemaan

Tässäkin tapauksessa anoppi säikähti eniten. Vähempikin olisi riittänyt. Vahinkoja sattuu

Ja tässä ei sattunut

Vierailija
69/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti syntynyt 38v. Ikinä ei ole hoitanut lapiamme, en olisi edes antanut koska ikäihmisten tarkkaavaisuus on huono, eikä ne ymmärrä ettei lasta saa jättää hetkeksikään yksin. Kun ikää tulee niin väsyy eikä vaan jaksa niin lipsumisia tulee.

Lisäksi mummot hitaita ja lapset vikkeliä, erittäin huono yhdistelmä.

Toisella on 2-v. anoppi ja toisen äiti syntynyt 38 vuotiaana, mielenkiintoinen keskustelu sinänsä...

Vierailija
70/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti syntynyt 38v. Ikinä ei ole hoitanut lapiamme, en olisi edes antanut koska ikäihmisten tarkkaavaisuus on huono, eikä ne ymmärrä ettei lasta saa jättää hetkeksikään yksin. Kun ikää tulee niin väsyy eikä vaan jaksa niin lipsumisia tulee.

Toisella on 2-v. anoppi ja toisen äiti syntynyt 38 vuotiaana, mielenkiintoinen keskustelu sinänsä...

Samaa olen täällä nauranut :D

Vierailija
71/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vilkas 2-vuotias ois kaksi sekunttia pihalla yksin. Sen jälkeen se ois jo auton alla tai toisella puolen kaupunkia. Eli ymmärrän että suutuit. Siitä en tiedä olisinko itsekkään pysynyt rauhallisena.

Vierailija
72/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan teoriassa: mitä jos jotakin olisi sattunut? Sehän olisi ollut kauheaa näille vahtimaan jätetyille pikkutytöille -mikä syyllisyys heidän hartioillaan olisi ollut koko loppuelämän! Siis lapsia ei jätetä vahtimaan lapsia!!  Ei kyllä itselleni tulisi mieleenkään jättää jotain 2-vuotiasta pihalle yksin.... Ymmärrän täysin ap:n suuttumuksen.  Kyllä sille lapselle voi työntää kotona vaikka porkkanapalan jotta pystyy odottamaan ruoan valmistumista.

Alunperin se oli ap, joka ei halunnut vahtia lastaan. Siksi poika meni mummolaan. Ehkä ap:n kannattaisi pari kertaa pohtia sitä, että lapsi on hänen ja hän voi sitä hoitaa 24/7.

Mitä sanoa anopille, joka on verisesti loukkaantunut siitä, ettei saa viettää aikaa lasten kanssa ilman lasten vanhempia ja yökylässä tai mökkireissulla? Haluaisi kertoa ystävilleenkin, miten saa ("joutuu") hoitamaan lapsenlapsia. Miniä kanssa kirsityy välit pahasti, kun on niin itsekäs, ettei vie anopille lapsia hoitoon koskaan. Mielellään joka päivä tietenkin..

Vierailija
73/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne pari vuotta sitten vastaavantyyppistä tilanteesta, jonka jälkimainingeissa välit omiin vanhempiini melkein menivät. Olin sopinut äitini kanssa, että hän hakee rattailla 1,5 vuotiaan lapseni päivähoidosta ja kärrää meille. Matka olisi ollut kilometrin ja tämä sopi hänelle.

Kun tulin kotiin, siellä olivatkin molemmat vanhempani lapsen kanssa. Kertomatta minulle olivat vaihtaneet suunnitelmaa lennosta ja lähteneetkin molemmat hakemaan lasta autolla, ilman turvaistuinta. Olivat vaan laittaneet 1,5 vuotiaan takapenkin keskimmäiselle paikalle tavalliseen aikuisten turvavyöhön ja ajelleet meille.

Sain täyskilarit. Tollainen pieni lapsi lentäisi aikuisten viiden välistä kuin leppäkeihäs eikä edes mielellään matkustaisi kasvot menosuuntaan. Eivät yhtään tajunneet mitä "vauhkosin ja ylireagoin". Päinvastoin alkoivat moittia että olin kiittämätön ja ettei olisi kannattanut edes kertoa. Totesin etten voi enää antaa lasta heille hoitoon jos eivät itse näe mitään pahaa tollaisessa ja sitten vaan jatkossa todennäköisesti olisivat kertomatta mutta jatkaisivat. Ei puhuttu tai nähty kahteen kuukauteen. Sen jälkeen hankkivat autoonsa lasten turvaistuimen ja ovat myös käyttäneet sitä.

Vierailija
74/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä virheitä ja virheitä. Ja vahinkoja sattuu, mutta vahinko ei ole se, että jätetään 2-vuotias ala-asteikäisten lasten vahdittavaksi ja itse mennään laittamaan ruokaa.

Vierailija
75/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse haluta provosoida näitä, jotka eivät päätyneet teineinä äideksi.

Vierailija
76/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 50v. ja sain kuopuksen 38v. Nyt huomaan jo itsestäni etten jaksaisi hoitaa pieniä lapsia. Juuri se jatkuva vahtiminen tökkii. Pojilleni olen sanonut ja kertonut että hoidan jos pystyn ja ihan vain muutaman tunnin.

Mun lapset siis 12 ja 14v.

Ei nuorempikaan aina jaksa, mutta äitiyshormonit saavat jaksamaan ainakin tarpeellisimman. Ne, joilla hormonituotanto on häiriintynyt, väsyvat ja masentuvat haitallisesti, oli ikä mikä vain.

Vierailija
77/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä miehelläsikin on siihen sanavaltaa. Jos vaikkapa eroatte, mies anoppi hoitaa lasta juuri niin paljon kuin miehelle sopii. Sitä paitsi ap, hallaa tuossa teet vain pojallesi.

Mitä hallaa muka? Näkeehän poika vielä mummiaan mutta ei joudu heitteille tämän vahdissa. Ja minä olen eronnut ja lapset eivät vietä yhtään ex-anopillani aikaa yksin. Olet kyllä tosi kiva kun heti ennustit eroa ap:eelle. Lisää uhkakuvia vaan niinkuin hän tässä muka olisi tehnyt väärin.

Tuskin se mummi enää haluaa olla tekemisissä. Jos siis pitää paikkansa tuo miniän hullu huuto ja haukkuminen. Hän varmasti kokee, että kiittämättömyys on maailman palkka. 

Pojat tuppaavat olevan kuitenkin viime kädessä äitiensä puolella, joten hyvinkin riitasointu liittoon mahdollinen. Ero on sitten liian kaukaa haettua tässä vaiheessa. 

Mutta voisin olettaa miehen olevan nyt eri mieltä asiasta. Hyvin vanha mies parivuotiaan isäksi tämä tyyppi ja siten jo omat kantansa elämään muodostanut. 

Palsta psykologi iski jälleen! Sinähän se tiedät kaiken. Ei kukaan tiedä oliko se huuto oikeasti hullua. Ja mikä haukkuminen. Olet kyllä kummallinen jos sun mielestä ap on tarinan 'pahis' kun huusi ja anoppi ei tehnyt mitään väärää.

Et ymmärrä sanaa "jos"? 

Jos pitää paikkansa tämä aloituksen antama sävy... niin hyvinkin voi tulla ongelmia jopa parisuhteen tasolla. Harva mies haluaa äitiään alennettavan miniän toimesta. 

Nythän miniä suunnittelee näinkin radikaalia tekoa kuin että ei saisi lasta koskaan hoitaa. Kyllä se voi ottaa liiton päälle. 

Mutta sen mies hyväksyy, jos äiti alentaa miehen vaimoa? Sekö on ihan ok ja oikein?

Vierailija
78/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1960-luvulla ja ihmettelen edelleen, millä sitä ollaan hengissä?

Autoissa ei ollut edes turvavyötä saati turvaistuimia. Keväällä hypättiin narua katukäytävällä ja syksyllä kiipeiltiin omenapuissa omppuvarkaissa.

En ole vielä päässyt mummuksi, mutta en kyllä jättäisi 2-vuotiasta yksin pihalle.

Silti täällä tuntuu olevan melkoisen hysteeristä väkeä, jos kilometrin ajomatkalle huudetaan turvaistuinta. Ei niitä takseissakaan ole ja silti joskus voi joutua sellaisella kulkemaan.

Oma anoppini ei hoitanut omaa lastani kuin pari kertaa pari tuntia tämän ollessa pieni.

Eikä häntä se oikein kiinnostanutkaan. Silloin harvoin, kun tarvitsimme lapsenvahtia, niin pyysimme sukulaistyttöä. Poika ei nyt tunne mitään kiinnostusta mummoaan kohtaan, kun ei heillä ole ollut yhteistä aiemminkaan.

Vierailija
79/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoissa ei ollut edes turvavyötä saati turvaistuimia. Keväällä hypättiin narua katukäytävällä ja syksyllä kiipeiltiin omenapuissa omppuvarkaissa.

En ole vielä päässyt mummuksi, mutta en kyllä jättäisi 2-vuotiasta yksin pihalle.

Silti täällä tuntuu olevan melkoisen hysteeristä väkeä, jos kilometrin ajomatkalle huudetaan turvaistuinta. Ei niitä takseissakaan ole ja silti joskus voi joutua sellaisella kulkemaan.

Oma anoppini ei hoitanut omaa lastani kuin pari kertaa pari tuntia tämän ollessa pieni.

Eikä häntä se oikein kiinnostanutkaan. Silloin harvoin, kun tarvitsimme lapsenvahtia, niin pyysimme sukulaistyttöä. Poika ei nyt tunne mitään kiinnostusta mummoaan kohtaan, kun ei heillä ole ollut yhteistä aiemminkaan.

Elämä on muuttunut, vaarat ovat lisääntyneet. Liikennekäyttäytyminen ja autojen määrä ja teho ovat lisääntyneet. Väki on muuttanut maalta kaupunkeihin, kaupungeissa meno on erilaista ja väkiluku tiivistyy mikä lisää vaaranpaikkoja.

Ravinto, aikuisten ja lasten kiireinen suorittava elämä ja liialliset virikkeet aiheittanevat lapsille ylivilkkautta, mikä vaikuttaa onnettomuusalttiuteen. Vaan kyllä ne silti taitavat puissa kiipeillä ja omenavarkaissakin käydä. On skeittirataa, pyörällä kikkailua, korkeita monimutakaisia kiipeilytelineitä leikkikentillä, potkulautoja, jopa niitä hyppynaruja joillakin.

Vierailija
80/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran jouduimme kuljettamaan vauvan taxissa, kun oma auto hajosi. Etsivät taxiin lastenistuimen varastoistaan. Olisi täytynyt keksiä jokin muu ratkaisu muussa tapauksessa.