anoppi ei ikinä, ei enää ikinä, tule hoitamaan poikaamme!
jätimme pojan 2v anopille eilen kahden maissa. kun palasimme hakemaan viiden pintaan , poika nökötti hiekkalaatikolla yksin ! olin niin raivoissani, että olin tappaa anopin ja tein selväksi että lastani hän ei enää hoida!
mies yritti rauhoitella, huusin niin että naapuritaloon varmaan kuului...
selvisi, että anoppi oli tullut ruokaa laittamaan ja jättänyt pojan samaan aikaan pihalla olleiden naapurin tyttöjen vastuulle! .O
kerrostalo, vieressä vilkas ajotie...
vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä, en tunne yhtään myötätuntoa anoppia kohtaan ja pysyn päätöksessäni. lastani.hän. ei. enää.hoida,IKINÄ. kylässä voimme käydä, mutta poika ei jää sinne!
mies koettaa puolustella sillä, että lapsena oli itsekin aina veljensä kanssa kaksin tai sitten isompien lasten kanssa keskenään pihalla (syntyneet 70-luvulla)...
Kommentit (153)
Oleellista tässä on naapurin tyttöjen ikä ja luotettavuus. Jos kyseessä kiltit teinitytöt, ei mitään ongelmaa. Jos kyseessä ihan lapset vielä, jotka tuskin tiesivät vahtivansa, ehdoton ei ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapselle siis oli tapahtunut? Kerroit, että tämä oli hiekkalaatikossa eikä ajotiellä.
Huudatko tulevaisuudessa lapselle, jos hän unohtaa laittaa pyöräilykypärän ennen kuin hakee fillarin varastosta?
Onhan noita hukkunutkin vanhempien silmän alla jokeen ja jopa sadevesitynnyriin. Eli olisi tosiaan pitänyt rääkyä pelastusrenkaasta jo viikkoa aiemmin. Vikkeliä ovat. Tyttöset veivasivat älypuhelimiaan pihalla ja totisesti varmaan katsoivat pojan perään? Autot huristivat vierestä :0 Anopilla oli vastuu, ei pihan penskoilla!!! ohis
Vastuu on lapsen vanhemmilla, jotka eivät viitsineet vahtia lastaan. Tekosyy tuo, että anopin olisi pitänyt hoitaa äidin tehtävää.
Törkeetä. Pyydät heti anopilta anteeks!
Ihmeen paljon yläpeukutuksia jonkun neuroottisen mamman hysteerisen kohtauksen puolesta.
Ymmärrän, että on harmissaan tapahtuneesta, mutta eikö rauhallisempi lähestymistapa asiaan olisi kaikkien etu?
Tytöt olivat siis häipyneet eli anoppi oli tehnyt virhearvioinnin jättäessään lapsen "yksin" pihalle. Tämä kuitenkin istui hiekkalaatikolla ilmeisen tyytyväisenä?
Eli missä katastrofi?
Meillä on vähän sama juttu, anopin hoitoavut on nyt käytetty.
Meillä on 12- ja 1-vuotiaat lapset. Mulla oli päivällä yksi tapaaminen, mummi tuli klo 12 meille kotiin hoitamaan yksivuotiasta. Sovin, että olen kotona klo 15 ja asia oli ok. Vähän vaille kolme mun puhelin soi ja tämä 12-vuotias soittaa ja kysyy, että koska olen tulossa kun mummi on lähtenyt kotiin jo yhden jälkeen, heti kun tämä vanhempi lapsi oli tullut koulusta. Siis jumalauta, sopimatta ja kysymättä ja ilman mitään erityistä syytä hän vaan päättää lähteä kotiinsa pari tyntia ennen kuin lupasi. Kyllä toi 12v pienen kanssa pärjää, mutta silti, mitä varten lupautui hoitamaan jos ei sitten vaan viitsikään.
Toinen kerta oli, kun meillä oli miehen kanssa yhtä aikaa omat menot ja mies pyysi äitiään katsomaan vauvaa tunnin. Kun mies sitten meni hakemaan muksua anopilta, oli se turvavöihin sidottuna turvakaukalossaan ulkoportailla yksin ja itkuisena. Mummi joi rauhassa kahviaan sisällä.
Että joo, ei tarvitse enää vaivautua hoitamaan lapsenlapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko nuori anoppi sulla.
?
Jos on lapsensa saanut 70-luvulla on todennäköisesti syntynyt 50-luvulla. Eli pikemminkin vanha anoppi.
Eka virkkeessä puhutaan 2v. anopista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Jos on lapsensa saanut 70-luvulla on todennäköisesti syntynyt 50-luvulla. Eli pikemminkin vanha anoppi.
Äitini on vm. 41 ja veljeni vm. 77, minä vm. 66.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Ap kertoi anopin olevan 2v. Eli varsin outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Äitini on vm. 41 ja veljeni vm. 77, minä vm. 66.
Ja ei ole jättänyt 2 v. yksin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei 2-vuotiasta jätetä naapurin tyttöjen vastuulle. Mutta ei huutaminenkaan auta.
Oma tyttäreni käy täysin säännöllisesti vahtimassa 2-vuotiasta, on 13-vuotias. Eli ihan jättävät naapurin tytön vastuulle.
Voi sinua, tässä puhutaankin ap:n tapauksesta ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
jätimme pojan 2v anopille eilen kahden maissa. kun palasimme hakemaan viiden pintaan , poika nökötti hiekkalaatikolla yksin ! olin niin raivoissani, että olin tappaa anopin ja tein selväksi että lastani hän ei enää hoida!
selvisi, että anoppi oli tullut ruokaa laittamaan ja jättänyt pojan samaan aikaan pihalla olleiden naapurin tyttöjen vastuulle! .O
vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä, en tunne yhtään myötätuntoa anoppia kohtaan ja pysyn päätöksessäni. lastani.hän. ei. enää.hoida,IKINÄ. kylässä voimme käydä, mutta poika ei jää sinne!mies koettaa puolustella sillä, että lapsena oli itsekin aina veljensä kanssa kaksin tai sitten isompien lasten kanssa keskenään pihalla (syntyneet 70-luvulla)...
Näin meilläkin, mutta ei sentään kaksivuotiaana ja tunsin kuitenkin veljeni ja kaverini ennestään. Ennen kouluikää saatiin viettää vapaasti tunteja pihalla ja siitä on todella hyvät muistot.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapselle siis oli tapahtunut? Kerroit, että tämä oli hiekkalaatikossa eikä ajotiellä.
Huudatko tulevaisuudessa lapselle, jos hän unohtaa laittaa pyöräilykypärän ennen kuin hakee fillarin varastosta?
Yksi tuttavapiirin neurootikko oli juuri katkaissut välit äitiinsä, kun äiti oli antanut pari metriä vetää potkupyörällä ilman kypärää.
Tämä ylisuojelevuuden kulttuuri on tullut niin nopeasti, että ymmärrän vanhemman polven ihmisiä, jotka eivät perässä pysy.
Katsotaan sitten, kun omat lapsenne vaativat lapsenlapsiltanne kävelykypärää ja epäävät lasten tapaamisen sen perusteella, että oli pari askelta ilman sitä ottaneet.
Jos kehityssuunta on tämä, niin kyllä ne kävelykypärät ovat jo tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä miehelläsikin on siihen sanavaltaa. Jos vaikkapa eroatte, mies anoppi hoitaa lasta juuri niin paljon kuin miehelle sopii. Sitä paitsi ap, hallaa tuossa teet vain pojallesi.
Mitä hallaa muka? Näkeehän poika vielä mummiaan mutta ei joudu heitteille tämän vahdissa. Ja minä olen eronnut ja lapset eivät vietä yhtään ex-anopillani aikaa yksin. Olet kyllä tosi kiva kun heti ennustit eroa ap:eelle. Lisää uhkakuvia vaan niinkuin hän tässä muka olisi tehnyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Ap kertoi anopin olevan 2v. Eli varsin outoa.
Hihhihhii, nokkelat kokoontuu. Voi hitsi, olettepa hassuja.
Holtiton anoppi. Ei 2 v jätetä tyttösten vahdittavaksi. Sano anopille suorat sanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei 2-vuotiasta jätetä naapurin tyttöjen vastuulle. Mutta ei huutaminenkaan auta.
Oma tyttäreni käy täysin säännöllisesti vahtimassa 2-vuotiasta, on 13-vuotias. Eli ihan jättävät naapurin tytön vastuulle.
Voi sinua, tässä puhutaankin ap:n tapauksesta ei sinun.
Kirjoitus, jota siteerasin oli passiivissa. Silloin puhutaan asiasta yleisellä tasolla.
Oletko muuten huomannut, että aloituksesta yleensä viriää keskustelu aiheesta laajemminkin? Se lienee palstan jopa perimmäinen tarkoitus.
Miten voisin puhua juuri ap:n tapauksesta yksityiskohtaisesti, kun sitä en tunne?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. En antaisi minäkään.
Ei ole toisten lasten vastuulla hoitaa 2-vuotiasta.
Siinä on luultavasti käynyt niin, että anoppi ei ole saanut lasta sisään. Isovanhemmat eivät osaa kieltää tai komentaa lapsenlapsia.
Kaksivuotias otetaasn syliin ja kannetaan sisälle, ei häntä tarvitse komentaa. Minulla on juuri kaksivuotias itsellä. Mitä siihen tulee että jättää vieraiden lasten vahdittavaksi, joilla ei tietenkään ole mitään velvollisuutta vahtia kuten em. veljellä esim. on ollut. En jättäisi omaani enää anopin hoitoon. Olen ihan samaa mieltä kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
40-lukulaiset äiditkin ovat saaneet lapsia vielä 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä, en tunne yhtään myötätuntoa anoppia kohtaan ja pysyn päätöksessäni. lastani.hän. ei. enää.hoida,IKINÄ. kylässä voimme käydä, mutta poika ei jää sinne!mies koettaa puolustella sillä, että lapsena oli itsekin aina veljensä kanssa kaksin tai sitten isompien lasten kanssa keskenään pihalla (syntyneet 70-luvulla)...
Näin meilläkin, mutta ei sentään kaksivuotiaana ja tunsin kuitenkin veljeni ja kaverini ennestään. Ennen kouluikää saatiin viettää vapaasti tunteja pihalla ja siitä on todella hyvät muistot.
Ja mies sanoi että oli veljensä kanssa KAKSIN pihalla. Ei siis yksin kaksivuotiaana.
Alunperin se oli ap, joka ei halunnut vahtia lastaan. Siksi poika meni mummolaan. Ehkä ap:n kannattaisi pari kertaa pohtia sitä, että lapsi on hänen ja hän voi sitä hoitaa 24/7.