Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

anoppi ei ikinä, ei enää ikinä, tule hoitamaan poikaamme!

Vierailija
22.05.2016 |

jätimme pojan 2v anopille eilen kahden maissa. kun palasimme hakemaan viiden pintaan , poika nökötti hiekkalaatikolla yksin ! olin niin raivoissani, että olin tappaa anopin ja tein selväksi että lastani hän ei enää hoida!
mies yritti rauhoitella, huusin niin että naapuritaloon varmaan kuului...
selvisi, että anoppi oli tullut ruokaa laittamaan ja jättänyt pojan samaan aikaan pihalla olleiden naapurin tyttöjen vastuulle! .O
kerrostalo, vieressä vilkas ajotie...
vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä, en tunne yhtään myötätuntoa anoppia kohtaan ja pysyn päätöksessäni. lastani.hän. ei. enää.hoida,IKINÄ. kylässä voimme käydä, mutta poika ei jää sinne!

mies koettaa puolustella sillä, että lapsena oli itsekin aina veljensä kanssa kaksin tai sitten isompien lasten kanssa keskenään pihalla (syntyneet 70-luvulla)...

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapselle siis oli tapahtunut? Kerroit, että tämä oli hiekkalaatikossa eikä ajotiellä.

Huudatko tulevaisuudessa lapselle, jos hän unohtaa laittaa pyöräilykypärän ennen kuin hakee fillarin varastosta?

Onhan noita hukkunutkin vanhempien silmän alla jokeen ja jopa sadevesitynnyriin. Eli olisi tosiaan pitänyt rääkyä pelastusrenkaasta jo viikkoa aiemmin. Vikkeliä ovat. Tyttöset veivasivat älypuhelimiaan pihalla ja totisesti varmaan katsoivat pojan perään? Autot huristivat vierestä :0 Anopilla oli vastuu, ei pihan penskoilla!!!   ohis

Vastuu on lapsen vanhemmilla, jotka eivät viitsineet vahtia lastaan. Tekosyy tuo, että anopin olisi pitänyt hoitaa äidin tehtävää.

Vastuu on yhdessä sovittu siirtää vanhempien pyynnöstä anopille, joka on lähiomainen. Hän on sitoutunut pitämään lapsesta huolta!!! Eli syy laiminlyöntiin on vain hänen!

Olen itse mummi ja perkele vieköön, vahdin kuin haukka kun lapsenlapset on mun vastuulla!  Silloin unohtuu ihan kaikki muu! Tappaisin itseni, jos lapsille sattuisi jotain silloin kun olen heistä vastuussa. Koen luottamustehtävänä, jos minulle joku kalleimpansa antaa! Mutta tehköön kukin tyylillään, ei kuulu mulle.

Vierailija
42/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä miehelläsikin on siihen sanavaltaa. Jos vaikkapa eroatte, mies anoppi hoitaa lasta juuri niin paljon kuin miehelle sopii. Sitä paitsi ap, hallaa tuossa teet vain pojallesi.

Mitä hallaa muka? Näkeehän poika vielä mummiaan mutta ei joudu heitteille tämän vahdissa. Ja minä olen eronnut ja lapset eivät vietä yhtään ex-anopillani aikaa yksin. Olet kyllä tosi kiva kun heti ennustit eroa ap:eelle. Lisää uhkakuvia vaan niinkuin hän tässä muka olisi tehnyt väärin.

Tuskin se mummi enää haluaa olla tekemisissä. Jos siis pitää paikkansa tuo miniän hullu huuto ja haukkuminen. Hän varmasti kokee, että kiittämättömyys on maailman palkka. 

Pojat tuppaavat olevan kuitenkin viime kädessä äitiensä puolella, joten hyvinkin riitasointu liittoon mahdollinen. Ero on sitten liian kaukaa haettua tässä vaiheessa. 

Mutta voisin olettaa miehen olevan nyt eri mieltä asiasta. Hyvin vanha mies parivuotiaan isäksi tämä tyyppi ja siten jo omat kantansa elämään muodostanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua. En antaisi minäkään.

Ei ole toisten lasten vastuulla hoitaa 2-vuotiasta.

Siinä on luultavasti käynyt niin, että anoppi ei ole saanut lasta sisään. Isovanhemmat eivät osaa kieltää tai komentaa lapsenlapsia.

Kaksivuotias otetaasn syliin ja kannetaan sisälle, ei häntä tarvitse komentaa.  Minulla on juuri kaksivuotias itsellä.  Mitä siihen tulee että jättää vieraiden lasten vahdittavaksi, joilla ei tietenkään ole mitään velvollisuutta vahtia kuten em. veljellä esim. on ollut.   En jättäisi omaani enää anopin hoitoon.  Olen ihan samaa mieltä kuin ap.

No niinhän minä sanoin. Eli Ap on täysin oikeassa. Ja olen samaa mieltä kuin sinä. 2v kannetaan kotiin, jos ei itse kävele. Mun kokemuksen mukaan isovanhemmille se on tosi vaikeaa.

Vierailija
44/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, olet pelottava ihminen! Toivottavasti poikasi selviää lapsuudestaan ilman suuria traumoja.

Varmaan selviää kun ei ole enää apeen anopin kanssa kaksin tai siis yksin. Ihmeen säikkyä jos huutaminen tekee pelottavaksi. Ap suuttui ja syystä. Ei se sitä anoppia turpaan vetänyt.

Vierailija
45/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko nuori anoppi sulla.

?

Jos on lapsensa saanut 70-luvulla on todennäköisesti syntynyt 50-luvulla. Eli pikemminkin vanha anoppi. 

40-lukulaiset äiditkin ovat saaneet lapsia vielä 70-luvulla.

Sitä vanhempi? 

Mikä pointti tuoda tämä esiin?

Vierailija
46/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä sinä juttelet anopin kanssa sitten kun pahin kihinäsi on ohitettu.

Ihan aiheesta kihiset, mutta kai sen tajuat että sitä virhettä minkä anoppi teki, ei saa takaisin. Jatkossa pitää ja voi toimia toisin.

Ehkä se anoppi tajuaa, kun sen kanssa juttelee. Teillä on ehkä olettamuksia, mutt ei ole puhuttu pelisääntöjä... Ne on hyvä tehdä. Noi asiat tulee niin puun takaa, että ei kaikkeen pysty varautumaan.mutta voi tehdä parannuksia.

Vierailija
47/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne naapurin tytöt käyvät ala-astetta, tarkempaa ikää en tiedä. enkä tiedä, miten kauan poika oli pihassa ollut yksin, mutta luojan lykky joku oli jättänyt siihen traktorin joka kiinnosti enemmän kuin seikkailemaan lähteminen!

mies on syntynyt 72, kerrostalossa on anoppi ja edesmennyt appiukko asuneet aina.  miehen lapsuudessa anoppi kuulemma kävi välillä huutelemassa parvekkeelta  "pojat, näköpiiriin!" mutta ei kuulemma sen kummemmin tarkistellut jälkikasvunsa olinpaikkaa..  miehen mukaan kävivät välillä aika kaukanakin ja kerran hävitti veljensä n. puoleksi tunniksi!  muistelee näitä retkiä nauraen, mutta minua karmii ajatella mitä kaikkea siinä olisi voinut käydä ...

a.p

Vierailija
48/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko nuori anoppi sulla.

?

Jos on lapsensa saanut 70-luvulla on todennäköisesti syntynyt 50-luvulla. Eli pikemminkin vanha anoppi. 

Ap kertoi anopin olevan 2v. Eli varsin outoa.

Hihhihhii, nokkelat kokoontuu. Voi hitsi, olettepa hassuja.

Mistä kohtaa se nokkeluus löytyy?

Vierailija
49/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voisin olettaa miehen olevan nyt eri mieltä asiasta. Hyvin vanha mies parivuotiaan isäksi tämä tyyppi ja siten jo omat kantansa elämään muodostanut. 

Vai että _hyvin vanha_ mies 2-vuotiaan isäksi!! =D 70-luvulla syntynyt voi olla 35-45 -vuotias. Tiedän miehiä jotka ovat tulleet isäksi 50-70-vuotiaana. Kaikki raskaudet eivät ole vahinkoja teini-iässä, niin kuin ilmeisesti sinulla.

Vierailija
50/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi keskustelusta, joten yksityiskohdat jäävät hämärän varjoon. 

Mutta perusperiaate tietysti on, että kaksivuotias ei voi olla valvomatta pihalla. Nyt jää esimerkiksi epäselväksi näkikö anoppi kuitenkin ikkunasta koko ajan lapsen ja tytöt. 

Ei myöskään ole nyt tässä selvää, että minkä ikäiset tytöt ja jättivätkö he lapsen yksin. Lupasivatko he edes katsoa perään vai oliko anoppi omavaltaisesti vain jättänyt lapsen pihaan olettaen, että tytöt katsovat. 

Vierailija
51/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapselle siis oli tapahtunut? Kerroit, että tämä oli hiekkalaatikossa eikä ajotiellä.

Huudatko tulevaisuudessa lapselle, jos hän unohtaa laittaa pyöräilykypärän ennen kuin hakee fillarin varastosta?

Onhan noita hukkunutkin vanhempien silmän alla jokeen ja jopa sadevesitynnyriin. Eli olisi tosiaan pitänyt rääkyä pelastusrenkaasta jo viikkoa aiemmin. Vikkeliä ovat. Tyttöset veivasivat älypuhelimiaan pihalla ja totisesti varmaan katsoivat pojan perään? Autot huristivat vierestä :0 Anopilla oli vastuu, ei pihan penskoilla!!!   ohis

Oletteko huomanneet yhden seikan uutisia lukiessanne? Monesti, kun pieni lapsi on kadonnut, hukkuntu tai muuta, paljastuu jostakin kautta myöhemmin, että on ollut isovanhemmilla hoidossa. Tässä ketään syyttämättä ja faktat todeten. Isovanhempi on yleensä' tuolloin ollut käymässä sisällä, keskittynyt pihatöihin tai ollut muuten ymmärtämätön tarpeellisten varotoimien suhteen. Yhtenä kesänä taisi ikkunastakin isompi tipahtaa. Sitä ei tuoreille äideille tapahdu.

Eli syyttämättä isovanhempia, heillä ei enää ole tuoreessa muistissa kaikki, eikä reagointikykykään lie enä'ä niin tarkka. Heidän aikanaan oli erilaista, eivätkä he osaa kaikki suhteuttaa sitä nykaikaan, joka on paljon hektisempää ja täynnä uusia vaaroja, eikä lapåsilla isompia sisaruksiakaan yhtä paljon vahtimassa. Parempi olisi, ettei isovanhempia laitettaisi hoitamaan, vaan saisivat nauttia vain kyläilyistä vanhempien seurassa. Moni tosin vaatii päästä hoitoon luodakseen oman suhteen lapsenlapsiin ja tunteakseen itsensä tarpeelliseksi.

Vierailija
52/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan teoriassa: mitä jos jotakin olisi sattunut? Sehän olisi ollut kauheaa näille vahtimaan jätetyille pikkutytöille -mikä syyllisyys heidän hartioillaan olisi ollut koko loppuelämän! Siis lapsia ei jätetä vahtimaan lapsia!!  Ei kyllä itselleni tulisi mieleenkään jättää jotain 2-vuotiasta pihalle yksin.... Ymmärrän täysin ap:n suuttumuksen.  Kyllä sille lapselle voi työntää kotona vaikka porkkanapalan jotta pystyy odottamaan ruoan valmistumista.

Alunperin se oli ap, joka ei halunnut vahtia lastaan. Siksi poika meni mummolaan. Ehkä ap:n kannattaisi pari kertaa pohtia sitä, että lapsi on hänen ja hän voi sitä hoitaa 24/7.

Syyllistä nyt lapsen isäkin kun ei halunnut vahtia lastaan eikä vain ap. Ehkä jopa oli niin että mies halusi viedä lapsen äidilleen ja ap ei. Ja ap on täysin valmis vahtiin lastaan 24/7, hän juuri totesi että anoppi ei ainakaan ikinä vahdi. Voi teitä hulluja kun heti kiljutte kuinka itse olet lapsesi hankkinut ja itse sinun pitää se ihan yksin hoitaa. Ja sit toiset huutaa että lapsi saa trauman kun ei ikinä pääse anopin/mummin hellään huomaan jne.

Vierailija
53/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että _hyvin vanha_ mies 2-vuotiaan isäksi!! =D 70-luvulla syntynyt voi olla 35-45 -vuotias. Tiedän miehiä jotka ovat tulleet isäksi 50-70-vuotiaana. Kaikki raskaudet eivät ole vahinkoja teini-iässä, niin kuin ilmeisesti sinulla.

Okei, ei hyvin vanha, mutta varmasti jo niin aikuinen, että omat arvot ja asenteet on muodostettu. Sitä hain, ettei ole miniän vietävissä tässä asiassa. 

Ja kyllä nelikymppnen on kuitenkin jo bilogisessa mielessä vanha pikkulapsen vanhemmaksi. 

Miksi ihmeessä minut tähän vedät tuossa mielessä? Jännä ilmiö täällä. En ole teiniäiti, mutten myöskään nelikymmpisenä lapsia saanut. 

Vierailija
54/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenhalkojien ja holtittomien vanhempien kokoontumisajot. Eipä tarvi ihmetellä, kun lapsia löytyy kuolleena tai lapsi on eksyksissä..

Se ei ole hätävarjelun liiottelua, kun suojelee lastaan. Hyvin yksinkertaisra huolenpitoa ja rakkautta.

Ei pientä jätetä ja vastuuta siirretä toisille lapsille!

Jos anoppi ei paria tuntia kestä ilman ruokaa ja sen takia saattaa lapsen hengen vaaraan olis entinen anoppi. Välit poikki.

Vierailija
55/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti syntynyt 38v. Ikinä ei ole hoitanut lapiamme, en olisi edes antanut koska ikäihmisten tarkkaavaisuus on huono, eikä ne ymmärrä ettei lasta saa jättää hetkeksikään yksin. Kun ikää tulee niin väsyy eikä vaan jaksa niin lipsumisia tulee.

Lisäksi mummot hitaita ja lapset vikkeliä, erittäin huono yhdistelmä.

Vierailija
56/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet yhden seikan uutisia lukiessanne? Monesti, kun pieni lapsi on kadonnut, hukkuntu tai muuta, paljastuu jostakin kautta myöhemmin, että on ollut isovanhemmilla hoidossa. Tässä ketään syyttämättä ja faktat todeten. Isovanhempi on yleensä' tuolloin ollut käymässä sisällä, keskittynyt pihatöihin tai ollut muuten ymmärtämätön tarpeellisten varotoimien suhteen. Yhtenä kesänä taisi ikkunastakin isompi tipahtaa. Sitä ei tuoreille äideille tapahdu.

Eli syyttämättä isovanhempia, heillä ei enää ole tuoreessa muistissa kaikki, eikä reagointikykykään lie enä'ä niin tarkka. Heidän aikanaan oli erilaista, eivätkä he osaa kaikki suhteuttaa sitä nykaikaan, joka on paljon hektisempää ja täynnä uusia vaaroja, eikä lapåsilla isompia sisaruksiakaan yhtä paljon vahtimassa. Parempi olisi, ettei isovanhempia laitettaisi hoitamaan, vaan saisivat nauttia vain kyläilyistä vanhempien seurassa. Moni tosin vaatii päästä hoitoon luodakseen oman suhteen lapsenlapsiin ja tunteakseen itsensä tarpeelliseksi.

En ole huomannut. 

Ja en muutenkaan perusta käsityksiäni yksittäisiin uutisiin. Tarvittaisiin tilasto pikkulasten onnettomuuksista. 

Ylipäänsä pikkulasten onnettomuudet ovat niin harvinaisia, että kun niitä sattuu niin kärppinä etsitään kaikki mahdollinen virhekäyttäytyminen niiden tiimoilta. 

Ehkä sinä olet juuri kiinnittänyt huomiota isovanhempien osuuteen. PIkkulapsia on kuitenkin monta sataa tuhatta tässä maassa ja muutama kuolemaan johtava onnettomuus vuodessa. Niitä sattuu päiväkodeissa ja vanhempien valvonnassa käsittääkseni suhteessa viettyyn aikaankin eniten. 

Vierailija
57/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo. 70-luvulla syntynyt on tuskin noin pienen lapsen vanhempi.

Vierailija
58/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä miehelläsikin on siihen sanavaltaa. Jos vaikkapa eroatte, mies anoppi hoitaa lasta juuri niin paljon kuin miehelle sopii. Sitä paitsi ap, hallaa tuossa teet vain pojallesi.

Mitä hallaa muka? Näkeehän poika vielä mummiaan mutta ei joudu heitteille tämän vahdissa. Ja minä olen eronnut ja lapset eivät vietä yhtään ex-anopillani aikaa yksin. Olet kyllä tosi kiva kun heti ennustit eroa ap:eelle. Lisää uhkakuvia vaan niinkuin hän tässä muka olisi tehnyt väärin.

Tuskin se mummi enää haluaa olla tekemisissä. Jos siis pitää paikkansa tuo miniän hullu huuto ja haukkuminen. Hän varmasti kokee, että kiittämättömyys on maailman palkka. 

Pojat tuppaavat olevan kuitenkin viime kädessä äitiensä puolella, joten hyvinkin riitasointu liittoon mahdollinen. Ero on sitten liian kaukaa haettua tässä vaiheessa. 

Palsta psykologi iski jälleen! Sinähän se tiedät kaiken. Ei kukaan tiedä oliko se huuto oikeasti hullua. Ja mikä haukkuminen. Olet kyllä kummallinen jos sun mielestä ap on tarinan 'pahis' kun huusi ja anoppi ei tehnyt mitään väärää.

Vierailija
59/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti syntynyt 38v. Ikinä ei ole hoitanut lapiamme, en olisi edes antanut koska ikäihmisten tarkkaavaisuus on huono, eikä ne ymmärrä ettei lasta saa jättää hetkeksikään yksin. Kun ikää tulee niin väsyy eikä vaan jaksa niin lipsumisia tulee.

Lisäksi mummot hitaita ja lapset vikkeliä, erittäin huono yhdistelmä.

Olen itse 50v. ja sain kuopuksen 38v. Nyt huomaan jo itsestäni etten jaksaisi hoitaa pieniä lapsia. Juuri se jatkuva vahtiminen tökkii. Pojilleni olen sanonut ja kertonut että hoidan jos pystyn ja ihan vain muutaman tunnin.

Mun lapset siis 12 ja 14v.

Vierailija
60/153 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuu on lapsen vanhemmilla, jotka eivät viitsineet vahtia lastaan. Tekosyy tuo, että anopin olisi pitänyt hoitaa äidin tehtävää.

Vastuu on yhdessä sovittu siirtää vanhempien pyynnöstä anopille, joka on lähiomainen. Hän on sitoutunut pitämään lapsesta huolta!!! Eli syy laiminlyöntiin on vain hänen!

Olen itse mummi ja perkele vieköön, vahdin kuin haukka kun lapsenlapset on mun vastuulla!  Silloin unohtuu ihan kaikki muu! Tappaisin itseni, jos lapsille sattuisi jotain silloin kun olen heistä vastuussa. Koen luottamustehtävänä, jos minulle joku kalleimpansa antaa! Mutta tehköön kukin tyylillään, ei kuulu mulle.

Aina voi sattua tapahtua. Katson lastenlasteni perään tarkemmin kuin omieni aikoinaan. Kuitenkin vapauden säilyttäen. En kyttää kuin haukka enkä unohda omaa elämääni! Kamalaahan se olisi lapsillekin. 

Ja en ole valmis itseäni jojoksi vetämään, jos jotain sattuu. Hullu asenne minusta -- tai varmaan nyt liioittelet.