Murretta puhuvat asiakaspalvelijat yms.
En tiedä eikö ihmiset tule ajatelleeksi vai onko tuo jokin ihmeellinen tietoinen valinta, mutta jos asiakas/potilas on pk-seudulta tai läntisestä Suomesta, hän ei aikuistenoikeasti välttämättä ymmärrä sitä paksua savoa tai kovaäänistä oulua.
Minulla oli viime viikolla puhelimitse työhöntulotarkastus ja hoitaja puhui niin mystistä jotain itäisen Suomen murretta (luulen), enkä tajunnut välillä mitään, siitä mitä hän sanoi. Todella rasittavaa! Piti päässään kääntää ja päätellä niitä sanoja, hahmottaa omituinen puheenrytmi ja tapa lähestyäkin asioita oli todella outo.
Kommentit (11)
Jos halu palvelu soomeksi niin paina numero uksi.
Puhelinmyyjiä ja muitakin puhelintyöntekijöitä kannustetaan käyttämään omaa murrettaan, koska se on monien asiakkaiden korvissa sympaattista. Tähän ei kannustettaisi, jollei siitä olisi havaittu olevan todellista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjiä ja muitakin puhelintyöntekijöitä kannustetaan käyttämään omaa murrettaan, koska se on monien asiakkaiden korvissa sympaattista. Tähän ei kannustettaisi, jollei siitä olisi havaittu olevan todellista hyötyä.
hyi, en tyllää!
Se huvila ja huussi likka vääntää kanssa ja se on rasittavaa ja joku toinen julkkis nyt en äkkiä muista, ärsyttävää!
Sit yks jumppa-influensseri yöööökkk!
Puhelinmyyjät puhuvat usein murretta, mikä ärsyttää. Tällöin vastaan Stadin slangilla, aivan oikealla sellaisella. Sitä eivät nuo savolaiset puhelinmyyjät ymmärrä yhtään.
Mien ja sien käyttö pk-seudulla on jotain ihan omituista. Savolaiset ei kai pysty muuhun. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Mien ja sien käyttö pk-seudulla on jotain ihan omituista. Savolaiset ei kai pysty muuhun. Huoh.
Ei sanota Savossa mie tai sie. Mikkelissä yleensä miä ja Kuopiossa minä.
Eikö puhelinmyyjä näe mille alueelle soittaa? Puhhuukkaa työ suvaloiset sitä suavvvoo keskenjäänne.
Joskus olen suutuspäissäni korjannut puhelinmyyjän tekemiä alkeellisia virheitä, kun on yrittänyt vääntää minulle läheistä murretta. Ja sanonut, että tämän tilaajan menetti ihan ärsytyssyystä.
Vierailija kirjoitti:
Mien ja sien käyttö pk-seudulla on jotain ihan omituista. Savolaiset ei kai pysty muuhun. Huoh.
Savolaiset eivät sano vahingossakaan sie ja mie, dorka. Selvitä itsellesi murreasiat ensin, ennen kuin länkytät yhtään mitään.
Tää on muuten silmiin, tai oikeastaan korviinpistävää? Kaikki noi puhelinkaupustelijat puhuu jotain leveää savolaista länkytystä.