Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murretta puhuvat asiakaspalvelijat yms.

Vierailija
28.06.2026 |

En tiedä eikö ihmiset tule ajatelleeksi vai onko tuo jokin ihmeellinen tietoinen valinta, mutta jos asiakas/potilas on pk-seudulta tai läntisestä Suomesta, hän ei aikuistenoikeasti välttämättä ymmärrä sitä paksua savoa tai kovaäänistä oulua.

 

Minulla oli viime viikolla puhelimitse työhöntulotarkastus ja hoitaja puhui niin mystistä jotain itäisen Suomen murretta (luulen), enkä tajunnut välillä mitään, siitä mitä hän sanoi. Todella rasittavaa! Piti päässään kääntää ja päätellä niitä sanoja, hahmottaa omituinen puheenrytmi ja tapa lähestyäkin asioita oli todella outo.

 

 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten silmiin, tai oikeastaan korviinpistävää? Kaikki noi puhelinkaupustelijat puhuu jotain leveää savolaista länkytystä.

Vierailija
2/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halu palvelu soomeksi niin paina numero uksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjiä ja muitakin puhelintyöntekijöitä kannustetaan käyttämään omaa murrettaan, koska se on monien asiakkaiden korvissa sympaattista. Tähän ei kannustettaisi, jollei siitä olisi havaittu olevan todellista hyötyä.

Vierailija
4/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset ylää kuplassaan.

Vierailija
5/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjiä ja muitakin puhelintyöntekijöitä kannustetaan käyttämään omaa murrettaan, koska se on monien asiakkaiden korvissa sympaattista. Tähän ei kannustettaisi, jollei siitä olisi havaittu olevan todellista hyötyä.

hyi, en tyllää!
Se huvila ja huussi likka vääntää kanssa ja se on rasittavaa ja joku toinen julkkis nyt en äkkiä muista, ärsyttävää!
Sit yks jumppa-influensseri yöööökkk!

Vierailija
6/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät puhuvat usein murretta, mikä ärsyttää. Tällöin vastaan Stadin slangilla, aivan oikealla sellaisella. Sitä eivät nuo savolaiset puhelinmyyjät ymmärrä yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mien ja sien käyttö pk-seudulla on jotain ihan omituista. Savolaiset ei kai pysty muuhun. Huoh. 

Vierailija
8/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mien ja sien käyttö pk-seudulla on jotain ihan omituista. Savolaiset ei kai pysty muuhun. Huoh. 

Ei sanota Savossa mie tai sie. Mikkelissä yleensä miä ja Kuopiossa minä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö puhelinmyyjä näe mille alueelle soittaa? Puhhuukkaa työ suvaloiset sitä suavvvoo keskenjäänne.

Vierailija
10/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen suutuspäissäni korjannut puhelinmyyjän tekemiä alkeellisia virheitä, kun on yrittänyt vääntää minulle läheistä murretta. Ja sanonut, että tämän tilaajan menetti ihan ärsytyssyystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mien ja sien käyttö pk-seudulla on jotain ihan omituista. Savolaiset ei kai pysty muuhun. Huoh. 

Savolaiset eivät sano vahingossakaan sie ja mie, dorka. Selvitä itsellesi murreasiat ensin, ennen kuin länkytät yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme