Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi arvostelet ystäväsi valintoja jne?

Vierailija
28.06.2026 |

Olen nyt huomannut, että minun valintani eivät taida miellyttää ystävääni. Haluaisin ymmärtää, mistä tässä on aidosti kyse. Laitan tähän nyt esimerkkejä. 
- reissussa ollessa minun pienet, lukuisat purnukkani tuntuivat ärsyttävän häntä. Vaikka tasan tarkkaan katsoin, että puolet kylpyhuoneen laskutilasta jäi hänelle. -> hän kommentoi mm onko noista tuotteista jotain hyötyä. Ja kun pakkasin, häntä ärsytti niistä tullut kolina

- kun olimme lähdössä kotiin ja olin käynyt suihkussa ja laittautunut, tuli kommentti: senkö takia sä et makaa enää tossa sängyssä, että ei tukka mene huonosti ja vaatteet rypisty

- katselin reissussa päähinettä, kun oli niin kuuma. Ystäväni ehdotti lippistä, jossa luki tyyliin  Teboil. Kun sanoin, että enhän mä tollasta Suomessa voi käyttää, että pitää etsiä urheilukauppa, jos sieltä löytyisi. Niin totesi: onneksi mä en ole tollainen

- häntä ärsytti myös matkalaukkuni. Pidimme siis samalla tasolla laukkujamme ja jos laukkuni jäi hetkeksi auki, niin siitä tuli kommenttia. Hänen laukkunsa sai kyllä olla levällään 😵‍💫

- se, että syön paljon purkkaa ja juon laittilimuja oli myös kommemtoinnin kohteena


Minulla menee laittautumisessa alle 1 h ja aika usein odottelin häntä, että päästiin lähtemään. 

Voitteko arvon av edes yrittää avata mulle, mikä tässä nyt on vialla tai siis minun tavassani? Seuraavan kerran kun tapaamme ja jos tämä etenkin ulkonäkööni liittyvä kommemtointi jatkuu, niin aioin kysyä ihan suoraan, että mistä on kyse. 



 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokonaisuudessaan nyt yksinkertaisesti ärsytät häntä. Oiskohan aika lopettaa ystävyys.

Vierailija
2/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat oikeasti rasittavalta ja koko juttu keksittyä nälvivää sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat oikeasti rasittavalta ja koko juttu keksittyä nälvivää sontaa.

Voitsitko tarkemmin yksiöidä, miksi vaikutan ärsyttävältä, niin voisin tarvittaessa olla vähän vähemmän ärsyttävä? Kun en yhtään itse ymmärrä. Itseäni ei muissa ihmisissä ärsytä oikein mikään, paitsi mässytys ottaa pahasti korvaan! T:ap

Vierailija
4/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jaksat oleskella tollasen energiasyöpön kanssa?

Vierailija
5/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen lukiessani mietin että teet mitä hyvänsä tulet aina ärsyttämään tuota kaveriasi. Syy ei ole sinun. On hyvä että pohdit mitä voit itse tehdä asialle, mutta ongelma on nyt sinun kaverisi päässä. Voitte keskustella asiasta ja yrittää sopia että hän pitäisi mölyt majassaan, jos tulee tarve kommentoida jotain.

Vierailija
6/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) hän kertoi kauniisti, että työnnät rahasi kankkulan kaivoon. Tuotteet eivät auta, tuhlaat vain suotta rahasi

B) et tapaa "ystävääsi" enää, vaan ymmärrät, ettei tuollaisella tavalla käyttäytyvä henkilö ole millään lailla ystävä. Puhuiko hän sinulle ystävällisesti? Ei. Hän loukkasi sinua monta kertaa, eikä ole ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen lukiessani mietin että teet mitä hyvänsä tulet aina ärsyttämään tuota kaveriasi. Syy ei ole sinun. On hyvä että pohdit mitä voit itse tehdä asialle, mutta ongelma on nyt sinun kaverisi päässä. Voitte keskustella asiasta ja yrittää sopia että hän pitäisi mölyt majassaan, jos tulee tarve kommentoida jotain.

On olemassa ihmisiä, joiden mieliksi ei voi olla vaikka tekisi asiat juuri niin kuten he toivovat. He ovat siihenkin tyytymättömiä. Kannattaa siis viitata kintaalla tuollaisille ja elää omaa elämäänsä. Antaa toisen valittaa kun hän kerran siitä elämäänsä kokee saavansa sisältöä. Minkäs muut ihmiset sille voivat?


Omaan elämäänsä tyytyväinen ihminen ei jaksa kytätä toisten elämää ja olla nillittämässä toisten elämään henkilökohtaisesti kuuluvista valinnoista. Se alituinen valitus voi johtua ihan siitä, että tuollainen ihminen on loppujen lopuksi neuvoton oman elämänsä asioiden suhteen ja ainoa keino paeta sitä ahdistusta on valittaa muiden ihmisten elämään kuuluvista asioista.

Vierailija
8/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jaksat oleskella tollasen energiasyöpön kanssa?

No, samaa mietin. En tiennyt hänen reissuminästään. Olen nyt viikon ihmetellyt, voinut huonosti ja pikkuhiljaa toipumassa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen lukiessani mietin että teet mitä hyvänsä tulet aina ärsyttämään tuota kaveriasi. Syy ei ole sinun. On hyvä että pohdit mitä voit itse tehdä asialle, mutta ongelma on nyt sinun kaverisi päässä. Voitte keskustella asiasta ja yrittää sopia että hän pitäisi mölyt majassaan, jos tulee tarve kommentoida jotain.

Kiitos, ihan fiksu kommentti. Ja saa ajattelemaan. Ap

Vierailija
10/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) hän kertoi kauniisti, että työnnät rahasi kankkulan kaivoon. Tuotteet eivät auta, tuhlaat vain suotta rahasi

B) et tapaa "ystävääsi" enää, vaan ymmärrät, ettei tuollaisella tavalla käyttäytyvä henkilö ole millään lailla ystävä. Puhuiko hän sinulle ystävällisesti? Ei. Hän loukkasi sinua monta kertaa, eikä ole ystävä.

Itse nautin suunnattomasti ihanista tuoksuista ja pehmeästä ihosta. En itsekään usko purkin voimaan sinällään. Se tuo munulle kuitenkin hyvää oloa, joten kukin kai laittaa rahansa sellaisiin kohteisiin, jotka tuovat elämään iloa? 

Ja kyllä, olet aivan oikeassa myös kohdassa b. Se, etten kykene tekmään mitään oikein on myös viesti poistua ! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen lukiessani mietin että teet mitä hyvänsä tulet aina ärsyttämään tuota kaveriasi. Syy ei ole sinun. On hyvä että pohdit mitä voit itse tehdä asialle, mutta ongelma on nyt sinun kaverisi päässä. Voitte keskustella asiasta ja yrittää sopia että hän pitäisi mölyt majassaan, jos tulee tarve kommentoida jotain.

On olemassa ihmisiä, joiden mieliksi ei voi olla vaikka tekisi asiat juuri niin kuten he toivovat. He ovat siihenkin tyytymättömiä. Kannattaa siis viitata kintaalla tuollaisille ja elää omaa elämäänsä. Antaa toisen valittaa kun hän kerran siitä elämäänsä kokee saavansa sisältöä. Minkäs muut ihmiset sille voivat?


Omaan elämäänsä tyytyväinen ihminen ei jaksa kytätä toisten elämää ja olla nillittämässä toisten elämään henkilökohtaisesti kuuluvista valinnoista. Se alituinen valitus voi johtua ihan siitä, että tuollainen ihminen on loppujen lopuksi neuvoton oman elämänsä asioiden suhteen ja ainoa keino paeta sitä ahdistusta on valittaa muiden ihmisten elämään kuuluvista asioista.

Juuri näin! T:ap

Vierailija
12/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaksi pönttöä löytäneet toisensa. Onnea! 😊 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä