Vauva on viikon ikäinen - poikkis aikoo lähteä baariin!
Siis mä en kestä! Olisin halunnut viettää ekaa viikonloppua vauvaperheenä ihan rauhassa ja ehkä saanut vähän levätä. Nyt poikkis laittoi viestiä, että menee suoraan töistä kaverille ja lähtevät tänään baariin ryyppäämään, ei kuulemma kannata valvoa. Oikeasti, ei tää voi olla todellista?!?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Anna vauvan olla rinnalla niin paljon kun viihtyy. Katsele samalla telkkaa. Muista syödä ja juoda hyvin. Mun vauva oli jopa 3h putkeen rinnalla iltaisin. Toivottavasti maitosi nousee vielä. Ja miehes käytös ei ole reilua. Tsemppiä!
Olen pitänyt sylissä ja yrittänyt imettää. Ja tosiaan kyllä siinä kestää, mä toivon että imetys lähtisi vielä sujumaan. Ja kyllä mä aion tästä sanoa vaikka tuskin se mitään muuttaa :( Ap
Vierailija kirjoitti:
Anna vauvan olla rinnalla niin paljon kun viihtyy. Katsele samalla telkkaa. Muista syödä ja juoda hyvin. Mun vauva oli jopa 3h putkeen rinnalla iltaisin. Toivottavasti maitosi nousee vielä. Ja miehes käytös ei ole reilua. Tsemppiä!
Joo mäki sanoisin et älä tuijota imetyksen suhteen kelloa vaan anna olla tissi suussa vaikka muutama tunti jos se haluaa ja siinä viihtyy. Sitku alkaa tissiraivota niin sit lisämaitoa, mut jos on tyytyväisenä tissi suussa niin mitä enemmän se nyt imee sen parempi maidontuotannon kannalta vaikka sit lopulta päätyiski lisämaitoon. Mä synnytin 6 viikkoa sitten ja ekan kuukauden vauva ja tissit oli ihan eri tahdissa: vauva tankkas iltaisin ja lopulta pääty raivareihin ja aamupäivät vauva posotti unta ja sillon mun rinnat vaan pursus maitoa. Päädyin sit systeemiin missä lypsin aamulla maitoa ja raivareiden iskiessä illalla (muutaman tunnin imetyksen jälkeen) annoin sitä aamulla lypsämääni maitoa vauvalle. Nyt on jo rinnat ja vauva samassa tahdissa eikä tarvii enää lypsää tai antaa pullosta. Mä en kyllä koskaan oo elämässäni herunut pumpulle pisaraakaan, oon nyt kahden lapsen kanssa lypsänyt käsin, sitäkin voi koittaa jos tuntuu ettei pumpulle heru. ekan kanssa en herunut oikein käsinkään, sillon helpointa oli lypsää toista rintaa samalla kun imetti toista. Parista imetyslypsystä sai sit sen iltamaidon verran, yleensä se oli vaan jotain 20 ml tms mistä se sitten lopulta oli kiinni se ilta "maratonimetyksen" jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
21 ja 23
t. ei ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Oon 21v, poikkis 23v. Ap
Mikset ap kerro miksette asu yhdessä? Oliko lapsi vahinko?
KERRO :)
Jännämies tuo sisältöä naisten elämään.Siis monen samaan aikaan..
Pitää tehdä jännämiehen kanssa lapset ja sitten pääsee tänne itkemään miten paskoja kaikki miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Oon 21v, poikkis 23v. Ap
Mies on aikuinen eikä mikään poika. Sinä olet myös aikuinen. Aikuinen nainen ei puhu poikkiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olenhan mä ehdottanut yhteenmuuttoa ja mun luo voisi vaikka heti muuttaa (mulla on kaksio). Mutta poikkiksen perustelut on aina tyyliin "katsotaan sitä sitten (joskus)", tekee vuorotyötä niin saa paremmin nukuttua päivisin yövuorojen jälkeen, suhde on parempi kun ei riidellä ruuanlaittovuoroista, rahoista yms. Ja kuulemma kihloihin ei ole kiire eikä yhteenmuuttoon ku ollaan niin nuoria. Poikkiksen äiti siis ihan kympillä komppaa tätä linjaa myös.
Vauva ei ollut suunniteltu (mulla oli pillerit) mutta yhdessä kuitenkin päätettiin pitää vauva. Enkä mä sitä päätöstä kadu, vauva on ihana. Lähinnä toi poikkis nyt ei oo ihana. Ap
Siitä se lähtee.Tsemppiä äidille, pojalle ja vauvalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Oon 21v, poikkis 23v. Ap
Mies on aikuinen eikä mikään poika. Sinä olet myös aikuinen. Aikuinen nainen ei puhu poikkiksesta.
No kun ei olla kihloissa eikä naimisissa, eikä asuta yhdessä vaan mutta ollaan yhdessä nii noin sitä oon vaan kutsunut. Voit sä silti olla oikeassa. Toi "miesystävä" ei vaan jotenki oikein istu sille ja sen lapselliselle käytökselle :( ap
Poikkiksesi on jännämies. Jännämiehet viehättävät naisia.
Voi ei en valitettavasti osaa auttaa, mutta halusin vain sanoa, että voimia kovasti tilanteeseen! Poikaystäväsi vaikuttaa kyllä oikeasti tosi lapselliselta ja typerältä, toivottavasti hän alkaisi pian aikuistua ja tajuaisi että nyt täytyy oikeasti alkaa käyttäytymään. :( Toivottavasti maitoa alkaisi pian tulemaan niin edes se helpottaisi tilannetta vähän!
-21v raskaana esikoista odotteleva :)
Ja sitten asiantuntijat ihmettelevät, miksi Suomeen syntyy niin vähän lapsia. Syyksi arvellaan, yllätys yllätys, sitä miten miehet eivät löydä kumppaneita. Miehethän on aina uhrin asemassa näissä artikkeleissa.
Olisko mitenkään mahdollista edes harkita sitä mahdollisuutta, ettei naiset tee lapsia, koska eivät löydä tarpeeksi vastuullisi miehiä? Mä nimittäin kuulun tuohon ryhmään. Oon 23-vuotias, ja en luultavasti ikinä tule hankkimaan lapsia. Syynä se, etten ole tähän ikään mennessä tavannut ainuttakaan miestä, joka kykenisi isäksi. Oikeastaan ainuttakaan, joka osaisi oikeasti huolehtia itsestään ja kumppanistaan (kuten toisen huomioiminen ja kotitöiden teko.) Mua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta ottaa sitä yksinhuoltajan roolia. VAIKKA olisikin mies, niin riski siihen, että musta jää ainoa perheen vastuunkantaja on liian suuri.
Ei, kun Heli Vaarasen suurin huoli on, miten miehet tarvitsee pehmeyttä työelämän ulkopuolella ja kotitöitä ei tarvitse jakaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenhan mä ehdottanut yhteenmuuttoa ja mun luo voisi vaikka heti muuttaa (mulla on kaksio). Mutta poikkiksen perustelut on aina tyyliin "katsotaan sitä sitten (joskus)", tekee vuorotyötä niin saa paremmin nukuttua päivisin yövuorojen jälkeen, suhde on parempi kun ei riidellä ruuanlaittovuoroista, rahoista yms. Ja kuulemma kihloihin ei ole kiire eikä yhteenmuuttoon ku ollaan niin nuoria. Poikkiksen äiti siis ihan kympillä komppaa tätä linjaa myös.
Vauva ei ollut suunniteltu (mulla oli pillerit) mutta yhdessä kuitenkin päätettiin pitää vauva. Enkä mä sitä päätöstä kadu, vauva on ihana. Lähinnä toi poikkis nyt ei oo ihana. Ap
Suomeksi: Mies ei halua jakaa elämäänsä sinun kanssasi. Ensi kerralla käytä tuplaehkäisyä tai otat pillerisi oikein niin ei tule vahinkoja.
Sinä tarvitset kaikki voimasi vauvasta huolehtimiseen. Sinulla ei ole varaa tuhlata yhtään voimia ihmissuhdeasioiden puimiseen. Nyt keskity pelkästään vauvasi ja itsesi hyvinvointiin, älä odota mitään lapsen isältä niin et joudu myöskään pettymään. Sinun pettymyksesi ja itkusi eivät ole hyväksi viattomalle vauvallesi.
Lapsen isän pitää tietysti maksaa elatusmaksut lapsesta, se on selvää. Nyt taitaa kuitenkin olla parasta, että otat muuten etäisyyttä häneen, sillä hän ei selvästikään ole sitoutunut sinuun ja lapseen. Se on sääli ja ymmärrän, että olet siitä ihan rikki, sillä toivot muuta, mutta et voi nyt surra suhdetta, jolta toivot paljon enemmän kuin saat Huono suhde, jota suret ja johon käytät energiaasi, on pahaksi lapsellesi.
Pysykää omissa asunnoissanne, tee päätös että seuraavat kuukaudet ainoa, joka elämässäsi on merkityksellinen ja tärkeä, on sinun pieni vauvasi. Vauvalla on vain sinut, sinä olet ainoa, joka tekee hänet onnelliseksi tai huolestuneeksi tai hämmentyneeksi. Sinä olet vastuussa vauvasi onnellisesta vauva-ajasta. Hän ei ole onnellinen, jos olet huonossa suhteessa. Mies ei pysty muuttumaan näin nopeasti ja sinun toiveestasi vaan tekee sinut onnettomaksi päivittäin, pieniä iloisia hetkiä lukuun ottamatta. Ota vastuu itsestäsi ja vauvastasi ja anna suhteesi poikaystävääsi jäädä taka-alalle. Hän ei ole niin tärkeä kuin lapsesi.
Jos lapsen isä on tarpeeksi kypsä ollakseen tekemisissä lapsen kanssa, suo siihen mahdollisuus- mutta älä laske mitään sen varaan.
Kun uskallat pyhittää suraavat kuukaudet vain lapsellesi, saa hän parhaan mahdollisen alun elämäänsä. Ja sinä myös. Varhaislapsuuden traumoja kantaa moni masentunut tietämättään alitajunnassaan.
Voitko pyytää jonkun apuusi kotiisi? Äiti, ystävä, kummitäti, joku?
Nuku aina kun vauva nukkuu. Juo tarpeeksi vettä. Syö tarpeeksi. Käy suihkussa aamuisin. Katsele lasta, miten ihana ja viaton hän on! Hän on sinun ihana vauvasi. Kohta hän oppii katsomaan sinua ja hymyilemään sinulle, sanomaan äiti. Hänestä saat voimaa.
Paljon halauksia
t. kuusivuotiaan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna lisämaitoa jos tuntuu että vauva on nälkäinen. Saat edes siltä osin mielenrauhan. Imettäminen on tärkeää jne. mutta vielä tärkeämpää on, että vauva saa ravintoa ja sinä itse saat sen osan uudesta tilanteesta hallintaan.
Imetä ensin ja jos vauva on nälkäinen (yrittää imeä ja itkeskelee kun mitään ei tule) niin anna korviketta lisäksi pullosta. Varmaan 50ml riittää hyvinkin alkuun lisämaidoksi, lämmitä käden lämpöiseksi. Ja anna lisää jos vauvalle 50ml ei riitä :)
Voi suurkiitos! Täytyy kokeilla. Onko sen lisämaidon merkillä väliä? Vauva vaikuttaa tosiaan siltä ettei saa multa maitoa tarpeeksi. Ap
En tiedä oletko saanut jo vastauksen, mutta merkillä ei ole väliä. Osta sitä, mikä tuntuu sinusta sopivalta. Valion Tuutia moni ainakin näyttää käyttävän. -Sama
Minkä ikäisiä olette?