Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko oikeasti parempi jäädä vaan työttömäksi, en jaksa!

Vierailija
05.02.2016 |

Miten paljon voi joutua joustamaan, työskentelen pienyrityksessä, lisiä ei makseta, eilen pääsin klo 00:30 kotiin, vaikka työvuoroni piti päättyä 22. Aloitin työt tänään klo 6 aamulla, olen täällä edelleen.Pomo uhkailee potkuilla jos en jousta, sopimattoman luonteen vuoksi. Olen ylitöissä 4-5x vko ja työpäiviä pitäisi olla 6, mutta usein on 7. Jos sanoo ei käy niin pomo vihjailee että pitää hommata uusi työntekijä. Luottamusmiestä ei ole, en ole ollut 4kk aikana päivääkään vapaalla. Työpäivät helposti 12-16h. Olisiko oikeasti helpompi olla vain työtön.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi? En tajua miten joku suostuu tollaseen

Vierailija
2/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaraivoon iskostettu niin syvälle että itsensä elätetään työllä, ei kotona makaamalla. Mut enpähän enää tiedä. Mä oon niin poikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko liittoon?

Itse myös työskentelin muutaman kuukauden pienyrityksessä, eikä maksettu meillekään mitään lisiä, työpäivät olivat välillä 12 tuntisia.

Oli onneksi määräaikainen sopimus, enkä suostunut jatkamaan sopimusta. En kuulunut liittoon, enkä jaksanut yksin lähteä tappelemaan puuttuvista ylityölisistä tai arkipyhäkorvauksista.

Vierailija
4/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on jo riistoa! oletko liitossa? sinuna olisin yhteyksissä työsuojelu tai johonkin muuhun viranomaiseen joka näitä hoitaa... työnantaja on tehnyt rikoksen tuossa ja oikeuden kautta todennäköisesti saat korvauksia ja ne ylityöt joita ei ole maksettu. Onko yritys jossain perähikiällä?

Vierailija
5/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on karenssin ajaksi rahaa, niin eroa ellet ole liiton jäsen ja voi painostaa pomoa sieltä päästä. Millaiset tunnit sun työsopimuksessa on?

Vierailija
6/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on karenssin ajaksi rahaa, niin eroa ellet ole liiton jäsen ja voi painostaa pomoa sieltä päästä. Millaiset tunnit sun työsopimuksessa on?

Ap:n tapauksessa ei pitäisi tulla edes karenssia, kunhan on jotain mustaa valkosella laittomista työoloista.

Vierailija
7/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jäädä työttömäksi. Tervetuloa joukkoon, kyllä meitä riittää.

Vierailija
8/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kirjallista työsopimusta koska "eihän sitä tälleen tuttujen kesken" valokuvat on kyllä jokaisesta työvuorolistasta, ja toinen työntekijä on yhtä kyrpiintynyt kuin minäkin, ja uskon hänen puolustavan minua. En mä oikeasti jaksa enää. Jos vaan pysäytän linjaston ja painun v**** täältä?

Vierailija
9/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että ei käy. Jos pomo antaa sulle sen vuoksi potkut, voit viedä asian eteenpäin ja saat kivat korvaukset. Lisäksi sulle ei tule karenssia, koska et ole itse irtisanoutunut.

Vierailija
10/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi kuulua ammattiliittoon ja ottaa yhteyttä liiton juristiin. Kyllä pienyrittäjänkin on maan lakeja noudatettava!

Vierailija
11/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään tuntuu tulevan yhä yleisemmäksi, että samat työt koitetaan tehdä pienemmällä väkimäärällä.

Vierailija
12/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi kuulua ammattiliittoon ja ottaa yhteyttä liiton juristiin. Kyllä pienyrittäjänkin on maan lakeja noudatettava!

Näin. Ja jos ei kuulu liittoon, niin Aluehallintovirastoakin voisi kiinnostaa: https://www.avi.fi/web/avi/tyosuojelu#.VrSzqvl95p8

Vierailija
13/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan, että ei käy. Jos pomo antaa sulle sen vuoksi potkut, voit viedä asian eteenpäin ja saat kivat korvaukset. Lisäksi sulle ei tule karenssia, koska et ole itse irtisanoutunut.

Tätä meinasin ehdottaa itsekin. Jos kerran harkitset jo muutenkin lopputiliä, niin (laittomien) potkujen saaminen ei liene maailmanloppu.

Vierailija
14/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti otat loparit.

Minulla myös kokemuksia pienyrityksissä työskentelystä, ja ne kokemukset eivät ole positiivisia.

Tuntuu että pomot luottavat vain siihen ettei kukaan kehtaa/uskalla lähteä tappelemaan oikeuksistaan pienessä firmassa.

Edellisessä paikassa sain odotella pari kuukautta että pomo "muisti" laatia työsopimuksen, joka päivä sitä vaadin ja tulihan se vihdoin kun sanoin että huomenna en enää tule.

Ei makseta lisiä, ei kilometrikorvauksia, ei mitään. Joustaa vaan pitäisi ja pomo innoissaan hehkuttaa kuinka on taas tulossa lisää työtä (edellisiäkään ei ehditty hoitamaan normaalin työpäivän puitteissa).

Ja sairastaakaan ei saanut, koska siitähän tulee ongelmia pienyritykselle. Myöskään sairaspäivistä ei maksettu, koska oltiin tuntipalkalla. Lain mukaan tuntityöläisellekin sairaspäiväkorvaukset kuuluu. Mutta pomohan vaan muokkasi työvuorolistoja siihen malliin, ettei sillä sairastajalla olisi edes ollut työvuoroa silloin. 

Lista on loputon...

Vierailija
15/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se pomo ole siis ihan oikeassa, teille pitäisi palkata yksi uusi työntekijä, edes puolipäiväiseksi. Töitä on selvästi kahdelle.

Vierailija
16/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon voi joutua joustamaan, työskentelen pienyrityksessä, lisiä ei makseta, eilen pääsin klo 00:30 kotiin, vaikka työvuoroni piti päättyä 22. Aloitin työt tänään klo 6 aamulla, olen täällä edelleen.Pomo uhkailee potkuilla jos en jousta, sopimattoman luonteen vuoksi. Olen ylitöissä 4-5x vko ja työpäiviä pitäisi olla 6, mutta usein on 7. Jos sanoo ei käy niin pomo vihjailee että pitää hommata uusi työntekijä. Luottamusmiestä ei ole, en ole ollut 4kk aikana päivääkään vapaalla. Työpäivät helposti 12-16h. Olisiko oikeasti helpompi olla vain työtön.

Lisät voi hakea takautuvasti, on olemassa sellainen kuin palkkaturva. Tao nyt kun rauta on kuumaa. Kun kyllästyt, niin jää suurelle ansiosidonnaiselle ja hae palkkaturvasta siihen päälle kukkuraksi vielä puuttuvat saatavasi. Elele lokoisasti ..

t. pomo

Vierailija
17/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaraivoon iskostettu niin syvälle että itsensä elätetään työllä, ei kotona makaamalla. Mut enpähän enää tiedä. Mä oon niin poikki!

Takaraivoosi ei ole iskostettu pitämään puoliasi? Lopeta ylitöiden tekeminen ja anna pomon antaa potkut. Ei kannata itse irtisanoutua. Voi olla että pomo vain uhkailee, koska uhkailukin näyttää toimivan.

Vierailija
18/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis oikeesti, kuka tekee töitä ilman työsopimusta?!! Turha silloin on valittaa.

Vierailija
19/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisät voi hakea takautuvasti, on olemassa sellainen kuin palkkaturva. Tao nyt kun rauta on kuumaa. Kun kyllästyt, niin jää suurelle ansiosidonnaiselle ja hae palkkaturvasta siihen päälle kukkuraksi vielä puuttuvat saatavasi. Elele lokoisasti ..

t. pomo

Juuri näin. Älä missään tapauksessa irtisanoudu itse! Jos jaksaminen loppuu, menet työterveyslääkärille ja jäät sairauslomalle esim. masennuksen tai akuutin stressireaktion vuoksi. Työuupumus päädiagnoosina ei oikeuta sairauspäivärahaan, joten palkanmaksu tyssäisi. Itse irtisanoutumalla, vaikka tukena olisi lääkärinlausunto, on aina riskinä karenssi. Kyllä työnantaja sitten irtisanoo seurauksineen, jos niikseen katsoo parhaaksi. Tämän jälkeen palkkaturvaan ja omaan liittoon yhteys, jotta puuttuvat ylityölisät ja maksuun tulevat lomarahat saadaan perittyä. Näillä tiedoilla, mitä annoit, rikotaan lakia. Seuraukset työnantajalle voivat yllättää, mikäli asia riitautuu. Keinoja toimia on, mutta vältä itse joutumasta kärsijäksi!

Vierailija
20/22 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän työpaikka ole Porvoossa. Kuka nyt kuukausia tekee töitä ilman yhtäkään vapaapäivää yms.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme