Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä on suomalainen lapsiperheiden "köyhyys"

Vierailija
23.06.2026 |

"– On kurjaa, ettei jäätelöä voi ostaa uimarannan jäätelökioskilta, koska hinta on todella korkea. Muutenkin ruokailu aiheuttaa hankaluuksia, koska eväitä pitää kantaa mukana. Olisi ihanaa päästä kunnolla mökkeilemään, mutta vuokramökkien hinnat ovat liian korkeita, eikä autottomana niihin pääse."

 

 

Pitäiskö yhteiskunnan  siis maksattaa jokin liki tonnin arvoinen vuokramökkiviikko että perhe pääsee "palautumaan".

Suomessa jos kaikki tuet hakee mihin on oikeutettu niin etenkin lapsiperhe pärjää ihan mainiosti.

Maksetut jutut tyyliin " loppuviikosta ei ole ruokaa kaapissa ja pitää ottaa pikavippi ettei lapsi näe nälkää "

ovat ihan naurettavia.

Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti.

Suomessa on jopa sosiaalipäivystys 24/7 olemassa kriistilanteita varten.

 

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (

Vierailija
2/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on siis turhasta valittamista.

 

Lehden otsikko antoi ymmärtää että jäätelöä ei saa ollenkaan. 

 

Kyllä köyhät lapsiperheet pärjäävät hyvin, jos eivät pärjää niin vika on asenteessa ja elämäntyylissä sekä omissa ongelmissa. Kysy vaikka Kelasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Muistan muutama vuosikymmen sitten kun pienipalkkaisena asuin omassa velkaisessa kaksiossa ja tuttu yksinhuoltaja 3 lapsen ja 2! koiran kanssa asui omakotitalossa vuokralla tukien varassa. 

Kyllä ärsytti.

Vierailija
4/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (

Ruoka menee kyllä lopulta ihan kaiken edelle. Vuokra on tärkein, muut toissijaisia asioita.

Vierailija
5/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti."

Suurin osa vanhemmista ei polta eikä juo. Etkö todellakaan keksi muuta kuin tuon iänikuisen älyvapaan jankutuksen? Olet idiootti.

Vierailija
6/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on nykyään sitä ettei yhteiskunta maksa iPhone 17 max prota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti."

Suurin osa vanhemmista ei polta eikä juo. Etkö todellakaan keksi muuta kuin tuon iänikuisen älyvapaan jankutuksen? Olet idiootti.

Hemmetin moni WT-vanhempi tekee juuri sitä.

Vierailija
8/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti."

Suurin osa vanhemmista ei polta eikä juo. Etkö todellakaan keksi muuta kuin tuon iänikuisen älyvapaan jankutuksen? Olet idiootti.

Hemmetin moni WT-vanhempi tekee juuri sitä.

Kyllä ihan normaalitkin siistit ihmiset juovat ja polttavat mutta ovat hieman järkevämpiä ihmisiä joille ei tule aloituksenkaan ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse jäätelöitä, ei mökkejä, ei huvipuisto, ei uimarantoja, eikö juhannuksia. Ilmankin elää sillä mikän niistä ei ole mikään elinehto jota ilman kuukahtaa. Opettelisivat olemaan hiljaaeja lopettamaan valitus. Heillä on kuitenkin kaikki hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, olisivat tyytyväisiä siihen mitä heille on eikä tyytymättömiä siihen mitä heille ei ole.

Vierailija
10/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vmp aloitus. 👎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti."

Suurin osa vanhemmista ei polta eikä juo. Etkö todellakaan keksi muuta kuin tuon iänikuisen älyvapaan jankutuksen? Olet idiootti.

Hemmetin moni WT-vanhempi tekee juuri sitä.

Hemmetin moni ei.

Vierailija
12/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, missä nyt on joku vaatinut yhteiskuntaa maksamaan noita mainitsemia asioita? Taidat nyt ihan itsestäsi puhua, koska yhtään todistettavaa linkkiä et voinut laittaa :). Mut hei, mee töihin, se on tosi helppoa. Työpaikkojakin on joka nurkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse jäätelöitä, ei mökkejä, ei huvipuisto, ei uimarantoja, eikö juhannuksia. Ilmankin elää sillä mikän niistä ei ole mikään elinehto jota ilman kuukahtaa. Opettelisivat olemaan hiljaaeja lopettamaan valitus. Heillä on kuitenkin kaikki hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, olisivat tyytyväisiä siihen mitä heille on eikä tyytymättömiä siihen mitä heille ei ole.

Lapsille saa myös edullisesti jäätelöä ruokakaupasta, sieltä ne varakkaammatkin ostavat. Kioskilta pystyy kyllä yhden jäätelön ostamaan kesässä jos haluaa siitä kokemuksen lapselle.

Vierailija
14/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskotini, siis vanhemmat, olivat varakkaita mutta emme me saaneet jäätelökioskista jäätelötötteröä kuin kerran kesässä, samoin yksi ranskalaisannos grillistä ostettiin kesän lopuksi ja jaettiin kahden lapsen kesken, se oli juhlaa. Eväät tehtiin kun mihin tahansa retkelle mentiin. Syynä ei ollut vanhempien tupakanpoltto (eivät polttaneet) tai kaljan kittaaminen. Olivat vain järkeviä ja opettivat meillekin miten rahaa on viisasta käyttää ja kaikki ilo ei tule ostamisesta ja kulutuksesta. Ruokaa meiltä ei koskaan puuttunut ja kumpikin oli todella hyvä ruoanlaittaja. En koskaan kokenut että olisin ollut jotakin vailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (

Ruoka menee kyllä lopulta ihan kaiken edelle. Vuokra on tärkein, muut toissijaisia asioita.

Vuokra, vesi ja sähkö maksetaan ensin, ruoka vasta sitten jos jää rahaa. Ja jos ei jää niin ilmaista ruokaa saa leipäjonoista. Suomi ei ole mikään sosiaalitoimisto.

Vierailija
16/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse jäätelöitä, ei mökkejä, ei huvipuisto, ei uimarantoja, eikö juhannuksia. Ilmankin elää sillä mikän niistä ei ole mikään elinehto jota ilman kuukahtaa. Opettelisivat olemaan hiljaaeja lopettamaan valitus. Heillä on kuitenkin kaikki hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, olisivat tyytyväisiä siihen mitä heille on eikä tyytymättömiä siihen mitä heille ei ole.

Oletko itse samassa tilanteessa ettei varaa ole mihinkään muuhun kuin just hädin tuskin vuokraan ja ruokaan?

Vierailija
17/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, missä nyt on joku vaatinut yhteiskuntaa maksamaan noita mainitsemia asioita? Taidat nyt ihan itsestäsi puhua, koska yhtään todistettavaa linkkiä et voinut laittaa :). Mut hei, mee töihin, se on tosi helppoa. Työpaikkojakin on joka nurkalla.

Ap myös tehtailee noita kommentteja omaan aloitukseensa. Hyvin on hällä kato nyt aikaa, kun ei yhteiskunta maksa mökkireissua.

Vierailija
18/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa siihen jäätelöön, mutta silti meillä on eväät mukana. Sehän on sitä päivää tehdä yhdessä niitä eväitä, jne...

Vierailija
19/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse jäätelöitä, ei mökkejä, ei huvipuisto, ei uimarantoja, eikö juhannuksia. Ilmankin elää sillä mikän niistä ei ole mikään elinehto jota ilman kuukahtaa. Opettelisivat olemaan hiljaaeja lopettamaan valitus. Heillä on kuitenkin kaikki hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, olisivat tyytyväisiä siihen mitä heille on eikä tyytymättömiä siihen mitä heille ei ole.

Lapsille saa myös edullisesti jäätelöä ruokakaupasta, sieltä ne varakkaammatkin ostavat. Kioskilta pystyy kyllä yhden jäätelön ostamaan kesässä jos haluaa siitä kokemuksen lapselle.

Mistä lähin lapset ovat tarvinneet jäätelöitä pystyäkseen hengissä ja elossa?

Vierailija
20/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuskotini, siis vanhemmat, olivat varakkaita mutta emme me saaneet jäätelökioskista jäätelötötteröä kuin kerran kesässä, samoin yksi ranskalaisannos grillistä ostettiin kesän lopuksi ja jaettiin kahden lapsen kesken, se oli juhlaa. Eväät tehtiin kun mihin tahansa retkelle mentiin. Syynä ei ollut vanhempien tupakanpoltto (eivät polttaneet) tai kaljan kittaaminen. Olivat vain järkeviä ja opettivat meillekin miten rahaa on viisasta käyttää ja kaikki ilo ei tule ostamisesta ja kulutuksesta. Ruokaa meiltä ei koskaan puuttunut ja kumpikin oli todella hyvä ruoanlaittaja. En koskaan kokenut että olisin ollut jotakin vailla.

Toisilla on puute siitä ruoastakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän