Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva on viikon ikäinen - poikkis aikoo lähteä baariin!

Vierailija
05.02.2016 |

Siis mä en kestä! Olisin halunnut viettää ekaa viikonloppua vauvaperheenä ihan rauhassa ja ehkä saanut vähän levätä. Nyt poikkis laittoi viestiä, että menee suoraan töistä kaverille ja lähtevät tänään baariin ryyppäämään, ei kuulemma kannata valvoa. Oikeasti, ei tää voi olla todellista?!?

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna lisämaitoa jos tuntuu että vauva on nälkäinen. Saat edes siltä osin mielenrauhan. Imettäminen on tärkeää jne. mutta vielä tärkeämpää on, että vauva saa ravintoa ja sinä itse saat sen osan uudesta tilanteesta hallintaan.

Imetä ensin ja jos vauva on nälkäinen (yrittää imeä ja itkeskelee kun mitään ei tule) niin anna korviketta lisäksi pullosta. Varmaan 50ml riittää hyvinkin alkuun lisämaidoksi, lämmitä käden lämpöiseksi. Ja anna lisää jos vauvalle 50ml ei riitä :)

Mistä noita rintakumeja saa? Apteekista? Ap

Ja jos imetyksessä on hankaluuksia huonon otteen takia, niin suosittelen lämpimästi rintakumia. Ollut oikein taivaanlahja oman vauvani kanssa, kun ei muuten otetta tahtonut pitää.

Vierailija
42/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ihmiset ootte noin inhottavia? Toisella on todella ikävä tilanne, ja te ajattelette, että on hyvä idea vielä vähän vittuilla päälle? Vastenmielistä toimintaa!

Aloittajaa kehottaisin hankkimaan tukea nyt mistä tahansa: Vanhemmilta, ystäviltä tai vaikka kummitädiltä! Ja poikaystävällesi teet selväksi, että perhe-elämään joko sitoudutaan, tai sitten saa jatkaa juomisharrastuksia ihan yksinään. Valitettavasti epäilen vähän, että elämäsi olisi helpompaa kahdestaan vauvan kanssa... Tuollainen isä on vain lisärasite sinulle. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what? Mun isä meni baariin jo mun ollessa muutaman tunnin ikäinen :D M22

Vierailija
44/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintakumeja saa ihan kaupastakin. Omani ostin Cittarista. Löytyvät samasta hyllystä tuttipullojen kanssa.

Kiitos! Pitää käydä cittarissa. Vai uskaltaako sinne lähteä näin pienen kanssa? Voisin ehkä pyytää kaveria tuomaan mulle. Ap

Vierailija
45/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, ei tuollaiset poikkikset ole valmiita lapsen tuloon. Mutta sinä selviät kyllä kuten miljoonat muutkin naiset tässä maailmassa. Et ole ainoa. Nyt olet herkillä ja ottaa päähän mutta lapsi on nyt prioriteetti numero 1 ja sen mukaan on elettävä. Pian se vauva-arki alkaa sujumaan. Jos imetys ei suju niin pääasia että vauva saa ruokaa vaikka sitten pullosta. Tsemppiä vain!

Kiitos. Sen piti muuttaa mun ja vauvan luo, mutta en tiedä tuleeko siitä mitään. Imetys ei suju vaikka koitan pumppailla :( Neuvola oli varattu koko soittoajan kun olisin kysynyt siitä lisämaidosta. Mun pitäis olla onnellinen äiti mutta oon kaikkea muuta :( Ap

Onko teidän paikkakunnalla imetystukiryhmää?

http://www.imetys.fi/index.php/yhdistys-toiminta/imetyksen-vertaistuki/…

Vierailija
46/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko soittaa äidilles jos hän vaikka tulis sun seuraksi? entä poikaystävän äiti, asuuko hän lähempänä?

Vierailija
47/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija kirjoitti:

Lisämaidon merkillä ei oo väliä. Joskus aikanaan luin, että Nan aiheuttaa vähiten vatsakipuja mutta yksilöllistä se on.

Oothan muistanut itse syödä ja juoda? Kotikalja ja ananas lisäsi mulla maidontuotantoa, voit kokeilla niitäkin. Hiilihappojuomia en muuten suosittele sulle juotavaksi, voi tulla vauvalle vatsavaivoja.

Voi ei, vichyä olen juonut kun en ajatellut tuota. Vaihdan vichyn veteen. Mutta en ole syönyt mitään mausteista, sipulia tms. Oikeastaan en ole vielä jaksanut laittaa ruokaa. Olen syönyt jogurttia, hedelmiä ja leipää. Ap

Vierailija
48/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So what? Mun isä meni baariin jo mun ollessa muutaman tunnin ikäinen :D M22

Oliko se siellä töissä?

Vierailija
49/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko soittaa äidilles jos hän vaikka tulis sun seuraksi? entä poikaystävän äiti, asuuko hän lähempänä?

Hänen äitinsä asuu alle kilometrin päässä, mutta ilmoitti jo vauvauutisista kuultuaan että on omansa hoitanut eikä häneltä tarvitse pyytää hoitoapua :( ap

Vierailija
50/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa jos aikuinen ihminen puhuu poikkiksesta.

Vierailija
51/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tekee lapsia.

Vierailija
52/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen äitinsä asuu alle kilometrin päässä, mutta ilmoitti jo vauvauutisista kuultuaan että on omansa hoitanut eikä häneltä tarvitse pyytää hoitoapua :( ap

Älä kutsu ristiäisiinkään.

Vierailija
53/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ekan vauvan kanssa varsinkin yksin asuessa helposti tuntuu, että seinät kaatuu päälle ja on ihan yksin ja sidottuna vauvaan ja alkaa ahdistaa. Neuvoisin sua tän suhteen sen verran, että tuo aika menee todella nopeasti, vauva kasvaa, huomaat, että pärjäät, pääset vauvan kanssa liikkeelle ja kaikki alkaa sujua. Nyt voit ihan rauhassa keskittyä jokaiseen pieneen hetkeen vauvan kanssa. Maailma ei karkaa minnekään ja lapset kasvavat todella nopeasti, ja saat "vapautesi" ja itsenäisyytesi takaisin. Tsemppiä!

Vierailija
54/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun poikaystävä on kyllä tosi inhottava! Voisi ajatella sunki tunteita, miltähän siitä tuntuis ku sä lähtisit baariin ja se jäis yksin vauvan kanssa :/ Pakko munkin tosin ihmetellä miksette asu jo yhdessä, kuulostaa kieltämättä omituiselta että teette lapsen ettekä edes asu yhdessä? Joka tapauksessa voimia sulle :) Ja anna miehes kuulla kunniansa.

Vierailija
55/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä ressaa siitä että pitäis olla onnellinen äiti. Tuossa vaiheessa aika harva kokee mitään yksiselitteistä onnea, sitä on väsynyt synnytyksestä ja synnärilläolosta ja kaikki on uutta ja outoa ja sekaisin ja vauvan kanssa ei oo vielä mitään rutiinia eikä vielä yhtään tiedä millanen kyseinen vauva on ja mikä sen rauhottaa ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Siksi olisi tosi hyvä saada sinne joku seuraksi jos "mies" ei kerta tule.

Vierailija
56/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichy tyrehdytti jostain syystä mulla maidontuotantoa, joten kokeile auttaako jos vaihdat tavalliseen veteen vaikka viikoks.

Tsemppiä! Koita rentoutua ja syödä ja juoda ja ota vauva rinnalle!

Pärjäät kyllä! Tommosella poikaystävällä et kyllä tee mitään, älä päästä häntä yöllä krapulaansa nukkumaan.

Vierailija
57/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintakumeja saa ihan kaupastakin. Omani ostin Cittarista. Löytyvät samasta hyllystä tuttipullojen kanssa.

Kiitos! Pitää käydä cittarissa. Vai uskaltaako sinne lähteä näin pienen kanssa? Voisin ehkä pyytää kaveria tuomaan mulle. Ap

Jos vaan saat kaverin tuomaan, niin mieluummin niin. On kuitenkin vielä influenssakausi meneillään ja pikkuisella on vielä todella puutteellinen vastustuskyky, eli en veisi vielä isoon cittariin ainakaan viikonloppuruuhkiin.

Vierailija
58/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vichy tyrehdytti jostain syystä mulla maidontuotantoa, joten kokeile auttaako jos vaihdat tavalliseen veteen vaikka viikoks.

Pärjäät kyllä! Tommosella poikaystävällä et kyllä tee mitään, älä päästä häntä yöllä krapulaansa nukkumaan.

Ohis, mutta luulin eka että puhut Vichy kasvonhoitotuotteista ja mietin, että mitä sä niitä olet mennyt juomaan :'D

Vierailija
59/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vauvan olla rinnalla niin paljon kun viihtyy. Katsele samalla telkkaa. Muista syödä ja juoda hyvin. Mun vauva oli jopa 3h putkeen rinnalla iltaisin. Toivottavasti maitosi nousee vielä. Ja miehes käytös ei ole reilua. Tsemppiä!

Vierailija
60/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta luulin eka että puhut Vichy kasvonhoitotuotteista ja mietin, että mitä sä niitä olet mennyt juomaan :'D

Apua, ihan se juotava vichy :D Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi