Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva on viikon ikäinen - poikkis aikoo lähteä baariin!

Vierailija
05.02.2016 |

Siis mä en kestä! Olisin halunnut viettää ekaa viikonloppua vauvaperheenä ihan rauhassa ja ehkä saanut vähän levätä. Nyt poikkis laittoi viestiä, että menee suoraan töistä kaverille ja lähtevät tänään baariin ryyppäämään, ei kuulemma kannata valvoa. Oikeasti, ei tää voi olla todellista?!?

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, poikaystäväsi on idiootti. Ap, onko sinulla ketään muuta ihmistä siellä paikkakunnalla, missä asut? Ihan ensin sanon, että pärjäät kyllä vauvan kanssa hyvin ihan varmasti. Sain esikoiseni 21-vuotiaana, mieheni oli 24v tuolloin. Erosin tästä väkivaltaiseksi osoittautuneesta miehestä lapsen ollessa 2v. 

Älä turhaan stressaa lisämaidon antamisesta, pääasia on, että vauva saa ruokaa tarpeeksi! Toivon sinulle ja vauvalle kaikkea hyvää ja jos olisit lähellä, toisin sinulle vaikka ruokakassin ja jotain mukavaa vauvalle. Muistathan juoda vettä tarpeeksi ja syödä riittävästi. Varo, ettei rintatulehdus yllätä, se ei ole mukavaa!

T Täti, jonka esikoispoika on jo sinun ikäisesi

Vierailija
102/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoo poikkis tai mikä tahansa nimitys, ehkei asia ollut se että sitä ruvetaan solvaa millä nimellä kukin puolisoaan kutsuu. Tiedän hyvinkin sun tunteen, ei ole kiva että just kun lapsi on tullut niin sitä kiinnostaa kovasti vielä juosta ties missä juhlinnoissa. ite oon ainaki antanu mennä, mut eihän se kivalta tunnu ku ite oot lapsen kanssa. mut on siinä seki, lapsen halusin ja siitä vastuun kannan. mä oon kans aika selvästi kyllä tehny sen, että jos aikoo jatkaa sitä meininkiä et joka viikonloppu menee ja jättää mut vauvankaa kahden ni ei se pidemmän päälle ole hyväks. me ollaan molemmat vanhempia, ja meidän pitää käyttäytyä sen mukasesti. ei se että välillä käy haittaa mitään, mut tapa jos tulee ni sit tulee vaan mieleen et onko oikeesti ottamassa vastuuta uudesta elämästä... ja uudesta perheenjäsenestä. tottakai se vaikuttaa myös sun fiilikseen ja joudut olemaan siinä arjessa periaatteessa yksin. teet poikkikselle selvät sävelet... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mee antaa pulloa, äläkä missään nimeessä korviketta. Tissillä niin paljon ku sietää, ei se muuten nostata maitoa kunnolla. Tutti pois ja kaikki imun tarve rintoihin ekoina kahtena viikkona. Liity Facebookissa imetyksen tuki ry ryhmään

Ap:n tilanteessa imetys nyt tuskin on universumin amen. Pääasia, että vauva saa ravintoa. Turhaa stressiä lisää vielä jostain imetyksestäkin!

Vierailija
104/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helv..Tekis mieli sanoo jotain tosi ilkeetä tuosta "poikkiksesta", mut sanon vähän nätimmin kuitenkin. Eli ei vauvan tulo ole herralle vielä avautunut, ei siis ymmärrä että myös häntä tarvitaan kotona. Enkä symppaa häntä nyt yhtään, eikä tarvitse sinunkaan.

Nyt pitäisi alkaa poikkiksenkin ymmärtää että olette perhe, eikä sillon tekstailla kaverin luota että lähdetään baariin, vaan häntä tarvitaan NYT kotona. Teillä on vauva, ei sinun vauva vaan yhteinen vauva ja sen hoitamiseen tarvitaan MOLEMPIA. Baareihin ehtii sitten myöhemmin.

Toivotaan että tämä on nyt yksittäinen moka ja hän ei vaan ole vielä käsittänyt mitä perhe-elämä vaatii.

Vierailija
105/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat imetysintoilijat. En ihan ymmärrä tuota fanaattisuuttanne...Kun ensimmäinen lapseni oli muutaman viikon ikäinen, olin päättänyt täysimettää häntä. Lapsi-raukka heräsi yöllä useita kertoja ollessaa muutaman viikon ikäinen..sitten mieheni oli päättänyt yksinkertaisesti syöttää hänelle vastiketta ja lapsi oli syönyt kuin henkensä hädässä pullollisen ja nukkui onnellisena. Suutuin miehelleni ensin, mutta sitten otin rennommin ja imetyskin sujui ihan ok, jatkoin sitä 3 vuotiaaksi saakka. En ottanut asiasta paineita, pääasia oli, että lapsi söi ja kasvoi. Ei se vastike mitään myrkkyä ole, vaikka niin minä ajattelin!!!

Nyt lapseni ovat jo 20-24-vuotiaita ja terveitä ovat kaikki 4 olleet!

Vierailija
106/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki kolme lasta kasvoivat varsin hienosti ja terveinä Nannilla.

Vierailija
107/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, tsemppiä paljon ja onnea ihanasta vauvastasi <3 täällä on tullut hyviä neuvoja lisämaidosta ja avun pyytämisestä. Kerrot vaan rehdisti äidillesi tilanteen.

Ja muista syödä! Muutakin kuin jugurttia ja leipää. Pyydä ystävää tuomaan pakastimeen ruokaa ja hedelmiä. Tilaa pizza jos et muuten ehdi saada lämmintä ruokaa pöytään. Imettäessä kuluu energiaa.

Vierailija
108/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ei vaan sovi liian nuorena lasten hankkiminen. Jotkut onnistuu vaikka olisivat vain 15, toiset olisivat kypsiä vasta 30v. En siis syyllistä tässä ketään, ei kai kukaan oikein voi vaikuttaa omaan henkiseen kasvuunsa. Tosin toki toivon ap että sun miehen kohdalla tilanne muuttuisi.

Vierailija
109/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia AP:lle. Sinä tarvitsisit nyt itsekin hoivaa ja tukea vasta synnyttäneenä. Voisiko joku ystävä tai vanhempasi tulla luoksesi vaikka yöksi? Auttaisi varmasti kun saisit jutella ja vaikka joku laittaisi sinulle ruokaa. Muista juoda ja syödä riittävästi, sinun pitää saada riittävästi proteiinia, joten syö vaikka keitettyjä kananmunia tms, jotta maito riittää. Tsemppiä!

Vierailija
110/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aina oikeessa! kirjoitti:

vittu sä oot luuseri paska. laita vauvas lastensuojelu laitos Eemeliin. Mee vetää kaljaa sen sun "poikkiksenkaa".ei siis millään pahalla mut ei hyvälläkään.VITUN LEHMÄ.

Jopa kannustavan tekstin väsäsit pienen vauvan äidille. On sinulta koulutkin jääneet käymättä näköjään, ihan noista kirjoitusvirheistäsi päättelin ;) tai sitten olet emäkännissä.

Vierailija
111/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pääsiskö sun äiti viikonlopuksi teille käymään? :)

Sitten hävettää, jos poikkis tuleekin mun luo yöllä ja on ihan hirveessä kunnossa :( Ja nukkuu koko huomisen :( Mutta voin mä kysyä, varmaan tulisi mielellään ellei oo töitä (vuorotyö sillä on). Ap

Nyt valoja päälle! Poikaystäväsi ei asu kanssasi, joten hänellä ei ole asiaa luoksesi, jos ette sovi asiasta. Tietenkin sinun ja vauvan hyvinvointi on asia 1 ja pyydät äitisi apuun, jos sitä koet tarvitsevasi.

Vierailija
112/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ei vaan sovi liian nuorena lasten hankkiminen. Jotkut onnistuu vaikka olisivat vain 15, toiset olisivat kypsiä vasta 30v. En siis syyllistä tässä ketään, ei kai kukaan oikein voi vaikuttaa omaan henkiseen kasvuunsa. Tosin toki toivon ap että sun miehen kohdalla tilanne muuttuisi.

Toiset eivät ole koskaan tarpeeksi kypsiä.

Vierailija
113/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että miehellä on myös oikeus elää. Mikä sinä olet sanomaan, että hänen pitää valvoa teidän vauvan äärellä nyt ja aina? Onkai se raskausaika ollut hänellekkin helvetin raskasta, kattoa sua ja sun paisuvaa mahaa ja vaan ootella että koskahan se pulla pullahtaa ulos sieltä. Sun pitäis nyt vaan koittaa ymmärtää ja antaa hällekin mahdollisuus onneen. Juuri sinunlaistesi naisten takia me muut joudumme kärsimään siitä, että miehet eivät Suomessa enää halua lisääntyä.

Vierailija
114/170 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en kestä! Olisin halunnut viettää ekaa viikonloppua vauvaperheenä ihan rauhassa ja ehkä saanut vähän levätä. Nyt poikkis laittoi viestiä, että menee suoraan töistä kaverille ja lähtevät tänään baariin ryyppäämään, ei kuulemma kannata valvoa. Oikeasti, ei tää voi olla todellista?!?

No, eihän se tainnut ollakaan todellista, vai mitä ;)

115/170 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen äiti vm. 95 kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että miehellä on myös oikeus elää. Mikä sinä olet sanomaan, että hänen pitää valvoa teidän vauvan äärellä nyt ja aina? Onkai se raskausaika ollut hänellekkin helvetin raskasta, kattoa sua ja sun paisuvaa mahaa ja vaan ootella että koskahan se pulla pullahtaa ulos sieltä. Sun pitäis nyt vaan koittaa ymmärtää ja antaa hällekin mahdollisuus onneen. Juuri sinunlaistesi naisten takia me muut joudumme kärsimään siitä, että miehet eivät Suomessa enää halua lisääntyä.

MITÄ mä just luin?? Sä et oo kyllä äitiä nähnytkään, joku ikiteinipoikamies30v siellä kirjottelee. Että oli RANKKAA kattoo kun tyttöystävän maha kasvaa?? Ap:n poikkis on liihottanut ja jatkanut sinkkuelämää, ei edes asu saman katon alla, ja sun mielestä sillä on RANKKAA?? Älä pliis hanki lapsia ikinä.

Ja kyllä niitä miehiä on joista on isäksi ja jotka haluavat sitä, niitä on pilvin pimein. Ne on niitä jotka on kasvaneet vastuuntuntoisiksi aikuisiksi.

Vierailija
116/170 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap kerro miksette asu yhdessä? Oliko lapsi vahinko?

KERRO :)

Olenhan mä ehdottanut yhteenmuuttoa ja mun luo voisi vaikka heti muuttaa (mulla on kaksio). Mutta poikkiksen perustelut on aina tyyliin "katsotaan sitä sitten (joskus)", tekee vuorotyötä niin saa paremmin nukuttua päivisin yövuorojen jälkeen, suhde on parempi kun ei riidellä ruuanlaittovuoroista, rahoista yms. Ja kuulemma kihloihin ei ole kiire eikä yhteenmuuttoon ku ollaan niin nuoria. Poikkiksen äiti siis ihan kympillä komppaa tätä linjaa myös.

Vauva ei ollut suunniteltu (mulla oli pillerit) mutta yhdessä kuitenkin päätettiin pitää vauva. Enkä mä sitä päätöstä kadu, vauva on ihana. Lähinnä toi poikkis nyt ei oo ihana. Ap

Lastenvalvojalle heti, että saat elatusmaksut! Kun mies ei kerran ole huoltaja, eikä asu teidän kanssa niin on velvollinen maksamaan.

Yhdessä kuitenkin päätitte pitää.

Äläkä vaan mene antamaan huoltajuutta, sitten äijä pääsee kuin koira veräjästä.

Vierailija
117/170 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkikses on todella lapsellinen ja te hankitte lapset aivan liian aikaisin.

Vierailija
118/170 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mammat menee ylinäkyvään provoon näin helposti?

Vierailija
119/170 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan mä ehdottanut yhteenmuuttoa ja mun luo voisi vaikka heti muuttaa (mulla on kaksio). Mutta poikkiksen perustelut on aina tyyliin "katsotaan sitä sitten (joskus)", tekee vuorotyötä niin saa paremmin nukuttua päivisin yövuorojen jälkeen, suhde on parempi kun ei riidellä ruuanlaittovuoroista, rahoista yms. Ja kuulemma kihloihin ei ole kiire eikä yhteenmuuttoon ku ollaan niin nuoria. Poikkiksen äiti siis ihan kympillä komppaa tätä linjaa myös.

Vauva ei ollut suunniteltu (mulla oli pillerit) mutta yhdessä kuitenkin päätettiin pitää vauva. Enkä mä sitä päätöstä kadu, vauva on ihana. Lähinnä toi poikkis nyt ei oo ihana. Ap[/quote]

Lastenvalvojalle heti, että saat elatusmaksut! Kun mies ei kerran ole huoltaja, eikä asu teidän kanssa niin on velvollinen maksamaan.

Äläkä vaan mene antamaan huoltajuutta,

sitten äijä pääsee kuin koira veräjästä.[/

quote]

Varaan heti ma ajan lastenvalvojalle, siskoni sanoi samaa. Poikkis hakkasi ovea yöllä puoli neljän maissa ja metelöi rapussa, en tiedä mihin avaimen hävittänyt. Kyllä nolotti... Sisko uhkasi soittaa poliisit ja poikkis lähti.

Vierailija
120/170 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei ollut suunniteltu (mulla oli pillerit) mutta yhdessä kuitenkin päätettiin pitää vauva. Enkä mä sitä päätöstä kadu, vauva on ihana. Lähinnä toi poikkis nyt ei oo ihana. Ap

Äläkä vaan mene antamaan huoltajuutta,

sitten äijä pääsee kuin koira veräjästä.[/

quote]

Varaan heti ma ajan lastenvalvojalle, siskoni sanoi samaa. Poikkis hakkasi ovea yöllä puoli neljän maissa ja metelöi rapussa, en tiedä mihin avaimen hävittänyt. Kyllä nolotti... Sisko uhkasi soittaa poliisit ja poikkis lähti.

Miten pääsi rappuun jos ei ollut avainta?

Oli miten oli niin jätä nyt jo tuollainen reppana! Ei ole vielä valmis isäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä