Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.
Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma jos 3-vuotias yli 100cm? :D Oma poikani on 3-vuotias, täyttää tammikuussa 4, ja on 108cm pitkä. Päiväkotikavereitaan kun katsoo niin ihan normaalilta vaikuttaa.
Muutenkin todella sairasta meuhkaamista täällä, lapsia haukutaan äpäröiksi, koiranpaskaperseiksi yms. Aikuset ihmiset!! Naurettavaa. Ap, vie ylimääräinen pussi takaisin kauppaan, pahoittele ja jatka elämääsi. Tuollaista sattuu.
No näin juuri. Välillä sivistyneempiä ketjuja lukiessa unohtuu, että täällä on näitä avohoitopotilaita mesomassa. Tällaiset aloitukset juuri otollisia kohteita ilkeille, sisälukutaidottomille mielensäpahoittajille. Vai ihan koirankakkahaalarit ja räkäinen paskalapsi :D Ap, älä stressaa asiasta. Huomenna pussi kauppaan ja jatkossa tarkempana. Vahinkoja sattuu!
No siellä kassapäädyissä kyllä kierii niitä likaisia ja räkäisiäkin lapsia eivätkä pysy riittävän kaukana toisten ostoksista.
Ja voi olla muuten niitä vaarallisempiakin avohoitopotilaita, joten ihan lapsen itsensä vuoksi en päästäisi heitä hosumaan sinne hihnoille.
Saati että fiksu ihminen voisi ottaa ne mt-ongelmaisetkin huomioon. Jonain päivänä se ongelma voi olla omalla lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma jos 3-vuotias yli 100cm? :D Oma poikani on 3-vuotias, täyttää tammikuussa 4, ja on 108cm pitkä. Päiväkotikavereitaan kun katsoo niin ihan normaalilta vaikuttaa.
Muutenkin todella sairasta meuhkaamista täällä, lapsia haukutaan äpäröiksi, koiranpaskaperseiksi yms. Aikuset ihmiset!! Naurettavaa. Ap, vie ylimääräinen pussi takaisin kauppaan, pahoittele ja jatka elämääsi. Tuollaista sattuu.
100 ja 110 ei ole sama asia. Ohis
Sun kaltasille äideille sanon että katso lapsesi perään ja sanon se jo siinä vaiheessa jos tulee lähellekkin mun ostoksia. Ei ne omatkaan lapset aikanaan saanut näpelöidä kenenkään ostoksia. Se on tosi ällöttää kun pikku kakara hiplaa muoden ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma jos 3-vuotias yli 100cm? :D Oma poikani on 3-vuotias, täyttää tammikuussa 4, ja on 108cm pitkä. Päiväkotikavereitaan kun katsoo niin ihan normaalilta vaikuttaa.
Muutenkin todella sairasta meuhkaamista täällä, lapsia haukutaan äpäröiksi, koiranpaskaperseiksi yms. Aikuset ihmiset!! Naurettavaa. Ap, vie ylimääräinen pussi takaisin kauppaan, pahoittele ja jatka elämääsi. Tuollaista sattuu.
No näin juuri. Välillä sivistyneempiä ketjuja lukiessa unohtuu, että täällä on näitä avohoitopotilaita mesomassa. Tällaiset aloitukset juuri otollisia kohteita ilkeille, sisälukutaidottomille mielensäpahoittajille. Vai ihan koirankakkahaalarit ja räkäinen paskalapsi :D Ap, älä stressaa asiasta. Huomenna pussi kauppaan ja jatkossa tarkempana. Vahinkoja sattuu!
No siellä kassapäädyissä kyllä kierii niitä likaisia ja räkäisiäkin lapsia eivätkä pysy riittävän kaukana toisten ostoksista.
Ja voi olla muuten niitä vaarallisempiakin avohoitopotilaita, joten ihan lapsen itsensä vuoksi en päästäisi heitä hosumaan sinne hihnoille.
Saati että fiksu ihminen voisi ottaa ne mt-ongelmaisetkin huomioon. Jonain päivänä se ongelma voi olla omalla lapsella.
Aika monta kertaa olen elämässäni kaupassa käynyt, eikä koskaan ole ollut ongelmia räkäisistä tai likaisista lapsista. Omat lapsetkin olen opettanut käyttäytymään kaupassa. En näe syytä pelätä mt- ongelmaisia nimenomaan kaupan kassalla...
Avohoitopotilaalla viittasin todella häiriintyneeseen käytökseen, en tavalliseen mt-ongelmaiseen. Tiedän, että sairastua voi kuka tahansa. On kuitenkin mahdollista kohdella ihmisiä asiallisesti sairaudesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua vituttaisi jos minun karkkipussin joku ipana varastaisi jumalauta.
Uskotaan. Saisit sellaiset kivat itkupotkuraivarit ja heittäytyisit aikuismaiseen tapaan lattialle.
Ketjussa on jo kymmenen sivua ja pahoittelen, jos toistan jo kommentoitua asiaa, mutta jäi hieman mietityttämään tuo, kun aloituksessa kerrotaan, että "lapsi sai valita samanlaisen pussin". Kommentissa 10 tarkennettiin sen olleen irtokarkkipussi. Jotenkin tuosta saa provofiiliksen, koska harvoin sanotaan irtokarkkeja ostaessa, että sai 'valita pussin'. Se kuulostaa enemmänkin siltä, että valittiin joku valmispusseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua vituttaisi jos minun karkkipussin joku ipana varastaisi jumalauta.
Uskotaan. Saisit sellaiset kivat itkupotkuraivarit ja heittäytyisit aikuismaiseen tapaan lattialle.
Ap.lla oli kauppaan 20km. No sillä karkkipussin ostajalla saattaa olla myös 20km kauppaan ja kotona pettynyt lapsi, kun ap ei vahtinut oman lapsen perään, vaan antoi sen varastaa pussin.
Mutta aaveemamma se pistelee varastetut namut hyvällä omalla tunnolla naamaansa ja ajattelee, että siellä hakekoot kakaralleen uudet namut 20km päästä, minä en ainakaan aja takaisin ja vie niitä kauppaan.
Seuraavana alkaa pujahdella hajuvedet ja muut vahingossa sinne omaan kauppakassiin...
Vierailija kirjoitti:
kaikki eivät vain liho vaikka söisivät mitä.
Lyön vetoa, ettei sinun "vaikka mitä" ei todellakaan ole vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai palauttaa karkkipussin kauppaan, jospa oikea omistaja löytyisi joskus? tosi moraalista, mutta aika hassua.
Mitä hassua siinä on? Minulta on unohtunut aika usein kassalle jotain, ja käyn siinä lähikaupassa joka päivä, joten kysäisen seuraavalla kerralla käydessäni että minulta taisi jäädä paahtoleipäpaketti eilen kassalle ja sanovat että joo, niin jäi, tässä on. Ei sen enempää draamaa, eikä mitään erityisen hassua paitsi nyt krooninen hajamielisyyteni.
Näin toimin minäkin, kyselen unohtamaani tai jonkun vahingossa ottamaa fazerin geishaa tai lapasia ohikulkiessani samana päivänä tai seuraavana päivänä.
Tilanne ei ole kiva, jos kukaan ei ole palauttanut tai kassa ei ole löytänyt.
Ei ole iso vaiva palauttaa ja korvata tekemäänsä virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai palauttaa karkkipussin kauppaan, jospa oikea omistaja löytyisi joskus? tosi moraalista, mutta aika hassua.
Mitä hassua siinä on? Minulta on unohtunut aika usein kassalle jotain, ja käyn siinä lähikaupassa joka päivä, joten kysäisen seuraavalla kerralla käydessäni että minulta taisi jäädä paahtoleipäpaketti eilen kassalle ja sanovat että joo, niin jäi, tässä on. Ei sen enempää draamaa, eikä mitään erityisen hassua paitsi nyt krooninen hajamielisyyteni.
Näin toimin minäkin, kyselen unohtamaani tai jonkun vahingossa ottamaa fazerin geishaa tai lapasia ohikulkiessani samana päivänä tai seuraavana päivänä.
Tilanne ei ole kiva, jos kukaan ei ole palauttanut tai kassa ei ole löytänyt.
Ei ole iso vaiva palauttaa ja korvata tekemäänsä virhettä.
Näin lapsi oppii, että virheitä saa tehdä, mutta ne korvataan ja korjataan aina, tietenkin.
En veisi takaisin, mutta ottaisin sinuna opikseni ja seuraisin jatkossa tarkemmin lapsen tekemisiä.
Ja mitä se kauppaan palauttaminen vaikuttaa? Ei ne kuitenkaan tiedä että kenen ostaman pussin te varastitte, eikä se palaudu oikealle omistajalle.
Minä tekisin itse näin; Soittaisin sinne kauppaan, jos se on joku pikku kauppa. (En soittelis Prismaan tms. ) Vielä parempi jos kauppa ois joku tuttu, pikku kylän kauppa. Soittaisin siis ja kertoisin karkkipussivahingon ja kysyisin että voiko tehdään niin, jos karkkipussi tullaan kyselemään, että minä maksan sen kun tulen seuraavan kerran ostoksille. Selittäisin 3vuotiaalle että äiti maksaa sen namupussin, joka me vahingossa otettiin toiselta asiakkaalta, seuraavan kerran ollaan sitten tarkkana ettei vahinkoa enää tapahdu. En alkaisi sen ikäistä kovistelemaan sen enempää. Tuo onnistuisi ainakin meidän kaupassa jossa kaikki tuntee kaikki, ei isommissa kaupungeissa. Myyjäkin voisi sanoa asiakkaalle siitä viedystä pussista että teillä oli jäänyt, ja kuka sen vahingossa otti haluaa tietenkin korvata sen (jonkun verran reilummin) ja pahoitteli asiaa. Mutta tosiaan, onnistuu vaan pikku kylän kaupassa jossa kaikki on tuttuja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän häiriköi tai tee mitään kiellettyä. Kävelee aina hiljaa ja reippaasti kärryn vieressä. Uhma on jo ohi, hänen kanssaan on helppoa. Sanoi kotona heti anteeksi kun huomattiin asia kasseja purkaessa. Säälittää :( hän laittoi ihan rauhallisesti ostoksia kassiin kanssani, voihan tuollainen vahinko sattua aikuisellekin.
Ap
EI tapahdu. Siksi lapsi ei ole se, joka siellä kassan päässä pakkaa ja tekee mitä lystää.
Juuri jopa tässä keskustelussa aikuinen sanoi hänelle sattuneen vastaavaa. Että KYLLÄ (jos nuo isot kirjaimet jotenkin on tarpeellisia) tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua vituttaisi jos minun karkkipussin joku ipana varastaisi jumalauta.
Uskotaan. Saisit sellaiset kivat itkupotkuraivarit ja heittäytyisit aikuismaiseen tapaan lattialle.
Ap.lla oli kauppaan 20km. No sillä karkkipussin ostajalla saattaa olla myös 20km kauppaan ja kotona pettynyt lapsi, kun ap ei vahtinut oman lapsen perään, vaan antoi sen varastaa pussin.
Mutta aaveemamma se pistelee varastetut namut hyvällä omalla tunnolla naamaansa ja ajattelee, että siellä hakekoot kakaralleen uudet namut 20km päästä, minä en ainakaan aja takaisin ja vie niitä kauppaan.
Seuraavana alkaa pujahdella hajuvedet ja muut vahingossa sinne omaan kauppakassiin...
Miten ne karkit saataisiin edes teoriassa oikealle omistajalleen? Vahinkohan tuo tapahtuma kuitenkin oli. Kannattaako jonku 2€ pussin takia viiltää ranteita auki? Jatkossa tarkempana.
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin itse näin; Soittaisin sinne kauppaan, jos se on joku pikku kauppa. (En soittelis Prismaan tms. ) Vielä parempi jos kauppa ois joku tuttu, pikku kylän kauppa. Soittaisin siis ja kertoisin karkkipussivahingon ja kysyisin että voiko tehdään niin, jos karkkipussi tullaan kyselemään, että minä maksan sen kun tulen seuraavan kerran ostoksille. Selittäisin 3vuotiaalle että äiti maksaa sen namupussin, joka me vahingossa otettiin toiselta asiakkaalta, seuraavan kerran ollaan sitten tarkkana ettei vahinkoa enää tapahdu. En alkaisi sen ikäistä kovistelemaan sen enempää. Tuo onnistuisi ainakin meidän kaupassa jossa kaikki tuntee kaikki, ei isommissa kaupungeissa. Myyjäkin voisi sanoa asiakkaalle siitä viedystä pussista että teillä oli jäänyt, ja kuka sen vahingossa otti haluaa tietenkin korvata sen (jonkun verran reilummin) ja pahoitteli asiaa. Mutta tosiaan, onnistuu vaan pikku kylän kaupassa jossa kaikki on tuttuja :)
Kuinka usein olette kyselleet kaupasta tavaroita, joita ette löydä kauppakassia kotona purkaessanne? En lähtisi hakemaan parin euron karkkipussia. Enemmän kuin kerran joku pikkuostos on kadonnut maksamisen ja keittiön välille. Kerran uhohdin 30€ nahkahanskat prisman kassalle ja niitä kävin seuraavalla kerralla kysymässä ja ne oli tuotu infoon ja sain ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin itse näin; Soittaisin sinne kauppaan, jos se on joku pikku kauppa. (En soittelis Prismaan tms. ) Vielä parempi jos kauppa ois joku tuttu, pikku kylän kauppa. Soittaisin siis ja kertoisin karkkipussivahingon ja kysyisin että voiko tehdään niin, jos karkkipussi tullaan kyselemään, että minä maksan sen kun tulen seuraavan kerran ostoksille. Selittäisin 3vuotiaalle että äiti maksaa sen namupussin, joka me vahingossa otettiin toiselta asiakkaalta, seuraavan kerran ollaan sitten tarkkana ettei vahinkoa enää tapahdu. En alkaisi sen ikäistä kovistelemaan sen enempää. Tuo onnistuisi ainakin meidän kaupassa jossa kaikki tuntee kaikki, ei isommissa kaupungeissa. Myyjäkin voisi sanoa asiakkaalle siitä viedystä pussista että teillä oli jäänyt, ja kuka sen vahingossa otti haluaa tietenkin korvata sen (jonkun verran reilummin) ja pahoitteli asiaa. Mutta tosiaan, onnistuu vaan pikku kylän kaupassa jossa kaikki on tuttuja :)
Kuinka usein olette kyselleet kaupasta tavaroita, joita ette löydä kauppakassia kotona purkaessanne? En lähtisi hakemaan parin euron karkkipussia. Enemmän kuin kerran joku pikkuostos on kadonnut maksamisen ja keittiön välille. Kerran uhohdin 30€ nahkahanskat prisman kassalle ja niitä kävin seuraavalla kerralla kysymässä ja ne oli tuotu infoon ja sain ne.
Mä ainakin haen kun olen maksanutkin, hinnalla ei ole väliä. Prismakin voi olla jonkun lähin kauppa, jolloin siellä voi käydä vaikka joka päivä, jopa sen euron karkkipussin takia. Siinä vaiheessa kun ottaa vahingossa toiselle kuuluvan tavaran niin se muuttuu varkaudeksi kun ei korvaa tai palauta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia annat lapsesi hämmentää, häiriköidä ja lääppiä ihmisten tavaroita kaupassa? Voitte leikkiä niitä kauppaleikkejä kotona.
Oletko nyt ihan tosissasi?! Kyllä nauratti tämä kommentti. Tottakai lapsi auttaa pakkaamaan kauppaostoksia. En ole ap mutta itselläni on 3-vuotias lapsi joka auttaa kaupassa. Kotona myöskin auttaa pyykkien ripustamisessa, ruuan laitossa, imuroi yms.
Apua oon vissiin ihan kauhee moraaliton ihminen kun mietin miten joku voi tänmösestä asiasta stressata :D ite vaan hyvällä omallatunnolla söisin sen toisenkin pussin :D