Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.

Vierailija
20.11.2015 |

Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on kivaa,että lapsi auttaa.Minua kieltämättä välillä ärsyttää kun pakkaat ostoksiasi joku pentu hyökkää kassahihnan päähän roikkumaan ja kädet levällään rupeaa lähmimään ostoksia.Vanhemmat voisivat pitää vähän silmällä näitä pikku kullannuppujaan.Useammin kuin kerran tai kaksi on minunkin ostoksia löytynyt jonkun kakaran kädestä.Ja voi Jeesus sitä meteliä kun olet pyytänyt sitä takaisin.Lapsi itkee hulluna ja äiti( isä) katsoo sinua murhaavasti.

Vierailija
182/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on kivaa,että lapsi auttaa.Minua kieltämättä välillä ärsyttää kun pakkaat ostoksiasi joku pentu hyökkää kassahihnan päähän roikkumaan ja kädet levällään rupeaa lähmimään ostoksia.Vanhemmat voisivat pitää vähän silmällä näitä pikku kullannuppujaan.Useammin kuin kerran tai kaksi on minunkin ostoksia löytynyt jonkun kakaran kädestä.Ja voi Jeesus sitä meteliä kun olet pyytänyt sitä takaisin.Lapsi itkee hulluna ja äiti( isä) katsoo sinua murhaavasti.

Jos vaivautuu valehtelemaan, niin pitää olla edes jotenkin uskottava. Vai ovat vanhemmat katsoneet murhaavasti, joo ihan varmasti. Hanki joku lääkitys elämän lisäksi, niin et ole niin säälittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia annat lapsesi hämmentää, häiriköidä ja lääppiä ihmisten tavaroita kaupassa? Voitte leikkiä niitä kauppaleikkejä kotona.

 

Joo sairasta häiriköintiä. Lapsi lukkojen taakse kotiin ja äkkiä. Ei tule mitään tollasesta hämmentämisestä ja tuotteiden lääppimisestä. Hyi yök ties miten likaisilla käpälilläkin se sen karkkipussin noukki hihnalta. HYI OLKOON mä vaan sanon!!

 

Et osaa asiallisesti vastata? Millä oikeudella sinun persehedelmäsi saa mellastaa kuin sika pellossa?

Alkoi naurattaa ihan hillittömästi. Eikö joillakin ole mitään tolkkua. tämäkin toivoton tapaus vaatii toisilta ASIALLISUUTTA. 

Vierailija
184/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet pussin takaisin kauppaan pahoittelujen kera ja vahdit seuraavalla kerralla mitä se 3 v. tekee.

 

Vierailija
185/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viet pussi takaisin ota lapsi mukaan että oppii kunnolla ettei niin saa tehdä .En kyllä jaksaisi itse nähdä vaivaa, ei se kaupan talous yhdestä karkkipussista kaadu, aivan oikeesti

Vierailija
186/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän ostama pussi oli siinä viimeisten tavaroiden joukossa. MINÄ laitoin sen kassiin. En tiedä mitä tekisin, en voi ainakaan syödä noita karkkeja. Ostettiin kolme kassia ruokaa, vaippoja, papereita ym. Nyt tuli tällainen sekaannus. En ehkä jaksa enää lukea tätä ketjua kun tää on täynnä riehuvia koirankakkahaalari lapsista kertovia kauhutarinoita.

Ap

Syöt ihan rauhassa sen karkkipussin. Lapselle sanot että sattui pieni sekaannus, että ensi kerralla katsotaan tarkemmin, ettei muiden tavaroihin kosketa vahingossa. Lapselta ihan selvä vahinko, mitä sitä vatvomaan enempää. Yksi karkkipussi ei kaada kenenkään maata. Ota rennosti, sulje palsta ja nauti kivasta viikonlopusta lapsesi kanssa. :)

 

Mutta jossain voi olla pieni potilas jolle tuli pahamieli kun namit jäi kauppaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin karkkipussin takaisin kaupaan lapsen kanssa koska en voisi olla varma etteikö lapsi olisi ottanut sitä tahallaan!!! 

Vierailija
188/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin karkkipussin takaisin kaupaan lapsen kanssa koska en voisi olla varma etteikö lapsi olisi ottanut sitä tahallaan!!! 

Karkkipussi takasin kauppaaan, ei sillä ole merkitystä onko karkkipussi viety tahallaan vai vahingossa. Ap ei ole karkkipussia maksanut.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän häiriköi tai tee mitään kiellettyä. Kävelee aina hiljaa ja reippaasti kärryn vieressä. Uhma on jo ohi, hänen kanssaan on helppoa. Sanoi kotona heti anteeksi kun huomattiin asia kasseja purkaessa. Säälittää :( hän laittoi ihan rauhallisesti ostoksia kassiin kanssani, voihan tuollainen vahinko sattua aikuisellekin.

Ap

Miten aikuiselle sattuu sellainen vahinko, että ottaa viereisestä "loosista" toisen asiakkaan maksaman karkkipussin? Tosin minulta on pari kertaa yritetty napata ostoksistani juusto tai joku hintava lihapaketti muka vahingossa, joten tiedän, että noin voi tehdä. Mutta en usko, että vahingossa!

Vierailija
190/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on kivaa,että lapsi auttaa.Minua kieltämättä välillä ärsyttää kun pakkaat ostoksiasi joku pentu hyökkää kassahihnan päähän roikkumaan ja kädet levällään rupeaa lähmimään ostoksia.Vanhemmat voisivat pitää vähän silmällä näitä pikku kullannuppujaan.Useammin kuin kerran tai kaksi on minunkin ostoksia löytynyt jonkun kakaran kädestä.Ja voi Jeesus sitä meteliä kun olet pyytänyt sitä takaisin.Lapsi itkee hulluna ja äiti( isä) katsoo sinua murhaavasti.

Näille lapsille sanon napakasti, että "aiotko varastaa sen, et ole sitä maksanut". Siinä vaiheessa isä tai äiti ryhtyy selittämään, että Kaapo-Ursula on lapsi ja lasten pitää saada kokeilla kaikkea, vaikka sitten toisen asiakkaan ostamaa leivoslaatikkoa. Ja ettei se lapsi varasta mitään, se vain kääntelee, vääntelee, heittelee ja viskoo, mutta ei todellakaan aio varastaa mitään! Ja että minä olen ikävä ihminen, maho kaiketi, koska en ymmärrä mitään lapsiperheiden elämästä ja siitä, että lapsellakin on lupa käydä kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa miksikö karkkipussi? Tämä henkilö ei ostanut muuta kuin karkkia. Varmaan 10boxia, suklaalevyjä, geishapatukoita ja tuo irtokarkkipussi. Näytti vähän ulkomaalaiselta ja luulen että osti nuo tuliaisiksi kotiinsa. En jaksa kommentoida enää. Lapseni on hyvin kasvatettu. Osoitti sormella niitä alimpia karkkeja mitä minä sitten kauhalla otin. Voi hyvänen aika.

Ap

Mitä väliä on sen toisen henkilön ostoksilla? Lapsen pitää ymmärtää, ettei keneltäkään varasteta. Ei 3-vuotias ymmärrä mitään poikkeustilanteita "joskus saa varastaa, joskus ei".

Ei ole muutenkaan ap:n asia arvioida muiden ihmisten ostosten perusteella, saako heiltä varastaa. 

Vierailija
192/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan varasti. Älä nyt ainakaan anna syödä niitä, tai oppii, että tuollaisilla keinoilla saa mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aikoi jossain eilisessä viestissä viedä pussin kauppaan "huomenna". En nyt jaksa tästä täysin älyvapaasta ketjusta (äv-palstako tämä onkin?) sitä viestiä tonkia. Nyt on se huominen. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että veikö ap sen pussin sinne kauppaan, ja jos vei, niin mitä siellä kaupassa sanottiin. Ja jos ap ei vienyt pussia kauppaan, tai jos ap ei viitsi enää lukea tätä ketjua (mitä en lainkaan ihmettelisi), niin joku kaupassa työskentelevä voisi kertoa, että miten kaupassa toimittaisi, jos tuollainen eilen-vahingossa-mukaan-lähteneen-irtokarkkipussin palauttaja sinne ilmestyisi.

Vierailija
194/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lukea näitä kommentteja. Itselläni ei ole lapsia, mutta eikö osa kommentoijista pidä lapsia ihmisinä? Minunkin mummoni vahingossa otti kaupassa seuraavan asiakkaan ostaman tuotteen, onko vanhuksetkin tällä perusteella epätoivottuja asiakkaita, jotka vain ovat toisten tiellä? Kuuluuko tämä maailma vain terveille aikuisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää lukea näitä kommentteja. Itselläni ei ole lapsia, mutta eikö osa kommentoijista pidä lapsia ihmisinä? Minunkin mummoni vahingossa otti kaupassa seuraavan asiakkaan ostaman tuotteen, onko vanhuksetkin tällä perusteella epätoivottuja asiakkaita, jotka vain ovat toisten tiellä? Kuuluuko tämä maailma vain terveille aikuisille?

 

Ikävä ihminen on sellainen, joka opettaa lapsensa varastamaan. Ei ole erikseen lakeja aikuislle ja lapsille, joka ikinen sääntö ja laki joka on olemassa, koskee joka ainoaa lasta tässä maailmassa, jos se koskee minuakin. Aikuisen ja lapsen ero on, että aikuisen ne pitäisi tietää ja opettaa omalle lapselleen. Ap nyt tässä selittelee, että kun se aikuinen osteli vain karkkia, niin hänen lapsellaan on oikeus varastaa ja hakee tässä jotain "pikkujuttu"-vastausta. Että hänen lapsensa on  oikeus nyt popsia toisten karkit, kun varkauden arvokin oli vain pari euroa.  Ikävä ihminen, jolla on ikävät lapset.

Monet ovat vain totaalisen kyllästyneitä tällaisiin tapauksiin.

Vierailija
196/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vahingossa"

Vierailija
197/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu aikuisillekin. Ostin kerran yhden maidon, leivän, juustoa ja makaroonia yms. pientä. Panin ne liukuhihnalle ja menivät kassasta lävitse. Pakkaamassa oli vanhempi rouva turkkeineen (juu, kyllä. Rouvalla oli joku pitkä turkki päällä eli kai oli vähän varakkaampi). Rouva pakkasi maitopurkkini kassiinsa. Kiljaisin, että hei, se oli minun maito. Rouva vain viileästi katsoi minua ja sanoi, että hae itsellesi uusi.

Olin todella hölmistynyt, mutta kassa onneksi tokaisi heti, että ette voi ottaa sitä, koska ette ole maksaneet sitä. Rouva tuhahtaen antoi maitopurkin takaisin.

 

Ja lasten varastamisista. Minulla on hämärä muistikuva sellaisesta, että kyläkaupassamme oli alahyllyllä jotain irtokarkkeja. Muistan sen vastustamattoman tunteen, että otanko vai en. Tiesin, että en saa ottaa. Mutta halu voitti ja äkkiä nappasin muutaman taskuuni. Kotona sitten iloisesti levitin karkit keittiön pöydälle, koska en kai lapsen ajatusmallilla nähnyt siinä mitään väärää. Äiti vei minut takaisin kauppaan ja pani palauttamaan ne kolme, neljä karkkia ja pyytämään kauppiaalta anteeksi. Meni perille sen jälkeen erittäin hyvin, mikä on oikein ja väärin.

Vierailija
198/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ketjussa ihmettyttää aapeen lapsen pituus..110cm ja 3v! Meillä pisimmätkään ei ole 3v neuvolassa olleet yli 98cm. Mitä tulee tuohon karkkipussiin, veisin sen kauppaan. Vahinkoja sattuu, myös aikuisille. Joskus olen nähnyt, että kun molemmat liukuhihnat ovat täynnä, saattaa joku kevyempi tuote jopa pyörähtää puomin yli toisen puolelle.

Vierailija
199/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran viereinen asiakas pakkasi itelleen muropaketin. Muistan kun nostin sen hihnalle, tuote löytyi kuitista mutta ei ollut kassissa kun pääsin kotiin. Eikä minun hihnalle ollut jäänyt mitään. Kyllä syletti kotona aamulla ku ei ollu muroja yhyy

Vierailija
200/208 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta kauppaan ja that's it?