Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisäinen vapina?

Vierailija
23.06.2021 |

Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Tuntuu että keho tärisee/ vapisee. Ei siis kokoaika, mutta joitain tunteja silloin tällöin. Välillä kädet myös oikeasti tärisevät. Neurologi ei ottanut mitään kantaa( kysyin kun migreenin takia kävin vastaanotolla). Itseä tämä ärsyttää ja olisi hyvä löytää syy.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeritasapainossa häikkää. Koita syödä jotain sokerista. Jos olo jelppaa, kyse oli siitä. Menee vähän aikaa, kun vaikuttaa. MInulla ainakin tämä on taustalla.

Vierailija
2/88 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta voi aiheuttaa vapinaa, tarkistuta arvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukku sai mut vapisemaan joskus aikoinaan.

Vierailija
4/88 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pulssi kiihtynyt? Se voi olla burnout.

Vierailija
5/88 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sisäinen vagina. Vapisen ulkoisesti. En voi auttaa.

Vierailija
6/88 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen testattu, siinä ei vikaa. Sokerit ok. Ei liity tykytyksiin( sitäkin on mutta eri aikaan) . Stressiä kyllä on, mutta vapina ei liity stressaavan tilanteeseen suoraan. -ap

Vierailija
7/88 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistusoire. Itsellänikin ollut.

Vierailija
8/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sulla auttoi?

Vierailija
9/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt reilun kuukauden juuri tuo sama, eikä apua saa mistään.

Mistä johtuu? Mikä voisi auttaa?

Onko joku tästä vaivasta kärsivänyt saanut jostain apua?

Vierailija
10/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaon tuo. En tiedä mikäon. Olisko joku lievä rytmihäiriö kahvista... en tiedä. Kahvia join tänään pitkästä aikaa kuopin.

Vierailija
11/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Liittyy stressiin ja burn outiin. On ollut jo vuoden.

Vierailija
12/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaoire?

Vierailija
13/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on. Liittyy stressiin ja burn outiin. On ollut jo vuoden.

Tämä se on syynä. Itselläni ahdistuneisuushäiriö eli aina kun on sellainen fiilis niin tulee. Joskus myös ihan väsymyksestä illalla kun rauhoittuu sänkyyn.

Vierailija
14/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhanen testattu, siinä ei vikaa. Sokerit ok. Ei liity tykytyksiin( sitäkin on mutta eri aikaan) . Stressiä kyllä on, mutta vapina ei liity stressaavan tilanteeseen suoraan. -ap

Minullakin sokeriarvot ovat täysin kohdillaan, ovat aina olleet. Siitä huolimatta liian vähäinen sokeri saa vapisemaan. Minä siis se, joka tulla aiemmin ehdotin sokerin vähyyttä vapinan syyksi. Ja minulla tosiaan vaiva lähtee, kun syö jotain sokerista. Hetki menee, kun helpottaa.

Vierailija
15/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen, yksityinen neurologi jolla on kokemusta ja haluaa tutkia asiaa. Ellei selviä muuten.

Vierailija
16/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista kun niska oli oikein pahasti jumissa. Vaikutti hermostoonkin.

Vierailija
17/88 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin sokeriarvot ovat täysin kohdillaan, ovat aina olleet. Siitä huolimatta liian vähäinen sokeri saa vapisemaan. Minä siis se, joka tulla aiemmin ehdotin sokerin vähyyttä vapinan syyksi. Ja minulla tosiaan vaiva lähtee, kun syö jotain sokerista. Hetki menee, kun helpottaa.

Kyllä hypokohtauksissa saattaa olla sisäistä vapinaa. Tuntuu, että kaikki sisäelimet tärisevät. Hetkellisiä matalia sokeriarvoja voi tulla täysin terveillekin ihmisille, esim syöty liian vähän hiilareita verrattuna runsaaseen liikuntaan jne.

T DM1

18/88 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloittajan sen enempää kuin omassanikaan ole kysymys mistään sokerin heittelystä. Se vapina on ihan erilaista ja sen kyllä tunnistaa se, kenellä on ollut molempia.

Tämä sisäinen vapina/tärinä on ihan omanlaisensa tuntemus. Itseäni se invalidisoi paljon ja vaikka minulle on tehty jo kaiken maailman tutkimukset ja lisääkin vielä tullaan tekemään, niin mitään apua en kuitenkaan ole saanut. Eli kaipaisin tietoa, kenellä on tällaista ollut ja siitä selvinnyt, niin mikä on auttanut ja miten sen on saanut loppumaan?

Vierailija
19/88 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkinsonista johtui läheiselläni ennen kuin saatiin lääkitys tasapainoon. Nykyään harvemmin. Kuvaili juuri tuollaiseksi sisäiseksi vapinaksi, joka ei näy päällepäin. Parkinson-diagnoosi viivästyi vuosia. Etsi yksityinen neurologi, joka testaa kävelyn, vastaliikkeet, lihasvoimat ym., jos ei päällepäin näy esim. käden tai jalan toispuolista outoa tottelemattomuutta tai "hassusti" liikkumista. Toivottavasti sulla ei kuitenkaan kyse ole Parkinsonista.

Vierailija
20/88 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollaista kun niska oli oikein pahasti jumissa. Vaikutti hermostoonkin.

Sama. Fyssari sanoi, että rangan jumit ja nikamalukot vo aiheuttaa tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi