Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.
Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?
Kommentit (208)
Minä soittaisin ihan ekana kauppaan, jos numero löytyy, siltä varalta, että karkkipussin oikea omistaja tulee sitä kyselemään. Sittenpähän tietävät, ettei kyseinen asiakas yritä kusettaa. Irtispussi on vielä sellainen, jonka pystyy tunnistamaan, kun hinta on eri riippuen painosta. Sitten kiikuttaisin sen pussin takaisin kauppaan, lapsen kanssa. Sillä tavoin lapsi oppii, kuinka kaupassa toimitaan. En tietenkään tekisi asiasta isoa numeroa lapselle, kun kyseessä kuitenkin oli vahinko, mutta hyvä olisi opettaa, ettei niitä vahingossa otettuja namuja saa pitää. Ajattele, jos sen karkkipussin ostaja on köyhä, ja käytti viimeiset roponsa siihen herkkuun? Tosi reilua, että te vaan syötte namut, "koska vahinkoja sattuu". Tässä nyt ei kuitenkaan ole kyseessä mikään peruuttamaton vahinko. Tietty se on siitä toisesta asiakkaasta kiinni tuleeko hän takaisin kauppaan kyselemään niitä namuja, mutta jos tulee, niin olisi ihan reilua, että hän saisi namut takaisin, eikä häntä kohdeltaisi kuin huijaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap ajatteli tänne palstalle avautumisen auttavan asiaa?
Hän hakee vertaistukea. Hän uskoo löytävänsä karkille persoja mammoja, joilla on karkille persoja lapsia. Hän haluaa kuulla sanat: "älä välitä, meidänkin jouko-kaarina on tehnyt noin ja elämä jatkuu".
tosi hassu olet, mutta ap siis tunsi huonoa omatuntoa tästä tapauksesta ja kyseli mitä voisi tehdä. En keksi mitä voisi tehdä paitsi jos tapaat tyypin niin kerro rikoksesta ;)
Miksi ihmeessä ap kyselee, mitä voisi tehdä? Onhan se nyt ihan päivänselvää, mitä voi ja pitää tehdä. Minä tein samoin kun kauppakassistani löytyi jonkun vieraan ihmisen lapaset: vein ne takaisin kauppaan. En tiedä, löysivätkö ikinä omistajaansa, mutta minulle ne eivät ainakaan kuuluneet.
ai palauttaa karkkipussin kauppaan, jospa oikea omistaja löytyisi joskus? tosi moraalista, mutta aika hassua.
Vierailija kirjoitti:
ai palauttaa karkkipussin kauppaan, jospa oikea omistaja löytyisi joskus? tosi moraalista, mutta aika hassua.
Mitä hassua siinä on? Minulta on unohtunut aika usein kassalle jotain, ja käyn siinä lähikaupassa joka päivä, joten kysäisen seuraavalla kerralla käydessäni että minulta taisi jäädä paahtoleipäpaketti eilen kassalle ja sanovat että joo, niin jäi, tässä on. Ei sen enempää draamaa, eikä mitään erityisen hassua paitsi nyt krooninen hajamielisyyteni.
Miksi et vienyt takaisin, kun kerta huomasit lapsesi ottaneen maksamattoman pussin mukaan? jos itse olisit ottanut pussin vahingossa, veisitkö sen takaisin? Tässä vastaus, sillä olethan itse vastuussa lapsesi toiminnasta. Et voi vain ajatella että "ei 3-vuotias ymmärrä", sillä olet aikuinen jonka pitäisi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko aloittajan lapsi oikeasti 3-vuotias ja 110cm pitkä????
Voi hyvinkin olla. Meidän poika oli 3v neuvolassa 106 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai palauttaa karkkipussin kauppaan, jospa oikea omistaja löytyisi joskus? tosi moraalista, mutta aika hassua.
Mitä hassua siinä on? Minulta on unohtunut aika usein kassalle jotain, ja käyn siinä lähikaupassa joka päivä, joten kysäisen seuraavalla kerralla käydessäni että minulta taisi jäädä paahtoleipäpaketti eilen kassalle ja sanovat että joo, niin jäi, tässä on. Ei sen enempää draamaa, eikä mitään erityisen hassua paitsi nyt krooninen hajamielisyyteni.
ok, me ollaan erilaisia. Musta olisi hassua palauttaa karkkipussi kauppaan, jonka oikeaa omistajaa ei tulla ikinä löytämään ja joka menee vain roskiin luultavasti. Jos tässä olisi tahallinen rikos, niin ymmärtäisin pointin paremmin.
LAPSI ON TODELLA TASAN 110CM PITKÄ. PAINAA 19.5KG.
SYNTYMÄ MITAT OLI 55CM/3900g.
Lapsi on mitattu viimeviikolla kun ostettiin uutta toppahaalaria. Vien pussin huomenna kauppaan.
Ap
Siksi en vienyt kun ehdittiin kotiin Ennenkuin huomasin. Täältä on matkaa kauppaan vajaa 20km, en lähde parin euron pussin takia heti takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
LAPSI ON TODELLA TASAN 110CM PITKÄ. PAINAA 19.5KG.
SYNTYMÄ MITAT OLI 55CM/3900g.
Lapsi on mitattu viimeviikolla kun ostettiin uutta toppahaalaria. Vien pussin huomenna kauppaan.
Ap
HYVÄ! Mutta siltikin... miten siitä on kasvanut noin pitkä?
En ymmärrä, miten voi olla näin avuttomia ihmisiä olemassa. "Varastinpa sitten vahingossa toisen ihmisen ostokset. Mitä tässä oikein voi tehdä? Pitää varmaan kysyä AV:lta." No helvetti soikoon, VIE NE TAKAISIN SINNE KAUPPAAN! Ei voi olla niin vaikeeta. Sitten täällä kuorossa toiset avuttomat kehottaa pitämään ne varastetut kamat, kun eihän sille mitään enää voi. Miksi ei voi? MIKSI? Onko kauppa jo kiinni? Jalat katki? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Nyt ota ihan rauhallisesti. Jos alkaa esiintyä hyperventilaation oireita, niin otat paperipussin ja hengittelet sinne rauhallisesti. Tiesitkö, että nettiraivoaminen vaikuttaa negatiivisesti sinuun, vaikka kuvittelisit, että "paineiden purkaminen" helpottaisi oloasi? Ei se helpota, vaan ihan tutkimustenkin mukaan sillä on negatiivinen vaikutus.
Niin, minun ongelmanihan se on, että sinä annat paskapentujesi mellastaa kaupassa, ja sinä näet vikaa kaikissa muissa?
Ja sun sanallinen anti kertoo sun sivistystasosta todella paljon. Jeesus mitä "lapsia" täällä on liikkellä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko aloittajan lapsi oikeasti 3-vuotias ja 110cm pitkä????
Kyllä on! Ja painaa 36 kiloa. Ei siis ollut eka kerta kun hihnan muutkin karkkipussit uppos pienokaiseen.
No jo on pullero ja pitkä 3 vuotias! Itse olen 157cm ja painan 38 kiloa. Ihmekkään jos on "vahingossa" napannut toisenkin karkit..
Suositan hakeutumaan hoitoon. Sun painoindeksi on 15,47. Ei oo terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAPSI ON TODELLA TASAN 110CM PITKÄ. PAINAA 19.5KG.
SYNTYMÄ MITAT OLI 55CM/3900g.
Lapsi on mitattu viimeviikolla kun ostettiin uutta toppahaalaria. Vien pussin huomenna kauppaan.
ApHYVÄ! Mutta siltikin... miten siitä on kasvanut noin pitkä?
Täysimetyksellä ja lautasmallinmukaisella ruokavaliolla pienestä asti. Tankkimaidolla ja oikealla voilla. 12h yöunilla. Eikä ole sairastellut. ;) kinatkaa nyt mammat!
Ap
Vahinkoja sattuu. Jos olisi ollut mun pussi niin varmaan kotona ois ärsyttänyt, että mihin oon sen pussin pakannut mut en kyllä ikinä lähtis kaupasta asti sitä kyselemään. Relatkaa nyt vähän.. Että ihan 3-vuotias varas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko aloittajan lapsi oikeasti 3-vuotias ja 110cm pitkä????
Kyllä on! Ja painaa 36 kiloa. Ei siis ollut eka kerta kun hihnan muutkin karkkipussit uppos pienokaiseen.
No jo on pullero ja pitkä 3 vuotias! Itse olen 157cm ja painan 38 kiloa. Ihmekkään jos on "vahingossa" napannut toisenkin karkit..
Suositan hakeutumaan hoitoon. Sun painoindeksi on 15,47. Ei oo terveellistä.
Tiedän että virallinen raja alipainon ja normaalipainon välissä on pituisellani n45kg mutta kaikki eivät vain liho vaikka söisivät mitä. Lääkärissä on käyty tutkimuksissa ja ainut "vika" joka löydettiin oli d-vitamiinin puute, mutta kiitos huolenpidostasi :)
Mikä ongelma jos 3-vuotias yli 100cm? :D Oma poikani on 3-vuotias, täyttää tammikuussa 4, ja on 108cm pitkä. Päiväkotikavereitaan kun katsoo niin ihan normaalilta vaikuttaa.
Muutenkin todella sairasta meuhkaamista täällä, lapsia haukutaan äpäröiksi, koiranpaskaperseiksi yms. Aikuset ihmiset!! Naurettavaa. Ap, vie ylimääräinen pussi takaisin kauppaan, pahoittele ja jatka elämääsi. Tuollaista sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma jos 3-vuotias yli 100cm? :D Oma poikani on 3-vuotias, täyttää tammikuussa 4, ja on 108cm pitkä. Päiväkotikavereitaan kun katsoo niin ihan normaalilta vaikuttaa.
Muutenkin todella sairasta meuhkaamista täällä, lapsia haukutaan äpäröiksi, koiranpaskaperseiksi yms. Aikuset ihmiset!! Naurettavaa. Ap, vie ylimääräinen pussi takaisin kauppaan, pahoittele ja jatka elämääsi. Tuollaista sattuu.
No näin juuri. Välillä sivistyneempiä ketjuja lukiessa unohtuu, että täällä on näitä avohoitopotilaita mesomassa. Tällaiset aloitukset juuri otollisia kohteita ilkeille, sisälukutaidottomille mielensäpahoittajille. Vai ihan koirankakkahaalarit ja räkäinen paskalapsi :D Ap, älä stressaa asiasta. Huomenna pussi kauppaan ja jatkossa tarkempana. Vahinkoja sattuu!
Ap, inhimillinen erehdys tuo oli.. harmi tietenki sille karkkipussin ostaneelle, joka ei sit saanukaan karkkia. Mutta jospa hän selviäisi.
Mutta jotkut täällä voisivat opetella puhumaan lapsista, niinkuin ihmisistä. Tehdään edes vähän paremmaksi tää maailma. Joskus olen joutunut kassan päädyssä pyytämään joltakin lapselta, että voinko päästä pakkaamaan.. ja aina on lapsi kiltisti siirtynyt ja reppana näyttänyt niin nololtakin kun oli edessä..:)
tosi hassu olet, mutta ap siis tunsi huonoa omatuntoa tästä tapauksesta ja kyseli mitä voisi tehdä. En keksi mitä voisi tehdä paitsi jos tapaat tyypin niin kerro rikoksesta ;)