Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.

Vierailija
20.11.2015 |

Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia annat lapsesi hämmentää, häiriköidä ja lääppiä ihmisten tavaroita kaupassa? Voitte leikkiä niitä kauppaleikkejä kotona.

 

Oletko nyt ihan tosissasi?! Kyllä nauratti tämä kommentti. Tottakai lapsi auttaa pakkaamaan kauppaostoksia. En ole ap mutta itselläni on 3-vuotias lapsi joka auttaa kaupassa. Kotona myöskin auttaa pyykkien ripustamisessa, ruuan laitossa, imuroi yms.

Lapselle voi myös opettaa ettei muiden tavaroihin kosketa. Näyttää ihan kädestä pitäen mitkä tavarat on omia ja mitkä muiden.

-ohis

Vierailija
162/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten kaupassa yksi nikotiinin orja unohti kassalle kaikki muut ostoksensa paitsi tupakat.

Tavaroiden piippaamisen lopussa kysyi mistä numerosta automaatista saa tupakkansa ja maksoi ostokset ja paineli ulos tupakkiaskia aukoen ja kaasutteli autolla tiehensä. Sitten vasta kassa ja muut asiakkaat tajusivat että ukolla jäi kaikki ostokset laariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia annat lapsesi hämmentää, häiriköidä ja lääppiä ihmisten tavaroita kaupassa? Voitte leikkiä niitä kauppaleikkejä kotona.

 

Oletko nyt ihan tosissasi?! Kyllä nauratti tämä kommentti. Tottakai lapsi auttaa pakkaamaan kauppaostoksia. En ole ap mutta itselläni on 3-vuotias lapsi joka auttaa kaupassa. Kotona myöskin auttaa pyykkien ripustamisessa, ruuan laitossa, imuroi yms.

 

Vaikka pääsi onkin hautautunut paskavaippaan, ei se tarkoita että muiden lapsesi sotkemista ja mellastamista tarvitsee sietää tai katsella.

Vierailija
164/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä kun aina ne kersat "vahingossa". Ihan sama mitä pahuutta tekee, niin mamman selitys on "vahingossa" ja turha odottaa mitään anteeksipyyntöä tai korvauksia lapsen tekemistä tihutöistä.

Vierailija
165/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä kun aina ne kersat "vahingossa". Ihan sama mitä pahuutta tekee, niin mamman selitys on "vahingossa" ja turha odottaa mitään anteeksipyyntöä tai korvauksia lapsen tekemistä tihutöistä.

Vierailija
166/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin itse näin; Soittaisin sinne kauppaan, jos se on joku pikku kauppa. (En soittelis Prismaan tms. ) Vielä parempi jos kauppa ois joku tuttu, pikku kylän kauppa. Soittaisin siis ja kertoisin karkkipussivahingon ja kysyisin että voiko tehdään niin, jos karkkipussi tullaan kyselemään, että minä maksan sen kun tulen seuraavan kerran ostoksille. Selittäisin 3vuotiaalle että äiti maksaa sen namupussin, joka me vahingossa otettiin toiselta asiakkaalta, seuraavan kerran ollaan sitten tarkkana ettei vahinkoa enää tapahdu. En alkaisi sen ikäistä kovistelemaan sen enempää. Tuo onnistuisi ainakin meidän kaupassa jossa kaikki tuntee kaikki, ei isommissa kaupungeissa. Myyjäkin voisi sanoa asiakkaalle siitä viedystä pussista että teillä oli jäänyt, ja kuka sen vahingossa otti haluaa tietenkin korvata sen (jonkun verran reilummin) ja pahoitteli asiaa. Mutta tosiaan, onnistuu vaan pikku kylän kaupassa jossa kaikki on tuttuja :)

Kuinka usein olette kyselleet kaupasta tavaroita, joita ette löydä kauppakassia kotona purkaessanne? En lähtisi hakemaan parin euron karkkipussia. Enemmän kuin kerran joku pikkuostos on kadonnut maksamisen ja keittiön välille. Kerran uhohdin 30€ nahkahanskat prisman kassalle ja niitä kävin seuraavalla kerralla kysymässä ja ne oli tuotu infoon ja sain ne.

 

Joka kerran. Ohi ajellessani pysähdyn ja kysäisen, jos huomaan kotona maksaneeni vaikka geishapatukan ja sitä ei olekaan kassissa. Eivätkö kaikki kysy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa enää se, mitä tarkoittaa, että lapsi valitsi irtokarkit? Koska on niin kiltti, reipas ja pitkä, kauhoiko omatoimisesti kihomatokätösin karkit?

Vierailija
168/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapsi kerran yritti ottaa minun suklaalevyni. Ihan ystävällisesti selitin piiperölle kyseessä olevan minun suklaani. Seuraavaksi lapsen äitikin alkoi arvella, että kyseessä onkin heidän suklaansa, ei suinkaan minun. Minulla oli ollut pitkä päivä, ja tässä vaiheessa jo ystävällisehkön tiukkaan sävyyn esittelin kassakuittiani, jossa näkyi tuo ostamani suklaa. Heidän suklaansa löytyi sitten omien tavaroiden alta, mutta äiti ei mitenkään pahoitellut sitä, että oli suunnilleen epäillyt minua suklaavarkaaksi... ;)

Luultavasti en normaalisti olisi edes jaksanut ärsyyntyä, mutta väsyneenä tuossa tilanteessa minua ei niinkään ärsyttänyt ymmärtämätön lapsi (jota ei ehkä silti kannata päästää pakkaamaan kaikkien muidenkin ostoksia) kuin se, että äiti mieluummin uskoo taaperoaan kuin täysi-ikäistä ja -järkistä aikuista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on mahdotonta, että pussi päätyy omistajalle, jos sen vie? En ymmärrä. Omistaja huomaa kotona, että pahus, ne karkit jäivät, ja seuraavan kerran kun ajaa vaikka töihin tai viemään lastaan harrastukseen tai kauppaan, tai mihin on menossa, hän menee kassalle, jos on pieni lähikauppa, sen kuittinsa kanssa ja kysäisee, että onko näkynyt 3,24 sentin karkkipussia, onko palautunut (hän voi kotona jotenkin tajuta, että vaikka ei sitä siinä tilanteessa tiedostanut, niin alitajuisesti tiedosti kuitenkin, että huomasi sen menevän väärään kassiin) tai mahdollisesti jäänyt kauppaan.

Jos on prisma tai sittari, voi mennä infoon kysymään.

 

Luulin, että kaikki palauttavat ja hakevat ostoksensa, pienetkin virheet.

Vierailija
170/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söisin sen karkkipussin. Mitäs kauppa sillä jo maksetulla tuotteella tekisi?

Jospa sen pussin maksanut asiakas käy kysymässä pussia? Luulee jättäneensä hihnalle.

Se on vain elämää. Olen minäkin joskus unohtanut jotain hihnalle ja käynyt kysymässä, onko löytynyt. No eipä ole koskaan löytynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitus kaupan ilmoitustaululle. Jos oikea omistaja ei ota yhteyttä, laita se raha hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
172/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi huolimaton ja hajamielinen, mutta en minä viereiseltä hihnalta vahingossa mitään ota. Se on eri asia, jos samalle hihnalle tulee ja itsellä ollut samanlainen. Mitenkähän se vahinko kostautui juuri karkkipussiin. Nyt jos ap antaa lapsen syödä ne karkit, se on lupa varastaa ja tapahtuu uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko näitä aloituksia tänne vain siksi, että nämä sairaat ja vastenmieliset lasten vihaajat pääsevät tyydyttämään itsensä?Please, älkää, näitä on kamala lukea. Mä inhoan ilkeitä mielipuolia, tai no, oikeastaan pelkään niitä.

Vierailija
174/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tosi huolimaton ja hajamielinen, mutta en minä viereiseltä hihnalta vahingossa mitään ota. Se on eri asia, jos samalle hihnalle tulee ja itsellä ollut samanlainen. Mitenkähän se vahinko kostautui juuri karkkipussiin. Nyt jos ap antaa lapsen syödä ne karkit, se on lupa varastaa ja tapahtuu uudelleen. 

Näin minäkin ajattelen. Vaikka lapsi olisi kuinka kiltti, pienen lapsen moraali ei ole kuitenkaan samanlainen kuin moraalisen aikuisen (korostan nimenomaan moraalisen aikuisen, sillä moraalittomiahan löytyy vaikka millä mitalla). Lapsen moraali on sitä, ettei halua aiheuttaa pahaa mieltä äidille tai isille tai jollekin muulle konkreettiselle henkilölle. Ei hän osaa abstraktilla tasolla mieltää, että varastaminen on väärin.

Pieni lapsi ei välttämättä osaa vastustaa houkutuksia sen paremmin kuin lemmikkieläinkään: laittakaa jotain herkullista nokan eteen, ja aika vaikea on olla kaappaamatta sitä suuhunsa. Jos ap siis osoittaa lapselle, että vahinko "kannatti", vastaavanlaisia vahinkoja voi alkaa sattua kiusallisen usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään miten vakava asia karkkipussi on. Aina oppii uutta kun vauva-foorumia lukee.

Vierailija
176/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miksikö karkkipussi? Tämä henkilö ei ostanut muuta kuin karkkia. Varmaan 10boxia, suklaalevyjä, geishapatukoita ja tuo irtokarkkipussi. Näytti vähän ulkomaalaiselta ja luulen että osti nuo tuliaisiksi kotiinsa. En jaksa kommentoida enää. Lapseni on hyvin kasvatettu. Osoitti sormella niitä alimpia karkkeja mitä minä sitten kauhalla otin. Voi hyvänen aika.

Ap

Vierailija
177/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Nyt ota ihan rauhallisesti. Jos alkaa esiintyä hyperventilaation oireita, niin otat paperipussin ja hengittelet sinne rauhallisesti. Tiesitkö, että nettiraivoaminen vaikuttaa negatiivisesti sinuun, vaikka kuvittelisit, että "paineiden purkaminen" helpottaisi oloasi? Ei se helpota, vaan ihan tutkimustenkin mukaan sillä on negatiivinen vaikutus.

 

 

Niin, minun ongelmanihan se on, että sinä annat paskapentujesi mellastaa kaupassa, ja sinä näet vikaa kaikissa muissa?

Mitä jos kävisit pesemässä ne hiekat pois pillusta?

Vierailija
178/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsi on ehkä hyvin kasvatettu, mutta äitinsä hyvin kasvatettu? Jos, niin äiti vie kiltisti ne karkit takaisin kauppaan. Se ei ole mikään puolustus, mitä toinen osti. Syömällä karkit osoitat lapselle, että lupa toisen oma on ottaa. 

Vierailija
179/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten kaupassa yksi nikotiinin orja unohti kassalle kaikki muut ostoksensa paitsi tupakat.

Tavaroiden piippaamisen lopussa kysyi mistä numerosta automaatista saa tupakkansa ja maksoi ostokset ja paineli ulos tupakkiaskia aukoen ja kaasutteli autolla tiehensä. Sitten vasta kassa ja muut asiakkaat tajusivat että ukolla jäi kaikki ostokset laariin.

Voi ei :D Mäkin näin kerran kun joku nainen oli ostanut kirjaimellisesti kärryn täydeltä ruokaa ja maksettuaan ostokset lähti vaan painelemaan tyhjän kärryn kanssa ulos. Onneks ehdittiin huutamaan hänelle että jotain tais jäädä.

Vierailija
180/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin pussin kauppaan.Jos se asiakas kävisi vaikka kyselemässä.Ihan periaatteesta karkkipussihan ei ollut sinun.Maksoi sitten euron tai kaksi.