Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.
Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?
Kommentit (208)
Mulla ei oo omia lapsia mutta en tajua tätä älytöntä lapsivihaa mitä täällä keskusteluissa saa aina lukea. Lapsi ottaa vahingossa toisen karkkipussin kaupassa ja ihmiset syyttelee sitä räkänokka äpäräksi ja vanhempia huonoiksi kun tuollainen vahinko on päässyt käymään.
Itse en edes halua lapsia mutta en ymmärrä miten joku voi niin mielensä pahoittaa. Toki lapselle pitää opettaa ettei muiden ostoksia saa ottaa ja miten kaupassa pitää käyttäytyä mutta vahinkoja sattuu. Itse muistan että ala-asteella jopa varastin pari kertaa karkkia kaupasta, oon ollut kunnon kriminaali. Koskaan en jäänyt kiinni ja nykyään olen ihan kunnon kansalainen.
No vahinko on jo sattunu, et sille paljon enää mitään mahda. Anna siis olla. Ensi kerralla et anna lapsen pakata niitä tavaroita ilman että seuraat oikeasti mitä sinne kassiin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Sorry mutta kyllä se lapsi ja ihan kaikki muutkin ihmiset ovat yhteiskunnan jäseniä. Ei tuo riipu käytöstavoista ;)
Selvä , rupeankin jatkossa kaivamaan nenääni kassalla pakatessani ja hieron sormeni sinun ruukkusalaattiisi ja aivastelen tuoretuotteillesi. Ehkä minulla on taskussa rukkanen jossa on koiranpaskaa ja lääpin sillä ostoksiasi.
Olenhan mielestäsi siihen oikeutettu kuten lapsesikin?
Kaikin mokomi! Minä pyydän sitten vartijan paikalle ja sinä korvaat minulle kaikki vahingot :) Eihän tuosta minulle itselleni mitään haittaa ole, jos välttämättä haluat käyttää rahasi noin niin mikäs siinä! Huomaathan, että lapset ei tosiaan ole vielä rikosoikeudellisessa vastuussa mutta aikuiset puolestaan ovat :)
Kaikissa kaupoissa ei ole vartijoita, todistustaakka olisi sinulla, ja kerrotko mikä rikos tuossa tapahtuisi? Vahinkonahan koitat aloittajankin tapausta puolustella, niin tekisin minäkin.
Kaikilla yhteiskunnan jäsenilla on samat oikeudet ja velvollisuudet,
lapsien kassallariehumis ja varastamis-oikeudesta en ole vielä kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ostama pussi oli siinä viimeisten tavaroiden joukossa. MINÄ laitoin sen kassiin. En tiedä mitä tekisin, en voi ainakaan syödä noita karkkeja. Ostettiin kolme kassia ruokaa, vaippoja, papereita ym. Nyt tuli tällainen sekaannus. En ehkä jaksa enää lukea tätä ketjua kun tää on täynnä riehuvia koirankakkahaalari lapsista kertovia kauhutarinoita.
ApSyöt ihan rauhassa sen karkkipussin. Lapselle sanot että sattui pieni sekaannus, että ensi kerralla katsotaan tarkemmin, ettei muiden tavaroihin kosketa vahingossa. Lapselta ihan selvä vahinko, mitä sitä vatvomaan enempää. Yksi karkkipussi ei kaada kenenkään maata. Ota rennosti, sulje palsta ja nauti kivasta viikonlopusta lapsesi kanssa. :)
Siis wow, sain pelkkiä alanuolia? Yritin ihan tosissani antaa ap:lle viestin, ettei nyt tätä asiaa jää vatvomaan ja palsta dumaa täysin? Huhhuh :D
Juuri näin, maailma ei kaadu vaikka ap syö karkit ja viettää mukavan viikonlopun. Suurempiakin rikoksia on tehty ilman rangaistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Sorry mutta kyllä se lapsi ja ihan kaikki muutkin ihmiset ovat yhteiskunnan jäseniä. Ei tuo riipu käytöstavoista ;)
Selvä , rupeankin jatkossa kaivamaan nenääni kassalla pakatessani ja hieron sormeni sinun ruukkusalaattiisi ja aivastelen tuoretuotteillesi. Ehkä minulla on taskussa rukkanen jossa on koiranpaskaa ja lääpin sillä ostoksiasi.
Olenhan mielestäsi siihen oikeutettu kuten lapsesikin?
Kaikin mokomi! Minä pyydän sitten vartijan paikalle ja sinä korvaat minulle kaikki vahingot :) Eihän tuosta minulle itselleni mitään haittaa ole, jos välttämättä haluat käyttää rahasi noin niin mikäs siinä! Huomaathan, että lapset ei tosiaan ole vielä rikosoikeudellisessa vastuussa mutta aikuiset puolestaan ovat :)
Kaikissa kaupoissa ei ole vartijoita, todistustaakka olisi sinulla, ja kerrotko mikä rikos tuossa tapahtuisi? Vahinkonahan koitat aloittajankin tapausta puolustella, niin tekisin minäkin.
Kaikilla yhteiskunnan jäsenilla on samat oikeudet ja velvollisuudet,
lapsien kassallariehumis ja varastamis-oikeudesta en ole vielä kuullut?
No soitetaan sitten samantien vaikka poliisit :) Eiköhän siinä olisi silminnäkijöinä aikakin se kaupan kassa ja kameravalvontahan on jokaisessa kaupassa. Ja eikö aikuinen ihminen tunne ilkivallan käsitettä? Noh, jatkossa sinulle tiedoksi että tuollainen tahallinen vahingonteko on tosiaan rikos ;)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo omia lapsia mutta en tajua tätä älytöntä lapsivihaa mitä täällä keskusteluissa saa aina lukea. Lapsi ottaa vahingossa toisen karkkipussin kaupassa ja ihmiset syyttelee sitä räkänokka äpäräksi ja vanhempia huonoiksi kun tuollainen vahinko on päässyt käymään.
Itse en edes halua lapsia mutta en ymmärrä miten joku voi niin mielensä pahoittaa. Toki lapselle pitää opettaa ettei muiden ostoksia saa ottaa ja miten kaupassa pitää käyttäytyä mutta vahinkoja sattuu. Itse muistan että ala-asteella jopa varastin pari kertaa karkkia kaupasta, oon ollut kunnon kriminaali. Koskaan en jäänyt kiinni ja nykyään olen ihan kunnon kansalainen.
AAMEN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko aloittajan lapsi oikeasti 3-vuotias ja 110cm pitkä????
Kyllä on! Ja painaa 36 kiloa. Ei siis ollut eka kerta kun hihnan muutkin karkkipussit uppos pienokaiseen.
No jo on pullero ja pitkä 3 vuotias! Itse olen 157cm ja painan 38 kiloa. Ihmekkään jos on "vahingossa" napannut toisenkin karkit..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Sorry mutta kyllä se lapsi ja ihan kaikki muutkin ihmiset ovat yhteiskunnan jäseniä. Ei tuo riipu käytöstavoista ;)
Selvä , rupeankin jatkossa kaivamaan nenääni kassalla pakatessani ja hieron sormeni sinun ruukkusalaattiisi ja aivastelen tuoretuotteillesi. Ehkä minulla on taskussa rukkanen jossa on koiranpaskaa ja lääpin sillä ostoksiasi.
Olenhan mielestäsi siihen oikeutettu kuten lapsesikin?
Kaikin mokomi! Minä pyydän sitten vartijan paikalle ja sinä korvaat minulle kaikki vahingot :) Eihän tuosta minulle itselleni mitään haittaa ole, jos välttämättä haluat käyttää rahasi noin niin mikäs siinä! Huomaathan, että lapset ei tosiaan ole vielä rikosoikeudellisessa vastuussa mutta aikuiset puolestaan ovat :)
Kaikissa kaupoissa ei ole vartijoita, todistustaakka olisi sinulla, ja kerrotko mikä rikos tuossa tapahtuisi? Vahinkonahan koitat aloittajankin tapausta puolustella, niin tekisin minäkin.
Kaikilla yhteiskunnan jäsenilla on samat oikeudet ja velvollisuudet,
lapsien kassallariehumis ja varastamis-oikeudesta en ole vielä kuullut?
No soitetaan sitten samantien vaikka poliisit :) Eiköhän siinä olisi silminnäkijöinä aikakin se kaupan kassa ja kameravalvontahan on jokaisessa kaupassa. Ja eikö aikuinen ihminen tunne ilkivallan käsitettä? Noh, jatkossa sinulle tiedoksi että tuollainen tahallinen vahingonteko on tosiaan rikos ;)
Soita vaikka Karpolle, koirankakkarukkaseni on huomaamaton.
Älä jankkaa typeryyksiä, vaan kerro miksi paskainen räkäinen äpäräsi saa sotkea ostokseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko aloittajan lapsi oikeasti 3-vuotias ja 110cm pitkä????
Kyllä on! Ja painaa 36 kiloa. Ei siis ollut eka kerta kun hihnan muutkin karkkipussit uppos pienokaiseen.
Nyt lapsi laihikselle ja karkit pois! Oliskohan lasun paikka? Lasta tahallisesti syötetty kuin rasvamaksaista ankkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Sorry mutta kyllä se lapsi ja ihan kaikki muutkin ihmiset ovat yhteiskunnan jäseniä. Ei tuo riipu käytöstavoista ;)
Selvä , rupeankin jatkossa kaivamaan nenääni kassalla pakatessani ja hieron sormeni sinun ruukkusalaattiisi ja aivastelen tuoretuotteillesi. Ehkä minulla on taskussa rukkanen jossa on koiranpaskaa ja lääpin sillä ostoksiasi.
Olenhan mielestäsi siihen oikeutettu kuten lapsesikin?
Kaikin mokomi! Minä pyydän sitten vartijan paikalle ja sinä korvaat minulle kaikki vahingot :) Eihän tuosta minulle itselleni mitään haittaa ole, jos välttämättä haluat käyttää rahasi noin niin mikäs siinä! Huomaathan, että lapset ei tosiaan ole vielä rikosoikeudellisessa vastuussa mutta aikuiset puolestaan ovat :)
Kaikissa kaupoissa ei ole vartijoita, todistustaakka olisi sinulla, ja kerrotko mikä rikos tuossa tapahtuisi? Vahinkonahan koitat aloittajankin tapausta puolustella, niin tekisin minäkin.
Kaikilla yhteiskunnan jäsenilla on samat oikeudet ja velvollisuudet,
lapsien kassallariehumis ja varastamis-oikeudesta en ole vielä kuullut?
No soitetaan sitten samantien vaikka poliisit :) Eiköhän siinä olisi silminnäkijöinä aikakin se kaupan kassa ja kameravalvontahan on jokaisessa kaupassa. Ja eikö aikuinen ihminen tunne ilkivallan käsitettä? Noh, jatkossa sinulle tiedoksi että tuollainen tahallinen vahingonteko on tosiaan rikos ;)
Soita vaikka Karpolle, koirankakkarukkaseni on huomaamaton.
Älä jankkaa typeryyksiä, vaan kerro miksi paskainen räkäinen äpäräsi saa sotkea ostokseni?
Vai niin :) Kerrotko ensin, että missä olen väittänyt "paskaisen räkäisen apäräni" saavan sotkea ostoksiasi?
Mitä te oikein syötätte lapsillenne että saatte niistä jo 3vuotiaina noin pahasti ylipainoisia? Lapsi raukka kun lapsesta asti oppii syömään väärin..
Miten ap ajatteli tänne palstalle avautumisen auttavan asiaa?
Näpsäköitä nuo lapset ovat joskus opetellessaan. Itsellänikin on lapsia ja kerran sattui koominen tilanne. Edessäni oli äiti yhden lapsen kanssa, minä perässä kolmen. Irtsaripusseja oli meilläkin kolme liukuhihnalla. Näpsäkkäästi tämä edellä oleva lapsi nappasi meidän pussin (kumma vain tosiaan, että ne vahingot sattuu aina näille lapsille karkkipussien kohdalla. Koskaan he eivät vahingossa yritä ottaa ruisleipää, vaikka äidilläkin olisi sellainen) ja oli pistämässä sitä pussiin. Onneksi meidänkin lapset osaavat pitää puolensa ja tyttöni heti kiljaisi, että hei äiti, tuo vie meidän karkkipussin. Kyseisen lapsen äiti siinä vaiheessa nolosti kaivoi karkkipussin takaisin heidän kassistaan. Ihmettelin vain, ettei muka huomannut tätä pientä leikkisää vahinkoa, koska pakkasi lapsensa kanssa kasseja ja ihan hänen silmiensä edessä lapsensa vei meidän karkkipussin.
Ja ap.lle. Veisin itse kauppaan, koska sehän saattaa olla vaikka kauan odotettu herkkupussi kotona kipeänä olevalle lapselle. Tai sitten asuvat kauempana ja ei ole vieressä kioskia, mistä nopeaa hakea uusia karkkeja. Jo ihan periaatteen vuoksi en lapselleni opettaisi,että varastit kaupasta ja tälle ei mitään voi, kun kukaan ei huomannut, joten syömmepä illalla namit herkullisesti itse. Kertoisin, että siellä on nyt joku toinen lapsi surullinen, kun ei saanut karkkejaan, joten viemme pussin takaisin ja toivomme, että omistaja kävisi sitä kysymässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap ajatteli tänne palstalle avautumisen auttavan asiaa?
Hän hakee vertaistukea. Hän uskoo löytävänsä karkille persoja mammoja, joilla on karkille persoja lapsia. Hän haluaa kuulla sanat: "älä välitä, meidänkin jouko-kaarina on tehnyt noin ja elämä jatkuu".
Voi jesta näitä vastauksia taas. :D
Mun karkkipussi on joskus noin viety ja kyllä otti karkkiholistia päähän!!
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein syötätte lapsillenne että saatte niistä jo 3vuotiaina noin pahasti ylipainoisia? Lapsi raukka kun lapsesta asti oppii syömään väärin..
Kerrotko sinä missä annetaan noin huonoa luetun ymmärtämisen opetusta?
Ongelmana oli se, että siinä pussissa oli vain pahoja nameja. Pitää opettaa lapselle paremmin, että ensi kerralla ottaa sieltä laareista paremman makuisia ja vie ne haalarin sisällä kassan läpi, niin saadaan isin ollessa töissä herkutella lapsen kanssa kahdestaan telkkarin ääressä. Sattumapussin kanssa saattaa olla huono onni, että niissä on liikaa mustia nameja, mistä emme lapsen kanssa pidä.
Vie kauppaan takaisin. Ei se toinen asiakas sitä välttämättä hae, mutta antaa lapselle esimerkin siitä että jos vahingossa ottaa toisen omaa niin sitä ei saa pitää.
Sorry, mut tää ei oo niin iso ongelma, kun te luulette. Viekää pussi takaisin kauppaan ja ottakaa kuitti mukaan, jotta nähdään, millä kassalla ootte asioinut. Kauppa voi kirjata ylös, mille kassalle pussi on ns. jäänyt. Kaikki kassalle jääneet tavarat, jotka on maksettu kirjataan ylös ja viedään hyllyyn noin niin kun yleensä...
Sitten jos ja kun tää toinen asiakas huomaa, että pussi on jäänyt kauppaan. Näinhän hän todennäköisesti ajattelee... Hän voi käydä kysymässä pussia/näyttää kuittia, jolloin pussi hyvitetään/hän saa sen itselleen.
Mitä tulee lasten pakkaamiseen, niin itse pyrin vahtimaan ja toki joudun vielä neljä vuotiasta neuvomaan, jos hän on esim. muiden tiellä, mutta mielusti annan hänen auttaa, jotta hän tottuu siihen. Lapset on luonnostaan avuliaita eikä se ole huono luonteenpiirre.