DeMoms2
Jos me tähän alkuun kerättäis taas tilanteet? Kun mä olen ainakin ihan ulalla että ketä oli mitä ja ketä yritti ja ketä odotti ja ketä kuumeili vaan..
Meillä miehen kanssa on nyt yritystä takana n.3kuukautta ja neljäs yritys kierto menossa kiertopäivä 20nellä :)
Kommentit (382)
Meillä taas mies hieman tautikammoinen ja menee liian helposti lääkäriin.
Se on tänä syksynä käynyt teetättämässä vaikka mitä kokeita ja käy nyt myös fysioterapeutilla..
Lihakset vissiin ollut vaan jumissa, mutta kun se on kehitänyt siitä ms-tautipelon :O
Meillä mies ei mene muutakun pakottamalla lääkäriin. Hammaslääkäri ajankin sen varas kun soitin hammaslääkäriin ja lykkäsin puhelimen miehelle :D
nyt on kp 40 ja kaksi negaa takana, ei ole mitään tuntemuksia että menkat tulisi, alamasu on kova. hmm. tosin nytten ehkä jos ei nyt ole tärpännyt niin yritys saa jäädä kun aloitin lähihoitaja opinnot, mutta eime silti varmaan ehkäistä vieläkään. aika näyttää..
Ihanaa dagny kun tulit takaisin mein joukkoon :)
Mulla on ollu niin kelju viikko, että en oo oikeen jaksanu täälläkään pyöriä...:( Töissä tuntuu menevän kaikki päin peppua...
Oon tässä koittanut suunnitella lapsille kivaa joulujuhlaa/yllätystä melkeinpä nolla budjetilla. Ei se mitään jos lapsia olisi pari niin sitten sitä antaisi omasta pussistaan, mutta kuin lapsia on yhteensä noin 50...On pari tentti kirjaakin lukematta ja auto myymättä...Nyt on kurja vaihe menossa...
Onneksi sataa lunta harvasen päivä:) Piristää se sentään jonkun verran:)
Eilen illalla testailtiin ja mies toimi ihan moitteettomasti;) Oli outoa olla noinkin pitkä aika ilman seksiä (reilu viikko..?) kun sitä on nyt tässä yrityksen lomassa tullu harrastettua aika usein:) Sovittiin että parin viikon päästä pidetään semmonen k-18 viikonloppu, jolloin ei tehdäkkään muuta kuin lapsilta kiellettyjä juttuja ;D
Me pidetään lapsille tänään pressan vaalit:) On siinäkin ollu iso järkkääminen, mutta nuo meidän muksut ovat olleet niin innoissaan koko asiasta, että hirvittää:) Joka päivä ne leikkii halosta ja vanhasta:)
Tuntuu tosi oikealta tämä tilanne jossa odotetaan merkkiä siitä että meistä on tulossa oikea perhe.
Mies on paneutunut tulevaan isän hommaan hellyttävän antaumuksella. Se ostaa meille vauvalehtiä ja lukee ne kannesta kanteen. Eilen se tutustui tuohon Isien palstaan. Vähän se vielä naureskelee kun mä aloin jo ostella kirpputoreilta vauvanvaatteita.
Ollaan jo saatu sovittua mikä lapselle tulee nimeksi jos se on tyttö. Pitkän keskustelun ja vaihtoehtojen pohtimisen jälkeen päätimme että tyttäremme nimeksi tulee Tuula Eeva Helena. Kuten huomaatte, tykätään vanhemmista nimistä :) Pojan nimestä ei millään päästä yksimielisyyteen. Semmoisia " ihan kivoja" on paljon varastossa mutta se oikea ei ole vielä naksahtanut. Mies ei millään lämpene mun vähän harvinaisemmille ehdotuksille ja sydän verta vuotaen olen joutunut luopumaan haaveista saada meille esim. Niila tai Tuure :D
Mä varmasti kuulutan raskauden heti koko maailmalle, ja samoin sukupuolen kun/jos saamme sen ultrassa sitten joskus selville. Noista suunnitelluista nimistäkään en osaa olla hiljaa. Vuoden vanhan pojan äiti, ystäväni, oli suorastaan ärsyttävän salaileva raskautensa aikana. Loukkaannuinkin vähän kun hän kertoi raskaudesta vasta 4. kuulla ja ei paljastanut sukupuolta etukäteen. Nimikin kuultiin vasta ristiäisissä. Aivan kuin hän olisi nauttinut siitä että me kaikki kaverit olimme aivan pistoksissa uteliaisuudestamme :) Muutenkin hän oli todellinen prinsessa raskauden aikana ja kaveripiirikin osittain vaihtui kun hän halusi ympärilleen mahansa palvojia :(
Nyt se sitten on sovittu, nimittäin sectiopäivä.
Se on torstaina 19.1, viikkoja silloin 38+6.
Vauva oli viikossa kasvanut n. 100 g (painoarvio siis nyt 2,4 kg).
Vauva on edelleen hyvin aktiivinen ja reipas myllääjä, joten sen puolesta ei mitään hätää ole.
Itse olen kauhusta kankeana...
Laukkis ja Öttiäinen 38+3
me ei kerrottu pojan nimee ku vasta ristiäisissä, piti se laattaki käydä kaivertamassa vasta jälistäpäin joka siis tulee kynttilänjalkaan, ettei kukaan vaan näe siitä nimeä etukäteen;) ja isovelihän heti meni lurkkimaan sitä laattaa oliko siinä nimeä kun ristiäisiin saapui:) sukupuolen sanoin vain että ei ole tietoa, mutta suuri tunne on että poika tulee. raskaudesta kerroin melkeen heti:)
no sitten on laukkasellakin pieni nyytti vieressä jo 3pv päästä:) mua varmaan jännittäis ihan sairaasti jos pitäis sectio tehä:S toivottavasti ei.
tänään mennään kattomaan niitä tuplarattaita lastentarvikkeesta ja verrataan hintoja, halvemmaks varmaan tulee ostaa käytetyt vaikka huuto.netistä tai kirpparilta.
Onpas täällä tosiaan ollut hiljaista.
Hain tänään äitiyspakkauksen postista ja on se kyllä ihana :).
Mitäpä tässä muuta...
Laukkis ja Öttiäinen 31+6
meillä on poika ollu korkeassa kuumeessa pe illasta tiistaihin, tai lauantaina nousi korkee kuume, 38-39. sitte selvis ma-ti, että sillä oli vauvarokko, tuli näppyjä selkään ja vattaan. nyt on jo ihan normaali taas, ja pääsee pihallekkin:) onse vaan kurjaa istua sisällä monta päivää putkeen.
sain eileen ne kelan paperit ja arvatkaa vaan muistinko viedä ne! nyt on jääkaapin ovessa kissan kokosin kirjaimin lappu, että " muista viedä kelan paperit" :)
täs pitäis nyt keksiä vauvalle nimi, kun siihen sairaalaan menevään paperiin pitäis laittaa nimiehdotukset, että on sitte valmiiks jos hätäkaste joudutaan tehdä:(
mulla on tytölle jo 2 nimeä, mutta mies ei oikeen tykkää niistä, pojalle ei oo oikeen mitään:/
Ideana ois ikäänkuin vähän kerätä perustietoa ja sitten höpötellä vähän kaikesta. Täällä kun on niin hiljaista niin jos tämä saisi jotain vipinää aikaan :)
Osa kysymyksistä voi olla sellaisia ettette ehkä halua vastata mutta jättäkää sitten vaan tyhjää siihen kohtaan.
1. Sinun ja miehesi etunimet (voi laittaa lempinimetkin jos ujostuttaa), syntymävuodet ja kuinka kauan olette olleet yhdessä.
2. Miten tapasit miehesi?
3. Minkä ikäiset ja mitä sukupuolta lapsenne ovat jos niitä on?
4. Asuinpaikkanne ja asumismuotonne. Haaveiden asuinpaikka ja asumismuoto.
5. Kuinka monta lasta haluaisitte?
6. Unelma-ammatti?
7. Minkätyyppisistä nimistä pidätte?
8. Millainen olet/oletat olevasi vanhempana?
9. Harrastuksenne?
10. Mistä nickisi tulee?
11. Onko sinulla kuvia netissä? Missä?
12. Onko teillä lemmikkejä?
13. Mistä haaveilet?
Mä kai sitten voisin aloittaa..
1. Sinun ja miehesi etunimet (voi laittaa lempinimetkin jos ujostuttaa), syntymävuodet ja kuinka kauan olette olleet yhdessä.
No en viitsi oikeita nimiä laittaa, lempinimiä ei ole, mutta alkavat J ja S-kirjaimilla. Mies on -83 ja mä -86. Yhdessä olemme olleet kohta 3v, joista vuoden naimisissa.
Kaivarin kesäkonsertissa kesäkuussa-03 ollessani kännissä kuin ankka...
Ensimmäinen tulossa vasta 19.1
Päijät-Häme ja vuokra-asunto.
Onhan omasta omakoti tai rivitaloasunnosta haaveiltu.
2, 3, tai 4...
6. Unelma-ammatti?
Valokuvaaja, pieneläinten hoitaja...
Ihan " tavallisista" . En pidä oikein näistä " muotinimistä" , mitä nyt kovin annetaan.
Rakastava, mutta tiukka kuitenkin. " Rajoja ja rakkautta"
9. Harrastuksenne?
Valokuvaaminen, hevosten sukututkimus..
10. Mistä nickisi tulee?
Kissani nimestä
On. Irc-galleriassa
On. 2,5 v vanha pk-kissa
13. Mistä haaveilet?
Omasta kodista, lapsista, terveydestä...
*Jenni -85 ja Hannu -83. Yhdessä ollaan oltu huomenna 84 viikkoa:)
*Ensimmäisen kerran nähtiin, kun mies tuli pyytämään numeroani baarin edessä. Siitä alkoi sitten on/off tekstari suhde joka kehittyi kunnon suhteeksi.
*Lapsia ei ole.
*Espoossa asutaan asumisoikeus asunnossa. Haaveillaan omakoti talosta jonka yhteydessä on autotalli.
*Kaksi, tytön ja pojan
6. Unelma-ammatti?
*Kyllä se tälle lasten hoito sektorille menee.
*Sellasista joilla on joku tarkoitus. Ihan sitä lasta varten keksittyjä. Itse en tykkää liian erikoisita nimistä, joista on helppo vääntää kiusaa.
Tuleville lapsillemme olemme jo nimet keksineet, tytöstä tulee Hanni Kristiina ja pojasta Pasi Tapio.
*Äitini sano minusta tulevan " puuha-mamma" . Koitan ottaa omista vanhemmistani mallia, etenkin isästäni.
9. Harrastuksenne?
*Löhöily ja vauvan alkuun saamisen yrittäminen;) Autoja korjaillaan yhdessä sillon tällön.
10. Mistä nickisi tulee?
*suihkusaippua pullosta
*Ei
*On, yksi kissa.
13. Mistä haaveilet?
*Perheenlisäyksestä ja siitä että saisi tuon miehen kanssa elää loppu elämän ajan:)
Hui kamala! Laukkasellahan alkaa olemaan h-hetki lähellä. Ei tosiaan ole kun 3päivää niin saat pidellä pienokaistasi sylissä:) Ihanaa! Mä pidän sulle sillon peukkuja pystyssä koko päivän:)
En oo oikein jaksanu olla nyt melkein viikkoon koneella kun on ollut jotenkin todella väsynyt koko ajan.. Laivalle meno lähestyy, tasan viikon päästä mennään.. Saa nytten nähdä että tuleeko ne menkat nyt sitten vai ei enne sitä... eilen olisi pitänyt tulla.. jännittää.. Edellispäivänä maha sattui ihan kummasti, en päässyt ite ylös sohvalta enkä oikein muutenkaan pystynyt liikkuman kunnolla, ajattelin sitten että joskos ne menkat alkaisi mutta ei nitä näkynyt. Otin sillon kaksi(päivällä ja illalla) 800 burana depoa ja sitten illalla tuli mieleen että joskos nämä kivut johtuiskin vauvelista eikä menkoista (kun eivät yhtään sellasiet normaalit menkkakivut olleet) ja eilen en uskaltanut ottaa yhtään buranaa, enkä tänäänkään.. Sitten on ollut jumalaton pään särky :S
kannattaa ostaa panadolia niin ei ainakaan tarvi murehtia että on syöny sellasia lääkkeitä mitä ei raskaana sais syödä:)
jippii. verorahat tuli:) ja puolet menee siihen asfaltin maksuun:( ja mies on uhannut ostaa jonku V*tun X-boxin!! vaikka sillä on pleikkari 2:nen jolla se ei edes oo pelannu moneen moneen kuukauteen. ei ymmärrä!! ostais edes jotain järkevää, vaikka uus videokamera/kamera, sais kunnon kuvia ja kuvattua sitte toistaki vauvelia, ku meidän vanha videokamera on jotenkin rikki, ei kuvaa välillä ollenkaan.
kohta se varmaan sanoo ostavansa uuden kännykänki, se olis jo varmaan 20:nes kännykkä, joka ristuksen vuosi pitää vaihtaa yhen tai kakskertaa kännykkää. kyllä voi ottaa sitte päähän tuollanen. mulla on ollu tuo sama vanha kännykkä jo varmaan 3v.
*Minä eli Meira -87 ja tuo mies Tommy -85. Ollaan oltu reippaasti yli 2 vuotta ;)
*Yhdessä nuorisopaikassa.
*Ei ole.
*Vaasa ja vuokra-asunossa. Omakotitalosta haaveilen.
*4-6 :D
6. Unelma-ammatti?
*Ongelmakoirakouluttaja
*Mä tykkään hieman erikoisimmista, mutta täysin suomalaisista nimistä esim. Inka, Melissa, Joonatan, Jesper :)
*Tälläinen tavallinen kotiäiti
9. Harrastuksenne?
*Mä harrastan koirien kanssa lenkkelyä ja tokoilua yms. Mies harrastaa treenausta ja lenkkelyä.
10. Mistä nickisi tulee?
*Mun nimikirjaimista.
*Irc-galleriassa.
*kaksi sekarotuista koiraa.
13. Mistä haaveilet?
*Omakotitalosta, laumasta eläimiä ja lapsia ja naimisiin menosta mun mieheni kanssa.
#sen verran vaan sanon, että mun nimi alkaa m:llä ja miehen H:lla:)
#kylillä yhteisten tuttujen kautta, ja pöhnäs ku pienet ampiaiset:)
#poika 1v 4kk ja toisen la on 1.4
#seinäjoki, oma rivitalo-osake
#korkeintaan 4;)
6. Unelma-ammatti?
#eläintenhoitaja tai eläinlääkäri
#vähän erikoisemmista
#rento ja mukava, mutta silti tietyssä suhteessa tiukka:)
9. Harrastuksenne?
#ei juuri mitään, kun ei jaksa muutaku istua ja maata.
10. Mistä nickisi tulee?
#omista nimikirjaimista.
#ei
#koira sekä rottavanhus
13. Mistä haaveilet?
omakotitalo, isopiha jonne paljon elukoita ja olishan se kiva mennä naimisiinkin:)
meillä taas naapurin saksanpaimenkoira kävi meidän ronsun kimppuun:( taas tuli takapäähän hampaan jäljet ja nyt vaan tuli vähän isommat jäljet;( mä en ymmärrä mitä se sitä rakkia pitää vapaana jos se noin vihaa pikkukoiria!! kyllä jos vieläkerran käy meidän koiran kimppuun niin meen kyllä kalleimmalle eläinlääkärille ja lykkään sille laskun käteen, jos se sitte vaikka oppis pitämään sen kiinni!
käytiin kattomas niitä kaksostenrattaita, ja ora jovi landit oli aika edulliset, oli jotain 495e kun muut oli jo sitte lähemmäs 600e. sitte oli toki niitä 3 pyöräsiä emman ja cracon muistaakseni jokka oli vajaa 200e, mutta en oikeen niistä tykkää ku ei saa vaihdettua työntösuuntaa.
mutta katotaan nyt mihin sitä päädytään, ne orat oli kyllä kivat:)
mavu:
kannattaa ostaa panadolia niin ei ainakaan tarvi murehtia että on syöny sellasia lääkkeitä mitä ei raskaana sais syödä:)
Joo, sitä mä tänään otinkin, onneks sitä oli purkillinen kaapissa ettei tarvinnu apteekkiin mennä käymään.
Kohta pitäis ruveta joululahjoja tekemään, anna kaikille noille tupakoitsijoille sellaset koristellut tulitikkuaskit ainakin. Kulta teki isälle ja sen avolle sellasen nimi kyltin missä lukee molempien sukunimet, se on todella hieno, niille ei varmaan muuta annetakkaan kuin tuo kyltti ja pari tikkuaskia.
Mun pumpattava joulu kuusi on rikki:( se mistä sitä ilmaa puhalletaan siihen ei pysy kiinni :( pitää sitten vaan odotella pari viikkoa että kunnon (teko) kuusen laitettua.
Tuolla NÄ netissä yksi tyyppi ennusti mulle lapsia 10.10.2006 ja 15.4.2010 ja molemmat olis poikia. Noi ikäerot ja sukupuolet menis just yhteen meidän toivomusten kanssa :)
Kamalan nopeesti menee aika, musta tuntuu että oon täällä joka kerta hehkuttamassa viikonlopun alkua:) Mutta nyt se taas on alkanut, jee:)
Toivottavasti mortemilla on nyt tärpänny:) Mulla on sormet jo ihan kiemuralla kun oon pitäny niitä milloin ristissä, milloin pystyssä, tuon auto asian kanssa, joten jatkan nyt tätä ja toivotaan sulle plussaa!:)
toivottavasti ei oo mitään vakavaa:O ja miehiäkun on niin helppo saada lääkäriin varsinkin kun kyse on alapään ongelmasta:S sais kyllä miehilläkin olla jokin tarkastus tietyin väliajoin niin eivät hekään kammoksuisi lääkärille menoa.
kylläpäs nyt kaikki ostelee uusia sohvia:) mun äiteekin osti uuden sohvan, piti tulla tälläviikolla mutta olikin kangas loppunut tehtaalta niin pitää odottaa ensviikkoon.
kyllä mä oon nyt niin stressaantunut kun ei tiedä ostaakko ne kaksosten rattaat vai ei:( kun ostettiin sisaristuin rattaisiin, mutta nyt pitäis ostaa kantokassi ja sitten mietin sitäkin että kuinka se vauva nukkuu kun isoveli istuu yläpuolella ja ei saa peitettyäkään kokonaan niinku rattaissa.
noh, eiköhän tästäkin asiasta pääse selvyyteen:)