Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms2

22.11.2005 |

Jos me tähän alkuun kerättäis taas tilanteet? Kun mä olen ainakin ihan ulalla että ketä oli mitä ja ketä yritti ja ketä odotti ja ketä kuumeili vaan..

Meillä miehen kanssa on nyt yritystä takana n.3kuukautta ja neljäs yritys kierto menossa kiertopäivä 20nellä :)

Kommentit (382)

Vierailija
121/382 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittääkö muuten raskailijoita jo synnytys? Onko mitään erikoistoiveita tai odotuksia synnytyksen suhteen?

Vierailija
122/382 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on lopullinen ja ei ole enää toiveita yhdessä jatkamisesta, ainakaan minulla. Löysin jo itselleni asunnon ja muutan juuri ennen joulua.

Erään miespuolisen ystäväni kanssa olemme tässä vähän parisuhteen poikasta viritelleet. Kerran jo pikkaisen tässä ehdimme jo seurustella mutta se oli liian aikaista joten katsellaan nyt vielä ystävinä että saan tuon eron käsiteltyä ja asiani kuntoon.

Vauvakuume on aika lailla naftaliinissa nyt. Pakkokin, koska tähän tilanteeseen ei oikein vauva istuisi. Hassua kun tuolla tulevalla poikaystävälläni on vauvakuume, näkee unia vauvoista jne. :)

Toivon kuitenkin edelleen jossain vaiheessa olevani nuorehko äiti. Mulla kun on tämä ongelma ettei hormonaalinen ehkäisy käy ja kortsuistakin tulee ihottumaa, joten on mahdollista että vahinko käy kun seksiin asti ehdimme. Ollaan puhuttu asiasta ja sovittu että perheeksi rupeamme jos niin tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/382 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään kattelemassa vauvelille toppahaalaria 50cm, mutta h&m:llä ei ollu ku yks vaal.sininen 62cm maksoi 24e, kappah:llis oli yks 62cm kirkkaan punanen, maksoi 25e, ja lindexis ei ollu ku kevyttoppahaalareita ja nekin oli 80cm,:( ja kiersin 3 kirppistäkin eikä sieltäkään löytyny ku yks, ja sekin maksoi 10e eikä oikeen viitti sillä hinnalla ostaa ku laittaa 5elisää niin saa hennesiltä toppahaalarin mitä on nettipostimyynnissä (vaikkakin sieltäkin loppu).

täytyy odottaa joulun jälkeen ku tulee alennuksia jos silloon olis taas toppahaalareita:)

mä katon oikeestaan vaan salatut, ja käenpesän, sitte joitain reality sarjoja.

;( poika on ekaa kertaa kipeenä, ei oo ollu mitään tähän mennes muutaku vauvana tietysti nuhaa ja kerran yskää pikkasen, mutta kuumetta ei oo ollu ennen. se vaan istuu sohvalla vieressä ja kattoo telkkaria, ku ei se jaksa tehä mitään:( onneks senyt on kuitenkin syöny jotenkuten ja juonut, ettei ihan kuihdu.

mua ei nyt tällähetkellä jännitä tai pelota synnytys, yhesvälis oli hirvee pelko, mutta se on ny hävinny taas, mä toivoisin pääseväni taas ammeeseen avautumisvaiheen aijaksi, ja siitä sitten suoraan saliin ponnistamaan, niinku viimekerralla:) menis nopeesti synnytys, eikä venyis pitkäks piinaks, se on se pahin pelko että synnytys käynnisty ja sitte loppuu ja sitte joudutaankin käynnistämään.

Vierailija
124/382 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa oikeen sanoa mitään...Ero kuulostaa niin kamalalta ja sitten kun sitä miettii omalle kohdalle...Hui! Mutta onnea sinulle uuden miehen kanssa:) Toivottavasti se on nyt " se oikea" :)

Me tässä ollaan menossa sinne lapsuuden ystäväni synttäreille, niin saadaan ajatukset pois siitä autojutusta, kun ei se tyyppi ole tänään ottanutkaan yhteyttä...

Vierailija
125/382 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihanaa kun maassa on lunta:) Käytiin aamulla kävelyllä kun oli niin kaunista ulkona:)

Eilen oli aika hurjat jälleen näkemiset:) Yksi tytöistä ilmotti olevansa lesbo, toinen sanoi pettävänsä avomiestään toisen miehen kanssa, kolmas teloi kännipäissään kätensä ja lähti ambulanssilla sairaalaan. Aloin miettimään, että onpas minusta tullut tylsä kun minun kertomiset oli luokkaa :" Rakkaan avomieheni kanssa olemme menossa naimisiin..." :) Sovittiin tyttöjen kanssa että näemme ensi vuoden puolella kaikki yhdessä ja juttelemme lisää, ties mitä paljastuksia kuulen silloin:)

Vierailija
126/382 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu ihan älytön viikko töissä! Hommia on niin että olen ollut joka päivä pari tuntia ylitöissä...Hyvähän se on että töitä riittää, mutta tässä alkaa pikku hiljaa jo väsyä.

Olen sanonut sen joskus ennenkin ja sanon sen taas: IHANAA KUN KOHTA ON TAAS VIIKONLOPPU! En tee mitään muuta kun makaan sängyssä siihen asti että on taas maanantai:)

No, huomenna mennään hakemaan meille uus sohva. Päädyttiin semmoseen kulmasohvaan:) On ihan kiva ja aika halpa kulmasohvaksi, 599¿. Saas nähdä millon ne sen sitten meille toimittaa:)

Vierailija
127/382 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo nähny mun lapsuuden ystäviä sen jälkeen kun ylä-aste loppui, eli silloon muutin tänne sjoelle, tai kyllähän sitä silloon tällöön mutta ei kovin usein, nyt en oo nähny ainakaan 5v paitsi yhtä lapsuuden ystävää, tosin senkin viimeks provinssissa, se ei oo edes tietoinen mun raskaudesta, että täytyy viimestään sitte ku vauva syntyy lähettää viesti että kumpiko tuli:D on varmaan melkonen yllätys sitte.

nyt on poikaki vähän paremmas kunnos, vielä oli kuumetta mutta laskemaan päin onneksi:) viimeyönä se heräs varmaan 10krt, ja aina oli ihan hiestä märkänä:( mutta nukkui se sitte aamulla puoli 11 asti.

harmittaa ku ei päästä pihalle leikkimään ku on niin paljon lunta ja on ollu hienoo ilmaakin.

Vierailija
128/382 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei yläaste loppunutkaan vaan, muutin jo silloon ku kesäloma alkoi, ja kesäloman jälkeen menin sitte tänne ylä-asteelle, eli olinko mänyt 5kk uudes koulus sitte oli 9lk loppu:)

Vierailija
129/382 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan meni taas viikonloppu nopeasti...

Mavu: me ostettiin kappahlista sellainen punainen haalari kokoa 62 cm. Onhan se aluksi aika reilu, mutta mahtuu ainakin koko talven.

Minun_: Ei sinänsä jännitä synnytys, mutta mutta... sectio on melko todennäköinen vaihtoehto, Öttiäinen on edelleen perätilassa, ja tuskin enää kääntyykään...

Ensi viikolla ajateltiin tehdä vähän lisää hankintoja tulokkaalle, kuten esim. kaukalo ;)

Laukkis ja Öttiäinen 31+2

Vierailija
130/382 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin ihan mainita että kannattaa josefssonilta tilata se vauvan starttipaketti, maksoi vaan vähän reilu 12e kun normaalisti on jotain 30e, tosin sen saa vaan vaal.punasena sillä 12e:lla ja vaal.sinisenä se on jotain 20e.

mä tilasin 2 pakettia, tuli justiin sen minimi tilauksen verran maksamaan:) kyllähän niitä pitää vaikka poika tuliskin:)

että vinkkaan nyt teillekkin siitä.

mä odottelen josko joulun jälkeen tulis lisäystä nuiden kauppojen haalarivarastoon, niin sitte sais sen 50cm haalarin.

Vierailija
131/382 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jardins: Hui :( Onko miehes paikat jo parantunut?

Mulla meneillään kp 28/29-35. Viikon päästä täytän 19 ja olisi tarkoitus mennä siskon ja serkun kanssa baariin. Joten hieman kinkkinen tilanne tässä. No raskaana en taatusti ole. Olo nyt on vain semmoinen.

Pääsin tänään (kolmannella yrittämällä) autokoulun teoriakokeen läpi!!! Ensi viikolla olisi inssi. Olen myös kiitettävästi urakoinut kummankin kouluni eteen ja sain tänään mukavaa palautetta iltalukiosta.

Meillä myös nyt ammattikoulussa uusi ja mukava luokka. Oon suuntautumassa nyt päihteeseen ja mielenterveyteen :)

Vierailija
132/382 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mavu: mä tilasin myös noita paketteja joseffsonilta. Eipä sillä niin väliä, vaikka poika oliksin. Tuskin se niin kovasti kärsii, vaikka onkin vaaleanpunaiset vaatteet :).

Vierailija
133/382 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puskee viimenen viisauden hammas ulos, niin ei tullu pahemmin nukuttua:( Täytyy vaan toivoa että kohta mullekkin tulee ilmanen hammashuolto;)

Meillä on kamala loska keli ja kauhulla odotan tätä iltapäivää, kun kaikki lapset on ihan märkiä!

Vierailija
134/382 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkis: Jos on vasta meneillään rv 31 onhan vielä aikaa kääntymiselle. Kun minulla epäiltiin perätilaa aivan raskauden lopulla, neuvolasta sanottiin, että kääntymisiä voi tapahtua, vaikka vasta synnytyssalissa :O.

Kaverillanikin oli oma lapsensa perätilassa ja tätä yritettiin kääntää huonoin tuloksin, mutta vauva kuitenkin kääntyi itsestään parin viimeisen raskausviikon aikana. Eli voihan se vauveli vielä pyöräyttää pään lattiaa kohden ;)

Meillä tuon poikavauvan kasvu tahti on nopeampaa kuin mitä tytöllä aikanaan. Lähtötilanne oli kuitenkin sama(täysin samat mitat) ja poika on nyt pitempi ja painavempi kuin mitä tyttö saman ikäisenä.

Jännä muuten, että nuo syntymämitat oli tarkalleen samat(52cm, 3740g) kummallakin ja miehen syntymämitat ovat olleet myös melko samat(52cm, 3700g). Omiani en kyllä muista, mutta syntymäpituus taisi olla juuri jotain 51-52cm ja paino jossakin 3800g hujakoilla eli sekin suht lähelle menee. Vanhempien syntymämitoista voi siis yrittää jotain arvioida. En tosin tiedä sitten, jos toinen vanhemmista on vaikkapa ollut 46cm, 2800g ja toinen 54cm, 5000g miten silloin oikein menisi :D Ööh...keskiarvo ? :D

Vierailija
135/382 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun_: Kääntymistä enää tässä vaiheessa pidetään epätodennäköisenä kohtuni muodon takia. Hän ei yksinkertaisesti pysty enää kääntymään ollessaan jo näinkin iso..

Tiedän kyllä että useimmat vauvat kääntyvätkin pää alaspäin vasta viimeisillä viikoilla, mutta tää onkin eri tilanne kokonaan.

Onhan jokaisen raskaus niin yksilöllinen.

Saas nähdä nyt sitten, toivotaan, että kääntyy, mutta en nyt siihen liikaa luota.

Vois kohta lähteä ulos kävelemään ja katsastamaan, mikä ilma on.

Laukkis ja Öttiäinen 31+3 (eli siis 32. rvko menossa :))

Vierailija
136/382 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla poika kääntyi jo hyvissä ajoin raivotarjontaan onneksi, saas nähdä miten tämä toinen sitten on loppuvaiheessa.

ylihuomenna on neuvola:) ja vihdoin saan täyttää ne kelan paperit, ä-päivärahan meinaan alottaa vasta 1kk ennen LA:ta, on vauveli sitte vähän isompi jo ku ä-päiväraha loppuu,jos käy niin että viedään lapset hoitoon ja mä lähen töihin tai kouluun.

Vierailija
137/382 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin alkamassa ä-päiväraha vasta 30 pv ennen laskettua aikaa.

Loppuuhan äitiysrahakausi muutama kuukausi lasketun jälkeen, mutta eikös sen jälkeen ala vanhempainrahakausi?

Vierailija
138/382 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä myöntää että mä en muista miten se meni tuo äitiysraha ja vanhempainraha juttu, mutta se kestää kuitenkin sen 158 arkipäivää muistaakseni, eli lapsi on yleensä sen 9kk. riippuu toki siitäki jos isä pitää sen pidennetyn isyysvapaan niin sitte se vähentää tuota äidin lomaa.

Vierailija
139/382 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaksi yllätyksekseni olen aloittanut jumpan, kun todellakin kyllästyin tuohon roikkuvaan mahaan. Maha on aika " hauska" tämän toisen raskauden jälkeen. Myöhemmin yritän myös koluta kuntosalille ja uimaan esikoisen kanssa, jos aikaa ja hoitaja löytyy. Muutenkin haluan parantaa yleiskuntoa, kun viimeisen vajaan 3 vuoden aikana ei ole tullut tehtyä kävelyä kummempaa(tai no viime kesänä pyöräiltiin välillä ahkeraankin, kunnes maha alkoi tuottaa ongelmia).

Aion osallistua tämän kevään toisen asteen yhteishakuun. Yritän päästä joustavan valinnan kautta parturi-kampaaja-linjalle, koska kyseisestä ammatista olen aina unelmoinut. Toisaalta mieli välillä tekisi eräälle toiselle alalle ja yksityisyrittäjäksi. Kampaajaksi kyllä alustavasti haluan, vaikka palkka ja työpaikat ovatkin tiukassa.

Vierailija
140/382 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSOL:

Jardins: Hui :( Onko miehes paikat jo parantunut?

No itseasiassa " se" on vieläkin erittäin kipeä:( kaipa ton saa ensi viikolla houkuteltua lääkäriin...Mua vaan pelottaa että nyt on joku vakavempi juttu:( Kamalasti oon koittanu ettii tietoo et onko jossain jollain muulla käyny noin, mutta ei vaan mistään löydy...

Ostettiin tänään se sohva:) Saadaan se viikon päästä joten ensi viikonloppu menee uutta sohvaa koe istuttaessa;) Se on niin ihanan pehmeä ja mukava! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän