Naimisissa Klarnan kanssa vasten tahtoa, haluan eron :(
Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??
Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan.
LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.
NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin.
Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan.
Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?
Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka.
Klarnan kanssa naimisissa vastoin tahtoa :(
Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!
Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?
Kommentit (215)
On toki asiakkaan vika, MUTTA väitätkö tosissasi, että tämä on reilua ja oikein? Kai ihmiset luottavat Klarnaan ja heidän tapaansa. Onko sinusta ok, että monet vähävaraiset joutuvat maksamaan ostamistaan tuotteita moninkertaisen hinnan sen takia, kun heillä ei ole varaa maksaa käteisellä. Tämä on HUIJAUSTA, boikotoin Klarnaa!!!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 13:37"]
On toki asiakkaan vika, MUTTA väitätkö tosissasi, että tämä on reilua ja oikein? Kai ihmiset luottavat Klarnaan ja heidän tapaansa. Onko sinusta ok, että monet vähävaraiset joutuvat maksamaan ostamistaan tuotteita moninkertaisen hinnan sen takia, kun heillä ei ole varaa maksaa käteisellä. Tämä on HUIJAUSTA, boikotoin Klarnaa!!!
[/quote]
Jos minun viestiini viittaat, niin johan sanoin että en puolustele Klarnaa tosiaankaan. En ikinä itse tilaisi mitään moisen yhtiön kautta. Mutta näissä tällaisissa asioissa on oikeasti lähes joka kerta kyseessä väärinkäsityksistä ja inhimillisistä virheistä. Yleensä ollaan sitouduttu johonki ja ajateltu, että asia menee jollakin tavalla koska ei olla perehdytty ehtoihin yms. kunnolla. Ja sitten käytännössä asia onkin ihan toisella tavalla.
En todellakaan hyväksy mitään huijausta, mutta virheitä sattuu tietysti niin yhtiöille ja asiakkaille ja varmasti oikeat virheet hyvitetään. En jaksa uskoa että noinkin iso ja vakavarainen yhtiö systemaattisesti huijaisi asiakkaitaan. Vähävaraiset voivat hakea myös luottoa muidenkin yhtiöiden kautta kun Klarnan. Varmasti Klarnan sivuilla ja ostaessa lukee ne luotto- ja sopimusehdot, mutta moni oikeasti on vain "joojoo ok" ja sitten tilataan. Sitten ihmetellään kun tulee korkoja, muistutusmaksuja yms.
Ihan perseestä koko pulju, siitä ei näköjään pääse eroon vaikka maksaisi kaiken pois. Itse maksoin, ja etuajassa, ja silti tulee muistutuslaskuja, korkoja, hallintointikuluja?
Multa vaaditaan nyt muistutusmaksua ja korkoja laskusta, joka erääntyy lokakuussa, tai siis erääntyisi, ellen olisi jo maksanut velkoja pois.
Kannattaa pysyä mokomasta paskapuljusta erossa kaikin voimin. Niin tärkeää tavaraa ei klarnalla saa, että sen takia kannattaa sekaantua.
Minä olen ostanut paljonkin klarnan tilin kautta ja ihan tyytyväinen olen ollut.
Minulle on selvää se , että jos maksan osissa niin maksan enemmän kuin kerralla maksettuna. Jostakihan noiden firmojenkin on tulonsa saatava.
Mutta kun ei ole vara ostaa isoja yllätyksiä kerralla, niin mielelläni maksan sitten vähän enemmän kuin olen ilman jotakin oleellista.
Laskut on aina olleet hyvin selkeät. Ilmoitetaan selvästi loppusaldo, edelliset suoritukset/ostot, kulut ja korot.
Toki minimimaksuilla tili ei lyhene ollenkaan, ja tuollaisia täytyy ymmärtää lyhentää mahdollisimman paljon kerralla.
No siis ensinnäkin itse sain uuden osokseni ekan laskun mukana heti 14 € korot päälle. Siis eka lasku, eli tietenkään mitöön korkoja ei voinut vielä olla. Soitin aspaan ja kysyin että wtf? Asia korjattiin ja that's it. Toiseksi ette kai te osamaksuostelijat vaan maksa pienissä erissä? Aina väh. 50 € erissä ellei laskussa velvoiteta isompaa minimisummaa. Ja tämä pätee KAIKKIIN osamaksuihin. Ei sen ole tarkoitus olma huoleton maksutapa asiakkaalle vaan hyvä rahastuskeino heille, jotka lyhentelevät lainaa typerän pienissä erissä. Itselläni vielä 200 € jäljellä, maksan sen 50 € osissa niin ei nouse korkoa. Ekaan erään laitoin 200 € eli puolet tuotteen hinnasta. Kas näin toimii osamaksusysteemi ilman kamalia korkoja.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:00"]
Minä olen ostanut paljonkin klarnan tilin kautta ja ihan tyytyväinen olen ollut. Minulle on selvää se , että jos maksan osissa niin maksan enemmän kuin kerralla maksettuna. Jostakihan noiden firmojenkin on tulonsa saatava. Mutta kun ei ole vara ostaa isoja yllätyksiä kerralla, niin mielelläni maksan sitten vähän enemmän kuin olen ilman jotakin oleellista. Laskut on aina olleet hyvin selkeät. Ilmoitetaan selvästi loppusaldo, edelliset suoritukset/ostot, kulut ja korot. Toki minimimaksuilla tili ei lyhene ollenkaan, ja tuollaisia täytyy ymmärtää lyhentää mahdollisimman paljon kerralla.
[/quote]
No sä et sitten ole saanut jo velat maksettuasi muistutusmaksuja jostain hamasta tulevaisuudesta erääntyvistä eristä, joita ei edes ole jäljellä, kera korkojen? Voisi olla toinen ääni kellossa. miettii 92
Täytyy tosiaan ruveta maksamaan isommissa erissä. Kuten tuossa aiemmin sanottiinkin, Anttilassa ja Hobby Hallissa on selkeät osamaksuaikataulut. Klarnassa ei. Kuukausierä vaihtelee vaikka enempää ei ostaisikaan, joskus se on kolme kymppiä ja joskus satasen. En ole koskaan ajatellut sen tarkemmin, maksanut vain mitä käsketään maksaa.
On silti outoa, että vaikka maksan keskimäärin 60 euroa kuukaudessa, velka ei tunnu lyhenevän yhtään, vaikka kyseessä ei todellakaan ole mikään tuhansien eurojen juttu. Luottokortivelkaa oli 2000 euroa ja se lyhentyi joka kuukausi reippaasti.
Tämä ketju kannattaa lukea, jos on huonoja kokemuksia Klarnasta:
Jos maksaa aina vaan minimin, niin se velkahan ei lyhene lainkaan. Silloin lyhentää vain korkojen osuutta.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:06"]Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan?? Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan.
LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.
NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin. Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan.
Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?
Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka.
Klarnan kanssa naimisissa vastoin tahtoa :(
Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!! Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä? [/quote] Mulla on monta kertaaa käyny niin, että olen pitänyt osan tuotteista ja osannut palauttanut. Oon sit maksanu tän uuden laskun mukaisen summan eli ne mitä oon pitäny. Tää sit tulkitaan klarnalla, että oon muuttanut laskusta klarna-tiliin ja maksan vain osan nyt?? Sitten onkin tullut laskua koroista, tilinhoidosta jne. Siinä on sit soiteltu klarnaan ja kyselty, että mitä hittoa. Aina ne on virheen korjannu, mutta näin JOKA kerta kun tilaaa jotain laskulla ja palauttaa...
[/quote]
Sama homma mullakin. Palautin osan, maksoin ne mitkä pidin ja johan tuli klarnasta osamaksutili. Ärsytti soitella klarnaan ja itse firmaan, mistä tilasin tuotteita. En ikinä halua mitään osamaksutilejä, koska minulla on varaa maksaa tuotteet kerralla. Vain silloin en maksa tilatessa, jos yritys on huithapeli, kuten tässä tapauksessa, tuotteita ei olekkaan, kaikki kestää, rahojen palutuskin kestää ikuisuuden.
[/quote]
Minäkin otan mielummin laskun ja maksan jos pidän. Ärsyttävää maksaa eka ja sitten odotella rahojen palautumista. Laskut toki maksan heti, enkä osta mitään osamaksulla/luotolla
Erittäin tyytymätön olen Klarnaan. Tonnin ostos, olen yrittänyt saada eräpäivän tilipäiväkseni (kuukauden 15.) mutta ei ole mahdollista. Eikä voi maksaa etukäteen, vaikka viite on sama.
Etsin keinoa päästä tuosta puljusta eroon ja pian !
Klarnasta olen täsmälleen samaa mieltä. Se on petkutusfirma, jonne joutuu asiakkaaksi vahingossa. Jos saat Klarnalta laskun, kannattaa maksaa pois alta viiden minuutin. Muuten tulee lasku Klarnan omalta perintätoimistolta.
[/quote] En todellakaan hyväksy mitään huijausta, mutta virheitä sattuu tietysti niin yhtiöille ja asiakkaille ja varmasti oikeat virheet hyvitetään. En jaksa uskoa että noinkin iso ja vakavarainen yhtiö systemaattisesti huijaisi asiakkaitaan. Vähävaraiset voivat hakea myös luottoa muidenkin yhtiöiden kautta kun Klarnan. Varmasti Klarnan sivuilla ja ostaessa lukee ne luotto- ja sopimusehdot, mutta moni oikeasti on vain "joojoo ok" ja sitten tilataan. Sitten ihmetellään kun tulee korkoja, muistutusmaksuja yms.[/quote]
Täytyy sanoa että olin työhaastattelussa Klarnalla ja siellä painotettiin upsellingiä (lisämyyntiä) olemassa oleville asiakkaille. Kyselin että mistä tässä on kysymys ja mainitsin että minulle yrityksen arvot ovat tärkeitä. Vastausta en saanut. Arvatenkin kutsua uuteen haastatteluun ei tullut ja hyvä niin. (Nyt töissä omille arvoilleni sopivassa firmassa.)
Joten joo, kyllä noinkin iso ja vakavarainen yhtiö voi systemaattisesti huijata asiakkaitaan.
Taitaa olla Klarnalla pulikat aika sekaisin. Viime kesänä yllättäen sain heiltä hyvityslaskun jollekin pikkusummalle. En ole ainakaan kahteen kolmeen vuoteen tilannut mistään mitään, josta olisi tullut Klarnan laskua, eikä mulla ole tiliäkään heillä.
Jouduin tahtomattana klarnan asiakkaaksi. Eli tilasin pienen ostoksen wish nimisestä verkkokaupasta ja kys eka kerta. Laitoin tuotteen ostoskoriin ja menin kassalle maksamaan. Osoite ym tiedot kysyttiin ja sen jälkeen
yritin maksaa kortilla (paypal toimii kys kortilla) No korttiapa ei hyväksytty ja seuraavaksi valitsin "maksa verkkopankissa" klikkasin painiketta ja sekään ei toiminut vaan ainoaksi vaihtoehdoksi ehdotettiin "maksa luotolla tai jotain sinnepän. Lopetin siihen koska en halunnut ostaa jos maksu ei kerran heti onnistu. No nyt viikko sen jälkeen pamahtaa lasku spostiin klarnal:ta ja wish mukaan ostos on lähetetty.. Kyseessä on vain 1,9 eur ja voin sen maksaa mutta kyllä tälläinen menettely haisee. Kirjauduin klarnaan niin siellä oli tiedoissa että
laskun eräpäivää on siirretty ja maksuaika 35vrk ? Olenko nyt polkaissut johonkin klarna tili ym paskamiinaan? Ei yhtään tietoa mutta ensimmäinen ja viimeinen ostos kyllä wish:stä ja jos jossain
verkkokaupassa mainitaan klarnasta niin ostokset jätän kyllä tekemättä.
Välttelen kaikkia puljuja jotka käyttää kys. firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Välttelen kaikkia puljuja jotka käyttää kys. firmaa.
Eli käytännössä katsoen kaikkia verkkokauppoja nykyään?
Vaihtoehdot ovat vieläkin paskempia. Tilasin jostain verkkokaupasta, jossa laskuttajana oli jokin Qliro tms., ja sain taistella useamman kerran kun sieltä tuli "kuukausilaskua" vaikka olin aikaa sitten palauttanut tuotteet kauppaan.
Mä ostin sängyn Klarnan kautta, kun edellisestä meni jouset eikä ollut varaa maksaa kerralla. Tuntuu ettei se velka pienenen vaikka sitä maksaa pois, täytynee tehdä laskelmia, että onko kaikki kuten pitää.
Minulla näyttää kun yritän tilata jostain jossa voi käyttää osamaksua jossa on tietnkin henkilötunnus pakolinen että minulla olisi maksamattomia laskuja mutta klarnan kautta ei mukamas ole? miten asia voi pitää paikkaansa?
Olen joskus jotain joutunut "pakon" edessä Klarnan laskuttamana maksamaan. Maksan aina heti kerralla pois, eikä mitään varsinaisia ongelmia ole ollut. Ainoa ärsytys on ollut se, että niitä laskuja on toisinaan joutunut odottamaan turhankin kauan.