Naimisissa Klarnan kanssa vasten tahtoa, haluan eron :(
Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??
Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan.
LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.
NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin.
Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan.
Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?
Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka.
Klarnan kanssa naimisissa vastoin tahtoa :(
Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!
Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?
Kommentit (215)
Älkää ostelko luotolla jos teillä ei ole varaa. Kävin kerran H&M:ssä kuulin, kuinka viereisellä kassalla nuori nainen pyysi maksun Klarnan tilille. Ostos oli kahdenkympin rintsikat! Näitä parinkympin ostoksia kun tekee silloin tällöin ja lyhentää velkaa kympillä kuussa niin ennen pitkää lirissähän on.
Minulla oli viellä ikävämpi tapaus. tilasin wish kaupasta 2020 helmikuun alussa ja en ikinä mitään tuotetta vastaan ottanut.wish ilmoitteli klarnalle että tuotteet on vastaanotettu? vaikka posti ilmoitti ettei minulle olla luovutettu mitään tuotetta (noudettaessa joudut todistamaan henkilöllisyytesi joten tätä minulta ei olla pyydetty tai ole antanut.... posti hmetteli wish toimintaa ja hämmästeli miten klarna on juonessa mukana ) tein usean kerran kantelun ja wish ja klarnalle että laskutus perustuu virheellisiin tietoihin kun en ole viellä kesäkuussakaan mitään tuotetta vastaan ottanut. tarkistin postilta ja mitään ei heidän tutkimuksen mukaan ole saapunut ja samoin vastasi suomen tulli mutta klarna perii minulta kuitenkin tekemäni ostokset kokonisuudessaan. uhkaamalla että laittaa perintään jos en maksa ?? lähetin heille ja wishille valituksen ja pyysin oikaisua ja näin ei tietenkään toimittu. maksoin laskut 60€ en issään nimessä halunnut että menetän luottokelpoisuuttani(ja kuluttajaasiamies taas kehoittaa jättää laskut maksamatta ja sanoi että eis iitä niin suuria lisä kuluja tule ?? oli kummallinen vastaus kuluttajaasiamieheltä neuvoa että antaa mennä perintään ?? ja nyt on toinen taistelu klarnan kanssa kun haluan että klarna poistaa kokonaan tietoni heidän reksiteristään. no eihän tämä tietenkään ollutkaan niin yksinkertainen asia..... ensin väitettiin ettei mitään tietoja tallenneta ja sitten väitettiin että helpottaa kirjautumistani? no klarna esti minua kirjautumasta jossa rikkoivat lakia kun halusin tarkistaa tilini tila. tein tästä reklamaatioita eu direktiivin ja nyt sitten klarna on lopultakin poistamassa tietoni eli heidän kielllään ollaan unohtamassa minut. no olen odottanut nyt vajaa 2 viikkoa ja viellä ei tietojani olla poistettu pyynnöstäni huolimatta ?muistakaa että tietojanne henkilötunnukset ja luottokorttinne tiedot on tallennettu klarnan reksiteriin? kuka ja mitä niillä oikeasti tehdään on kysymys merkki.
itse en ikinä antanut luottokortti numeroitani tai vastaavaa.
yritän että tietoni poistetaan oikeasti ja en ikinä enään käytä wish tai klarnaa johtuen että jouduin maksamaan ns : valheellisesti luotuja laskuja. kuulin että suomessa on noin 50 rikosilmoitusta tehty klarnaa ja wish kauppaa vastaan..... osamasuissa hämäriä toimintoja.
jos on osamaksuna suosittelen maksa heti pois ja vaaadi tietojesi poistamista eli tietojesi unohtamista kokonaan. se pitää tehdä kirjallisena jotat sinulle jää siitä tosite
minun tarinani on lähes identtinen sinun tarinaasi, Suosittelen myös poistakaa tietonne kokonaan klarnalta
ja jos on osamaksuna maksakaa kaikki heti pois ja vaihtakaa sähköposti osoitettanne.
klarna on hidas ymmärtämään ....
kuluttajaasiamieheen en luottaisi....
ja ei heillä mitään valtaa ole
Ei oikein uskalla. On ollut pientä häikkää, koska lopullinen laskun summa ollut euron pari isompi! Vaikeaa on myös sanoa irti asiakkuus, koska silloin viimeistään kaivellaan kaikki menneet vuodet, vaikka ollaankin muuten nollilla eli ei mitään velkaa! Olen joutunut myös toteamaan, että turva-asiat huonosti hoitanut Klarna on minun tapauksessani tehnyt täyskäännöksen. Irtisanominen aiheutti kaiken maailman turvakyselyt, mutta helppoa oli todistaa olevansa itse kyseessä. Klarna on kasvanut liian nopeasti ja liian paljon, tulee nähtävästi kaatumaan monien ja taas monien oikeudenkäyntien seurauksena, kunhan ihmiset saavat joukkokanteen kokoon. Siinä tulee olemaan mukana paljon erilaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
minun tarinani on lähes identtinen sinun tarinaasi, Suosittelen myös poistakaa tietonne kokonaan klarnalta
ja jos on osamaksuna maksakaa kaikki heti pois ja vaihtakaa sähköposti osoitettanne.
klarna on hidas ymmärtämään ....
kuluttajaasiamieheen en luottaisi....
ja ei heillä mitään valtaa ole
Miten ne tiedot poistetaan? :/
Minulla ei ole ollut ongelmia Klarnan ja Qliron laskujen kanssa, sillä niissä annetaan 14 päivän maksuaika siitä hetkestä kuin netistä tilaamani tavara on minulle lähetetty. En ole käyttänyt mitään luottotiliä vaan tilannut laskulla, sillä olen halunnut maksaa tavaran vasta siinä vaiheessa kun se on varmasti hallussani. Laskulla tilaamisen hyvä puoli on myös siiinä että jos tavara on loppunut niin ei se firma lähetä minulle laskukaan kun he eivät pysty sitä minulle toimittamaan.
Sitä vastoin Avardalla on sekavampi käytäntö jossa 14 päivän maksuajan sijasta kaikki kuukauden laskut kootaan yhteen ja samalla tyrkytetään epäedullisempaa osamaksutapaa vaikka on edullisempaa maksaa koko summa kerralla.
Mulla toiminut hyvin. En osta mitään luotolle. Jos palautan jotain, laskun saa laitettua pause-tilaan, että lasku päivittyy. Mutta pitääpä olla vielä tarkempi, jos sekavaa heidän toiminta.
Mullekin tullut muistutuksia Klarnalta pari kertaa, kun laskuttaneet epäselvästi. Reimankin lasku oli pilkottu kahteen osaan, ja toisesta tuli sitten myöhästymislasku, en edes tiedä mihin toinen lasku mennyt... Maksoin kun en jaksanut riidellä.
Sama tapaus täällä. Mitä sait selville? Älkääkä käyttää Klarna missään tapauksessa. Maksoin ostokset aina kerralla ennen eräpäivä , ja lopussa sain yli 600 sadan euron lasku koroista ja aloitus maksuista. Ihan järjetöntä toiminta
Loool kuka täällä nostelee iän ikuisen vanhoja posteja taas?
Laitan tämän saman tekstin nyt muutamaan paikkaan - josko oikea taho - viranomainen - sen näkisi.
Mä en ole ennen törmännyt yritykseen, jonka koen että yrittää - kutsuisinpa sitä miltei - varastaa. Vähän niinkuin laillistettua varkautta.
En ole tämmöiseen Suomessa tottunut. Pankit on yleensä olleet luotettavia ja kaikki muutkin rahaa käsittelevät laitokset. Luottokorttifirmat myös.
Klarnan kanssa on toisin.
Finanssilaitoksella täytyy olla sellaiset systeemit, että se näkee, että on ottanut mun tililtä tietyn summan, jolla yritn ostaa X.comista. X.comille rahat ei ikinä päätyneet ja tavarat oli edelleen ostokorissani.
Suomessa toimivalla rahaa käsittelevällä lafkalla on sellaiset systeemit, josta he näkevät että ottivat rahaa mutta kappas eivät maksaneet sitä itseltään pois.
Tietävät miltä tililtä ottivat.
Sille tilille olisi kovin helppoa väärin otetut rahat automaattisesti palauttaa. Jos niin haluaisi tehdä.
Eivät palauttaneet automaattisesti.
Eivät palauttaneet vaikka asiakaspalveluun soittamalla pyysin.
Pelkkä tilinumerotietoni ei riittänyt, eikä edes se että olisin nettipankista heille minkä vaan lukusarjan tai tiedon puhelussa kertonut.
Minun piti tehdä varkaiden työ heidän puolestaan ja lähettää heille kyseinen kystapahtumatieto tililtäni.
Aivan hullua, tässä minä selvin varkaiden varkauksia ja säästän heidän palkkakuluissaan tekemässä heidän työtään heille. Jotta he voivat tuottaa enemmän voittoa kyseenalaisista tekemisistään.
Aivan hullua.
Monet tässäkin ketjussa tai muissa sanovat että eivät jaksa muutamasta kympistä Klarnan kanssa tapella. Niistä muutamista kympeistä tulee kiva puro, kun niitä vaan tulee tarpeeksi monta. Minun mielestäni finanssivalvonnan - vai mikä onkaan oikea taho tulisi puuttua tähän.
Ja olettteko huomanneet että edes Klarnan nettisivuilla ei voi tehdä mitään ellei rekisteröidy? Hullua sekin. Ja lupaa heille sometusmahdollisuutta kaikesta mitä mä teen. Höpsöä suorastaan.
Klarna - ei ikinä.
Voi kun muutkin välttelisi, niin saataisiin joku roti. Tässähän on sentään kyse finanssialan laitoksesta.
Joku muu ala ei olisi yhtä säädelty, kuin luulisi että rahan kanssa tekemisissä oleva ala on. Ja näitä samankaltaisia valituksia- nyt kun ekan kerran näille Klarna-petusketjuille tulen - näyttää olevan olleen jo iät ja ajat. Sekin minua yllätti.
Finanssivalvonta tai vastaava taho, tekisittekö tarkastuksen,, please
Tilintarkastus olisi myös hyvä juttu. Ostin tuotteita, joista yhtä ei veloitettu. Laskussa ensin tämän tuotteen hinta 10,50e ja lopussa on vähennetty hyvitys ko tuotteesta 10, 49e. Kuka saa tuon sentin? Minne se kirjataan? Maksetaanko alvit kaikista näistä senteistä? Tämä tuskin on ainoa virhe.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut ongelmia Klarnan ja Qliron laskujen kanssa, sillä niissä annetaan 14 päivän maksuaika siitä hetkestä kuin netistä tilaamani tavara on minulle lähetetty. En ole käyttänyt mitään luottotiliä vaan tilannut laskulla, sillä olen halunnut maksaa tavaran vasta siinä vaiheessa kun se on varmasti hallussani. Laskulla tilaamisen hyvä puoli on myös siiinä että jos tavara on loppunut niin ei se firma lähetä minulle laskukaan kun he eivät pysty sitä minulle toimittamaan.
Sitä vastoin Avardalla on sekavampi käytäntö jossa 14 päivän maksuajan sijasta kaikki kuukauden laskut kootaan yhteen ja samalla tyrkytetään epäedullisempaa osamaksutapaa vaikka on edullisempaa maksaa koko summa kerralla.
Avarda huijaa tilin kuukausilaskuissa. Kannattaa ilmoittaa kuluttajavirastolle.
Hui. Firmojen kannattaisi ilmoittaa korot etukäteen JA korkosumma sisältyy maksusummaan suoraan kuukausittain (tuotteen osamaksuhinta +korko yhdessä), kuten matkapuhelimissa. Ja verot huomioitu. Näin ei jäisi epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Hui. Firmojen kannattaisi ilmoittaa korot etukäteen JA korkosumma sisältyy maksusummaan suoraan kuukausittain (tuotteen osamaksuhinta +korko yhdessä), kuten matkapuhelimissa. Ja verot huomioitu. Näin ei jäisi epäselväksi.
Etkö ymmärrä mitä huijaus tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että yritys ei noudata itse antamiaan ehtoja.
Olen maksanut yhden ison ostoksen Avardan kautta erissä. Sai valita missä ajassa ja valitsin 12 kk. Ei mitään ongelmaa. Pienempiä ostoksia ( n parikymmentä) olen tilannut netistä ja maksanut Klarnan kautta, koska en halua palautusriskin vuoksi maksaa heti. Yhden jouduin palauttamaan ei ongelmaa, koska en ollut vielä maksanut.
Huutista kalluille ja vajaaälyisille, jotka sotkevat raha-asiansa huolimattomuudella ja/tai piittaamattomuudella - ja sitten vielä syyttävät asiasta laskupalvelua, oli sitten klarna, collector, qliro, avarda tai mikä tahansa :D :D Olen käyttänyt klarnaa ainakin 12 vuotta nettikaupoista ostaessa, eikä ikinä mitään maksamiseen liittyviä ongelmia. Mutta tuttavapiirissäkin ne on aina ne tietyt, eniten persaukiset ihmiset jotka näistä tililaskuista yms. kitisevät.
Onko kyseessä klarna kivilahti??