Koira ja pelin pelaaminen illalla
Aina iltaisin klo 20 jälkeen töiden jälkeen, kun alan varsinkin pelaamaan pleikkarilla jotain niin silloin koira (keskikokoinen musta snautseri) yleensä alkaa hakemaan huomiota esim. änkeämään sohvalle ja odottamaan, että huomioni kohdistuisi häneen. (on sen verran fiksu koira, että tiedostaa, kun otan peliohjaimen käteen),
Toki aina lopulta, kun huomaa, etten anna sen kummempaa huomiota, vaan keskityn peliin (vimeismpänä Resident Evil 7-peliin), niin ns luovuttaa asiallisesti, ja menee vain muutaman metrin päähän nurkkaan makoilemaan levollisena ja tuijottelemaan ruutuun.
Muuten kyllä yleensä annan koiralle huomiota: käydään paljon läheisssä koirapuistossa. ja koira on muuten todella rakas itselle. Kiltti ja rakas koira muuten, mutta tällaisen hauskan huomionhakuisuuteen olen kiinnittänyt viime aikoina. Iltaisin kaipaan toki omaa tekemistä. Ehkä koira ei vain sitten pidä omista tekemisistäni?
Pahoittelut, jos kirjoitan jotenkin epäselvästi, tämä oli tällainen ns pikainen tiivistetty kuvaus.
Kommentit (22)
3 itselle mieleen tulevaa vaihtoehtoa.
1. Koira ei ole mikään ltavirkku ja haluaisi tuossa kohtaa illasta mennä nukkumaan, mutta ei osaa mennä jos omistaja, eli sinä olet vielä jalkeilla.
2. Koira ei väsymyksestä johtuen keksi/jaksa mitään itselle sopivaa tekemistä, mutta ei myöskään innostu vain menemään lattialle makoilemaan, niin odottaa, että saa sinulta huomiota ennen nukkumaanmenoa, kun muu ei jaksa kiinnostaa.
3. Koira ehkä pelkää yötä/pimeyttä ja hakee sinusta turvallisuutta, joka sitten ilmenee tuollaisena huomionhaukuisuutena.
4. Pelistä tulee jotain sellaisia ääniä, joista koira ei pidä,,(tuossa mainitsemassi Resident Evil 7:ssa ainakin on sellainen äänimaalma, jonka koira voi ymmärrettävästi kokea inhottavaksi), ja on sinun ohjaimen käteenottamisesta jo oppinut, että aiot pelata sitä ja sitä kautta ääniä luvassa, niin siksi reagoi tuolla tavalla, kun ei halua niitä ääniä kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Minun koira (kääpiövillakoira) haluaa huomiota silloin, kun teen YouTubesta kotitreenejä. Aina. Vaikka nukkuisi toisessa kerroksesssa, niin änkeää juuri sillon leikkimään tai nuolemaan naamaa.
Hauska kuulla, ja tietyllä tavalla samaistuttavaa EI varmaan kuitenkaan onneksi haittaa se?
AP
Vierailija kirjoitti:
3 itselle mieleen tulevaa vaihtoehtoa.
1. Koira ei ole mikään ltavirkku ja haluaisi tuossa kohtaa illasta mennä nukkumaan, mutta ei osaa mennä jos omistaja, eli sinä olet vielä jalkeilla.
2. Koira ei väsymyksestä johtuen keksi/jaksa mitään itselle sopivaa tekemistä, mutta ei myöskään innostu vain menemään lattialle makoilemaan, niin odottaa, että saa sinulta huomiota ennen nukkumaanmenoa, kun muu ei jaksa kiinnostaa.
3. Koira ehkä pelkää yötä/pimeyttä ja hakee sinusta turvallisuutta, joka sitten ilmenee tuollaisena huomionhaukuisuutena.
4. Pelistä tulee jotain sellaisia ääniä, joista koira ei pidä,,(tuossa mainitsemassi Resident Evil 7:ssa ainakin on sellainen äänimaalma, jonka koira voi ymmärrettävästi kokea inhottavaksi), ja on sinun ohjaimen käteenottamisesta jo oppinut, että aiot pelata sitä ja sitä kautta ääniä luvassa, niin siksi reagoi tuolla tavalla, kun ei halua niitä ääniä kuulla.
Ehkä joku noistakin voi olla se syy. Koira on tosin sen verran fiksu, että tuskin ihan noin lapselliseen sortuisi. En toki siis täysin tyrmää.
AP.
Koirasi on tottunut liikaa hakemaan huomiota. Älä välitä, vaan keskity siihen peliin.
Vierailija kirjoitti:
Koirasi on tottunut liikaa hakemaan huomiota. Älä välitä, vaan keskity siihen peliin.
Niin olen onneksi yleensä tehnytkin.
ap.
Käytä kuulokkeita ettei melu häiritsee koiraa. Laita koiralle omaa tekemistä. Ikkunapaikka tuijotteluun, makupalat jonnekin, uusia leluja jossa pohdittavaa, tähystyspaikka, koirapeli, sohvapaikka jos välillä silittää. Jotain mikä saa koirallekin iloa tai mielihyvää. Sä saat pelistä palkintoa, koira taas muualta tarpeisiin vastausta? Voiko illalla sitä ennen keksiä jotain erityistä koiralle lenkillä, pieni temppurata. Aktiiviset koirat voivat helposti tylsistyä. Ja pitkä päivä oltu yksin.
Vierailija kirjoitti:
Reagoi siihen peliin.
Mikäli näin, mutella tai kuulokkeet
Viimeissin koira joka itsellä oli hoidossa oli näppärän kokoinen ja sopi syliin samalla kun pelasi. :D sen jälkeen oli kissa hoidossa. Se sopi vielä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Käytä kuulokkeita ettei melu häiritsee koiraa. Laita koiralle omaa tekemistä. Ikkunapaikka tuijotteluun, makupalat jonnekin, uusia leluja jossa pohdittavaa, tähystyspaikka, koirapeli, sohvapaikka jos välillä silittää. Jotain mikä saa koirallekin iloa tai mielihyvää. Sä saat pelistä palkintoa, koira taas muualta tarpeisiin vastausta? Voiko illalla sitä ennen keksiä jotain erityistä koiralle lenkillä, pieni temppurata. Aktiiviset koirat voivat helposti tylsistyä. Ja pitkä päivä oltu yksin.
Koirapuistossa käydään lähes joka päivä (olen tällä hetkellä etätöissä, niin aikaa on.). Eli siinä mielessä ei koiralla pitäisi olla ongelmaa.
Muuten kyllä kivoja ehdotuksia sinulta, kiitos niistä.
Ap.
Koirasi on ehkä sitä mieltä, että jonkun Resident Evil 7-tyyppisen videopelin pelaaminen on typerää touhua, ja yrittää tuolla huomionhaulla ilmaista sitä, että tekisit jotain muuta, kuin pelaisit. Koira ehkä kokee tympäiseväksi, sen, että sinä vain illalla pelaat, ja koira joutuu tyytymään johonkin laittialla istumiseen ja pelin äänien kuuntelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Koirasi on ehkä sitä mieltä, että jonkun Resident Evil 7-tyyppisen videopelin pelaaminen on typerää touhua, ja yrittää tuolla huomionhaulla ilmaista sitä, että tekisit jotain muuta, kuin pelaisit. Koira ehkä kokee tympäiseväksi, sen, että sinä vain illalla pelaat, ja koira joutuu tyytymään johonkin laittialla istumiseen ja pelin äänien kuuntelemiseen.
Hauska trollaus alkkikselta.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Minun koira (kääpiövillakoira) haluaa huomiota silloin, kun teen YouTubesta kotitreenejä. Aina. Vaikka nukkuisi toisessa kerroksesssa, niin änkeää juuri sillon leikkimään tai nuolemaan naamaa.
Kaipaahan ne aktiviteetteja ja virkistystä nekin. Pitää soveltaa niin että voivat osallistua. Ja jutella etteivät tunne itseään aivan syrjäytyneiksi.
Koiralle voi järjestää oman istumapaikan pelikoneen lähelle. Kissathan ottaa tilan itse kyselemättä.
Se osaa lukea sua ja huomaa, kun keskityt ja kiinnität huomiosi muuhun. Tulee muistuttamaan olemassaolostaan. Mun koira tekee samaa, jos teen läppärillä jotain tärkeää. Puskee syliin ja työntää läppärin pois, halii tai kuristaa kaulasta lyhyillä etutassuillaan ja antaa pusuja naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös joskus harrastanut seksiä parittelukumppanini kanssa, ja koira katsoi vierestä. Vähän outoa mutta koira on vain koira
AP
Hauska trollaus inceliltä.
Oikea ap.
Taloni ohi kulki mies taluttaen Dalmatialaista. Kysyin, saanko silitellä ja sain.
Mies kertoi luulleensa että Rotuesittelyssä mainittu seurakoira tarkoittaa, että koirasta on seuraa ihmiselle, mutta tämä tapaus olikin sellainen, joka vaati ihmiseltä ihan koko ajan huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Se osaa lukea sua ja huomaa, kun keskityt ja kiinnität huomiosi muuhun. Tulee muistuttamaan olemassaolostaan. Mun koira tekee samaa, jos teen läppärillä jotain tärkeää. Puskee syliin ja työntää läppärin pois, halii tai kuristaa kaulasta lyhyillä etutassuillaan ja antaa pusuja naamaan.
Varmasti noin. Joskus vaan kaipaan omaakin tekemistä, ja koira kyllä sen aina loppujen lopuksi ymmärtää.
AP.
Kyllähän tuo koiran käytös kertoo siitä, että se haluaisi mieluummin viettää aikaa sinun kanssasi kuin seurata pelaamistasi.
Minun koira (kääpiövillakoira) haluaa huomiota silloin, kun teen YouTubesta kotitreenejä. Aina. Vaikka nukkuisi toisessa kerroksesssa, niin änkeää juuri sillon leikkimään tai nuolemaan naamaa.