Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa Klarnan kanssa vasten tahtoa, haluan eron :(

Vierailija
15.02.2014 |

Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??

Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan. 

LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.

NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin. 

Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan. 

Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?

Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka. 

Klarnan kanssa naimisissa vastoin tahtoa :( 

Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!

Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnan kautta laskut tulleet esim cd.on:in tilauksista. Koskaan ei mitään ongelmaa. Tosin luotolle tai tollasille en ostoksia koskaan teekään. Vain laskulle ja se pelittää ihan hyvin.

Älä tee laskua, luottoa, velkaa. Sillä pärjää.

Vierailija
142/215 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut näitä osamaksuvelkoja useammilta tarjoajilta. Yleensä ovat kaikki vähän tarkoituksellisen toimimattomia, mutta juu kyllä tämä Klarna taitaa ylittää vielä muut.

Varsinaisia tilitietojakaan kun ei oikeasti pääse sivuiltaan tarkistamaan, vaikka toisin väitetään. Myöskään ennakolta ei ole mahdollista selvittää oikeita kuluja.

En tiedä kuinka kannattavaa milloinkin on käyttää mitään osamaksuja, mutta pitäisin kyllä huolen, että en enää tarttuisi sellaisiin tarjoajiin, jotka eivät erittäin selkeästi osaa eritellä tulevia kuluja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin kk sitten Finlaysonilta tuotteita joista minulle toimitettiin vain 1/4 Finlaysonin varastosaldovirheen vuoksi. No olin maksanut tuotteet luottokortilla kuten aina verkko-ostokset ja Finlaysonilta tuli viesti, että Klarna (!!) hoitaa rahanpalautuksen (??!!). No Klarnapa palautti vain tuon toimitetutun tilauksen summan sen sijaan, että olisi palauttanut sen 3/4 joka minulle oikeasti kuuluu! Olen laittanut viestiä, mutta en saa vastausta. Ja olen ulkomailla parhaillaan joten en todellakaan ala soittelemaan asiakaspalveluun. Ylipäätänsä törkeää, että minun pitäisi soittaa maksulliseen asiakaspalveluun!! Miten voi olla edes mahdollista, että kun maksan luottokortilla niin Klarna hyppää väliin?! Taidan olla suoraan luottokuntaan yhteydessä kun pääsen takas Suomeen.

Vierailija
144/215 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme putiikki toi Klarna, yrittää periä Aventumin kautta jotai 7 vuotta vanhaa juttua. Kukaan ei tiedä mistä kyse, eikä Klarna sen paremmin kuin Aventumkaan ota vastuuta asiasta. Klarnasta sanotaan että kaikki on kunnossa ja tili nollilla, mutta silti perivät jotain mistä itsekään eivät tiedä mitään, eivät  edes tiedä oikeaa perittävää summaa, puhumattakaan että tietäisivät milloin ostettu. Perinnästä tullessa laskussa 7 vuoden takainen laskupäivä, yrittävät epätoivoisesti ehdotella kaikkia mahdollisia vuosilukuja ostoajankohdaksi,  vaikka näkevätkin että kaikki on maksettu ajallaan.

Tähänkö on menty että kokeillaan josko joku maksaisi kun vaan perinnän kautta karhutaan, kun on niin vanhoja jutuja että ei monikaan enää muista.

ÄLKÄÄ IKINÄ KÄYTTÄKÖ KLARNAA!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
145/215 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näitä tyhmänä tietämättömänä tule ajateltua etukäteen tarpeeksi hyvin. eli astuin miinaan klarnan kanssa, uuden kalliimman puoleisen tietokoneen tarvitsin ja ainoastaan osamaksulla mahdollista ja klarna osamaksun antajana. koneen hinta 1349 + 19.90% vuosikorko + 4.00kk (pyöristettynä) tilinhoitomaksu. enhän minä apina tajunnut että vuosikorko pelaa niin että jokainen vuosi ALKUPERÄISEN summan määrästä se 19.90% tulee lisää eikä siitä vähenevästä määrästä. toisin sanottuna maksan pirun pitkään kun kaava on tämä:

1349€ + 268€ (korko) = 1617€ + 12 x 4.00€ - 12x 48€ kk lyhennys = 1089€ + vuoden vaihtuessa lävähtää taas 268€ vuosikorkoa päälle niin summa onkin sitten taas 1357€ eli vuodessa lyhentynyt huimat 260€..  

Näillä näkymin siis makselen vielä viisi vuotta ja kokonaissummaksi tulee semmoinen 3500 euroa.

Eli näin se homma pyörii ja köyhät köyhtyy. toista kertaa en näppejäni sontaan lyö kun tästä piinasta selviän.

Vierailija
146/215 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikki toiminu hyvin klarnan kanssa. Joskus soitin sinne asiakaspalveluun ja kysyin jotain pikkujuttua,tyyliin onko joku lasku maksamatta kun posti sekoili, ja ne näki sieltä että olin jostain syystä maksanut jonkun laskun mukans liikaa, kun olin palauttanu jotain. Ja rahat palautettiin :)

"Ne näki sieltä". Kyllä nyt kuluttajalla pitäisi olla pääsy omiin tietoihinsa, mitä on maksanut ja mitä on edelleen velkaa. 

Vierailija
147/215 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna saivartelee joka sentin. Perii vaikka pelkkiä perintäkuluja perintätoimistoon saakka. Ala-arvoinen yritys, joka toimii segmentissä jossa pankit ja muut kunnialliset yritykset eivät. Laskuilla ei ole edes viivakoodia, mikä kuvastaa hyvin miten kivikaudella yritys on ja miten halvalla palvelu tuotetaan. Jokainen kolikko on tärkeä. Ruotsalainen yksityishenkilötausta, samaa p***aa kuin collectorit ja nämä muut pikkuvillikot ovat. Massiivista tietovuotoa tai muuta sekoilua odotellessa - toi menee vielä konkkaan.

Vierailija
148/215 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on joskus tällaisia laskuja tulevaisuudessa, niin merkkaa laskuun aina mitä olet  maksanut missäkin kuussa. Esim loppusaldo 333€, lyhennetty 100€, plus tilinhoito 3,95€, plus korot 2,50€. Uusi loppusumma laskun perään. Jos ei täsmää seuraavassa kuussa, niin heti yhteyttä.

Minulta varastettiin luottokorttitiedot netissä, ja vaikka kyse oli pikkusummista, huomasin sen heti ja saatiin hoidettua ennen kuin mitään isompaa ehti käydä.

Vierailija
149/215 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, että Klarna on JOKA PAIKASSA.

Toihan on jumalauta monopoli, eikä viranomaiset tee mitään.

Suomi on niin surkean pieni markkina-alue....

Vierailija
150/215 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan Klarna on kätevä. Voi tilata laskulla ilman että maksaa ja katsastaa tuote ja sitten maksaa.

Mutta jos lähtee osamaksuhommiin, niin niitä saa vasta maksellakin.

Sovellus on epäselvä ja tuntuu kuin he tahallaan olisivat tehneet maksamisesta vaikeaa ja hankalaa jotta ihmisille tuli muistutusmaksuja. Yhdessä vaiheessa kännykkä - app sovellus pakotti minut aina kirjautumaan sähköpostin kautta mikä oli työlästä. Lisäksi laskujen maksu suoraan klikkaamalla appin kautta verkkopankkiin helposti tuntuu ettei ole mahdollista. Myös eräpäivät on vähän epäselviä.

Vierailija
151/215 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antavat laskulla, vaikka luottotiedot niin kuralla kuin mahdollista.

Vierailija
152/215 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia ei ole laskua maksaessa, mutta jo se että laskussa ei ole viivakoodia aiheuttaa sen, että jatkossa maksan mielummin verkkopankin kautta suoraan.

Surkea on, laskun linkki ei aukea ja kun tilaa linkin uudelleen huomaa, ettei laskussa olekaan elämää helpottavaa viivakoodia.

Vierailija
153/215 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon tai johonkin paikkaan, missä voit sopia velkäjärjestelyistä. 

Silloin voit sopia maksusuunnitelmasta, miten pääset noista eroon. Voivat esimerkiksi antaa sinulle lainaa, jolla maksat noi edelliset pois ja uudesta lainasta tehdää sinulle sopiva maksu-suunnitelma, jossa sinulle sopivat kulut ja muut. Tarkoitus siis päästä vaikeammin maksettavista lainoista eroon ensin.

Vierailija
154/215 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen tyttäreni erehtyi reilut kaksi vuotta sitten tarjoukseen "osta nyt, maksa 3 kk:n kuluttua". Koska tyttäreni lähti pariksi kuukaudeksi ulkomaille, jouduin hoitamaan näitä laskuja, jotka tulivat kotiini Klarnan kautta.

Se, miten tyttäreni oli ymmärtänyt kampanjan, oli näin: Ostoskuukautta seuraavassa kuussa ja sitä seuraavassa kuussa pitää maksaa kymppi kummassakin. Kolmannessa kuussa pitää maksaa tuotteen loppuhinta. Kun tekee näin, mitään ylimääräisiä korkoja ja kuluja ei tule. Kuitenkin meille tulikin postissa Klarna-tilin ehdot ja laskuja, joissa oli maksettavaan kymppiin lisätty epämääräisiä kuluja ja saatu näin laskun summa nousemaan suunnilleen puolitoistakertaiseksi.

Voi olla, että tyttäreni oli ymmärtänyt jotain väärin tai toiminut jollain tavalla väärin. Mutta jos ohjeet on laadittu siten, että monta laudaturia kirjoittanut korkeakouluopiskelija ei ymmärrä niitä oikein, niin kyllä firmassakin on jotain pielessä. En voi uskoa muuta kuin että järjestelmä on laadittu tarkoituksella sellaiseksi, että ostaja todella helposti erehtyy vaihtamaan korottoman maksuajan korolliseen ja isot kulut sisältävään Klarna-tiliin, vaikka hänellä ei ole ko. tiliin mitään tarvetta. Me pääsimme Klarnasta eroon maksamalla jäljellä olevan "velan" kerralla, mutta todella paha maku jäi suuhun ko. firmasta.

Vierailija
155/215 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin laskulla sen takia, että en ollut varma pidänkö tuotteen. Pidin ja kirjauduin Klarnan sivuille ja maksoin poissa siellä näkyvän velkasaldon. Maksupäiväys kirjautui mun pankille 16. pvä ja sinne oli silti kirjautunut muistutusmaksu 22.pvä, että en ole maksanut ajallaan (eräpäivä oli 20.pvä) joten lisätty perintäkulut ja käsittelykulut yht. 10e. He siis velottavat asiakkaalta muistutusmaksun, koska summa ei ole kirjaantunut heille ajallaan, vaikka lähetin sinne kuitinkin oikeasta maksupäivästä.

Voiko tuosta valittaa kuluttajasuoja-asiamiehelle? Voiko asiakkaalta vaatia muistutusmaksua jos asiakkaalla on näyttää kuitti, että maksettu 16. pvä ja eräpäivä on 20.pvä samaa kuuta, ja ei ole vaan kirjautunut heille eräpäivään mennessä?

Vierailija
156/215 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin laskulla sen takia, että en ollut varma pidänkö tuotteen. Pidin ja kirjauduin Klarnan sivuille ja maksoin poissa siellä näkyvän velkasaldon. Maksupäiväys kirjautui mun pankille 16. pvä ja sinne oli silti kirjautunut muistutusmaksu 22.pvä, että en ole maksanut ajallaan (eräpäivä oli 20.pvä) joten lisätty perintäkulut ja käsittelykulut yht. 10e. He siis velottavat asiakkaalta muistutusmaksun, koska summa ei ole kirjaantunut heille ajallaan, vaikka lähetin sinne kuitinkin oikeasta maksupäivästä.

Voiko tuosta valittaa kuluttajasuoja-asiamiehelle? Voiko asiakkaalta vaatia muistutusmaksua jos asiakkaalla on näyttää kuitti, että maksettu 16. pvä ja eräpäivä on 20.pvä samaa kuuta, ja ei ole vaan kirjautunut heille eräpäivään mennessä?

Olen hoitanut kaikki epäselvyydet Klarnan sivuilla chatin kautta ja ongelmat ratkennut aina sillä.

Vierailija
157/215 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yllättynyt olen näistä kokemuksista. Mulla on aina ollut Klarnasta tosi hyvä kuva. Ja sen mainokset on hyviä niine vinttikoirineen.

Itse olen ostanut monta kertaa Klarnan laskulla. Aina kyllä olen maksanut laskun heti pois ettei mene tilille. Käsitys on se, että osamaksulla tuotteesta maksettava hinta suurinpiirtein kaksinkertaistuu.

Ja monesti Klarna on maksanut takaisin, jos tuotteen on palauttanut tai se ei ole saapunut. On nyt myös Klarnan sovellus. Joka kyllä mainostaa ahkerasti uutta ostettavaa.

Vierailija
158/215 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia ei ole laskua maksaessa, mutta jo se että laskussa ei ole viivakoodia aiheuttaa sen, että jatkossa maksan mielummin verkkopankin kautta suoraan.

Surkea on, laskun linkki ei aukea ja kun tilaa linkin uudelleen huomaa, ettei laskussa olekaan elämää helpottavaa viivakoodia.

Kyllä minulle tulleissa Klarna-laskuissa vaan on aina ollut viivakoodi ja sitä käyttäen olen ne maksanutkin. En ole käyttänyt luotto-ominaisuutta vaan maksanut laskun joka tulee sähköpostiin kun nettitilaus lähtee postiin.

Vierailija
159/215 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku oli ainakin mulla muutamia euroja suurempi kuin mitä alunperin ilmoitettiin. Jotain lisäkuluja siis, joista ei mainittu alkuperäisessä sopimuksessa ainakaan selvästi. 576 € lasku, 598 piti maksaa kolmen kuukauden maksuajalla, mutta maksoi lopulta 610 €. Muutenkin epäselvää laskun lopullisestä määrästä oli sopimusta tehtäessä.737

Vierailija
160/215 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna on kyllä hyvä ja käyttänyt sitä vaikka kuinka kauan.

Yleensä tuppaa olemaan maksajassa se vika.

Maksan nykyään vain laskulla.

Luotolla jos ottaa niin kova korkoa.

Ihan selvä on myös toi maksa myöhemmin.

Vaikka lasku tulee tilinä niin silti sen voi maksaa kerralla pois.

Näin tein esim. Gigantin pesutornin kanssa kun lasku oli 1500 euroa.

Maksoin joku 5 euroa lisää että sain enemmän aikaa maksaa.

Haluan varmistaa että saan tavaran ja tornin asensi Gigantti ja näin että kone toimii niin sitten olikin ok maksaa lasku joka tuli tililaskuna.