Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa Klarnan kanssa vasten tahtoa, haluan eron :(

Vierailija
15.02.2014 |

Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??

Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan. 

LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.

NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin. 

Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan. 

Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?

Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka. 

Klarnan kanssa naimisissa vastoin tahtoa :( 

Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!

Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?

Kommentit (215)

Vierailija
101/215 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:06"]Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??

Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan. 

LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.

NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin. 

Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan. 

Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?

Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka. 

Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!

Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?
[/quote]

Mulla on monta kertaaa käyny niin, että olen pitänyt osan tuotteista ja osannut palauttanut. Oon sit maksanu tän uuden laskun mukaisen summan eli ne mitä oon pitäny. Tää sit tulkitaan klarnalla, että oon muuttanut laskusta klarna-tiliin ja maksan vain osan nyt?? Sitten onkin tullut laskua koroista, tilinhoidosta jne. Siinä on sit soiteltu klarnaan ja kyselty, että mitä hittoa. Aina ne on virheen korjannu, mutta näin JOKA kerta kun tilaaa jotain laskulla ja palauttaa...
[/quote]laskut pitää aina maksaa oikealla summalla. Eihän yritys ehdi tehdä palautusta ennen eräpäivää. T: yrittäjä

Vierailija
102/215 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:06"]Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??   Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan. 

NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin.    Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan. 

Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!   Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä? [/quote] Mulla on monta kertaaa käyny niin, että olen pitänyt osan tuotteista ja osannut palauttanut. Oon sit maksanu tän uuden laskun mukaisen summan eli ne mitä oon pitäny. Tää sit tulkitaan klarnalla, että oon muuttanut laskusta klarna-tiliin ja maksan vain osan nyt?? Sitten onkin tullut laskua koroista, tilinhoidosta jne. Siinä on sit soiteltu klarnaan ja kyselty, että mitä hittoa. Aina ne on virheen korjannu, mutta näin JOKA kerta kun tilaaa jotain laskulla ja palauttaa...

[/quote]

Sama homma mullakin. Palautin osan, maksoin ne mitkä pidin ja johan tuli klarnasta osamaksutili. Ärsytti soitella klarnaan ja itse firmaan, mistä tilasin tuotteita. En ikinä halua mitään osamaksutilejä, koska minulla on varaa maksaa tuotteet kerralla. Vain silloin en maksa tilatessa, jos yritys on huithapeli, kuten tässä tapauksessa, tuotteita ei olekkaan, kaikki kestää, rahojen palutuskin kestää ikuisuuden. 
[/quote]

Minäkin otan mielummin laskun ja maksan jos pidän. Ärsyttävää maksaa eka ja sitten odotella rahojen palautumista. Laskut toki maksan heti, enkä osta mitään osamaksulla/luotolla
[/quote]et voi tehdä niin ilman että laskut osittuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/215 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:27"]Älkää ikinä haksahtako Klarnaan! En ole ostanut enää vuosiin mistään yrityksistä, jotka tarjoavat maksuvaihtoehdoksi Klarna-huijausta. Tietyt nettifirmat tekee bisnestä Klarnalla, eivät vaatteiden myynnillä. Vaatteet ovat kuin kuorrute, kosmetiikkaa, mutta tulos tulee muualta.

[/quote]ei yritys näillä tienaa. Lasku pitää aina maksaa normaalisti. Esim postilla kestää 1-4 viikkoa toimittaa asiakaspalaututukset yritykselle ja yrityksellä voi mennä 1-2 viikkoa hoitaa palautus. Jos ei maksa laskua kokonaan niin sitten menee osamaksuksi. Eikö tämä ole selvää? Järkyttävää.

Vierailija
104/215 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin vaatteita 100e osamaksulla. Ja olen maksanut aina vaadittavan summan, silti lasku on aina saman suuruinen -ellei isompi?!?!

Vierailija
105/215 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiiminut mulla.

Vierailija
106/215 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pelkästään positiivisia kokemuksia Klarnan kanssa, vaikka onhan ne käsittelykulut ja avausmaksut yms ihan hirvittäviä summia.

Vierailija
107/215 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 13:37"]

On toki asiakkaan vika, MUTTA väitätkö tosissasi, että tämä on reilua ja oikein? Kai ihmiset luottavat Klarnaan ja heidän tapaansa. Onko sinusta ok, että monet vähävaraiset joutuvat maksamaan ostamistaan tuotteita moninkertaisen hinnan sen takia, kun heillä ei ole varaa maksaa käteisellä. Tämä on HUIJAUSTA, boikotoin Klarnaa!!!

[/quote]

Jos minun viestiini viittaat, niin johan sanoin että en puolustele Klarnaa tosiaankaan. En ikinä itse tilaisi mitään moisen yhtiön kautta. Mutta näissä tällaisissa asioissa on oikeasti lähes joka kerta kyseessä väärinkäsityksistä ja inhimillisistä virheistä. Yleensä ollaan sitouduttu johonki ja ajateltu, että asia menee jollakin tavalla koska ei olla perehdytty ehtoihin yms. kunnolla. Ja sitten käytännössä asia onkin ihan toisella tavalla.

En todellakaan hyväksy mitään huijausta, mutta virheitä sattuu tietysti niin yhtiöille ja asiakkaille ja varmasti oikeat virheet hyvitetään. En jaksa uskoa että noinkin iso ja vakavarainen yhtiö systemaattisesti huijaisi asiakkaitaan. Vähävaraiset voivat hakea myös luottoa muidenkin yhtiöiden kautta kun Klarnan. Varmasti Klarnan sivuilla ja ostaessa lukee ne luotto- ja sopimusehdot, mutta moni oikeasti on vain "joojoo ok" ja sitten tilataan. Sitten ihmetellään kun tulee korkoja, muistutusmaksuja yms.

[/quote]

Sinä ole aivan samanlainen hyväuskoinen, sinisilmäinen kuluttaja, joka uskoo osamaksuja myöntävään Klarnaan ja sen vilpittömyyteen tarjota helppoja keinoja saada tuotteita. Okei, helpolla saa osamaksulla, MUTTA kohtuuttoman kallista ja varoituksen sanat on paikallaan, jos EI HALUA sitoutua maksamaan kohtuuttoman kallista korkoa ja kuluja. Totesit Klarnan olevan vakavarainen yhtiö, mistähän vakavaraisuus johtuu? Tätä menoa, kun ihmisten tietoisuus ja varoitukset menevät perille, tuskin tulevaisuudessa näillä koroilla ja kuluilla kukaan haluaa enää asiakkaaksi, maksamaan kolminkertaista summaa tuotteista, MIKÄLI päätyy tiliasiakkaaksi. Nyt puhun puhtaasti koroista ja kuluista, erikseen on sekoilut, joissa kerrotaan perusteettomista huomautuskuluista ja kahteen kertaan laskutuksista. Miten samalle firmalle sattuukin näin paljon ja AINA asiakkaan omalla vastuulla huomata virheet. Sinulla itselläsi on vahva usko ja luotto, mutta monilla asiakkailla päinvastaista kokemusta, VÄITÄTKÖ et muut valehtelevat, koska ovat langenneet osamaksusopimuksiin?

Vierailija
108/215 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:11"]

Mä olen päässyt monta kertaa Klarnasta eroon ja katsokaas olen maksanut laskuni ja joko yhdessä erässä tai kolmessa erässä. Laskua saa 

lyhentää vaikka kuinka paljon jos varat riittää, mammoilla ei vain ole varaa maksaa. [/quote]

Kuule, väitätkö, että on Klarnalle huono diili, kun köyhä maksaa esim. 500€ tuotteen erissä yht. 1000€. Onko köyhä maksaja huonompi sinusta? 

Jos esim. pesukone hajoaa, haluaa ostaa uuden ja maksaa osissa, kun käteistä rahaa ei ole muiden maksujen ja elämisen jälkeen. 

Itse olen maksanut tunnollisesti 700€ ostosta nyt vuoden. Maksanut olen käytännössä koko velan, mutta saldo näyttää vielä reilu 300€. Harmittaa tosi paljon. En ostaa enää mtn missä maksutapa on Klarna. Ikinä!

Opiksi on otettu. Olkaa muut viisaampia!

Vierailija
109/215 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:20"]

Ollaan viimein päästy Klarnasta eroon! Sitten vuorossa luottikorttivelkojen hoito...

[/quote]

Onneksi olkoon! :)

Vierailija
110/215 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna on superkallis vaihtoehto, korot aivan tolkuttomat. Lisäksi sähläävät ihmeellisesti, tarkoituksella tai tarkoituksetta, joka tapauksessa itselleni tuli vuoden vanha lasku, jonka olin jo maksanut siis vuosi sitten. Mikäli en olisi huomannut päiväystä, olisi voinutkin tulla maksetuksi toiseen kertaan. Toisella kertaa hävisi taas maksusuoritus yhdeltä kuukaudelta olevinaan, vaikka olin sen maksanut, en ole ehtinyt vielä selvittää sitä. Pysykää erossa tosta puljusta.

Vierailija
111/215 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 00:38"]

Itse huomannu tuo klarnan todella hyväksi keksinnöksi. Voi hankkia monen sadan läppärinkin eikä kuukausierät oli kuin kympin pari kuussa ja maksuaikaa on reilusti joka laskulla. Voi maksaa helposti vaikka opiskelijat. Itselläkin pääomaa tuolla rapia 200 e velkaa mutta silti minimierä vain 15 e

[/quote]

Laina aika
3 kuukautta
6 kuukautta
12 kuukautta
24 kuukautta

Summa 500 euroa
29,23 %
32,81%
30,74 %
36,44 %

Siis todellakin "halpaa"...heh heh

Vierailija
112/215 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin vanhan klarnavelan mennä perintään ja maksoin koko 250 e kolmessa osassa pois. Sitä ennen olin maksanut sitä kolmen huntin settiä jotain kaksi vuotta..

Vierailija
113/215 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnalta en ole ikinä mitään ottanut koska korot ovat niin suuret ettei olen mitään järkeä. Halvemmaksi tulee ostaa vaikka 100e kalliimpi telkkari netanttilasta kuin ottaa vaikka mustasta pörssistä klarnalta.

Vierailija
114/215 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna on todella huono. Huonoja kokemuksia myös täällä, tuli nuorempana tilattua osamaksulla kaikkea ja laskut vaan jatkui ja jatkui vaikka niitä koko ajan maksoin. Samoin muistutuksia tuli koko ajan vaikka olin laskut maksanut ajallaan jne. Ei hyvä.

Vierailija
115/215 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut Klarnan kanssa ongelmia, hyvin on toiminut, olen tosin maksanut aina yhdessä erässä. Laskut tulleet sähköpostiin heti, ja maksamisen jälkeen tulee vielä varmanne, että maksu on otettu vastaan. Monen tässä ketjussa ongelmiaan osamaksujen kanssa valitelleen tapauksessa sopimusehtojen lukeminen olisi jo helpottanut kummasti... Ei kai kenellekään tule suuret korot yms. yllätyksenä tällaisten firmojen kanssa - niillähän ne pitää bisneksen toiminnassa. Ei siinä mistään köyhien huijaamisesta ole kyse, kun kaikki ehdot on nähtävissä ennen kuin naittaa itsensä Klarnan kanssa. Mutta jos oikeasti on epäselvyyksiä, kannattaa ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan ja kysyä, eihän siinä mitään menetä.

Vierailija
116/215 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä paras kaksplussan viestiketjusta: "HUOMATKAA TÄMÄ: jos lyhennätte minimierällä ja tulee maksuhuomautus, lainasumma ei pienene ollenkaan, vaan kasvaa! Eli saa maksaa vaikka 4 vuotta pelkkiä kuluja eikä velka katoa."

Vierailija
117/215 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eik tuollaisesta pitäisi tehdä joukkokanne, tuohan on selvää järjestelmällistä huijausta?

Vierailija
118/215 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen usein ostanut klarnalla, tosin summa on maksimissaan ollut n.300 € eikä ole mitään ongelmia koskaan ollut. muutaman kuukauden olen saattanut maksaa minimierää ja sen jälkeen koko loppusumman kerralla. toiminut hyvin eikä mitään turhia kuluja.

Vierailija
119/215 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:38"]

Eik tuollaisesta pitäisi tehdä joukkokanne, tuohan on selvää järjestelmällistä huijausta?

[/quote]

Miksi? Se on tässä tilanteessa kyllä asiakkaan vika, ettei ole ottanut selvää sopimusehdoista. Varmasti ne ehdot on täytynyt jossain kohtia hyväksyä ja se on siinä vaiheessa oma vika jos ei osaa/ymmärrä miten homma toimii, ja silti tekee tilauksen.

En tosiaan siis puolustele Klarnaa, ikinä en itse moiseen yhtiöön sotkeutuisi, mutta kyllä asiakkaallakin on vastuunsa jos lähtee tuollaisen yhtiön kautta tilaamaan tuotteita.

Vierailija
120/215 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen klarna laskulla tuotteita tilannut. Ongelma oli vain että laskuja ei ikinä tullut. onnneksi parin viikon kuluttua aloin ihmettelemään ja googlailu urakan jälkeen löysin klarnan sivut ja sieltä sivuilta omat laskuni ja maksoin ne netissä. Luojan kiitos ne löytyi sieltä...