Naimisissa Klarnan kanssa vasten tahtoa, haluan eron :(
Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??
Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan.
LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.
NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin.
Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan.
Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?
Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka.
Klarnan kanssa naimisissa vastoin tahtoa :(
Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!
Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?
Kommentit (215)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:11"]
Mä olen päässyt monta kertaa Klarnasta eroon ja katsokaas olen maksanut laskuni ja joko yhdessä erässä tai kolmessa erässä. Laskua saa
lyhentää vaikka kuinka paljon jos varat riittää, mammoilla ei vain ole varaa maksaa. [/quote]
Kuule, väitätkö, että on Klarnalle huono diili, kun köyhä maksaa esim. 500€ tuotteen erissä yht. 1000€. Onko köyhä maksaja huonompi sinusta?
Jos esim. pesukone hajoaa, haluaa ostaa uuden ja maksaa osissa, kun käteistä rahaa ei ole muiden maksujen ja elämisen jälkeen.
Itse olen maksanut tunnollisesti 700€ ostosta nyt vuoden. Maksanut olen käytännössä koko velan, mutta saldo näyttää vielä reilu 300€. Harmittaa tosi paljon. En ostaa enää mtn missä maksutapa on Klarna. Ikinä!
Opiksi on otettu. Olkaa muut viisaampia!
[/quote]
jos pesukone hajoaa ja pankkitili on 0, kannattaa katsoa käytettyjä. Huutiksesta saa edullisesti jopa 10 eurolla. tai laita ilmoitus oman alueen fb.hen.
Kun olin hoitopäivärahalla, meillä meni kone rikki. Ostettiin halvalla vanha kone, toimi vuoden. Ostettiin seuraava kone, käytetty taas ja kesti varmaan 2 vuotta. Vasta kun talous oli kunnolla kunnossa, pystyttiin ostamaan käteisellä uusi kone.
Mä olen ostanut usein klarnalla ja maksan aina heti saapuneen laskun pois. Ei ole tullut ongelmia. Maksan myös HM kuukausilaskun pois heti.
Ihmeellistä jeesustelua tässä ketjussa. Kaikki tietävät, ettei osamaksulla kannata ostaa mitään, mutta onhan noissa silti ihan valtavia eroja. Olen tilannut kodin elektroniikkaa Hobby Hallista ja NetAnttilasta, ja molemmat on maksettu selkeällä osamaksuaikataululla. Hobby Hallissa tuntuisi olevan korkeammat kulut, joten suosin NetAnttilaa, mutta kummassakaan ei ole suurta vikaa.
Kaksi vuotta sitten minulla oli shoppailuaddiktio ja minulle tuli Klarnalle velkaa, josta on vieläkin melkein puolet jäljellä. Siis kahdessa vuodessa!! Olen yleensä maksanut sen Klarnan määräämän summan, koska niinä kertoina kun olen maksanut enemmän, se ei ole kirjautunut ja on alkanut hirveä soittelurumba. Mutta on käsittämätöntä, ettei tällä Klarnan omalla aikataululla tunnu lasku lyhenevän sitten millään. Täytyykin ottaa selvää onko tähän tullut jotain ylimääräisiä laskuja (en edes tiennyt sellaisen olevan mahdollista) sillä eihän tässä muuten ole mitään järkeä.
Ymmärrän, että osamaksulla joutuu joka tapauksessa maksamaan isomman loppusumman, joten se ei ole missään nimessä suositeltavaa. Mutta onhan noissa ihan valtavia eroja, ja Klarnan touhu on ihan järkyttävää.
Minulla tuli outo lasku 15 olin kuulemma aikoinaan valinnut tililaskun, mutta maksanut koko velan pois, en maksanut hallinnoinkuluja tai korkoa. 8kk kuluttua lähettivät laskun joka sisälsi korkoja tämän 15e lähetin sinne sähköpostin ja he kuittasivat velkani pois kokonaisuudessaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:11"]
Mä olen päässyt monta kertaa Klarnasta eroon ja katsokaas olen maksanut laskuni ja joko yhdessä erässä tai kolmessa erässä. Laskua saa
lyhentää vaikka kuinka paljon jos varat riittää, mammoilla ei vain ole varaa maksaa. [/quote]
Kuule, väitätkö, että on Klarnalle huono diili, kun köyhä maksaa esim. 500€ tuotteen erissä yht. 1000€. Onko köyhä maksaja huonompi sinusta?
Jos esim. pesukone hajoaa, haluaa ostaa uuden ja maksaa osissa, kun käteistä rahaa ei ole muiden maksujen ja elämisen jälkeen.
Itse olen maksanut tunnollisesti 700€ ostosta nyt vuoden. Maksanut olen käytännössä koko velan, mutta saldo näyttää vielä reilu 300€. Harmittaa tosi paljon. En ostaa enää mtn missä maksutapa on Klarna. Ikinä!
Opiksi on otettu. Olkaa muut viisaampia!
[/quote]
jos pesukone hajoaa ja pankkitili on 0, kannattaa katsoa käytettyjä. Huutiksesta saa edullisesti jopa 10 eurolla. tai laita ilmoitus oman alueen fb.hen.
Kun olin hoitopäivärahalla, meillä meni kone rikki. Ostettiin halvalla vanha kone, toimi vuoden. Ostettiin seuraava kone, käytetty taas ja kesti varmaan 2 vuotta. Vasta kun talous oli kunnolla kunnossa, pystyttiin ostamaan käteisellä uusi kone.
[/quote]
En menisi sanomaan, että käytetty pesukone on kannattava ostos. Äkkiä tulee kallis vesivahinkolasku, kun "pari vuotta" (todellisuudessa 10 vuotta) vanha kone leviää. En halua kuulostaa osamaksujen puolestapuhujalta, mutta eräs yö sain tarpeekseni pesukoneettomuudestani, selasin parit vaihtoehdot läpi ja lopulta tilasin vähän alle 300 € pesukoneen Klarnan osamaksulla. Asun yksin ja kuluja on luonnollisesti paljon, mutta sain koneen maksettua hyvin pienillä koroilla ja kaikki hyvin. Nyt minulla on 200 €:n osamaksu (puolet maksettu jo) ja kyllähän se vähän jännittää, mutta olen tähänkin mennessä hoitanut osamaksut hyvin joten enköhän tämänkin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:38"]
Eik tuollaisesta pitäisi tehdä joukkokanne, tuohan on selvää järjestelmällistä huijausta?
[/quote]
Miksi? Se on tässä tilanteessa kyllä asiakkaan vika, ettei ole ottanut selvää sopimusehdoista. Varmasti ne ehdot on täytynyt jossain kohtia hyväksyä ja se on siinä vaiheessa oma vika jos ei osaa/ymmärrä miten homma toimii, ja silti tekee tilauksen.
En tosiaan siis puolustele Klarnaa, ikinä en itse moiseen yhtiöön sotkeutuisi, mutta kyllä asiakkaallakin on vastuunsa jos lähtee tuollaisen yhtiön kautta tilaamaan tuotteita.
[/quote]
Klarna on monessa kunniallisessa nettikaupassa maksuvaihtoehtona, ja jos siitä ei ole aiempaa kokemusta, helppoahan osamaksukokeiluun on lähteä. Kun tein ostopäätöksen, kaupan sivulla kerrottiin videokameran kokonaishinnaksi tulevan Klarna-osamaksulla n. 690 euroa, kun se käteismaksulla olisi ollut 570 euroa. Jo valmiiksi melkoinen korko, mutta olin sen valmis nielemään. Nyt olen maksanut tuotetta kolme kertaa pyydettyä suuremmilla maksuerillä yhteensä n. 590 euron edestä, mutta Klarnan mukaan maksettavaa on vielä 250 euroa.
Itseäni hämäsi siis se, että Klarna on niin monessa paikassa maksuvaihtoehtona, ja se että yhtiö antaa virheellisen mielikuvan takaisinmaksun kuluista
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:38"]
Eik tuollaisesta pitäisi tehdä joukkokanne, tuohan on selvää järjestelmällistä huijausta?
[/quote]
Miksi? Se on tässä tilanteessa kyllä asiakkaan vika, ettei ole ottanut selvää sopimusehdoista. Varmasti ne ehdot on täytynyt jossain kohtia hyväksyä ja se on siinä vaiheessa oma vika jos ei osaa/ymmärrä miten homma toimii, ja silti tekee tilauksen.
En tosiaan siis puolustele Klarnaa, ikinä en itse moiseen yhtiöön sotkeutuisi, mutta kyllä asiakkaallakin on vastuunsa jos lähtee tuollaisen yhtiön kautta tilaamaan tuotteita.
[/quote]
Klarna on monessa kunniallisessa nettikaupassa maksuvaihtoehtona, ja jos siitä ei ole aiempaa kokemusta, helppoahan osamaksukokeiluun on lähteä. Kun tein ostopäätöksen, kaupan sivulla kerrottiin videokameran kokonaishinnaksi tulevan Klarna-osamaksulla n. 690 euroa, kun se käteismaksulla olisi ollut 570 euroa. Jo valmiiksi melkoinen korko, mutta olin sen valmis nielemään. Nyt olen maksanut tuotetta kolme kertaa pyydettyä suuremmilla maksuerillä yhteensä n. 590 euron edestä, mutta Klarnan mukaan maksettavaa on vielä 250 euroa.
Itseäni hämäsi siis se, että Klarna on niin monessa paikassa maksuvaihtoehtona, ja se että yhtiö antaa virheellisen mielikuvan takaisinmaksun kuluista
[/quote]
Tämä on malliesimerkki tästä Klarnan epäreilusta kiskonnasta. Itse makselen vieläkin joka kuukausi ja saldo ei juuri lyhene. Kesäkuussa saldo 350, sen jälkeen suorituksia 4 x 60€ ja saldo 200 eli 240 eurosta puolet mennyt korkoihin ja kuluihin. :( No, yksi asia on VARMA Klarnan kautta en tilaa enää koskaan mitään. Tietääkö joku sulkeutuuko se hemmetin tili, kun maksaa viimeisen erän vai laittaako ne hamaan loppuun saakka laskuja? esim. tilin ylläpitämis kuluja? Onkohan se Kaisa enää täällä notkumassa, jos vois vastata..
Mulla myös n. 500e vielä tuonne. Hirveää. Pitäisi saada maksettua koko summa nopeasti pois. Laittavat koron hrti jos maksu on pari päivää myöhässä. Pitää siis maksaa oikeasti ajoissa. Viimekuussa tuli 25 e pelkästään korkoja. Tää on kun pikavippiä olis ottanut. Laskulla sitten seuraavaksi.
En nyt jaksanut selata ketjua läpi, mutta täytyy sanoa tällein perintäalalla töissä olleenna, että ihmiset ovat ihan pihalla mitä tulee raha-asioihin. Ostellaan osamaksulle sieltä sun täältä tavaraa, ja sitten maksellaan laskut miten sattuu ja itketään sitten netissä kun on niin kallista. Ja kun perintätoimistolta sitten lopulta tulee kirjettä tai puhelua, niin jätetään kirjeet avaamatta ja lyödään luurit korvaan ja kuvitellaan, että ongelma on sillä ratkaistu. Jotku ihan oikeasti kuvittelee, että jos et avaa laskua, niin sitä ei tarvitse maksaa - tai jos lähetät laskun postilla takaisin "ei noudettu" -tekstillä, niin sitä ei tarvitse maksaa:D:D
Oon itse ostanut Klarnan laskulla kuluttomasti muutaman tuotteen ja maksanut laskun aina ajallaan, niin ei tarvitse itkeä kuluja:D Osamaksusta ei ole kokemusta, koska pyrin välttelemään moista rahastusta. Jos ei ole rahaa ostaa jotain kertamaksulla, on ehkä ihan fiksua jättää se juttu ostamatta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:06"]Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??
Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan.
LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.
NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin.
Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan.
Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?
Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka.
Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!
Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?
[/quote]
Mulla on monta kertaaa käyny niin, että olen pitänyt osan tuotteista ja osannut palauttanut. Oon sit maksanu tän uuden laskun mukaisen summan eli ne mitä oon pitäny. Tää sit tulkitaan klarnalla, että oon muuttanut laskusta klarna-tiliin ja maksan vain osan nyt?? Sitten onkin tullut laskua koroista, tilinhoidosta jne. Siinä on sit soiteltu klarnaan ja kyselty, että mitä hittoa. Aina ne on virheen korjannu, mutta näin JOKA kerta kun tilaaa jotain laskulla ja palauttaa...
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:06"]Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan?? Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan.
NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin. Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan.
Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!! Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä? [/quote] Mulla on monta kertaaa käyny niin, että olen pitänyt osan tuotteista ja osannut palauttanut. Oon sit maksanu tän uuden laskun mukaisen summan eli ne mitä oon pitäny. Tää sit tulkitaan klarnalla, että oon muuttanut laskusta klarna-tiliin ja maksan vain osan nyt?? Sitten onkin tullut laskua koroista, tilinhoidosta jne. Siinä on sit soiteltu klarnaan ja kyselty, että mitä hittoa. Aina ne on virheen korjannu, mutta näin JOKA kerta kun tilaaa jotain laskulla ja palauttaa...
[/quote]
Sama homma mullakin. Palautin osan, maksoin ne mitkä pidin ja johan tuli klarnasta osamaksutili. Ärsytti soitella klarnaan ja itse firmaan, mistä tilasin tuotteita. En ikinä halua mitään osamaksutilejä, koska minulla on varaa maksaa tuotteet kerralla. Vain silloin en maksa tilatessa, jos yritys on huithapeli, kuten tässä tapauksessa, tuotteita ei olekkaan, kaikki kestää, rahojen palutuskin kestää ikuisuuden.
Klarnan toimintaan sinänsä en ota kantaa, mutta muistakaa aina kun maksatte tuotteita tällaisilla osa-maksuilla: minimaksu ei lyhennä velkaa juuri yhtään! Se kattaa koron ja mahdolliset hallinnolliset yms. kulut, mutta velan pääoma ei lyhene kuin minimaalisesti! Eli jos maksatte aina vain minimilyhennyksen saatte todellakin olla naimisissa näiden firmojen kanssa pitkään.
Kannattaa lyhentää aina enemmän kuin sen minimin, ja mahdollisimman paljon oman maksukyvyn mukaan tietysti. Korothan näissä on kovat, kannattaa tutustua huolella ehtoihin ja laskuerittelyihin. Tämä pätee siis kaikkiin osamaksusopimuksiin.
NetAnttilassa ja HobbyHallilla on ehkä selkeimmät osamaksudiilit, itse käyttäisin niitä jos tulisi tarvetta. Ja vielä lisään että mulla ei ole ollut Klarnan kanssa ongelmia kun vielä joku aika sitten olin asiakkaana, nyt on sinne velat maksettu.
Mulla on vain erittäin huonoja kokemuksia Klarna-laskujen kanssa, nyt loppuu vehtailu.
Ei enään koskaan mitään Klarna sekoiluja.
Älkää ikinä haksahtako Klarnaan! En ole ostanut enää vuosiin mistään yrityksistä, jotka tarjoavat maksuvaihtoehdoksi Klarna-huijausta. Tietyt nettifirmat tekee bisnestä Klarnalla, eivät vaatteiden myynnillä. Vaatteet ovat kuin kuorrute, kosmetiikkaa, mutta tulos tulee muualta.
Itse huomannu tuo klarnan todella hyväksi keksinnöksi. Voi hankkia monen sadan läppärinkin eikä kuukausierät oli kuin kympin pari kuussa ja maksuaikaa on reilusti joka laskulla. Voi maksaa helposti vaikka opiskelijat. Itselläkin pääomaa tuolla rapia 200 e velkaa mutta silti minimierä vain 15 e
Mitä kautta olette löytäneet nuo klarnan erämaksujen velkatiedot ja tilanteet ? Ihmeellinen tosiaan tuo heidän verkkopalvelu kun voit katsella omia laskuja mutta siellä ei näy niitä osamaksulla tehtyjä ostoja joten mitä järkeä koko nettipalvelussa?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 01:01"]
Mitä kautta olette löytäneet nuo klarnan erämaksujen velkatiedot ja tilanteet ? Ihmeellinen tosiaan tuo heidän verkkopalvelu kun voit katsella omia laskuja mutta siellä ei näy niitä osamaksulla tehtyjä ostoja joten mitä järkeä koko nettipalvelussa?
[/quote]
Itsekkin ihmettelen samaa
Vielä klarnaa pahempi rahoitusyhtiä SVEA ! Auton olen kerran rahoittanut kyseisen yhtiön kautta eikä suostuneet siirtämään edes eräpäivää pätkääkään kun soitin tiukkana aikana maksuaikaa. Jännä kuitenkin että esim vakuutusmaksu täyskaskolla oli aikanaan puolet suurempi lasku ja vakuutusyhtiö kyllä siirsi aina eräpäivää vaikka kuukaudella eikä tuohon vaadittu kuin yksi puhelinsoitto
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:59"]
Numero 10, etkö kokenut kuitenkin, että maksoit liikaa tai, että koit vääryyttä? Yritikö selvittää asiaa heidän kauttaan?
t.aloittaja
[/quote]
koit vääryyttä ? Haloo, oletko 15. Jos joku on NIIN idiootti että tilaa Klarnan laskutuksen kautta, saa ihan itseään syyttää. Joka kk heiltä tulee laskutuskulut ja kaikki muutkin lisät. Ja aina kun tilaat lisää, maksat uudesta laskusta samat jutut.
Kyllä ruotsalaisilla on hauskaa, kun täällä on niin tyhmiä että heitä käyttävät.