Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Missä synnytit ja olitko tyytyväinen sairaalan toimintaan?

Vierailija
18.01.2012 |

Mö synnytin Seinäjoella, ja olin tyytyväinen sekä synnytyssalin että vierihoito-osaston toimintaan ja hlökuntaan. Todella mukavaa porukkaa molemmissa. Kyllä mulla jotain kritisoitavaakin on, mutta enimmäkseen mulla on vain positiivista sanottavaa.

Olin prenalla ja vh-osastolla yht. lähes viikon.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä jäi lämmin muisto.

Vierailija
62/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöopisto ja en todellakaan ollut tyytyväinen. Kaikki päin persettä alusta loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykset kaikki ihan ok, mutta ennenkuin pääsi saliin, oli odotustilat aina masentavat. Ja ystäväni toisella paikkakunnalla kertoivat vesisängyistä yms. niin niistä voi tuolla vain haaveilla. Osastolla yöhoitsut oli aika pelottavia ;D Yksikin aika nuori hoitsu oli todellinen mörkö, jolle ei siinä tilassa uskaltanut sanoa mitään. Esikoisen kanssa homma oli jotenkin fanaattista. Toisen kanssa homma oli rentoa, kukaan ei puuttunut joutaviin, kolmannen kanssa sai olla ihan rauhassa ja hyvä niin.

Lisäksi osastolla oli ahdasta ja törkeän kuuma ilman ilmastointia kolme naista vauvoineen samassa huoneessa. Ja se haju....

Vierailija
64/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tyytyväinen, mutta en voi käsittää miksi aina kahdella synnytysalilla on yksi wc/suihku.. Kiva oli odotella aina milloin pääsee vessaan kun naapuri oli päättänyt mennä suihkuun kivunlievitykseen. Ja olipa ihanaa kun naapuri synnytti ensin ja sitten kävi suihkussa ja vessassa ja pönttö ihan veressä ja lattiat märät. Sitten vasta kun minä kävin synnytyksen jälkeen suihkussa niin tuli siivooja..

Onneksi mulla oli ihana kätilö!

Vierailija
65/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sekä salin kätilöstä että vierihoidon kätilöstä jäi paska maku. Vierihoidossa oli kyllä muutama ihanakin kätilö, mutta miten se inhottava jää päällimmäiseksi mieleen?

Vierailija
66/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen tyytyväinen. Kaikki lapset syntyivät elävinä ja hyväkuntoisina ja saivat asianmukaista hoitoa.

Vierailija
67/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin eräässä lontoolaisessa sairaalassa ja olin tyytyväinen. Jos olisin synnyttänyt aiemmin suomessa niin olisi voinut olla sanottavaa, lähinnä vanhoista tiloista jotka näytti olevan vaikea pitää steriilinomaisen puhtaana. Mutta ei siis haitannut menoa yhtään ja henkilökunta oli kaikki oikein ihania.

Vierailija
68/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, vaikka ei se mikään täydellinen paikka todellakaan ole. (Ja kivunlievitystä jopa tyrkytettiin, epiduraalin sain kummallakin kerralla. Väitteitä liiallisesta ituhippimeiningistä en siis allekirjoita.)

Vierailija
69/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Vierailija
70/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella kertaa ihana kätilö. Kaikki vauvat eivät syntyneet elävinä, mutta se taas ei ollut henkilökunnan vika, joten ei vaikuta arvosteluun. Lapsivuodeosaston hlökunta oli molemmilla kerroilla ihan ok.

Vierailija
71/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkää oli ihan ok ja Päijät-Hämeen keskussairaala loistava! Vaikka paikka oli aivan täynnä ja oli älyttömän ahdasta. Mulla oli pelkosektio eikä kukaan hoitohenkilökunnasta ainakaan näyttänyt jos ei ratkasusta pitänyt. Aika omassa rauhassa sai olla kun oli jo 3. lapsi.

Vierailija
72/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ohjeessa sun mielestä ongelma?

Voimakas verenvuoto alkoi rv 35 vessassa ja sieltä sänkyyn ja mies lekuri KÄSKi PITÄMÄÄN JALKOJA YHDESSÄ ei saa liikkua.

Vierailija
73/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perusluonteeltani en helpolla apua pyydä, joten olin omasta tahdostani paljon "itsekseni". Pari kertaa johonkin apua pyysin ja sitä sain.

Vierailija
74/131 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin siellä esikoiseni, ja olen kyllä tyytyväinen kätilöihin vaikka kiire olikin. Ja perätilakäännös saatiin tehtyä osaavasti ja onnistuneesti muutamia viikkoja aikaisemmin, vaikka viikot olivat jo pitkällä. Toiveitani kuunneltiin kivunlievityksen suhteen, ainoa miinus oli repeämien kivulias ompeleminen mutta siihen nyt ei olisi auttanut varmaan mikään.

Vierihoitoon olin myös tyytyväinen, traumaattinen synnytyskin käytiin kätilön kanssa läpi tarkkaan mistä olen kiitollinen.

Vierailija
75/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olin ihan tyytyväinen, mutta jälkikäteen tajusin, että synnytyksen käynnistämiselle tilanteessani oli aika heppoiset perusteet. Toki olisin itse voinut kieltäytyä käynnistyksestä (kun minulla eikä vauvalla ollut mitään hätää, ylilääkäri vain totesi, että "pannaanhan vähän vauhtia", kun raskaus oli muutaman päivän yliajalla ja paikat jo pari senttiä auki), mutta eihän sitä ummikkona ensisynnyttäjänä tajunnut.

Vierailija
76/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen siellä synnyttänyt ja toivottavasti saan synnyttää uudestaankin siellä jos lisää tulee lapsia :)

Ihana paikka! Kätilöt mukavia, hoitajat mukavia (vaikka olen myös samaa mieltä kuin toinen ketjussa että lastenhoitajat vähän -70 luvulta :) ).

Mutta mukava pieni sairaala, jossa saa apua tarvittaessa yms. :)

Vierailija
77/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki x 6 ja tyytyväisiä joka kertaan! :)

Vierailija
78/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöopistolla meni kuin Strömsössä, Lahdessa ei niinkään

Vierailija
79/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

pitää vissiin googlettaa kaikki maan synnytyssairaalat että nämä arvoitukset ratkeaa, kohta joku näistä sitä kuitenkin huutaa tekemään...

Vierailija
80/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OYS= Oulun yliopistollinen sairaala

L-PKS= Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiri

PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala

TYKS= Turun yliopistillinen sairaala

Kättäri= Kätilöopisto

KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala

KS-KS= Keski-Suomen keskussairaala

PKKS= Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiiri

Oliko tässä kaikki? Ja korjatkaa jos olen väärässä :)