G: Missä synnytit ja olitko tyytyväinen sairaalan toimintaan?
Mö synnytin Seinäjoella, ja olin tyytyväinen sekä synnytyssalin että vierihoito-osaston toimintaan ja hlökuntaan. Todella mukavaa porukkaa molemmissa. Kyllä mulla jotain kritisoitavaakin on, mutta enimmäkseen mulla on vain positiivista sanottavaa.
Olin prenalla ja vh-osastolla yht. lähes viikon.
Kommentit (131)
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
L-PKS= Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiri
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
TYKS= Turun yliopistillinen sairaala
Kättäri= Kätilöopisto
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KS-KS= Keski-Suomen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiiriOliko tässä kaikki? Ja korjatkaa jos olen väärässä :)
Kiitos, vaikka vittuiluna tämäkin tuli:) No mutta siihenhän me palstailijat ollaan totuttu!
Mulle tuossa listassa ja siis myös tässä ketjussa ennestään tuntemattomia oli montakin, oletteko te muut saaneet jonkun sisäänrakennetun listan synnytyssairaaloista vai miksi suurimmalle osalle aivan eri puolilla maata sijaitsevat paikat ovat jo pelkkinä lyhenteinä tuttuja?
Kättäri= Kätilöopisto
PKKS= Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiiriOliko tässä kaikki? Ja korjatkaa jos olen väärässä :)
Kiitos, vaikka vittuiluna tämäkin tuli:) No mutta siihenhän me palstailijat ollaan totuttu!
Mulle tuossa listassa ja siis myös tässä ketjussa ennestään tuntemattomia oli montakin, oletteko te muut saaneet jonkun sisäänrakennetun listan synnytyssairaaloista vai miksi suurimmalle osalle aivan eri puolilla maata sijaitsevat paikat ovat jo pelkkinä lyhenteinä tuttuja?
Eivät olleet minullekaan tuttuja, siinä niitä googletin, joten oli sama laittaa suoraan tänne :) Ihan ulalla olin itse joistakin lyhenteistä. Ajan kuluksi siis googletin ja laittelin tänne. :)
Ei kaikki tällä palstalla vittuile :)
mutta mitäpä ne kovin kaukaiset paikat itseä kiinnostaisikaan.
koska nappasin ensimmäisen nimen googlesta minkä näin :D
t.47
Kättäri= Kätilöopisto
Eivät olleet minullekaan tuttuja, siinä niitä googletin, joten oli sama laittaa suoraan tänne :) Ihan ulalla olin itse joistakin lyhenteistä. Ajan kuluksi siis googletin ja laittelin tänne. :)
Kättäri= Kätilöopisto
Ja yritys saada unen päästä kiinni :)
t.47 :)
Esikoisen syntyessä ihan jees. Poislukien sadisti kätilö.
Kuopusta synnyttäessä täysin perseestä. Kätilö oli mahtava mutta ilmeisesti sinäpäivänä oli ruuhkaa. Tuli komento siirtyä toiselle sängylle samantien kun piti saada sali tyhjäksi seuraavalle. Ihan ymmärrettävää, mutta se ei ole ymmärrettävää että mut kärrättin vauvan kanssa käytävälle odottamaan ja käskettiin pyytää apua kahdelta sähkömieheltä jos tulee hätä :O Ja minä odotin varmaankin n.1½tuntia siinä :(
Esikoisen syntyessä ihan jees. Poislukien sadisti kätilö.
Kuopusta synnyttäessä täysin perseestä. Kätilö oli mahtava mutta ilmeisesti sinäpäivänä oli ruuhkaa. Tuli komento siirtyä toiselle sängylle samantien kun piti saada sali tyhjäksi seuraavalle. Ihan ymmärrettävää, mutta se ei ole ymmärrettävää että mut kärrättin vauvan kanssa käytävälle odottamaan ja käskettiin pyytää apua kahdelta sähkömieheltä jos tulee hätä :O Ja minä odotin varmaankin n.1½tuntia siinä :(
että koska toinen puoli synnyttäneiden osastosta oli poissa käytöstä mut työnnettiin samaan huoneeseen kahden ensisynnyttäjän kanssa, joka oli tosi syvältä(johtuen osin siitä että kummallakaan ei lähtenyt imetys kunnolla käyntiin ja voi jösses sitä vollotusta ja ulinaa öisin äidiltä) koska oma vauvani jouduttiin viemään happikaappiin melkein heti päästyäni osastolle.
Pisteet tosin hoitajalle joka pahoitteli että olivat joutuneet laittamaan mut samaan huoneeseen muiden kanssa :)
Kaksi synnytystä. Olen tyytyväinen, varsinkin toiseen kertaan. Minusta parasta synnytyksessä oli se, että vauva nostettiin pesemättä paljaalle iholle ja saimme olla siinä rauhassa pitkän aikaa.. Synnytyksen jälkeen olimme siellä suoneessa vielä n. 2,5h.. Katson aina säälien 16and pregnant-ohjelmaa jossa vauvat pestään heti, eivätkä ne saa olla iholla kuten luonnollisisnta olisi.
Esikoisen imetys ei meinannut onnistua, siihen olisin tarvinnut tukea enemmän, mutta toisaalta ymmärrän, ettei heilläkään resurssit riitä kaikkeen... Eli imetysasiaa pitäisi parantaa. Toki itsekin olisin voinut tehdä jotain toisin, hankkia tietoa imetystä tukevista asioista enemmän etukäteen jne.
Fiksut ja mukavat kätilöt. Hyvä lääkäri myöskin.
...Kätilöopiston sairaalassa, Helsingissä. Eka kerralla aloitin normipuolella ja kun sali vapautui Haikaranpesästä, jatkoin siellä. Toka kerralla kokonaan normipuolella.
Vuodeosastokätilöihin olen tyytyväinen, eikä kauheasti pahaa sanottavaa ole synnytyskätilöistäkään. Toisella kerralla kun olin valmistautunut paremmin, noudattivat toiveitani paremmin, mutta kyllä molemmilla kerroilla myös tehtiin toimenpiteitä tai käytettiin asentoja joita en olisi halunnut ja joille ei ollut perustetta jälkikäteenkään ajatellen - olivat vain "tapa, näin me tehdään".
Minulla on hoidettu myös keskenmenoja sekä Kätilöopiston sairaalassa että Naistenklinikan sairaalassa (Helsingissä) ja siinä on kyllä eroa: myötätuntoiset ja empaattiset hoitajat on Kättärillä, Naistenklinikalla on todellinen liukuhihnameninki.
Naistenklinikasta erittäin erittäin huonot muistot, mutta kiitos kuitenkin kun pelastitte minun ja esikoisen hengen.
Toinen kerta olikin teurastusta ja synnyttäjästä ei kyllä välitetty tippaakaan.
Kaksi viimoista Hyvinkäällä ja sinne kuuluu iso kiitos. Ei juurikaan valittamista. Ja sinne menen ilomielin synnyttämään vitosenkin.
Kolme ensimmäistä Keski-Pohjanmaan keskussairaala (KPKS) todella hyvät ja mukavat muistot kaikilta kerroilta niin itse synnytyksestä kuin osastoltakin. Nuorinmainen Oulun Yliopistollinen sairaala (OYS) hyvät muistot synnytyksestä, mutta osaston toimintaan olin todella pettynyt.
yhden lapsen naistenklinikalla. Ekalla kättärin reissulla oli pari hoitajaa joista en pitänyt, ihme äksyilijöitä, mutta muuten olin tyytyväinen. Toisella kerralla kaikki ihania. Kättäri on ihan hyvä paikka synnyttää, samoin naistenklinikka, tykkäsin.
Molemmilla kerroilla sektio sujui hyvin eikä hoitajien tai lääkäreiden toiminnassa ollut moittimista. Itse asiassa, leikkaussalissa oli todella rento meininki.
Ekalla kerralla ei mahduttu heräämöön vaan pääsin mieheni ja vauvan luokse vasta parin tunnin kuluttua. Osa hoitajista oli todella ihania ja sympaattisia, mutta pari aivan hirveää tyrannia. Varsinkin öisin oli ihan kamalaa kun olin yksin heitä vastassa kun mies oli kotona. Jouduin vääntämään heidän kanssaan monesta asiasta ja se oli kamalaa. Onneksi päästiin kuitenkin kotiutumaan jo 4. päivänä.
Toisella kertaa hoitajat olivat mukavia ja minulla oli muutenkin enemmän sananvaltaa, olinhan jo kahden lapsen äiti. Onneksi toisesta kerrasta ei jäänyt noita painostavia muistoja öistä yksin vauvan kanssa sairaalassa hoitajien armoilla.
Taysissa on ollut molemmilla kerroilla äärimmäisen täyttä ja äitejä vauvojensa kanssa käytävillä.
eli satakunnan keskussairaala ja ihan perseestä oli
Salissa kaikki on mennyt hyvin, mutta vuodeosastolla oli molemmilla kerroilla ruuhkaa ja olin isoissa 3h-huoneissa. Jälkimmäisellä kerralla 4. suoraan sen pyllyn pesualtaan vieressä! Ei siellä ollut hoitajilla aikaa millään tavalla huomioida normaalisynnyttäjää normaalivauvan kanssa. Lähdin makdollisimman pian pois, koska unet jäi 1-2 tuntiin per yö!
En ottanut huomioon niitä mitkä oli kirjoitettu ilman lyhennyksiä :)