Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Missä synnytit ja olitko tyytyväinen sairaalan toimintaan?

Vierailija
18.01.2012 |

Mö synnytin Seinäjoella, ja olin tyytyväinen sekä synnytyssalin että vierihoito-osaston toimintaan ja hlökuntaan. Todella mukavaa porukkaa molemmissa. Kyllä mulla jotain kritisoitavaakin on, mutta enimmäkseen mulla on vain positiivista sanottavaa.

Olin prenalla ja vh-osastolla yht. lähes viikon.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erittäin tyytyväinen olen. Kolmannesta synnytyksestä jouduin antamaan negatiivista palautetta (lähinnä kätilön asenteesta, hoidossa sinänsä ei ollut moittimista). Tämä oltiin kuultu hyvin tarkalla korvalla, sillä seuraavan raskauden ja synnytyksen aikana kaikki aiemmin mainitsemani epäkohdat oli huomioitu ja korjattu.

Jos vielä aikoisin synnyttää, menisin Lohjalle ilman muuta uudelleen. Ja suosittelen lämpimästi muillekin.

Vierailija
102/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Satakunnan keskussairaala

tyytyväisyydestä en tiedä, mutta hengissä on selvitty sieltäkin :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa. Mulla oli kiireellinen sektio (piti olla suunniteltu, mutta lapsivedet meni aikaisemmin.) tehtiin keskellä yötä, kun IHANA kätilö hoputti leikkaussalia, jotka meinasivat että odotetaan aamuun. Kätilö sanoi että miksi turhaan kidutettais, kun ei ole kuitenkaan tarkoitus yrittää alakautta?! :) Samainen kätilö sai myös suostuteltua että mieheni pääsi mukaan leikkaussaliin, kun normaalisti kiireelliseen (tai päivystyssektiosta puhuivat) ei isät pääse mukaan.

Tuli valtavan hyvä mieli kun mieheni sai olla pitämässä kädestäni kiinni ja kun minua jäätiin kursimaan kasaan, ko. kätilö ja mieheni lähtivät pesemään vauvaa.

Olin ehkä tunnin heräämössä, sen aikaa että jalkoihin palasi tunto. Sitten huoneeseen jossa mies ja vauva odottivat. Sain (saatiin) olla eka yö ihan omassa rauhassakin kun vasta seuraavana iltana tuli huoneeseen toinen. Jos mies vielä suostuu toiseen lapseen niin sinne menen ehdottomasti!!

Vierailija
104/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kertaa Kätilöopiston sairaalassa ja kolme kertaa Porvoon sairaalassa.

Vierailija
105/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan mahtava palvelu. Upea kokemus. Kieltä en osannut (saksa) mutta silti kaikki sujui paremmin kuin osasin kuvitellakaan! Hyvä jälkihoito myös.

Vierailija
106/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi synnytystä. Olen ollut tyytyväinen, tosin joidenkin kätilöiden luomu-hörhöily on rasittavaa. Olen synnyttänyt kaikki ilman lääkkeellistä kivun lievitystä. Ekassa kätilö halusi odottaa, että kalvot puhkeaa itsestään ja sitten hoputti ponnistamaan, vaikkei siltä oikeastaan vielä tuntunu, tarvittiin imukuppi avuksi, ku vauvan sydänkäyrä alko hälyttää..

Tokassa, kolmannessa ja neljännessä puhkaisivat kalvot ja kätilöt kuunteli oikeasti. Neljännessä mukana ollut harjoittelija oli todella ihana. :) Neljäs siis käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Ja oli helppo ja nopea synnytys.

Nyt viidennessä kätilö halusi välttämättä odottaa, että kalvot puhkeaa itestään, eikä uskonu, että vauva syntyis ennen aamu 7 ja vuoron vaihtumista, ite olin viiden aikaan sanonu, että korkeintaan tunti enää. Sit sille tulikin kiire, ku tajus, että vauva syntyy hetkenä minä hyvänsä. Ku kalvot puhkes, ni meni 4min siihen ku vauva oli maailmassa. Ponnistus kesti alle minuutin. Sit mulle iski hirmu tärinä synnytyksen jälkeen, siis paleli, ku sänky oli osin märkä lapsivedestä ja vaan ohut pussilakana peitteenä. Heitti vaan ohimennen sellaisen froteepeitteen lisäksi. Ja mä jäin tärisemään sen alle, ku vuoro vaihtu. Sit se aamuvuoron kätilö olikin aivan ihana. Se laitto suojaa märälle sängylle, haki kuuman peitteen ja kääri sen huolellisesti mun ympärille ja tärinä oli ohi alle 5min..

Osastolla oon ollu oikein tyytyväinen, tosin väliin kyllä tuntuu, ettei ne ihan kunnolla kuuntele. Ku nytkin useampi tarkisti mun verenpainelääkitystä ja kaikille selitin, että mulla on ollu lääkitys melkein 10v ja vanhin lapsista on 4,5v. Ni papereissa lukee, että lääkitys raskaudenaikaisen verenpaineen nousun vuoksi. Ei sellaista ollu.

Vierailija
107/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärin toiminta täysi 10, lapsivuodeosasto ala-arvoinen.

Ihan kamalia oli osa lapsivuodeosaston hoitajista, eivät mm. vaivautuneet lukemaan lääkärin ohjeistuksia vaan neuvoivat oman mielensä mukaisesti. Ja kaikki eri tavalla, ota siitä nyt sitten selvää.

Synnytysosaston toiminnasta pelkkää hyvää sanottavaa.

Vierailija
108/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys, mahtavat kätilöt, ihana kokemus (vaikka kivuliaskin). Minua otettiin huomioon kun pyysin sitä sun tätä, kipujani ei olla vähitelty. Puudutusta sain aika pikaisesti.

Vaikka repesin pahasti, minut "korjattiin" samantien. 4 päivää sairaalassa olivat rentoutuvia ja ihania, kiitoksia henkilökunnalle.

10+

Vierailija
109/131 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen yliopistollisessa sairaalassa x2.

Eipä juuri valittamista, mulle sattu ainakin tosi osaavat ja mukavat kätilöt, varsinkin kakkosta synnyttäessä! Ainut miinus oli tokaa synnyttäessä vuonna 2010 ruuhka ja remontti, siä oli mammaa ja vauvaa tungettu ties minne koloihin sermin taakse, kun ei ollut tilaa. Itse onneksi pääsin oikein huoneeseen :)

Vierailija
110/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin synnytyksessä todella yksin. Kätilö käväisi huoneessa ja taas pois, tyyliin voit alkaa ponnistella. Olinpaikan paniikissa enkä pystynyt luottamaan henkilökuntaan. Toka naikkarilla ja olin hyvin tyytyväinen. Sain tarpeeksi huomoita ja tunsin olevani turvassa. Henkilökunta oli parempaa. Olen juuri raskaana ja valintani oli seuraavaan synnytykseen naikkari.

Vierailija
111/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin tyytyväinen!

Vierailija
112/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä kaikki hoitui hienosti vaikka tyttö oli syntyä ala-aulaan.

Porvoossa jouduttiin hätäsektioon. Kaikki kuitenkin sujui hyvin ja selvisimme molemmat, äiti ja poika, hengissä.

Vierailija
113/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin olen tyytyväinen synnytysosaston osalta.

Synnyttäneidenosasto oli KOKSissa parempi,henkilökunta ystävällisempää,lukuunottamatta erästä henkilöä.

PHKSssä jäin yksin jo ekan kanssa,ei autettu imettämisessä jne.

Vierailija
114/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin olen tyytyväinen synnytysosaston osalta.

Synnyttäneidenosasto oli KOKSissa parempi,henkilökunta ystävällisempää,lukuunottamatta erästä henkilöä.

PHKSssä jäin yksin jo ekan kanssa,ei autettu imettämisessä jne.

Vierailija
115/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa Lahdessa synnyttäneenä olo on ristiriitainen, varsinkin, kun vertauskohtaa ei ole. Päijät-Hämeen keskussairaala on aika tyly paikka, tai sellainen kuva siellä asioimisesta aina tulee (vahtimestarit tekee tässä poikkeuksen, kiitos heille). Eli muuallakin kuin vain synnärillä, olo on joskus ollut sellainen että pitäisi pyytää anteeksi siellä oloaan.

No, esikoisen synnytys meni ihan hyvin kaikinpuolin, mutta se mikä jäi puuttumaan, oli informaatio. Kätilöt olivat ihan ok, kammari ennen synnytyssaliin menoa ihan ok jne. Mutta sellainen tietty henkinen tuki jäi puuttumaan. Minua ei esim. esikoisen synnyttäjänä uskottu että nyt ihan totta sattuu, vasta kun kätilö tarkasti tilanteen niin sitten saliin kiireesti. Onneksi olin jo valmiiksi sairaalassa vesien menon takia, sillä synnytys kesti sitten vain kolme tuntia.

Toisella kerralla ehdin olla sairaalassa alle tunnin, kun lapsi oli jo maailmassa. Siinä ei paljoa ehtinyt kätilöitä tai tuen saamista miettiä. Kaikki meni taaskin ihan hyvin.

Osastolla sitten, huoh. Esikoinen oli keltainen ja oli syöttöpunnitukset ja valopedit ja maidon pumppaamista kolmen tunnin välein ja rintakumia ja hörpytystä jne. Aika kamala viikko oli, ja paljoa imetystukea en saanut. Toisella kerralla, jälleen nopean ja tällä kertaa täysin luomun synnytyksen jälkeen olin jotenkin poissa tolaltani, mutta siitä ei kukaan välittänyt. Siihen luotettiin, että osaan homman, ja osasinkin, mutta.

Henkilökunta ehkä on vähän tylyä. Kaikilla tuntuu olevan kiire ja jopa sairaalaksi Päksi on aika ruma paikka :D Mutta se nyt on ihan sivuseikka tässä aiheessa. Eihän se mikään hotelli ole.

Vierailija
116/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään valittamista!

Vierailija
117/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla mokasivat synnytyssalissa ja antoivat synnytystä nopeuttavaa ainetta (en muista nyt nimeä) liian myöhään ja synnytys kesti 17 tuntia (heikot supistukset). Oli siis nuori kätilö. Ja kun ponnistusvaihe oli kestänyt jo 50 min, niin pakottivat vaan työntämään vaikka en enää jaksanut ja ajantajukin hävisi. Onneksi lopulta tekivät epparin, kun pyysin ja vauva syntyi vihdoin.

Salissa oli yksi ärsyttävä kätilö auttamassa ja suhtatui nuivasti siihen, kun en päässyt enää sängystä ylös (lonkat avatui liikaa, olivat löysät).

Vuodeosastolla oli ongelmia sen takia, koska jouduin koko ajan pyytämään apua, koska en lonkkien takia päässyt yksin sängystä ylös. Hoitajat olivat kiireisiä. Ja minulle sattui yksi ällö "kaikkitietävä" hoitajaopiskelija. :( Asiat paranivat vasta sitten, kun yksi tosi mukava hoitaja otti minun asiani hoitaakseen.

Olin vajaan viikon synnärillä.

Toisella kerralla olin Kättärillä. Salissa meni kaikki ok ja oli tosi mukava kätilö. Vuodeosastolla hoitajat oli kiireisiä ja kun pyysin apua imetykseen, niin minulle sattui yksi vanha hoitaja joka oli tosi inhottava ja sain pyytämällä pyytää vauvalle lisämaitoa kun itseltä ei tullut.

Vierailija
118/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mö synnytin Seinäjoella, ja olin tyytyväinen sekä synnytyssalin että vierihoito-osaston toimintaan ja hlökuntaan. Todella mukavaa porukkaa molemmissa. Kyllä mulla jotain kritisoitavaakin on, mutta enimmäkseen mulla on vain positiivista sanottavaa.

Olin prenalla ja vh-osastolla yht. lähes viikon.

Vierailija
119/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin lämpimät muistot jäi molemmista kerroista. Ihana paikka ja henkilökunta ihan huippu!

Vierailija
120/131 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli hyvä kokemus, lääkärit ja kätilöt olivat mukavia ja ammattitaitoisia. Vierihoitoajasta osastolla ei mitään hyvää sanottavaa. Hoitajat tylyjä, varsinkin se punatukkainen lätyn viski. Etenkin imetysneuvonta huonoa. Kiire oli mukamas kokoajan vaikka osasto ei ollut edes täysi!