G: Missä synnytit ja olitko tyytyväinen sairaalan toimintaan?
Mö synnytin Seinäjoella, ja olin tyytyväinen sekä synnytyssalin että vierihoito-osaston toimintaan ja hlökuntaan. Todella mukavaa porukkaa molemmissa. Kyllä mulla jotain kritisoitavaakin on, mutta enimmäkseen mulla on vain positiivista sanottavaa.
Olin prenalla ja vh-osastolla yht. lähes viikon.
Kommentit (131)
Ja ihan vitun kyrpiintynyt. Ei sinne. Ei enää koskaan!
Olen tyytyväinen. Ainoa miinus tulee siitä, että meitä oli tungettu kolme naista vauvoineen kahden hengen huoneeseen. Oli ahdasta ja kuuma (keskellä kesää ja ulkona +25 astetta).
Ainoa, johon en ole ollut tyytyväinen on PHKS, Lahti (Hollola). Hirveä paikka, rumaa, henkilökunta tylyä.
ja olen ollut synnäriin todella tyytyväinen, lapsivuodeosastolla on ollut pääsääntöisesti kivoja hoitajia. Sekä myös pari hoitajaa, joiden kanssa ei ole niin hyvin synkannut tai ovat olleet jollain tavalla ärsyttäviä. Ehkä osittain myös omasta aseenteesta kiinni sillä inhoan olla sairaalassa potilaana.
joista esikoinen syntyi Keski-Suomen Keskussairaalassa ja kokemus oli kammottava ja pelottava ja meni monella tavalla pieleen... Kätilö vaihtui neljä kertaa ja kukaan ei tuntunut hengenheimolaiselta... Kaksi seuraavaa ovat syntyneet Kanta-Hämeen Keskussairaalassa Hämeenlinnassa ja kummatkin synnytykset sairaalassaoloaikoineen kaikkineen olivat niin lähellä täydellistä kuin vain olla voi. Molemmilla kerroilla sattui vielä aivan ihana kätilökin kohdalle.
Molemmilla kerroilla sektio sujui hyvin eikä hoitajien tai lääkäreiden toiminnassa ollut moittimista. Itse asiassa, leikkaussalissa oli todella rento meininki.
Ekalla kerralla ei mahduttu heräämöön vaan pääsin mieheni ja vauvan luokse vasta parin tunnin kuluttua. Osa hoitajista oli todella ihania ja sympaattisia, mutta pari aivan hirveää tyrannia. Varsinkin öisin oli ihan kamalaa kun olin yksin heitä vastassa kun mies oli kotona. Jouduin vääntämään heidän kanssaan monesta asiasta ja se oli kamalaa. Onneksi päästiin kuitenkin kotiutumaan jo 4. päivänä.
Toisella kertaa hoitajat olivat mukavia ja minulla oli muutenkin enemmän sananvaltaa, olinhan jo kahden lapsen äiti. Onneksi toisesta kerrasta ei jäänyt noita painostavia muistoja öistä yksin vauvan kanssa sairaalassa hoitajien armoilla.
Taysissa on ollut molemmilla kerroilla äärimmäisen täyttä ja äitejä vauvojensa kanssa käytävillä.
Suomen systeemit on ihan erilaiset. Muualla maailmassa lähdetään jopa alle 2vrk sektiosta kotiin hyvän kotikätilösysteemin ansiosta.
TYKSissä kerran, en todellakaan ollut tyytyväinen.
Salossa kerran, ja siihen olen todella tyytyväinen.
En oo Saloon ihan täysin tyytyväinen, lääkäri (kotiinlähtötarkistus) oli tyly eikä hänellä ollut kunnollista imetystietoutta (maidon noususta), pois päästiin kuitenkin kun osasin pitää puoleni.
Ensimmäinen Oysissa, tyytyväinen olen vaikka synnytys olikin aika kaamea kokemus. Toinen Vaasassa, huippu kätilö ja synnytys oli aivan ihana, kätilö osasi asiansa. Molemmat vauvat syntyivät aamuyöstä joten yö meni valvoessa, Oysissa sain levätä seuraavan yön itsekseni, Vaasassa tunnin synnytyksen jälkeen.
2 kertaa. Molemmat olleet ok, esikoisen kanssa oli ongelmia synnytyksessä, mutta hoito oli asianmukaista ja päällimmäisenä siinä oli kokoajan tunne et kaikki järjestyy kyllä. Ihana kätilö.
Jos vielä lisää lapsia saan niin tiedän kyllä minne suunnistaa.
on prenataali, siis se osasto, jossa ollaan ennen synnytystä.