G: Missä synnytit ja olitko tyytyväinen sairaalan toimintaan?
Mö synnytin Seinäjoella, ja olin tyytyväinen sekä synnytyssalin että vierihoito-osaston toimintaan ja hlökuntaan. Todella mukavaa porukkaa molemmissa. Kyllä mulla jotain kritisoitavaakin on, mutta enimmäkseen mulla on vain positiivista sanottavaa.
Olin prenalla ja vh-osastolla yht. lähes viikon.
Kommentit (131)
Ja todella tyytyväinen sekä sairaalaan että henkilökuntaan jokaisella kerralla. Erityisesti viimeisimmällä kerralla kätilö oli mahtava!
kokemus oli pelkästään positiivinen, olin tyytyväinen hankikökuntaan ja samat kätilöt meitä hoitovat niin synnytyssalissa kuin perhehuoneessakin. Sain itse riittävästi tukea lapseni hoitoon (olin epävarma esikoisen kanssa) ja kätilön ihanalla kannustuksella imetys saatiin onnistumaan ja kaikki meni kotonakin sitten hyvin. Olin reilut 3 vrk siellä. Lääkäri oli pikkuisen tympeämpi, mutta en tavannut kuin kerran (teki kotiinlähtötarkastuksen).
kaikki paikat repesi, kun lääkäri päätti, että kyllä se vauva sieltä alakautta tulee.. Tulihan se kun imukupilla väkisin revittiin. Siinä rytäkässä pieneltä murtui solisluu ja päässä oli imukupista pahka ja jostain muusta erittäin iso haavauma.
Normi osastolla synnytykset ja haikaranpesässä vuodeosastolla. Tyytyväinen olen molempiin kertoihin.
synnäristä ja kätilöistä siellä vain hyvää sanottavaa, vaikka repesin pahasti. Lapsivuodeosastoista (310/311) toinen hyvä (hisseistä oikealla), toinen vähemmän hyvä (hisseistä vasemmalla), kuten kaikki siellä olleet tietää. TYöilmapiiri on toisessa huono, ja se heijastuu kaikkeen. Hengissä pääsimme pois kuitenkin :-)
Kaikki oli täydellistä. Ihan kaikki. Onneksi jäi tästä toisesta (ja viimeisestä) kerrasta hyvät muistot.
Kaksi lasta, ja esikoisen kohdalla varsinkin ihan loistokeikka, tokan kohdalla ihan hyvä. Toissynnyttäjä sai aika vähän huomiota (kun ei tarvinnut) ja olin vain 2 vrk silloin.
Lohjasta en tykännyt, Tammisaari oli ihan mahtava paikka (valitettavasti vain mentiin lakkauttamaan).
enkä tosiaankaan ollut tyytyväinen synnärin toimintaan. Todella tyly kätilö ja hoitaja joka vei suihkuun synnytyksen jälkeen, lääkärit mukavia mutta sekä epiduraali että spinaali epäonnistuivat.
Osastolla meni onneksi paremmin..
kaikki paikat repesi, kun lääkäri päätti, että kyllä se vauva sieltä alakautta tulee.. Tulihan se kun imukupilla väkisin revittiin. Siinä rytäkässä pieneltä murtui solisluu ja päässä oli imukupista pahka ja jostain muusta erittäin iso haavauma.
Lääkäri ei huomannut vauvan virheasentoa ja imukupilla väkisin revittiin. Vauva oli kunnossa, mutta kunnon pahka tuli. Itsellä kaksi epparia ja istumakielto ja kieltämättä alapää karsean tuntuinen:(
Ennen sitä kätilö ei saanut sydänääniä kuulumaan. Ongelma oli että oli laittanut kaksosasetukselle B-kaksoselle. Ja vähän ennen sitä eivät tunteneet kohdunkaulaa.
Tää kaikki sai päättämään että Lohjalle en enää mene ja siksi siirryin ne kaksi seuraavaa synnytystä synnyttämään Tammisaareen. Ja siihen olin todella tyytyväinen.
ja pelkkää hyvää sanottavaa.
1 x spontaani alatiesynnytys
3 x suunniteltu sectio
Valitsisin Kättärin vieläkin, jos tarvetta olisi mennä synnärille. Mutta lapsiluku on täysi :)
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
Itse synnytin Hyvinkäällä ja olen erittäin tyytyväinen!
Mielenkiintoista nähdä, miten monet ennakkoasenteet ovat osuneet yksiin täällä kerrottujen kokemusten kanssa, esim. Kättäristä on pääsääntöisesti positiivisia kokemuksia, Naistenklinikkalla on aika tympeää meininkiä...
Ja terkkuja 47:lle!
on mulla ollut kaks kertaa synnytyspaikkana. Pelkkää hyvää sanottavaa niin kuin näköjään kaikilla muillakin tässä ketjussa jotka ovat Seinäjoella synnyttäneet :) Yhellä tais olla tympee kätilö, muuten tosi hyvä :)
Viikko käynnisteltiin, ei tulosta. Meidän vaatimuksesta tehtiin sektio. Hoitajat / kätilöt mukavia ja asiallisia. Lääkärit myös asiallisia, mutta ehkä vähän "kylmiä".
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
Ja vielä kun jollain riitäis aikaa ja mielenkiintoa pistää nää aakkosjärjestykseen! :D
aivan mahtava palvelu. Upea kokemus. Kieltä en osannut (saksa) mutta silti kaikki sujui paremmin kuin osasin kuvitellakaan! Hyvä jälkihoito myös.
Joten minakin.. Lapsia kaksi, syntyneet Singaporessa Ja Shanghaissa. Mukavat muistot molemmista paikoista
Synnytyssalissa kaikki meni hyvin molemmilla kerroilla. Synnytyksen jälkeen ekalla kerralla pääsin perhehuoneeseen, siellä oli ihanaa ja rauhallista ja apua sai kun tarvitsi. Tokalla kerralla olin tavallisella synnyttäneiden osastolla neljän hengen huoneessa - siellä oli todella rauhatonta, en nukkunut yöllä minuuttiakaan ja niinpä lähdin ekan yön jälkeen kotiin. Olivat siellä myös yllättävän huonoja tukemaan ihmetystä, mullekin ehdotettiin lisämaidon antamista vaikka vauvan paino ei juuri ehtinyt pudota (eikä mitään lisämaitoja koskaan tarvittu).
myös ja synnytystä hoitanut kätilö oli aivan kauhea. Muu henkilökunta mukavia.