Te Kreikan saarilla matkustelleet. Mikä on teidän suosikkisaarenne ja miksi?
Oma suosikkini on Thassos. Pidän pienistä ja rauhallisista saarista
Kommentit (30)
Kreeta ihan vain monipuolisuiden ja koon takia.
Sifnoksella kävin joskus kauan sitten. Ei mitään erityistä mainittavaa mutta jotenkin silti viehättävä saari.
Se, missä kulloinkin on kaikkein kuuminta. Saan hyvää materiaalia someen, kun pakenen maastopaloja.
Joskus ennen olisin sanonut Samos, nykyään momailen mmieluiten mantereen puolella.
🌞
Olen käynyt Kosilla, Rodoksella ja Santorinilla. Jälkimmäinen oli lemppari kauneuden ja rauhallisuuden takia.
Lesbos. Koska siellä asuu vain, noh, tiedätte kyllä :)
Karpathos. Heinäkuussakin oli sopivan vähän porukkaa, rannoilla tilaa. Karpathoksen kaupungissa oltiin. Keskustan/sataman alue on hurmaava. Olympoksen kylä huikaisevan ihana!
Sellainen saari jossa arska paistaa kuumasti.
Karpathos on käymisen arvoinen paikka, ei varsinainen turistirysä, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erityistä suosikkia. Pidän vain siitä, että voin raahautua hotellin buffaan ja altaille, ja kutsua sitä ulkomaanmatkailuksi. Matkailu avartaa.
Rodos?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Kosilla, Rodoksella ja Santorinilla. Jälkimmäinen oli lemppari kauneuden ja rauhallisuuden takia.
Santorini rauhallinen?! millä vuosikymmenellä kävit siellä? Minä olin viime kesänä ja ihmisiä oli aivan hirvittävästi, varsinkin Oiassa ja Firassa. Hyvä kun mahtui kadulla kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Nimen etymologiaa: David Livingstone, suuri brittiläinen löytöretkeilijä yritti niilin alkulähteenetsintämatkallaan rantautua kyseiselle, aikoinaan vielä nimettömälle saarelle mutta ei saanut naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet Kreikkaan asti arskan paistettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Santorini ole juurikin rauhaton? Turistimassa velloo.
Pafos ja Lesvos olivat 2000-luvun alussa rauhallisia ja idyllisiä vuokrata talo tai osallistua retriitteihin, Santorini samoihin aikoihin vilkkaampi, mutta hiukan kalliimpi, mutta upea.
Santorinilla oli toki upea näköala, mutta aivan liikaa turisteja kokoonsa nähden. Tuli klaustrofobinen olo. Naxos oli rauhallisempi ja mukava.
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellä asuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet Kreikkaan asti arskan paistettavaksi.
Arska on Kreikassa ärjy.
T. Eri
Korfu. Kreikan saaristo on kokonaisuutena upea, itä- ja länsisaaret hyvin erilaisia.
Kos oli ehkä pettymys.
Ei ole erityistä suosikkia. Pidän vain siitä, että voin raahautua hotellin buffaan ja altaille, ja kutsua sitä ulkomaanmatkailuksi. Matkailu avartaa.