Mun äiti on niin TYHMÄ että mulla...
...katkee kohta verisuoni päästä!
Siis oikeasti tyhmä, yksinkertainen ja ääliö ihmiseksi.
Välillä suorastaan ihmettelen miten voin olla sukua tuollaiselle typerykselle. Kysyy välillä niin uskomattoman älyttömiä asioita ja omaa niin järkyttävän typeriä mielipiteitä, että on oikeasti suunnattoman vaikeaa yrittää tuntea jotain vanhempansa kunnioittamista jne häntä kohtaan.
Kiltisti yritän silti pitää mölyt mahassani, täällä oli pakko nyt avautua. Huh!
Kommentit (116)
...jos vaikka käy täällä ja tunnistaa itsensä.
Mut esimerkkinä vaikka sellainen kun lähetin hänelle linkin yhteen mielenkiintoiseen artikkeliin, hän hermostuu minulle että mitä ihmeen höpöhöpö kieltä kirjoitan meiliin, tommosia veeveevee-juttuja ja kauheasti kirjaimia yhteen. Ei ole hyvää kieltä tuollainen. Aaargh!
(ja tämä ihminen kyllä käyttää tietokonetta ja nettiäkin, en kyllä tiedä sitten miten...)
on about 65 ja tuntuu että on se höpelöitynyt ainakin kymmenen vuoden ajan... ei tule vanhuus yksin, ei.
...jos vaikka käy täällä ja tunnistaa itsensä.
Mut esimerkkinä vaikka sellainen kun lähetin hänelle linkin yhteen mielenkiintoiseen artikkeliin, hän hermostuu minulle että mitä ihmeen höpöhöpö kieltä kirjoitan meiliin, tommosia veeveevee-juttuja ja kauheasti kirjaimia yhteen. Ei ole hyvää kieltä tuollainen. Aaargh!
(ja tämä ihminen kyllä käyttää tietokonetta ja nettiäkin, en kyllä tiedä sitten miten...)
Tuo on just semmoinen asia, joka suoraan sanottuna vituttaa :)
Mulle ei tulisi mieleenikään lähettää kuusikymppiselle äidilleni mitään linkkiä. Hän ei edes käytä tietokonetta.
Tekstaritkin pitää muotoilla kieli keskellä suuta ettei ymmärrä jotenkin väärin.
Vanhuus ei tosiaan tule yksin ja se tulee monille aika aikaisin.
ma arsyynnyn myos valilla suunnattomasti aitiini, enka aina onnistu pitaan suutani kiinni. Valilla tuntuu, etta han on ihan toiselta planeetalta, maailmankuva on niin erilainen. Meilla on myos kommunikointivaikeuksia, ma en jaksa kovin tarkkaan kertoa asioistani (han tekee mielestani eparelevantteja tarkentavia kysymyksia) joten aiti ajautuu kyseleen yha enemman ja mina arsyynnyn enemman. Kuulostaa koomiselta kun sen kirjoittaa tahan, mutta kun tilanne on paalla niin ma vaan arsyynnyn. Ja sitten tulee huono omatunto siita etta piti taas hermostua. Ja ikaa mulla 30, eli luulis etta nuoruuden konfliktit olis takana ja suhde aitiin olisi aikuisella tasolla, mutta ei. Ja kuitenkin aiti on yksi elamani kulmakivia, ihminen keneen voi luottaa. mielestani tahan suhteeseen patee "it's complicated" :)
..vaikka olen maisterisnainen ja lapsen isä on myös tyhmä ins.-ekonomi koulutuksesta huolimatta. Lapsemme mielestä siis. Lapsi on 19 vee ja opiskelee nyt yliopistossa. Josko me vanhemmat joskus viisastutaan...
Mä en taas kestä ap:n kaltaisia vajakkeja, jotka ei voi käsittää, että vanhemmalle ihmiselle "uuden" oppiminen ja varsinkin uusi tekniikka tuottaa hankaluuksia. Täytyy olla todella typerä imbesilli, ettei sitä tajua, ja vieläpä haukkuu omaa äitiään!
Onneksi minä sentään tuon ymmärrän ja ihan mielelläni autan äitiäni puhelimiin ja tietokoneisiin liittyvissä asioissa ja selitän, jos hön ei ymmärrä.
Ja ainakaan mulla ei ole tarvetta haukkua täällä anonyymisti vieraita ihmisiä JOITA EN TUNNE, kun puhun mielummin ihan siitä ihmisestä jonka todellakin tunnen.
Ja sinä pyhimys joka autat armasta äitiäsi kaikessa, kiillota toki kruunuasi täällä jos se heikkoa egoasi pönkittää.
Minä myönnän rehellisesti, (kuten näköjään aika moni muukin, huh :D) että oma äiti ottaa päähän, ja sukupolvien välinen kuilu on enemmänkin railo jonka yli ei tee mieli edes yrittää kurottaa.
Ja ainakaan mulla ei ole tarvetta haukkua täällä anonyymisti vieraita ihmisiä JOITA EN TUNNE, kun puhun mielummin ihan siitä ihmisestä jonka todellakin tunnen.
Ja sinä pyhimys joka autat armasta äitiäsi kaikessa, kiillota toki kruunuasi täällä jos se heikkoa egoasi pönkittää.
Minä myönnän rehellisesti, (kuten näköjään aika moni muukin, huh :D) että oma äiti ottaa päähän, ja sukupolvien välinen kuilu on enemmänkin railo jonka yli ei tee mieli edes yrittää kurottaa.
Jep, jos se on sinusta kruununkiillotusta, että autan äitiäni mielelläni ja ymmärrän häntä, niin olkoon sitten niin!
Ja btw, meillä on todella läheiset ja hyvät välit, ja jos joskus joku sanominen tai tekeminen ärsyttää, niin siitä voimme molemminpuolin sanoa suoraan, eikä tarvitse täällä selän takana haukkua :D
Mulle ei tulisi mieleenikään lähettää kuusikymppiselle äidilleni mitään linkkiä. Hän ei edes käytä tietokonetta.
Tekstaritkin pitää muotoilla kieli keskellä suuta ettei ymmärrä jotenkin väärin.
ja äitini 70v, hän surffaa sujuvasti netissä, käyttää sähköpostia ja yhteisöpalveluita, tilaa tavaroita ulkomailta, hotelleja, matkoja jne. Olemme molemmat käyttäneet tietokoneita ihan niistä ensimmäisistä tekstinkäsittelykoneista lähtien eli vuodesta 1980 asti.
ja äitini 70v, hän surffaa sujuvasti netissä, käyttää sähköpostia ja yhteisöpalveluita, tilaa tavaroita ulkomailta, hotelleja, matkoja jne. Olemme molemmat käyttäneet tietokoneita ihan niistä ensimmäisistä tekstinkäsittelykoneista lähtien eli vuodesta 1980 asti.
tuo mun mielestä kyl kuvastaa vähän sitä älykkyyttä/sen puutetta, jos jo 60 vuotiaana on valmis heittäytymään kehityksen ulkopuolelle ja käyttäytyy kuin 90 vuotias seniili, eikä osaa enää opetella käyttämän mitään uusia laitteita.
taasko sä pelaat sitä internettiä, kun istuin koneen äärellä
Mun aikuiset lapset ei kyllä sano mua tyhmäksi vaikka ovatkin kouluttautuneet pitkälle. Naureskelevat kyllä mun töpeille ja halivat päälle! Ei se mua haittaa saatan nauraa itsekin.
mul on noin 40 kymminen äiti valittaa joka asiasta esim pyyhin sitä heti raivoo mulle ja tulee koululle varmistaa et oonko koulus ku kavelin matkal nopeest ja seuraa mua joka paikkkaan en mä enää kestä tulee antaa pusuja kavereiden nähden vittuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:20"]
mul on noin 40 kymminen äiti valittaa joka asiasta esim pyyhin sitä heti raivoo mulle ja tulee koululle varmistaa et oonko koulus ku kavelin matkal nopeest ja seuraa mua joka paikkkaan en mä enää kestä tulee antaa pusuja kavereiden nähden vittuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
[/quote]
En ihan tajunnut. Mutta on sulla tosi vanha äiti, jos se on 40-kymppinen, eli 400-vuotias! Kiva että jaksaa vielä sua hoitaa.
Tunnen myötähäpeää teidän nuorten "huippuälykkäiden" naisten puolesta, jotka julkisesti mollaatte äitejänne täällä. Aika kapeasta raosta te katselette maailmaa. Älkää muuten unohtako, että tulee sekin päivä, kun ette ykskaks osaakaan itse avata linkkiä tai mitä nyt silloin on, kun itse alatte lähestyä kuuttakymppiä. Kun noita mollausviestejä lukee, tulee mieleen, että teidän täytyy olla korkeintaan murrosikäisiä teinejä, joiden mielestä kaikki vähänkin itseä vanhemmat ihmiset ovat täysiä ääliöitä.
Kansaneläkeikä tuli kuukausi sitten täyteen ja vieläkin osaan avata tietokoneen, mennä nettiin ja jopa avata minulle lähetetyn linkin. Olenko peräti luonnonoikku? Siltä tuntuu, vaikka toisaalta tiedän, että monet minua parikinkymmentä vuotta vanhemmat käyttelevät ihan sujuvasti tietokonetta ja kännykkää.
Äitini on 60v, vuosikausia tehnyt työnsä tietsikalla ja käyttänyt työssään hankalia laskentaohjelmia ym. Hyvin menestyy ja pian jää eläkkeelle. Mutta auta armias kotioloissa on kuin toinen ihminen. Ostimme hänelle digikameran, ei muka osaa siirtää kuvia koneelle vaikka olen sata kertaa näyttänyt ja tehnyt paperille ohjeet. Ei vain onnistu. Meni sitten valokuva liikkeeseen, jotta auttaisivat häntä. Siellä kuvat laitettiin DVD:lle. Seuraavaksi oli ongelma miten siirretään kuvia DVD:ltä tietsikalle, ei koskaan onnistu itsekseen. Jos haluaisi lähettää kuvia meille esim. s.postilla, ei onnistu ilman, että vierestä ohjaan. Jos pitää digiboxi päivittää, ei onnistu ilman meitä. Jos pitää kameran akku ladata, ei onnistu ilman meitä. Jos pitää hankkia halogeenilamppu (entisten hehkulamppujen tilalle), ei hitto vieköön onnistu ilman meitä. Kysyi myös kerran, mikä on linkki. On siis osannut avata linkkejä s.postissa ihan hyvin, mutta kun jälleen kerran puhuin, että lähetän jonkun linkin, että katso tieto sieltä (esim. bussiaikataulu), niin oli ihan huuli pyöreenä, että minkä linkin... Siis oikeasti, miten tuo äitini pärjää työelämässä, koska kotioloissa on aivan avuton... Tuntuu tosiaan, että iän myötä hoopoutuu, vaikka muuten ei mitään dementian tms. oireita ole ja todellakin on työssään pätevä, kouluttaa muita ym.
Iso hali sulle.
Itse kyllä tykkään äidistäni ja on ihan fiksu ja filmaattinen ihminen, mutta kyllähän se ajattelee täysin sovinistisesti asioista ja elää vielä lapsuutensa aikakautta, vanhoillista sovinistista aikakautta jolloin naisen osa oli häpeä ja mies saa tehdä mitä vaan, kun eihän 60v mies voi osata laittaa ruokaa tai siivota.
Äitini on typerä mutta lahjakas ja taiteellinen ja ahkera ihminen. ei arvosta itseään eikä muita naisia.
ja itse olen lapseni mielestä monissa asioissa typerä-40
minkälaisia typeryksiä?