Jatkuva koiranhoitoavun pyytäminen kyllästyttää
Tyttäreni otti hiljattain koiran, ja siitä lähtien sitten on oletettu meidän hänen vanhempiensa hoitavan koiraa vähän väliä. Kun asutaan aika lähellä. Pidämme koirasta, mutta emme tarkoituksella itse ole ottaneet koiraa, kun ei haluta sitoutua hoitoon, siivoamiseen yms. Nytkin kun sillä oli juoksu, niin ei ole kiva hoitaa. Miten sanoa asiasta niin, että kukaan ei suutu.
Ollaan kaikkiaan niin paljon autettu lastenlasten hoidossa yms, mutta tässä tuntuisi meidän raja menevän, ikää kun alkaa jo olla meillä.
Älkää ottako koiraa, jollette tiedä itse pystyvänne sen hoitamaan!
Kommentit (56)
Sehän se noilla nuorilla usein on. Kun se koira/kissa on niiiiiin ihqu. Mutta siinä lemmikin ottamisen huumassa ei tajuta että se myös sitoo. Koko ajan oltais menossa ja tulossa ja lemmikki etsii heittopussina hoitopaikkaa milloin mistäkin. Eläinlääkärikulutkin tulevat yllätyksenä, samoin kuin se, että kelvollinen ruokintakin maksaa..
T: saman kokenut äiti-ihminen, vinkkejä ottaisin minäkin mielelläni vastaan.
Sitten tuntuu että olen kusipää jos en suostu, mutta kun se pyytämisen raja ei tule vastaan missään
On äärimmäisen itsekästä työntää koira toisen ihmisen hoidettavaksi. Eikös ole olemassa jotain koirahotelleja jonne koiran voi viedä hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Sitten tuntuu että olen kusipää jos en suostu, mutta kun se pyytämisen raja ei tule vastaan missään
Joko olet se kusipää, tai uhraat oman elämäsi ja limpakkosi
Minä vanhempana välillä, keskimäärin 2 kertaa vuodessa, hoidatan koiraani tyttärelläni. Aina ei vaan ole mahdollista ottaa mukaan reissuun.
Nyt sitten on vaan kieltäydyttävä. Pyydä etsimään toinen hoitopaikka. On mm koirahoitoloita.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ole se kusipää vaan pyytäjä
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen itsekästä työntää koira toisen ihmisen hoidettavaksi. Eikös ole olemassa jotain koirahotelleja jonne koiran voi viedä hoitoon?
Varmaan on koirahotelleja, mutta se maksaa. Äiti ja isä hoitaa ilmaiseksi
Miksi nämä avunpyytäjät ei koskaan mieti mikä on kohtuullista ja sopivaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä vanhempana välillä, keskimäärin 2 kertaa vuodessa, hoidatan koiraani tyttärelläni. Aina ei vaan ole mahdollista ottaa mukaan reissuun.
Hyväksikäyttäjä olet. Vie rakkisi koiratarhaan tai jätä ne reissusi tekemättä. Etkö tajua miten itsekäs olet?
Sun pitää asettaa rajat sille rajattomalle.
Päätä ensin, että montako kertaa lupaat hoitaa per vuosi sitä dogia.
Mä lupaisin 2 kertaa.
Loput hoitojaksot koirahoitolaan ja piste.
Olenkin kuullut sanottavan, että Suomen yleisin koirarotu on Tyttären koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on koirahotelleja, mutta se maksaa. Äiti ja isä hoitaa ilmaiseksi
Koirahotelli/hoitola, hyväkin, on yleensä melko stressaava paikka koiralle. Minä itse vien hoitolaan koirani vain ihan äärimmäisessä hädässä kun muuta keinoa ei ole.
20 euroa tunti on tavallinen taksa
Minulle tuuppasi pennun ostanut koiransa hoitooni kuukaudeksi. Lupasi maksaa. Maksoi 50 euroa kuukauden hoidosta.
Yritti toisenkin kerran. Kieltäydyin kunniasta.
Toinen tuuppasi 3 kk hoitoon. Lupasi maksaa, ei maksanut
Tällaiset kusetukset ei onnistu koirahoitoloissa
Pitäisikö sinun keskustella asiasta ihan avoimesti tyttäresi kanssa? Tarjoat vaikka mahdollisuuden hoitoon kerran vuodessa matkan ajaksi tai vakavassa sairaustapauksessa. Itse sinä olet antanut venyttää rajojasi, koska et ole sanonut mitään. Toiset ovat ajatelleet, että asia on ok, eikä teillä ole mitään hoitoa vastaan. Pitää ilmaista omat ajatuksensa, ei niitä voi toinen arvata.
niin, sitä pitäisi tosiaan miettiä koiraa ottaessa että kuinka usein sitä hoitoa tulee tarvitsemaan. Kaikkea ei voi toki ennakoida, mutta jos oikeasti tykkää vaikka matkustella useita kertoja vuodessa viikkokin kerrallaan, niin käyhän se läheisille rasittavaksi. Silloin pitäisi suosiolla etsiä hyvä koirahoitola ja maksaa näistä.
Ei siinä muu auta kuin ottaa asia keskusteluun. Voit kompromissina tarjota että hoidat koiraa vaikka 2 kertaa vuodessa tai 4 viikonloppua tai mikä nyt tuntuu kohtuulliselta. Koiranomistaja sitten tehköön omat järjestelyt muille ajoille.
Vinkkinä että somessa on paljon ryhmiä, joista voi löytää apua lemmikin hoitoon. Monet teinit tienaavat taskurahoja lemmikkien hoidoilla, sitten on ihmisiä jotka pitävät koirista mutta oma elämäntilanne ei syystä tai toisesta salli oman koiran ottamista mutta mielellään toimisi koiralle kummina joka voi välillä sovitusti ottaa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjä olet. Vie rakkisi koiratarhaan tai jätä ne reissusi tekemättä. Etkö tajua miten itsekäs olet?
Hmm, tällä periaatteella vois ajatella että myös tyttäreni on hyväksikäyttäjä. Palveluksia, tavaroita, rahaa vaihdellaan ihan puolin ja toisin.
Tuo on hyvin yleistä. Kannattaa vaan kylmästi kieltäytyä ottamasta toisen ihmisen koiraa hoitoon. Jos suuttuu niin syyttä suuttuu.