Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tulee hyvä mieli siitä, että ihmiset epäonnistuu pyrkimyksissään

Vierailija
12.07.2026 |

Eivät saa haluamaansa opiskelupaikkaa, eroavat jne. Muiden sairastumisista ja kuolemista olen kyllä erittäin pahoillani.

En ole koskaan osannut iloita kenenkään puolesta vaan tunnen ainoastaan kateutta, jos joku muu saa jotain ja minä en. Mistä tämä kertoo?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen. Kateus on synti. Tee parannus ja älä tee enää syntiä 

Vierailija
2/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, aika surkea ihminen olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingon iloinen ihminen rulettaa.

Vierailija
4/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama täällä. Vahingonilo on paras ilo. Tämä ei koske mitään eläintä ja tunnen kyllä äärimmäistä surua sille, kuka on menettänyt lemmikkinsä.

Vierailija
5/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty, kun tän juuret on jossain tosi syvällä.

Ap

Vierailija
6/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pershäiriö. Narsismi tai epävakaa vertaa aina itseään muihin eikä kykene elämään omaa elämäänsä onnellisena.

Ja tällainen puoliso on TODELLA raskas ja vie ilon kaikilta läheisiltään. Joten aiheuttavat itse itselleen eroja ja hylkäämisiä omalla elämän asenteellaan.

Ihan itseaiheutettu kurja elämä.

Vierailija
7/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huvinsa kullakin. Et ilmeisesti itse ole koskaan tavoitellut mitään?

Vierailija
8/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty, kun tän juuret on jossain tosi syvällä.

Ap

Ei se helppoa välttämättä olekaan. Jumala auttaa. Joka vanhurskauteen pyrkii, sitä Herra rakastaa

Vierailija
9/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pershäiriö. Narsismi tai epävakaa vertaa aina itseään muihin eikä kykene elämään omaa elämäänsä onnellisena.

Ja tällainen puoliso on TODELLA raskas ja vie ilon kaikilta läheisiltään. Joten aiheuttavat itse itselleen eroja ja hylkäämisiä omalla elämän asenteellaan.

En usko, että on. Tunnen myötätuntoa silloin, kun jollain on hätä ja olen se tyyppi, joka käy tarkistamassa kadulla makaavan tilanteen, kun sydän ei anna jättää ketään yksin pulaan.

Ap

Vierailija
10/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Minä iloitsen taas ihmisten onnistumisista. Niitä tarvitaankin enemmän. Ja tiedotusvälineiden pitäisi kertoa enemmän menestystarinoita.

Vierailija
11/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kusipää ja päästäsi sairas.

Itse olen läpikäynyt todella vaikean avioeron ja se syöksi mun aivan pohjamutiin. Kyllä pitää olla ihmisen sairas, jos tuosta iloitsee. 

Vierailija
12/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä, ap. On sinullakin ilosi oltava.

Vierailija
13/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, ettet ole onnellinen ja tyytyväinen omaan elämääsi.

Vierailija
14/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin itseaiheutettu? Kyllä tuollainen itsensä erilleen laittaminen muista kertoo jostakin osattomuuden traumasta, lapsuudessa. Rakkauden puutteesta kasvuaikana. Olenko oikeassa, ap? Tunnut itsekin kärsivän pahantahtoisuudestasi. Mutta on sinussa myötätunnon pisara, eläimiinn liittyen, hyvä. Sinulla olisi mahdollisuus kasvattaa "empatialihastasi", jos saisit ehdotonta rakkautta.

Vierailija
15/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunlaisesta narsismista kyse.

Vierailija
16/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huvinsa kullakin. Et ilmeisesti itse ole koskaan tavoitellut mitään?

Olen tavoitellut vaikka mitä ja tehnyt töitä näiden asioiden eteen, ja silti epäonnistunut kaikessa. Tuntuu mukavalta, kun muutkin epäonnistuu.

Ap

Vierailija
17/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriöinen ei kykenisi näkemään itsessään mitään vikaa, niin kuin aloittaja ilmeisesti kykenee.

Vierailija
18/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole AP terve, ota yhteyttä mieli ry, sieltä saat aluksi keskusteluapua.

Vierailija
19/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että on. Tunnen myötätuntoa silloin, kun jollain on hätä ja olen se tyyppi, joka käy tarkistamassa kadulla makaavan tilanteen, kun sydän ei anna jättää ketään yksin pulaan.

Ap

Narskulle on julkisivu niin tärkeä, että näytteleminen hyvää ja empaattista ihmistä onnistuu vallan hyvin 

Vierailija
20/62 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin aikanaan iloitsin toisten menestyksestä, mutta vanhemmiten olen oppinut suhtautumaan neutraalisti asioihin jotka eivät kosketa minua suoraan, eli en tiedä kaikkia taustoja. Olen nähnyt kuinka menestys "nousee lettiin" ja sonta osuu potkuriin vieden lokaan jo aikaisemmatkin statukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi