Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun äiti on niin TYHMÄ että mulla...

Vierailija
02.12.2011 |

...katkee kohta verisuoni päästä!

Siis oikeasti tyhmä, yksinkertainen ja ääliö ihmiseksi.

Välillä suorastaan ihmettelen miten voin olla sukua tuollaiselle typerykselle. Kysyy välillä niin uskomattoman älyttömiä asioita ja omaa niin järkyttävän typeriä mielipiteitä, että on oikeasti suunnattoman vaikeaa yrittää tuntea jotain vanhempansa kunnioittamista jne häntä kohtaan.

Kiltisti yritän silti pitää mölyt mahassani, täällä oli pakko nyt avautua. Huh!

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:38"]

Sussiunaa 16! :D

[/quote]

Sanoppa muuta, kukahan tässä tyhmä on?

[/quote]

Varmaan se joka ei tunnista provoa...

Vierailija
62/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2011 klo 19:24"]

...jos vaikka käy täällä ja tunnistaa itsensä.

Mut esimerkkinä vaikka sellainen kun lähetin hänelle linkin yhteen mielenkiintoiseen artikkeliin, hän hermostuu minulle että mitä ihmeen höpöhöpö kieltä kirjoitan meiliin, tommosia veeveevee-juttuja ja kauheasti kirjaimia yhteen. Ei ole hyvää kieltä tuollainen. Aaargh!

(ja tämä ihminen kyllä käyttää tietokonetta ja nettiäkin, en kyllä tiedä sitten miten...)

Tuo on just semmoinen asia, joka suoraan sanottuna vituttaa :)

Niin mikä siinä sitten vituttaa? Sekö, että pyytää kirjoittamaan selvemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottiko joku tosissaan tuon 16 kirjoituksen :D

Vierailija
64/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaatko vanhuksia, jotka eivät ymmärrä puhetta eivätkä osaa käyttää tietokonetta? Eikös ne ole vielä työelämässä muutaman vuoden, paitsi jos ovat sairaalloisia eivätkä kykene töitä tekemään.

Vierailija
65/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:28"]mun äiti on niin tyhmä että räjähdän tuntuu etse haastais riitaa se kysyymultaniin tyhmiä kysymyksiä esim tiiäkkö mikäpäiväon huomenna nojoo niin ärsytävää se pilasmunsynttäritkin sekutsu mun serkun sinne ja seonniin ärsyttäväserkku se eitottele se kiroilee sehaukkuu muita jasit mun ätipyssitä yöks vaikka setietää kuinka vihaan sitä tänääkin katon telkkuu mun äiti tulee sanoo tiiätkö mitä mä vaihankohta kanavaa kun yks hyvä ohjelma tulee jakun oon suihkussa sehuutaa et älä oo tuntii pitempää kun ite on tunnin  ja ainakun meen koirani luokse sanoo älämee se einyttykkää vaikka mun koirahaluuleikkiämunkaa ja iteonsen kaa aina niin ärsyttää:-/  sitse lupaajotai ootan etse päiväolis kysyn milloin mennää sesanoo mitä enmä mitää oo luvannu ja ainakun yritän sanoa sille kuinka ärsyttävältä sätunnut se nauraa kun mun äition joskus tosikiva ja tärkeä niin voiko joku auttaa mitäsanoisin sille oliskiva tietää

[/quote] Minkäikäinen olet? Luulin jo että mun 11v tyttö olisi kirjoittanut tuon :)

Vierailija
66/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2011 klo 20:54"]

taasko sä pelaat sitä internettiä, kun istuin koneen äärellä

[/quote]

Mitäs kummallista tuossa kysymyksessä on. On paljon vanhempia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää tietokonetta, eivät osaa englantia, eivät tiedä mitä se internet tarkoittaa. Koittakaapa nyt vaan te nuoret ymmärtää, että elämää oli myös ennen internettiä. Vanhemmat ihmiset osaavat monia sellaisia asioita, mitä te ette osaa. Hieman kunnioitusta, pyydän.

Vierailija
67/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika törkeä kun puhut äidistä noin rumasti. Olet varmaan jo yli 30 kun äitisi on 60. Katso peiliin.

Vierailija
68/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2011 klo 19:23"]

on about 65 ja tuntuu että on se höpelöitynyt ainakin kymmenen vuoden ajan... ei tule vanhuus yksin, ei.

[/quote]

Olen samanikäinen ja käyn täyspäiväisesti työssä. Eivät ole minulle vielä vihjanneet, että olen työtovereille taakkana.Palkkakin maksetaan joka kuukausi : ) Onko äitisi kenties sairas, jos jo 55 vuotiaana höperöity? Käykö työssä?

Vierailija
69/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä tätä joidenkin näppäimistöstä tulevaa äidinpuolustusvimmaa. Jos äiti on rasittava niin se on rasittava. Äitiys ei takaa sitä ettei voi olla urpo tai ärsyttävä. Ihan varmasti sen takia saa lapsiltaan anteeksi monta juttua, mutta totta kai saa avautua ärsyttävistä tyypeistä :D

Oma äitini puhuu päälleni ja kyselee pinnallisesti asioistani vain voidakseen tehdä niistä aasinsillan omiin aiheisiinsa. Lisäksi hän on vähän juntti ja siten nolo (kuulostan varmaan teiniasteelle jumittuneelta, mutta äitini on esimerkiksi tosi sivistymätön ja se on vähän noloa oikeasti...). Kovin rasittavia juttuja häneltä ei tule koska ei ole kovin vahva persoona, onneksi. 

Vierailija
70/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietokoneet ja internet mikään uusi juttu ole. Aika harva kuusikymppinen on onnistunut niitä välttelemään. Suurin osa on käyttänyt vuosikymmeniä työelämässä ja vapaa-ajalla.

Vierailija
71/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2011 klo 20:54"]

taasko sä pelaat sitä internettiä, kun istuin koneen äärellä

[/quote]

Mitäs kummallista tuossa kysymyksessä on. On paljon vanhempia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää tietokonetta, eivät osaa englantia, eivät tiedä mitä se internet tarkoittaa. Koittakaapa nyt vaan te nuoret ymmärtää, että elämää oli myös ennen internettiä. Vanhemmat ihmiset osaavat monia sellaisia asioita, mitä te ette osaa. Hieman kunnioitusta, pyydän.

[/quote]

Ja se on sitä oikeaa elämää. Tämän luulokoneen kanssa on kaikki vain luulottelua.

Vierailija
72/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 22:13"]

60-vuotiaatko vanhuksia, jotka eivät ymmärrä puhetta eivätkä osaa käyttää tietokonetta? Eikös ne ole vielä työelämässä muutaman vuoden, paitsi jos ovat sairaalloisia eivätkä kykene töitä tekemään.

[/quote]

Ei kai tuollaista yhteen putkeen kirjotettua hokemista pidä kenenkään

ymmärtääkään. Se on äidinkielen raiskaamista. Eikä tietokoneen käyttäminen ole kaikissa töissä tarpeellista.

Vierailija
73/116 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 22:34"]

Ei tietokoneet ja internet mikään uusi juttu ole. Aika harva kuusikymppinen on onnistunut niitä välttelemään. Suurin osa on käyttänyt vuosikymmeniä työelämässä ja vapaa-ajalla.

[/quote]

Kyllä suurissa ikäluokissakin on paljon sellaisia, jotka eivät ole joutuneet nettiä työssään käyttämään. Nimenomaan kuusikymppisissä ja siitä ylöspäin on paljon sellaisia ihmisiä. Omasta tuttavapiiristäni voisin heti nimetä kymmenen sellaista, jotka eivät osaa käyttää tietokonetta ja ovat iältään 60-65 välillä. Ei kaikissa töissä tarvitse tietokonetta.

Vierailija
74/116 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melko typerähän se näköjään on kun on synnyttänyt ja ruokkinut sinut...

Vierailija
75/116 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 22:34"]Ei tietokoneet ja internet mikään uusi juttu ole. Aika harva kuusikymppinen on onnistunut niitä välttelemään. Suurin osa on käyttänyt vuosikymmeniä työelämässä ja vapaa-ajalla.
[/quote]
Jep. Mulla useampikin sukulainen jotka 60+ ja työskentekevät tietokoneiden parissa. Yksi 63 v nainen käy yrityksissä antamassa tietotekniikkakoulutusta.
Toisekseen, äitiys ei lisää älykkyyttä, sivistyneisyyttä yms. Joillekin ne tyhmätkin vanhemmat osuvat.

Vierailija
76/116 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih! Mun yli 60-vuotias äitini ei suostu edes tietokonetta hankkimaan. Ei häntä voisi vähempääkään kiinnostaa some ja muut turhuudet. Posti kuljettaa kirjeitse kaiken tarvittavan, lukee aktiivisesti lehtiä, seuraa televisiota ja radiota. Mun mielestä tossa on jo aika paljon erilaisia tiedonlähteitä ja asioita, joilla pitää mieli kirkkaana.

Ja rehellisesti sanoen, veikkaan että suurimmalle osalle ihmisistä tekisi ihan hyvää välillä elää vain ns. perinteisen median armoilla. Ei tapahtuisi niin paljon ylilyöntejä puoleen taikka toiseen, kun ei osata olla lähdekriittiä ollenkaan.

Toki joskus jos olen äidin luona käymässä, ja esiin tulee mieltä painavia kysymyksiä, niin äkkiähän minä sen tiedon kannettavalla kaivan. Yleensä nämä pohdinnat eivät ole kuitenkaan sellaisia, että tietoa olisi pakko saada.

Rehellisesti sanoen en oikein itsekkään ymmärrä, mihin äitini nettiä tarvitsisi. Hän lähtee ihan mielellään ulos ihmisten ilmoille hoitamaan sellaisia asioita, jotka voisi netinkin kautta hoitaa. Saapahan syyn tehdä muutakin kuin olla neljän seinän sisällä.

Vierailija
77/116 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:42"]Hih! Mun yli 60-vuotias äitini ei suostu edes tietokonetta hankkimaan. Ei häntä voisi vähempääkään kiinnostaa some ja muut turhuudet. Posti kuljettaa kirjeitse kaiken tarvittavan, lukee aktiivisesti lehtiä, seuraa televisiota ja radiota. Mun mielestä tossa on jo aika paljon erilaisia tiedonlähteitä ja asioita, joilla pitää mieli kirkkaana.

Ja rehellisesti sanoen, veikkaan että suurimmalle osalle ihmisistä tekisi ihan hyvää välillä elää vain ns. perinteisen median armoilla. Ei tapahtuisi niin paljon ylilyöntejä puoleen taikka toiseen, kun ei osata olla lähdekriittiä ollenkaan.

Toki joskus jos olen äidin luona käymässä, ja esiin tulee mieltä painavia kysymyksiä, niin äkkiähän minä sen tiedon kannettavalla kaivan. Yleensä nämä pohdinnat eivät ole kuitenkaan sellaisia, että tietoa olisi pakko saada.

Rehellisesti sanoen en oikein itsekkään ymmärrä, mihin äitini nettiä tarvitsisi. Hän lähtee ihan mielellään ulos ihmisten ilmoille hoitamaan sellaisia asioita, jotka voisi netinkin kautta hoitaa. Saapahan syyn tehdä muutakin kuin olla neljän seinän sisällä.
[/quote]
Miten hoitaa pankki- ym asiat? Tai etsii esim. tiedot jonkun kaupan aukioloajoista, valikoimista, virastojen puhelinnumeroista yms? Vai eikö kaipaa tuollaisia nettitoimintoja?

Vierailija
78/116 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:28"]

mun äiti on niin tyhmä että räjähdän tuntuu etse haastais riitaa se kysyymultaniin tyhmiä kysymyksiä esim tiiäkkö mikäpäiväon huomenna nojoo niin ärsytävää se pilasmunsynttäritkin sekutsu mun serkun sinne ja seonniin ärsyttäväserkku se eitottele se kiroilee sehaukkuu muita jasit mun ätipyssitä yöks vaikka setietää kuinka vihaan sitä tänääkin katon telkkuu mun äiti tulee sanoo tiiätkö mitä mä vaihankohta kanavaa kun yks hyvä ohjelma tulee jakun oon suihkussa sehuutaa et älä oo tuntii pitempää kun ite on tunnin  ja ainakun meen koirani luokse sanoo älämee se einyttykkää vaikka mun koirahaluuleikkiämunkaa ja iteonsen kaa aina niin ärsyttää:-/  sitse lupaajotai ootan etse päiväolis kysyn milloin mennää sesanoo mitä enmä mitää oo luvannu ja ainakun yritän sanoa sille kuinka ärsyttävältä sätunnut se nauraa kun mun äition joskus tosikiva ja tärkeä niin voiko joku auttaa mitäsanoisin sille oliskiva tietää

[/quote]

Tämähän on ihan niinku oman 9-vuotiaani kynästä! :D (tai näppäimistöstä, tietenkin)

Vierailija
79/116 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:27"]

No melko typerähän se näköjään on kun on synnyttänyt ja ruokkinut sinut...

[/quote]

Marttyyri tuli heti paikalle. Se että pystyy puksauttamaan jonkun tähän maailman ja laittamaan ruokaa naamaan, ei ole mikään sankaruuden huipentuma tai todiste älykkyydestä. Omakin äitini lisääntyi vain siksi koska "muutkin tekee niin" ja se kyllä näkyy hänestä. Sitten oksennetaan minun päälle oma paha olo Hänen huonoista valinnoista elämässä.  Aloittajan pointti, ja esimerkiksi tuossa "linkki-casessa", äiti on niin ylpeä omia virheitään ja inhimillisyyttä kohtaan että kaikki äidin virheet ja ymmärtämättömyys on lapsen syytä. Piiloudutaan äitiyden ja vanhuuden taakse.

Vierailija
80/116 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:42"]Hih! Mun yli 60-vuotias äitini ei suostu edes tietokonetta hankkimaan. Ei häntä voisi vähempääkään kiinnostaa some ja muut turhuudet. Posti kuljettaa kirjeitse kaiken tarvittavan, lukee aktiivisesti lehtiä, seuraa televisiota ja radiota. Mun mielestä tossa on jo aika paljon erilaisia tiedonlähteitä ja asioita, joilla pitää mieli kirkkaana. Ja rehellisesti sanoen, veikkaan että suurimmalle osalle ihmisistä tekisi ihan hyvää välillä elää vain ns. perinteisen median armoilla. Ei tapahtuisi niin paljon ylilyöntejä puoleen taikka toiseen, kun ei osata olla lähdekriittiä ollenkaan. Toki joskus jos olen äidin luona käymässä, ja esiin tulee mieltä painavia kysymyksiä, niin äkkiähän minä sen tiedon kannettavalla kaivan. Yleensä nämä pohdinnat eivät ole kuitenkaan sellaisia, että tietoa olisi pakko saada. Rehellisesti sanoen en oikein itsekkään ymmärrä, mihin äitini nettiä tarvitsisi. Hän lähtee ihan mielellään ulos ihmisten ilmoille hoitamaan sellaisia asioita, jotka voisi netinkin kautta hoitaa. Saapahan syyn tehdä muutakin kuin olla neljän seinän sisällä. [/quote] Miten hoitaa pankki- ym asiat? Tai etsii esim. tiedot jonkun kaupan aukioloajoista, valikoimista, virastojen puhelinnumeroista yms? Vai eikö kaipaa tuollaisia nettitoimintoja?

[/quote]

Ei, ei hän kaipaa. Laskut menee suoraveloituksella joka kuukausi. Ja jos tarvitsee ylimääräisiä maksuja tehdä, niin hän lähtee ihan mielellään kävelemään ja hoitaa pankissa nämä asiat. Kaupan aukioloajat hän tietää ilman nettiäkin. Muistaa kyllä erinomaisesti, että äitienpäivänä kaupat ei ole auki, jne. Ei tietokoneettomuus tee ihmisestä seniiliä. Jos tarvitsee puhelinnumreoita virastoihin, niin löytää ne asiakirjoista. Esim. jos kelan päätöksestä olisi kysyttävää, niin kyllähän numero löytyy niistä papereista. Tai vaihtoehtoisesti menee ihan paikan päälle.

Näköjään tietokoneihmisten tarvitsisi opetella vielä enemmän sitä tiedonhakua, jos nuo asiat tuntuu ylivoimaisilta ilman nettiä :D