Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusta: Ärsyttävätkö vapaaehtoisesti lapsettomat sinua?

Vierailija
20.11.2011 |

Kommentit (247)

Vierailija
181/247 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Vierailija
182/247 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä :) Päinvastoin on tosi kiva, että voi viettää aikaa tällaisten ystävieni kanssa ja unohtaa sikjsi aikaa kokonaan lapsiperheen arjen. Heidän kanssaan esim. keskustelut ovat yleensä älyllisempiä, kun ei ole häiriötekijöitä ja melua ympärillä. Lisäksi on kiva mennä aikuisten viihteelle, vaikka leffoihin, yökerhoihin ja burleskiin heidän kanssaan. Kaksi heistä toimii myös ajoittain minun lastenvahtinani :)

Ja sille, joka sanoi lapsettomuuden syiden olevan "lapsellisia", tässä oman tuttavapiirini lapsettomien syitä:

- maailman ylikansoitus

- suvussa yleiset mielenterveysongelmat

- periytyvät sairaudet

- ei sopivaa miestä eikä halua olla yksinhuoltaja

- täydellinen kiinnostuksen puute lapsia kohtaan, ei äidinvaistoa

Minusta nuo eivät ole lapsellisia, ehkä sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/247 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 17:28"]

Äidit tekevät jatkuvasti itsestään numeron kaikkialla. Eipä siinä velan kanta merkkaa yhtään mitään.

[/quote]

Hössöttävät kotiäidit-ja isät ärsyttävät minua ihan yhtä lailla. Siis yhtä paljon kuin hössöttävät velat.

Vierailija
184/247 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 16:30"]

Nyt mä tajusin tän jutun nämä kaikki viestit luettuani! Lapsettomuuspäätös, siinä missä muukin lapsettomuus, on mahdollisesti pelkkää luonnonvalintaa. Eli evoluutio ja luonto varmistavat, etteivät sellaisten yksilöiden, jotka esim. vertaavat ihmislapsia kissoihin, ja joiden mielestä hetkittäinen kakanhaju on liian iso hinta uudesta perheenjäsenestä, geenit jatka elämää tällä planeetalla. Mä en vain aiemmin ole huomannut tätä luonnonvalinta-aspektia tässä vapaaehtoisesti lapsettomuudessa, olen pohtinut sitä vain fyysisen lapsettomuuden kohdalla. Nyt tämä tuntuu harvinaisen selvältä. Luonto aina voittaa :)

[/quote]

Provoilenpa takaisin: samalla tavalla ne idiootit, jotka harrastavat vapaata seksiä ilman ehkäisyä, lisääntyvät huomattavalla todennäköisyydellä. Täten luonto varmistaa, että tyhmiä ihmisiä tulee lisää tähän maailmaan arvostelemaan muiden päätöksiä. Näin se luonto voittaa!

Vierailija
185/247 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 17:58"]

Ei ärsytä :) Päinvastoin on tosi kiva, että voi viettää aikaa tällaisten ystävieni kanssa ja unohtaa sikjsi aikaa kokonaan lapsiperheen arjen. Heidän kanssaan esim. keskustelut ovat yleensä älyllisempiä, kun ei ole häiriötekijöitä ja melua ympärillä. Lisäksi on kiva mennä aikuisten viihteelle, vaikka leffoihin, yökerhoihin ja burleskiin heidän kanssaan. Kaksi heistä toimii myös ajoittain minun lastenvahtinani :)

Ja sille, joka sanoi lapsettomuuden syiden olevan "lapsellisia", tässä oman tuttavapiirini lapsettomien syitä:

- maailman ylikansoitus

- suvussa yleiset mielenterveysongelmat

- periytyvät sairaudet

- ei sopivaa miestä eikä halua olla yksinhuoltaja

- täydellinen kiinnostuksen puute lapsia kohtaan, ei äidinvaistoa

Minusta nuo eivät ole lapsellisia, ehkä sinusta.

[/quote]

En sanonut, että kaikki velojen julkaisemat syyt olisi lapsellisia. Sanoin että minua ärsyttävät lapselliset syyt. Kuten että lapsen takia ei olisi mahdollista enää tehdä hyvää ruokaa.

Vierailija
186/247 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Pidän heitä älykkäinä ja harkintakykyisinä. Suomessakin tehdään vuodessa tuhansia lapsia siksi että muillakin on tai anoppi haluaa tai halutaan päästä hyvällä syyllä shoppailemaan vauvatarvikkeita. Tosin minua ärsyttää aika monen muunkin ohella jos asiasta tehdään numero. Samoin kuin kehuskellaan äitiydellä, isyydellä tai homoudella.

Vierailija
187/247 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan ärsytä. Elleivät itse ärsyynny lapsista ja lapsiperheistä noin yleisesti ja vielä osoita sitä. Elleivät kuvittele tietävänsä toisten puolesta, mikä kullekin on parasta ja fiksuinta.

Vierailija
188/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Vapaaehtoisesti lapsettomissa on monenlaisia ihmisiä, kuten muissakin ihmisryhmissä.

Olen itse päättänyt jäädä lapsettomaksi (monesatkin syystä), mutta en oikein pysty samaistumaan ns. veloihin. Velojen keskustelupalstoilla lähinnä keskustellaan siitä, millainen on "aito vela". Osa heistä on hyvin fanaattisia. En ymmärrä myöskään sitä, miten lapsettomuus voi olla jollekin "tärkeä osa identiteettiä". Mitä järkeä on rakentaa identiteettinsä jonkin sellaisen asian ympärille, jota ei ole? Siis olemattoman ympärille.

Vierailija
189/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin sellainen, ei ärsytä. Jokaisen oma asia, en ymmärrä miks pitäs ärsyyntyä..

Vierailija
190/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Miksi edes pitäisi?

Itse olen kahden lapsen äiti ja lähipiirissäni on useampiakin veloja. He eivät vain halua omia lapsia mutta pitävät kyllä muiden lapsista. Yksi heistä on töissä päiväkodissa.

Niin, myös oma siskoni on vela. Lapseni suorastaan palvovat häntä ja siskoni on myös hyvin kiintynyt heihin. Omia lapsia hän ei vain halua.

Vierailija
191/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ärsyttää sellaiset vanhemmat jotka hankki vanhemmalla iällä yhden ainoan lapsen jota ne palvoo, jonka perässä ne kulkee jatkuvasti lässyttämässä ja vahtivat koko ajan parin askeleen päässä koska pelkäävät ihan tosissaan että se kaatuu tai jotain niin että alkaa itkemään.

Vierailija
192/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon hartaasti, ettei kukaan kolmesta lapsestani hanki lapsia tähän maailmaan. Kannustan heitä rakentamaan mielekkään elämän ilman niitä.  

Vierailija
193/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankinta on biologista orjuutta.

Vierailija
194/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ärsytä. Sen sijaan perheellisten ihmisten kyselyt minun lapsettomuudestani ärsyttävät.

"Miksi sinulla ei ole lapsia?"

No kun en halua, ei vain kiinnosta.

"Odotahan vain, kyllä se mieli muuttuu kunhan tapaat oikean ihmisen!"

Olen jo yli 30 enkä ole vielä tavannut ketään, jonka kanssa olisin halunnut lapsia. "No mutta pitäähän niitä lapsia tehdä! Se on elämän tarkoitus. Elämä ilman lapsia on ankeaa ja tyhjää."

Elämäni ei ole ankeaa. Kiitos kun vähättelet elämääni.

"Kuka pitää sinusta huolta, kun olet vanha? Jos et tee lapsia, kadut sitä vanhempana."

Kukaan ei voi tietää, elänkö vanhaksi. Jos elän vanhaksi, voihan olla että jossain vaiheessa kadun valintaani. Mutta mieluummin kadun lapsettomuutta kuin lasten tekemistä.

"Ei kai nyt kukaan lasten tekemistä voi katua! Lapsen syntymän jälkeen syttyy suuri rakkaus lapseen, ja äidinvaistot pitävät huolen siitä, että lapsesta tulee pidettyä huolta."

Entä jos rakkaus ei sytykään? Kaikista ei vain ole vanhemmiksi.

"Lapset eivät yleensä kärsi vanhempiensa takia..."

Olet väärässä. On paljon vanhempia, jotka eivät huolehdi lapsistaan.

"Mutta sinustahan tulisi hyvä äiti."

Minusta itsestäni tuntuu, että ei välttämättä tulisi. En halua ottaa riskiä.

"Öööö... Oletpas sinä lapsellinen!"

En ole lapsellinen vaan lapseton. Ja entä jos saisin vakavasti sairaan lapsen? En osaisi huolehtia terveestäkään lapsesta, saati sitten vakavasti sairaasta tai vammaisesta.

"No mutta... Äidinvaistot... Äidinrakkaus... Öööh, olet itsekäs hedonisti!!!"

Niin olenkin. Mitä sitten? Järjellä ajateltuna juuri itsekkäiden ihmisten ei kannata tehdä lapsia, vai kuinka?

"Öööö... NO IHAN OIKEIN SINULLE KUN OLET LAPSETON!!!"

Kiitos vain, olen tyytyväinen tämänhetkiseen elämääni.

Vierailija
195/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on että luonto estää äidiksi sopimattomien lasten teon. Poistuu kuona-aines geenipoolista.

Mutta ihan tosissaan: "vapaaehtoisesti" (eli kukaan ei halua hänen kanssa lapsia) lapsettomat ovat uskonnollisine paasauksineen samalla ärsyttävyyden asteella kuin vegetaristit. Saa vetää herneen nenään ;)

Vierailija
196/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 07:29"]

Hyvähän se on että luonto estää äidiksi sopimattomien lasten teon. Poistuu kuona-aines geenipoolista.

Mutta ihan tosissaan: "vapaaehtoisesti" (eli kukaan ei halua hänen kanssa lapsia) lapsettomat ovat uskonnollisine paasauksineen samalla ärsyttävyyden asteella kuin vegetaristit. Saa vetää herneen nenään ;)

[/quote]

Itse olet kuona-ainesta.

Vierailija
197/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet kuona-ainesta.

Huikean älyllinen vastaus. En voi sanoa olevani yllättynyt :D

Vierailija
198/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 07:29"]

[/quote]

Luonto estää? Eikös vapaaehtoisen lapsettomuuden taustalla ole enemmänkin tietoinen päätös eikä suinkaan "luonto" tai biologia. Entäpä tahattomasti lapsettomat, jotka eivät kykene saamaan lapsia fyysisen syyn takia - ovatko he mielestäsi kuona-ainesta?

Vertaat vapaaehtoisesti lapsettomia fundamentalistiuskovaisiin, mutta samalla kommenttisi viestittää suurta ahdasmielisyyttä ja kyvyttömyyttä hyväksyä muiden valintoja.

Vierailija
199/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuntemani vela ärsyttää minua. Hän toitottaa joka paikassa että "Pitäkää ne kakaranne kurissa. thänks". valistaa aina kun mahdollista siitä että jokainen lapsi on ongelma maapallollemme ja selvästi halveksii lapsiperheitä..

Hän on muutenkin hiukan ärsyttävä.

Sitten taas tunnen muutamia muita veloja, jotka eivät toitota joka käänteessä syitään lapsettomuuteensa ja ovat muutenkin asiallisia, vaikka eivät pitäisikään lapsista. He ovat mukavia tapauksia, eivätkä ärsytä minua millään tavalla.

Vierailija
200/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät.

Pelkään itse ettemme lapsia saa, eiväthän kaikki edes tiedä että me yritetään. Eikä jokaiselle asiaa jaksa puida, vaan lähimmät tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi