Toimeentulotuki ja elatustuki lapsen isältä
Asun lapseni kanssa 100 % ajasta. Saan työmarkkintukea, asumistukea, lapsilisää, elatustukea lapsen isältä ja toimeentulotukea.
Huomasin että minulle laskettu perusosa on vain n 300 e kun lapsi saa elatustukea isältään n 400 e kk. Eli tästä enatustuesta katsotaan osa minun elatukseen Kelassa? Toimeentulotukeen vaikuttaa perheen yhteiset tulot.
Eli lapsen tulot ovat 400 e kk ja lapsilisä 190 e kk. Minulla 640 e kk ja asumistuki meille yhdessä 400 e kk mutta minähän maksan vuokran 800 e kk? Eli tavallaan minulle tarkoitettu tulo pn vain 300 e kk.
Esim yksinasuville pitää jäädä 640 e kk rahaa kk.
Kommentit (8)
Ei se isän maksama elatusapu ole lapselle. Se maksetaan sinulle ja siinä on lapsen osaa vuokrasta, sähköstä, vedestä, ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin ei tarvitse laskea euroja.
Palkkaatko minut? En ole sairasloman jälkeen löytänyt töitä. Ikää 50v, psyk ongelmia ja nivelrikko mutta monia töitä pystyn tekemään.
Hyi, lapsestahan kasvaa hirviö tuolla menolla, tyypillinen huumerikollinen!
Äkkiä lasua menemään, että lapselle saadaan kunnon koti, tai edes koulukotiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaatko minut? En ole sairasloman jälkeen löytänyt töitä. Ikää 50v, psyk ongelmia ja nivelrikko mutta monia töitä pystyn tekemään.
Eihän nyt 50-vuotiaalla enää ole alaikäisiä lapsia, joista maksetaan elatusta tai ainakin ne elatusmaksut päättyvät pian.
Ei työntekijää irtisanota sairausloman vuoksi, joten mikä on syy työttömyyteen? Lorvikatarri?
Anna lapsen huolto isälle, mikäli hänellä ei ole psyykkistä sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt 50-vuotiaalla enää ole alaikäisiä lapsia, joista maksetaan elatusta tai ainakin ne elatusmaksut päättyvät pian.
Ei työntekijää irtisanota sairausloman vuoksi, joten mikä on syy työttömyyteen? Lorvikatarri?
Voi hyvinkin olla. Kaikki eivät tee lapsia teini-ikäisenä.
ethän sinä maksa yhtään vuokrasta kun kaikki tulosi ovat tukia.