Tunnusta: Ärsyttävätkö vapaaehtoisesti lapsettomat sinua?
Kommentit (247)
Kyllä ärsyttävät. Aikuisen ihmisen elämä edellyttää sitä, että hankkii lapsia ja ottaa vastaan kaiken, mitä siitä seuraa. Vapaaehtoisesti lapsettomat huijaavat.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:35"]
Kyllä ärsyttävät. Aikuisen ihmisen elämä edellyttää sitä, että hankkii lapsia ja ottaa vastaan kaiken, mitä siitä seuraa. Vapaaehtoisesti lapsettomat huijaavat.
[/quote]
:D
Mitäs läksit...
Tolle yhdelle, joka valitti että me niputamme lisääntyneet samaan nippuun: te olette kaikki samanlaisia samoine ongelminenne.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 18:21"]
He nimittäin ovat olleet fiksumpia kuin minä. Ärsyttäähän se tajuta että itse olis voinut toimia yhtä fiksusti, mutta kun on tyhmä niin mokasi.
[/quote]
ärsyttää kun ne kirjoittaa tämän tyylisiä kommentteja tykkäysten toivossa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 19:16"]Vaikka lapsi on parasta mitä itselleni on tapahtunut, olen silti koko ajan vakuuttuneempi siitä että ihan kaikien naísten ei pitäisi tehdä lasta.
Lapsettomiksi saisivat jäädä esimerkiksi
- narkkarit
- alkoholistit
- mielisairaat
- naiset jotka syyttävä omia lapsiaan parisuhteensa ongelmista tai työttömyydestään
- naiset jotka vähän väliä rikkovat perheensä jonkun ybertyperän syrjähypyn vuoksi
- jatkuvasti miehiä vaihtavat vaihtelunhaluiset kanat jotka eivät pysty ajattelemaan muita kuin itseään ja omia mielihalujaan.
Näiden ihmisten kohdalla vapaaehtoinen lapsettomuus olisi oikein hyvä juttu.
[/quote] Minkälaisia "mielisairaita"? :o
Ei ärsytä. Esim siskoni on vela. Hänen ei kuitekaan tarvitse koko aikaa todistella kuinka ihanaa hänen elämänsä on kun ei ole lapsia, kuinka kamalaa lapsiperheiden arki on jne jne.(kuten jotkut tekevät, ja se toki joskus ärsyttää) Ja tiedän, että minun lapsiani hän rakastaa tosi paljon ja on heille läheinen täti, omia ei vaan ole koskaan halunnut.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:37"]Eivät, koska harvemmin he joka päivä jauhavat esim. työpaikalla jokaisessa mahdollisessa välissä sitä, että ovat veloja, mutta lapselliset taas eivät muusta jankutakaan kuin nicopetteri sitä ja cindyjanica tätä ja et kuule avraa mitä se sanoi eieln ja mitä se teki tänään ja kato näitä tarhan joulujuhlakuvia siis eikö oo ihquja SIIS KATO NY ja tossa nicopetteri kävelee ja cindyjanika istuu jajaja. Itseasiassa velojen kanssa voi keskustella ihan oikeista asioista; mitä maailmalla on tapahtunut, päivän puheenaiheista, työasioista, ilman että aivan kaikesta tehdään aasinsilta, jolla päästään taas selittämään nicopetteri sitä ja cindyjanica tätä. Niin ja "meidän isäkin" aina välillä pääsee pätemään (joskus vielä kysyn, että TEIDÄN kaikkienko isä se on).
Kuka tahansa ärsyttää minua jos hän on tyhmä. Ja samasta aiheesta alituiseen, jatkuvasti ja toistuvasti jankkaaminen kuin levy olisi juuttunut, on tyhmän hommaa.
[/quote] Sry piti laittaa yläpeukku
Ei kai täällä ihmiset oikeasti vertaa lemmikkieläimiä ja ihmislapsia keskenään?😂😂
Ei minua ärsytä ihmisten valinnat tuossa suhteessa, jokainen eläköön omalla tyylillään. Palsta-velat ja kiihkomammat ärsyttää, se mieletön tarve todistaa oman elämäntapansa paremmuutta.
Meiltä udellaan usein miksi ei lapsia ole/milloin tulee. Ei tule. Yleensä sanon surullisella naamalla että valitettavasti kaikki eivät voi saada lapsia. Yleensä loppuu utelut, tutuille sanon suoraan että en pidä lapsista.
mielestäni vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole arvovalintana mitenkään tympeä vaan osa tämän päivän monia arvovalintoja kuten ostanko kaupasta enemmän kasviksia vai lihatuotteita. nykyään saa valita niin monia asioita mutta toiset tuntuvat toteuttavan elämää kuin jotakin ulkopuolelta määrättyä kaavaa jota on noudatettu vuosikausia. eivätkä tietenkään kyseenalaista omaa kaavan noudatustaan. maapallolta eivät ihmiset pääse loppumaan ja on hyvä että osa miettii myös tätä puolta asiasta. mitä teemme kun ollaan lisäännytty vähän liikaa ja puhdas vesikään ei enää kaikille riitä.
Otsikosta päätellen (tunnusta) ap olettaa vapaaehtoisen lapsettomuuden olevan - ilmeisesti lapsia saaneille - jonkinlainen punainen vaate. En ymmärrä, miksi, enkä ymmärrä, miksi vapaaehtoinen lapsettomuus ketään ärsyttäisi tai miten jonkun vapaaenhtoinen lapsettomuus minuun liittyisi. Kyseessä on oma valinta, ja länsimaissa meillä on oikeus tehdä omia valintoja.
Toki alhainen syntyvyytemme on yhteiskunnallinen ongelma, mutta en näe sitäkään velojen syynä. Yhteiskuntamme ja maailman tilanne ei nykyään kannusta lasten tekemiseen, joten monet sellaisetkin, jotka lapsia haluaisivat, jättävät lapset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
mielestäni vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole arvovalintana mitenkään tympeä vaan osa tämän päivän monia arvovalintoja kuten ostanko kaupasta enemmän kasviksia vai lihatuotteita. nykyään saa valita niin monia asioita mutta toiset tuntuvat toteuttavan elämää kuin jotakin ulkopuolelta määrättyä kaavaa jota on noudatettu vuosikausia. eivätkä tietenkään kyseenalaista omaa kaavan noudatustaan. maapallolta eivät ihmiset pääse loppumaan ja on hyvä että osa miettii myös tätä puolta asiasta. mitä teemme kun ollaan lisäännytty vähän liikaa ja puhdas vesikään ei enää kaikille riitä.
Kamala määrä idealismia vailla realismia. Kuulostat ihan hurahtaneelta vihreältä. Ja miten kukaan voi verrata lapsen harkitsemista porkkanapussin ostamiseen?
Minulla ei ole mitään vapaaehtoista lapsettomuutta vastaan, mutta jos perustelut ovat tuollaisia , kuten sinulla, on paljonkin vastaan. Sinä syyllistit lapsia saaneet ja kyseenalaistit samalla heidän valintansa perusteet.
Olet siis vain idiootti.
Ei se itsessään ärsytä. Mutta ärsyttää jos lapsettomat antavat kasvatusneuvoja tai jos inhoavat lapsia. Sellainen tietämättömyys ja näköalattomuus voi ärsyttää myös. Lapsethan kasvattavat ihmistä paljon monella tavoin.
Minua ärsyttää nimen omaan tämä tuorein virtaus, missä intoillaan, miten paha asia on ylipäänsä asua täällä pimeässä kylmässä pohjoisessa. Yksi meikäläinen käyttää sadan etelän hetelmän verran luonnonvaroja mistään piittaamatta. Puita ei saa polttaa takassa, ylipäänsä taloja ei saa lämmittää, teollisuutta ei saa olla eikä liikennettä, jotta maailma pelastuisi. Lemmikkieläimetkin on saatanasta seuraavia.
Ja kuitenkin meillä on parissa vuosikymmenessä tehty jo valtavasti parannuksia kaikilla aloilla. Lajittelemme jätteemme, kulutamme vähemmän, liikenteen ja teollisuuden päästöt ovat vähentyneet valtavasti, konmaritamme, kierrätämme, tuunaamme vanhaa.
Mutta me emme lisäänny holtittomasti ja luonnon pilaajat ovat muualla. Ja heitä on miljardeja.
Kukkahattujen mielestä tänne meille pitää tuoda miljoonia ihmisiä etelästä ja rescuekoirat lentoteitse Portugalista.
Mielestäni siinä ei ole järjen häivää.
Ihmisistä huolehtiva järjestelmämme ei kestä tänne tulevia miljoonia, jotka tekevät kymmenen lasta mutta eivät tuottavia töitä. Jos alle 50 000 ihmisen kotouttaminen vie pari miljardia vuodessa, yksinkertaisella kertolaskulla on helppo ynnätä, mitä miljoona maksaa. Siinä palaa lähes nykyinen Suomen vuosibudjetti.
Vierailija kirjoitti:
Ja huvittavana piirteenä vielä: usein velat selittävät kuinka eivät jaksa sitä paskarallia ja nenänpyyhintää ja meteliä... ja seuraavaksi selittävät kuinka heille riittää ihanat omat kissat ja/tai koirat... neko sitten ei metelöi koskaan ja niidenkö kanssa ei paskaa joudu pyörittämään vielä pikkasen kauemmin kuin ihmislapsen kanssa?
Aika hiljaisia eläimiä nuo kissat ovat, ja huolehtivat itse takapuolensa puhtaaksi hiekkalaatikolla käytyään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ärsyttäisi?
Sellaisia ihmisiä, jotka VIHAAVAT lapsia pidän vähän yksinkertaisina ja mieleltään vajaina, enkä myöskään pidä siitä, että lapseton ihminen selittää millaista lapsiperhe-elämä on ja millaisia lapset on. Kun eivät he sitä tunnu ainakaan kommenteista päätellen tietävän lainkaan.
Ja huvittavana piirteenä vielä: usein velat selittävät kuinka eivät jaksa sitä paskarallia ja nenänpyyhintää ja meteliä... ja seuraavaksi selittävät kuinka heille riittää ihanat omat kissat ja/tai koirat... neko sitten ei metelöi koskaan ja niidenkö kanssa ei paskaa joudu pyörittämään vielä pikkasen kauemmin kuin ihmislapsen kanssa?
Mutta nuo ovat siis vaan keskusteluista tulleita juttuja, tosielämässä kenenkään lapsettomuus ei todellakaan haittaa mua pätkääkään, ja ei, en edes kadehdi lapsettomia.
Mua ärsyttää ne jotka eivät kykene hoitamaan niitä lapsia. Olllaan tunkemassa mummilaan ja suututaa jos mummi ei jaksa. Ikinä ei pääse ulos, ei sitä tätä ja tota. Silti se perhe-elämä on niin ihanaa.. Onko? erotaan koko aika ja miehiä haukutaan jne jne. Koko aika vingutaan väsymystä ja sitä ettei lapseton ymmärrä.. Ei lapseton ymmärrä, mutta lapseton ymmärtää mitä näkee. Mulla ei ole lapsia, koska mä en jaksa sitä touhua. Mun kavereilla on melkein jokaisella perhe tai makselee elareita. Ne, jotka elää vielä perheenä, niin on aiva loppu koko touhuun. Pelkkää riitaa, huutoo. Ja aina saa kuulla, on niin rankkaa yhyyy. En vihaa lapsia todellakaan. Olen eno ja kummisetä. Pidän niitä vanhempia yksinkertasina urpoina joille puhelin on tärkeämpi, kuin se lapsi. Esimerkki tänään..... Näin muutaman äidin lapsensa kanssa.. Luurit kädessä ja lapset huutaa tuu leikkii..Jokainen lapsi hoki äidilleen jotain mitä halusi näyttää. Äiti päivitteli facebookkia ja muuta älykästä. Sit ollaan niin vanhempia ja auotaan aina päätä, että kuka tulee sit vanhana katsomaan... No ei kukaan. Kun tekee lapsen, niin sillon syytä lopettaa se narina kaikesta, koska lapsi on se juttu.
Kuka tahansa olisi heille kateellinen. Siis jokainen perheellinen on veloille kateellinen. Sen verran kurjaa on perheellisen elämä, eikä siitä ole paluuta lapsettomuuteen.
Eivät ärsytä. Itse en voi saada lasta vaikka haluaisin ja suren asiaa aika usein.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 18:21"]
He nimittäin ovat olleet fiksumpia kuin minä. Ärsyttäähän se tajuta että itse olis voinut toimia yhtä fiksusti, mutta kun on tyhmä niin mokasi.
97tykkää...? ette näkjään rakasta lapsianne jos niin kaduttaa
Naurettavaa. Tietenkin ihmiset rakastavat lapsiaan. Mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että he vaihtaisivat hetkessä paikkoja perheettömien kanssa, jos voisivat. Velat ovat nimen omaan fiksuja. Perheelliset ovat tyhmiä.
En jaksanut lukea muita vastauksia, mutta vastaan otsikkoon: Eivät ärsytä. Jokainen saa puolestani olla vapaaehtoisesti lapseton. Mutta se ärsyttää, kun vapaaehtoisesti lapsettomia ärsyttää perheelliset. He niputtavat kaikki lapsen saaneet ihmiset jotenkin samaan nippuun. Aivan kuin se, että lisääntyy, tekisi alunperin omanlaisistaan ihmisistä jotain stereotyyppistä massaa.