Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää neuvojat, joiden mukaan liikuntaan löytyy kyllä aikaa jos vaan haluaa

Vierailija
11.11.2011 |

Helppo se on 50 vuotiaan jo aikuisten lasten äitinä neuvoa toista, jolla on 2 pientä lasta, mies reissuhommissa, eikä isovanhempia apuna. Meillä palkattu hoitaja apuna, mutta hän on ollut nytkin 2 viikkoa sairaana.

Mutta lenkille toki voi aina lähteä, jos vain haluan, hah!

Kommentit (200)

Vierailija
61/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin liikkumassa joka päivä tunnin vaikka lapsi oli luuydinsiirrossa

kun mun lapsi oli pari viikkoa sairaalassa, oli koko ajan huono omatunto sen kotona olevan lapsen puolesta. Aina kun sain jonkun muun sairaan lapsen luo sairaalaan, olin sen kotona olevan lapsen kanssa.

Vierailija
62/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muut sanovat että kyllä sitä aikaa löytyy jos oikeasti haluaa. Tottahan se on, mutta liikunta ei kiinnosta minua niin paljon että priorisoisin sen tehtävälistalle...

jos et liiku niin et liiku, mitäpä siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinne on 3h ajomatka per suunta. Sitten sunnuntaina aamupäivällä normaalit pikkulapsiperheen rutiinit, päiväunet ja mun isän luo käymään ja sieltä iltapalalle kotiin. Siinä se viikonloppu sitten. ohis

Me käytiin viime viikonloppuna kyläilemässä mun vanhempien luona ja lähdin siellä ollessa käyttämään heidän koiraansa lenkillä. Sain siinä samalla hyvän juoksulenkin ja tein heille palveluksen ulkoiluttamalla koiraansa. Tarkoitan vaan tällä ohiksella, että näin voi ujuttaa sen päivittäisen kuntoilun ihan normitouhujen lomaan.

mitähän appiukko tuumais, jos mentäis sinne verkkareissa ja sitten kun päästy sisälle, niin ilmoittaisin, että tossa lapset, vahtikaa niitä samalla kun teette ruokaa, niin meikä häipyy lenkille ja sitten suihkuun.

Maalaisjärkeä saa myöskin käyttää: mulla oli vaihtovaatteet mukana. Eikös oo vaikeeta? :D

Vierailija
64/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muut sanovat että kyllä sitä aikaa löytyy jos oikeasti haluaa. Tottahan se on, mutta liikunta ei kiinnosta minua niin paljon että priorisoisin sen tehtävälistalle...

Vaan siksi että onnistuvat syyllistämään.

Vierailija
65/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärkeä saa myöskin käyttää: mulla oli vaihtovaatteet mukana. Eikös oo vaikeeta? :D

senkin vaatteidenvaihtoajan olisit voinut käyttää appiukon kanssa politiikasta keskustellen. Mutta ei.....

kyynel!

Vierailija
66/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siksi että onnistuvat syyllistämään.

ei minua ainakaan hetkauttaisi pätkän vertaa.

Vierailija
67/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon pois kotoa ja lisäksi isovanhemmat tarvitsi apuani, eikä niin, että he olisivat pystyneet minua auttamaan.

Silti pystyin harrastamaan säännöllisesti liikuntaa. Puntit ja kahvakuulat kotiin ja hyppynaru. Tein hyviä treenejä kotona ja pysyin kunnossa.

Lasten kanssa ulkoilut hyödynsin myös niin, että mäenlaskuissa juoksin mäkijuoksua yms. Mielikuvitusta vain peliin niin onnistuu.,

Helppo se on 50 vuotiaan jo aikuisten lasten äitinä neuvoa toista, jolla on 2 pientä lasta, mies reissuhommissa, eikä isovanhempia apuna. Meillä palkattu hoitaja apuna, mutta hän on ollut nytkin 2 viikkoa sairaana.

Mutta lenkille toki voi aina lähteä, jos vain haluan, hah!

Vierailija
68/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinne on 3h ajomatka per suunta. Sitten sunnuntaina aamupäivällä normaalit pikkulapsiperheen rutiinit, päiväunet ja mun isän luo käymään ja sieltä iltapalalle kotiin. Siinä se viikonloppu sitten. ohis

Me käytiin viime viikonloppuna kyläilemässä mun vanhempien luona ja lähdin siellä ollessa käyttämään heidän koiraansa lenkillä. Sain siinä samalla hyvän juoksulenkin ja tein heille palveluksen ulkoiluttamalla koiraansa. Tarkoitan vaan tällä ohiksella, että näin voi ujuttaa sen päivittäisen kuntoilun ihan normitouhujen lomaan.

mitähän appiukko tuumais, jos mentäis sinne verkkareissa ja sitten kun päästy sisälle, niin ilmoittaisin, että tossa lapset, vahtikaa niitä samalla kun teette ruokaa, niin meikä häipyy lenkille ja sitten suihkuun.

Ja vielä lisäyksenä, että tosiaan mun vanhemmat oli mielissään ettei heidän tarvinnut lähteä koiraa ulkoiluttamaan. Saivat jäädä lapsenlasten ja mun miehen kanssa kahville. Eivät pahastuneet vaikka olin poissa sen 45min :)

Vierailija
69/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäyksenä, että tosiaan mun vanhemmat oli mielissään ettei heidän tarvinnut lähteä koiraa ulkoiluttamaan. Saivat jäädä lapsenlasten ja mun miehen kanssa kahville. Eivät pahastuneet vaikka olin poissa sen 45min :)

että mikäs sussa on vikana kun oikein toivoivat että menisit muualle ;)

Vierailija
70/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syyt mitkä estävät liikkumasta, ovat tekosyitä

Kaikki syyt, jotka estävät laulamasta kuorossa, ovat tekosyitä.

Kaikki syyt, jotka estävät harrastamasta posliininmaalausta, ovat tekosyitä.

Kaikki syyt, jotka estävät nypläämästä pitsiä, ovat tekosyitä.

Kaikki syyt, jotka estävät hypppäämästä benji-hyppyä, ovat tekosyitä.

Jatkanko?

Vierailija
71/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syyt mitkä estävät liikkumasta, ovat tekosyitä

Kaikki syyt, jotka estävät laulamasta kuorossa, ovat tekosyitä.

Kaikki syyt, jotka estävät harrastamasta posliininmaalausta, ovat tekosyitä.

Kaikki syyt, jotka estävät nypläämästä pitsiä, ovat tekosyitä.

Kaikki syyt, jotka estävät hypppäämästä benji-hyppyä, ovat tekosyitä.

Jatkanko?

mutta miksi pitää yleensäkään selitellä? ei minua kiinnosta maalata posliinia vaikka olisi kuukausi luppoaikaa. Miksei voi sanoa samaa liikkumisestakin. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Vierailija
72/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikäs sussa on vikana kun oikein toivoivat että menisit muualle ;)

Joo, mä täällä jännitänkin et mitähän ne ny keksii :D

Vierailija
73/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos jotain oikeasti haluaa todella kovasti tehdä ja sen priorisoi elämässään korkealle, niin kyllä siinä varmasti onnistuu!

Eri asia on sitten se, jos ei halua liikuntaa harrastaa. Tai jos haluaa harrastaa vain tiettyyn aikatauluun sidottua ryhmäliikuntaa. Silloin voi olla hankala irrottautua lastenhoidosta juuri ko. tunnille. Mutta myös kotona voi harrastaa liikuntaa esimerkiksi lasten mentyä nukkumaan.

Paitsi jos priorisoi alushousujen silittämisen, ikkunoiden pesun, pölyjen pyyhinnän jne. kotihomman liikunnan edelle...

Hienosti siinä taas tuli se viesti, että kaikki muu paitsi liikunta on TURHAA. Ihanko oikeasti joku idiootti av-mamma kuvittelee, että nuo alushousujen silittämiset sun muut on niitä kotihommia, mitä iltaisiin tehdään?

Helvetin vajukit...

Kyllä aika moni tekee ihan niitä perushommia, siivoilee vähän, pesee pyykkiä, hoitaa tiskejä, tekee seuraavan päivän ruokia. Katsokaas kun lapset vähän kasvaa, niin ne alkaa iltaisin harrastamaan. Ja voi olla, että kun töistä tultua on saatu nopeasti syötyä, sen jälkeen lähdetään kuljettelemaan lapsia harrastuksiin, ja kotona ollaan joskus seitsemän aikaan, jolloin aletaan iltatoimiin.

Mutta voihan sitä äitinä tietysti priorisoida itsensä lapsia tärkeämmiksi, ja hoitaa niin, että se on perheessä äiti joka harrastaa.

PS. Meillä on 3 lasta, joista kaksi vanhempaa harrastaa, toinen jalkapalloa 3krt/vko ja toinen kuvataidekerhoa 1krt/vko. SIinä ne arki-illat menikin, kun perjantaisin on ihan kiva olla perheen kanssa.

Vierailija
74/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan sitä äitinä tietysti priorisoida itsensä lapsia tärkeämmiksi, ja hoitaa niin, että se on perheessä äiti joka harrastaa..

niin siinä jää vielä neljä päivää jolloin lapsi ei harrasta. Tai ainakin kolme päivää, jos ne harrastukset lapsilla on eri päivinä. Silloin voi äiti harrastaa hyvillä mielin, tai sitten isä. Oikeasti kaikilla ei voi olla erityislapsia ja reissutöitä ja kaikkea mahdollista muuta. Tunnin lenkki silloin tällöin ei ole keltään pois eikä lapset varmasti tarvitse molempia vanhempia iltatoimiin jne. Se on eri asia jos ei halua eikä jaksa, mutta aikaa on takuulla.

Vierailija
75/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnosta, vetävät herneen nenäänsä. Hei haloo, jos se ei kiinnosta niin ei sitten ja jos ei koe sitä tärkeäksi niin ei sitten liiku.

Mutta sitä ei voi väittää, ettei liikuntaan jäisi aikaa jos haluaa. Ihmettelen lasten harrastekerhoissakin kun eukot istuu pukukopeissa juoruamassa. Itse häivyn lenkille sinä aikana. Se herättää närää näissä läskiperheissä. Ollaan vinkumassa, että voi kun sää oot reipas, mulla ei oo aikaa lähtee lenkille koskaan. Juu ei ole ja silti saatetaan istua siellä pukukopissa se puoltoista tuntia. Sanoisi reilusti, että ei kiinnosta, eikä vinkuisi, ettei ole aikaa.

Kyllä meillä liikuntaa harrastavilla äideillä on koti myös kunnossa ja lapsien kans aikaa. Monesti sitä energiaa hoitaa hommia on liikunnan takia enemmänkin.

Ja merkillepantavaa näissä eukoissa on se, että vaikka heillä ei muka ole aikaa liikkua niin ovat hyvin perillä salkkareiden juonesta ja tanssii tähtien kanssa ja kuorosodista. Ja sitten valitetaan kiirettä kun telkkarin edessä menee iltaisin monta tuntia.

Mutta voihan sitä äitinä tietysti priorisoida itsensä lapsia tärkeämmiksi, ja hoitaa niin, että se on perheessä äiti joka harrastaa..

niin siinä jää vielä neljä päivää jolloin lapsi ei harrasta. Tai ainakin kolme päivää, jos ne harrastukset lapsilla on eri päivinä. Silloin voi äiti harrastaa hyvillä mielin, tai sitten isä. Oikeasti kaikilla ei voi olla erityislapsia ja reissutöitä ja kaikkea mahdollista muuta. Tunnin lenkki silloin tällöin ei ole keltään pois eikä lapset varmasti tarvitse molempia vanhempia iltatoimiin jne. Se on eri asia jos ei halua eikä jaksa, mutta aikaa on takuulla.

Vierailija
76/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta. Ja aina olen voinut lenkkeillä. Ratasikäinen kulkee rattaissa, vähän isompi seisomalaudalla tai pyöräillen, talvella pulkassa jne. Ei se tietysti niin helppoa ole, mutta en oikeasti keksi, miksi lenkkeily ei onnistuisi lasten kanssa.

Kyllä mäkin kahden isomman kanssa pystyin lenkkeilemään, mutta pienimmän kanssa en. Karkasi jo alle 1-vuotiaana aina 5-piste vöistä, eikä todellakaan viihtynyt rattaissa, vaan yritti pudottautua missä tahansa vauhdissa pois rattaista. Mies rakensi taloa ja oli kaksi isompaakin lasta.

Jos nyt puhutaan priorisoinnista, niin kyllä mä priorisoin lasteni varhaislapsuuden perseeni tiukkuuden ohi.

Vierailija
77/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta. Ja aina olen voinut lenkkeillä. Ratasikäinen kulkee rattaissa, vähän isompi seisomalaudalla tai pyöräillen, talvella pulkassa jne. Ei se tietysti niin helppoa ole, mutta en oikeasti keksi, miksi lenkkeily ei onnistuisi lasten kanssa.

Kyllä mäkin kahden isomman kanssa pystyin lenkkeilemään, mutta pienimmän kanssa en. Karkasi jo alle 1-vuotiaana aina 5-piste vöistä, eikä todellakaan viihtynyt rattaissa, vaan yritti pudottautua missä tahansa vauhdissa pois rattaista. Mies rakensi taloa ja oli kaksi isompaakin lasta.

Jos nyt puhutaan priorisoinnista, niin kyllä mä priorisoin lasteni varhaislapsuuden perseeni tiukkuuden ohi.

Vierailija
78/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos et mitään muutakaan voi tehdä niin sitten et liiku! Mitä ihmeen väliä sillä muille on.

Vierailija
79/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä energiaa ja jaksamista saat siitä liikkumisesta! Mulla on juuri samanlainen tilanne kun sulla, paitsi ettei mulla mitään hoitajaa kyllä käy... mies on poissa 5 pv viikosta lähes ympäri vuoden. Silti olen aina liikkunut koska muuten varmaan minäkin istuisin vaan kotona valittamassa kun muut on "tietävinään". Mulla on 2 lasta. Juoksemassa käyn niin että toinen pyöräilee ja toinen rattaissa. Vähän jännittää kuinka ensi kesä menee, kun pienempi on jo sen verran iso ettei kehtaa enää rattaissa sitten pitää, eli alkukesä varmasti kävellään ja treenataan pyöräilyä. Nytkin pyöräily jo sujuu mutta ei tietenkään voi pientä pyöräilyttää vielä kilometritolkulla. Talvella voi hiihtää niin että lapset tekevät lumilinnaa keskellä peltoa ja itse kiertää peltoa hiihtäen. Lisäksi lumityöt on mahtavaa hikiliikuntaa, kolaamaan pihaa menen aina kun lunta on tullut vähänkään.

Kotijumppaan riittää vaikka vaan yksi lihasryhmä päivässä, johon käytän vartin kerrallaan. Lisäksi vaikka sitä tanssimista ja olen myös lainannut kavereilta kuntopyörää ja crosstraineria kun heillä oli käyttö jäänyt vähemmälle. Käsipainot ei maksa paljon mitään, mutta niitä tulee vähemmän käytettyä. Kirjaston dvdhylly kannattaa katsastaa, jumppaan saa vaihtelua niillä. Kävellä ja juoksennella voi myös vaikka omassa pihassa kun lapset ulkoilee, tottahan ulkoilette muutenki?

Vierailija
80/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josa on lunta niin lasten leikkiessä kahlaa lumessa. Erittäin hyvää jalkalihastreeniä. Vedä lapsia pulkalla mäkiä ylös. Päivän hikitreenin saat siitäkin, että juokset lapset pulkassa intervalleja. Tai pane ne lapset lumikolaan ja pukkaa niitä pihalla. Erittäin hyvää sykkeennostatusta.

Osta kotiin kahvakuula. Oiva laite. Voit käydä sillä kaikki lihakset läpi. Lisäksi 15 minuuttia kahvakuulan pelkkää perusheiluttelua nostaa sykkeen todella korkealle ja hiki roiskuu noroina.

Minulla on lisäksi nyrkkeilysäkki. Tehotreeni kun on kiire: Kahvakuulalämmittelyt 15 minuuttia ja 15 minuuttia nyrkkeilysäkin takomista 3minsan ryppäinä, minsa taukoa. Takaan, että olet niin likomärkä hiestä, että noroina valuu lattialle.

Tsemppiä liikuntaan ja mielikuvituksen käyttöön keksiessäsi keinoja, miten hyödynnät arjen pieniä hetkiä lasten kanssa.

että sitä energiaa ja jaksamista saat siitä liikkumisesta! Mulla on juuri samanlainen tilanne kun sulla, paitsi ettei mulla mitään hoitajaa kyllä käy... mies on poissa 5 pv viikosta lähes ympäri vuoden. Silti olen aina liikkunut koska muuten varmaan minäkin istuisin vaan kotona valittamassa kun muut on "tietävinään". Mulla on 2 lasta. Juoksemassa käyn niin että toinen pyöräilee ja toinen rattaissa. Vähän jännittää kuinka ensi kesä menee, kun pienempi on jo sen verran iso ettei kehtaa enää rattaissa sitten pitää, eli alkukesä varmasti kävellään ja treenataan pyöräilyä. Nytkin pyöräily jo sujuu mutta ei tietenkään voi pientä pyöräilyttää vielä kilometritolkulla. Talvella voi hiihtää niin että lapset tekevät lumilinnaa keskellä peltoa ja itse kiertää peltoa hiihtäen. Lisäksi lumityöt on mahtavaa hikiliikuntaa, kolaamaan pihaa menen aina kun lunta on tullut vähänkään.

Kotijumppaan riittää vaikka vaan yksi lihasryhmä päivässä, johon käytän vartin kerrallaan. Lisäksi vaikka sitä tanssimista ja olen myös lainannut kavereilta kuntopyörää ja crosstraineria kun heillä oli käyttö jäänyt vähemmälle. Käsipainot ei maksa paljon mitään, mutta niitä tulee vähemmän käytettyä. Kirjaston dvdhylly kannattaa katsastaa, jumppaan saa vaihtelua niillä. Kävellä ja juoksennella voi myös vaikka omassa pihassa kun lapset ulkoilee, tottahan ulkoilette muutenki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi