Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää neuvojat, joiden mukaan liikuntaan löytyy kyllä aikaa jos vaan haluaa

Vierailija
11.11.2011 |

Helppo se on 50 vuotiaan jo aikuisten lasten äitinä neuvoa toista, jolla on 2 pientä lasta, mies reissuhommissa, eikä isovanhempia apuna. Meillä palkattu hoitaja apuna, mutta hän on ollut nytkin 2 viikkoa sairaana.

Mutta lenkille toki voi aina lähteä, jos vain haluan, hah!

Kommentit (200)

Vierailija
101/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei sun ole pakko hiihtää tai luistella. Lajeja on muitakin, joita voi kotona tehdä niitä salkkareita ja bb.ta katsoessa.

Toki se on hankalampaa ahtaa niitä voikkaireita suuhun jos tekee mahalihasliikkeitä sohvalla.

sitä voi tehdä missä vain.

Jos oot himassa lasten kanssa, voit kävellä kämppää ympäri askelkyykyin, ripustaa pyykkiä kuivumaan siten, että tekee jokaisen vaatteen jälkeen jonkun liikkeen + salkkareitten ajan teet jotain lihaskuntoliikkeitä (katot ne kuitenki).

Pihalla muksujen kanssa vielä helpompi liikkua, LEIKIn kautta aerobinen puolikin tulee hoidettua. kohta tulee talvi ja pääsee hiihtää ja luistelee, nyt voi ehkä vielä tehdä pyörälenkkejä...

Kyllä siihen on oikeesti aikaa. Aikaa on valittaa, ettei ole aikaa ja pitäis tehä sitä sun tätä, mutta ei ole aikaa tarttua toimeen.

sori.

Mutta mihin laittaa lapset, kun menee hiihtämään/luistelemaan?

Vierailija
102/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei sun ole pakko hiihtää tai luistella. Lajeja on muitakin, joita voi kotona tehdä niitä salkkareita ja bb.ta katsoessa.

Toki se on hankalampaa ahtaa niitä voikkaireita suuhun jos tekee mahalihasliikkeitä sohvalla.

sitä voi tehdä missä vain.

Jos oot himassa lasten kanssa, voit kävellä kämppää ympäri askelkyykyin, ripustaa pyykkiä kuivumaan siten, että tekee jokaisen vaatteen jälkeen jonkun liikkeen + salkkareitten ajan teet jotain lihaskuntoliikkeitä (katot ne kuitenki).

Pihalla muksujen kanssa vielä helpompi liikkua, LEIKIn kautta aerobinen puolikin tulee hoidettua. kohta tulee talvi ja pääsee hiihtää ja luistelee, nyt voi ehkä vielä tehdä pyörälenkkejä...

Kyllä siihen on oikeesti aikaa. Aikaa on valittaa, ettei ole aikaa ja pitäis tehä sitä sun tätä, mutta ei ole aikaa tarttua toimeen.

sori.

Mutta mihin laittaa lapset, kun menee hiihtämään/luistelemaan?

Mulla ei ole telkkaria (en ymmärrä, miten se liittyy liikuntaan). Olen aina jumpannut kotona. Mun mielestä se ei ole kuitenkaan sen ihmeempää liikuntaa :).

Olen liikuntahullu ja treenaan nykyään paljon (nykyään pystyn). Kirjoitin aikaisemmin siitä, että ymmärrän niitä yh-vanhempia joiden lapset ovat hyvin pieniä. Silloin helposti se liikunta rajoittuu sinne kotiin. Etenkin, kun käy työssä ja opiskelee. Ilta rajoittuu usein vaan lapsien iltatoimien ympärille.

On vaikea eläytyä totaali yh:n arkeen, jos ei ole sellaista elänyt. Olen itsekin melkein unohtanut, miten hankalaa oli pienten lapsien kanssa.

Itseäni masensi paljon, etten pystynyt harrastamaan liikuntaa niin paljon, kun elimistöni olisi tarvinnut. Mulla on pitkä historia liikunnan parissa ja kotona jumppaaminen/kuntopyöräily oli aina sellaista lämmittelyä. Toki parempi, kun ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naukunaa kun ei ole aikaa ja kun ei pysty ja kun ei ehdi ja kun ei jaksa ja kun ja kun ja kun ja kun.....

Arghhhh.....

Ihminen pystyy tekemään elämälleen aika paljon jos vain haluaa.

Vierailija
104/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajana en pääse lenkille, ellen ota lasta kärrissä mukaan pilkkopimeällä. Jonka olen aika monta kertaa tehnyt, koska kotonaoleminen on niin ahdistavaa...

Vierailija
105/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan sitä menisi...hmm..kotiin päästään viideltä ja lapset saa rauhoittumaan sänkyyn 20-20.30. Illassa on niin vähän yhteistä aikaa, että en halua sitä viettää salilla-se olisi itsekästä.

sillä sillä keikalla menisi varmaan se 1h45min. Mutta lapset ei varmaan kärsi siitä jos tekee puolenkin tunnin juoksulenkin (olettaen ettei ole yh:sta kyse). Minulle sekin on parempi kuin ei mitään... Esim siinä vaiheessa on hyvä lähteä lenkille kun toinen vanhemmista lähtee lukemaan iltasatua. Tiedän monta äitiä jotka tekeekin noin, nimenomaan sen takia että lapset rauhoittuvat helpommin kun ei ole äiti paikalla (joillain on tosi paha äiti äiti -kausi ja kun äiti ei ole paikalla niin sitä ei huudeta koko ajan)

MInä uskallan liikkua ulkona pimeälläkin (juosten) sillä täällä on hyvät valot enkä lähde minnekään hämärile poluille. Jos viikonloput menee koko ajan menossa ja lasten harrastuksissa niin sittehän se on ihan perheen oma valinta.

Vierailija
106/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajana en pääse lenkille, ellen ota lasta kärrissä mukaan pilkkopimeällä. Jonka olen aika monta kertaa tehnyt, koska kotonaoleminen on niin ahdistavaa...

minä olen ollut aika avulias yh:ia kohtaan kun kyllähän sitä jokainen tajuaa miten hankala heidän on päästä minnekään. Yksi lapsen kaveri tulee välillä meille että äitinsä pääsee salille tai juoksemaan. En kunnolla edes tunne tätä äitä mutta hänellä oli pokkaa pyytää apua ja sitä hän sai :)

Vierailija
107/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota, että liikunnaksi ilmeisesti lasketaan vain se, jos lähtee yksin pois kotoa jotakin harrastamaan? Minulle liikuntaa on esim. lasten kanssa ulkoilu (pallopelit, metsäretket, luistelu jne), sisällä usein pistetään disko pystyyn ja jorataan hulluna kaikki! On muuten tosi rankkaa liikuntaa kun puolikin tuntia tanssii 11-15 kg painojen kanssa, ihan puolikuollut mutta onnellinen olo sen jälkeen!

Mutta ilmeisesti noita ei siis lasketa liikunnaksi, koska lapset on mukana?

Vierailija
108/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes vinkkejä antaa näille ruikuttajille, koska ei heillä ole edes tarkotusta harrastaa liikuntaa. Kunhan vain haluavat valittaa ja kitistä.

Keinoja on niille, jotka haluaa sitä tehdä. Olen jo aiemmin kirjoittanut tuonne, että minulla on pari kahvakuulaa ja nyrkkeilysäkki. No nyrkkeilysäkkiä ei kaikki saa kattoon kiinni, joten sitäkään ei tarvitse. Mutta hyppynaru, kahvakuula, voimapyörä. Niillä tekee jo hyvää treeniä. Ja lasten kanssa jumppaaminen, hyppääminen, tanssiminen, zumbaaminen jne...

Lasten vetäminen kelkalla mäkiä ylös ja jumppaaminen vaikka puistossa yms.

Jos oikeasti haluaa liikuntaa harrastaa niin sitä pystyy tekemään. Jos ei halua, ei harrasta, mutta ei ainakaan viitsis liikuntaa harrastavalle kitistä, että "kyllä minäkin, mutta minulla ei ole aikaa"

tuota, että liikunnaksi ilmeisesti lasketaan vain se, jos lähtee yksin pois kotoa jotakin harrastamaan? Minulle liikuntaa on esim. lasten kanssa ulkoilu (pallopelit, metsäretket, luistelu jne), sisällä usein pistetään disko pystyyn ja jorataan hulluna kaikki! On muuten tosi rankkaa liikuntaa kun puolikin tuntia tanssii 11-15 kg painojen kanssa, ihan puolikuollut mutta onnellinen olo sen jälkeen!

Mutta ilmeisesti noita ei siis lasketa liikunnaksi, koska lapset on mukana?

Vierailija
109/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuo arkiliikunta on sellaista jota kaikki meistä vanhemmista harrastaa automaattisesti, kun on lapsia. Liikutaan pulkkamäessä ja riehutaan. Tämän luulisi olevan itsestään selvää.

Itse ainakin ennen lapsia harrastin paljon liikuntaa ja nyt taas harrastan, kun lapset ovat isompia. Voin ottaa heidät mukaan salille, jossa saan tehtyä hikitreenin. Mutta tässä välissä on ollut aika, jolloin en ole ehtinyt kunnolaa harrastamaan säännöllistä liikuntaa.

Jos silloin tällöin viikonloppuna pääsin lenkille, se oli ihan luxusta.

Vierailija
110/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunto kohoa, eikä harrastetilojen pukukopeissa. Nauratti tuo yks mamma, jonka lapsi parkuu jos äiti käy lenkillä kun lapsi on harrastuksessa. Käykö se mukula kurkistelemassa kesken harrastuksen, onko äiti paikalla :) Mahtaa vetäjä olla kyrpiintynyt tuollaiseen kakaraan.

Meillä onneksi lapset tykkää harrastuksistaan niin, että viihtyvät siellä ryhmässä sen puoltoista tuntia hyvin, eikä heidän tarvitse parkua ja juosta katsomassa koko ajan, olenko paikalla. Jos lapseni olisi noin kypsymätön niin tekisin sille asialle varmaan jotain. Ehkä ei ole kypsä harrastukseen jos on noin kova riippuvuussuhde äitiin. Tai jotain häikkää kiintymysuhteessa tms. mitenhän tuo lapsi pärjää hoidossa ja koulussa. Mamma varmaan istuu luokan oven ulkopuolella jos lapselle tulee ikävä ja ei mene töihin ja ajattele siellä omaa persettään vaan nätisti istuu koulun käytävässä olemassa valmiina käytettäväksi.

Että tuo arkiliikunta on sellaista jota kaikki meistä vanhemmista harrastaa automaattisesti, kun on lapsia. Liikutaan pulkkamäessä ja riehutaan. Tämän luulisi olevan itsestään selvää.

Itse ainakin ennen lapsia harrastin paljon liikuntaa ja nyt taas harrastan, kun lapset ovat isompia. Voin ottaa heidät mukaan salille, jossa saan tehtyä hikitreenin. Mutta tässä välissä on ollut aika, jolloin en ole ehtinyt kunnolaa harrastamaan säännöllistä liikuntaa.

Jos silloin tällöin viikonloppuna pääsin lenkille, se oli ihan luxusta.

Vierailija
111/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työmatkat veisivät 2h päivässä.Puolessa tunnissa on ehdittävä hakemaan iltapäiväkerholainen ja siitä puoli tuntia aikaa hakea eskarilainen, ennen kuin hoitopaikat menevät kiinni...

kaikilla muillakin pienten lasten äideillä. En todellakaan jaksaisi lähteä johonkin salille tai jumppaan töiden jälkeen (tai ennen). Siksipä käytänkin työmatkat hyväkseni, fillaroin 16 km suuntaansa työmatkat, 2 h päivässä hyötyliikuntaa. Vielä voi vähän aikaa pyöräillä ennen pakkasia, sitten pitää ikävä kyllä vaihtaa julkisiin. Sitten teen niin että kävelen osan työmatkasta, yleensä 2x20 min / päivä. Ja talvella tulee käytyä aika paljon lasten kanssa uimahallissa.

Rivakasti pitää polkea, eihän se minään sununtaipyöräilynä olisikaan liikuntaa.

Juu minäkin pyöräilin töihin kesät talvet aikanaan, mutta nyt on liian pitkä matka..35km suuntaan.

Sääli, työmatkapyöräily oli erinomainen juttu.

Vierailija
112/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta, mies reissutöissä.'

Joka ilta vetäsen vähintään 10km lenkin kun lapset nukkuu.

Juoksumatolla ja samalla katson telkkaria.

Vierailija
113/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sillä kunto kasvaisi, ainakaan minulla. Äsken käveltiin ulkona ja metsässä 1,5 h mutta eihän siinä tullut edes hiki kun lapsen tahtia mentiin mutta ihan kivaahan se silti oli ja virkisti.

Odotan oikein talvikelejä että pääsis hiihtämään ja luistelemaan lapsen kanssa ja tekemään lumitöitä... joo, kerrostalonkin pihalla voi mättää lunta vaikka siellä aura käykin.

Vierailija
114/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan sitä menisi...hmm..kotiin päästään viideltä ja lapset saa rauhoittumaan sänkyyn 20-20.30. Illassa on niin vähän yhteistä aikaa, että en halua sitä viettää salilla-se olisi itsekästä.

sillä sillä keikalla menisi varmaan se 1h45min. Mutta lapset ei varmaan kärsi siitä jos tekee puolenkin tunnin juoksulenkin (olettaen ettei ole yh:sta kyse). Minulle sekin on parempi kuin ei mitään... Esim siinä vaiheessa on hyvä lähteä lenkille kun toinen vanhemmista lähtee lukemaan iltasatua. Tiedän monta äitiä jotka tekeekin noin, nimenomaan sen takia että lapset rauhoittuvat helpommin kun ei ole äiti paikalla (joillain on tosi paha äiti äiti -kausi ja kun äiti ei ole paikalla niin sitä ei huudeta koko ajan) MInä uskallan liikkua ulkona pimeälläkin (juosten) sillä täällä on hyvät valot enkä lähde minnekään hämärile poluille. Jos viikonloput menee koko ajan menossa ja lasten harrastuksissa niin sittehän se on ihan perheen oma valinta.

Puolen tunnin takia ei huvita vetää lenkkareita jalkaan, tuntuu hyödyttömältä..tunti minimi jotta olisi jotain järkeä..

Meillä ei isäntä satuja lue..monena iltana hän on itse jäähallilla..

Nuorimmainen on 6v ja kesällä koitin lenkkeillä hänen kansaan, tyttö siis pyörällä ja minä hölkkäsin...ei siitä tullut kuin kiukkuiseksi..likkaa huvitti just tasan se puoli tuntia polkea..

Iltalenkkeily ei ole huvittanut vuodenvaihteen karmean raiskaustapauksen jälkeen...tää kylä on pimeetä sakkia täynnä..

Vierailija
115/200 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. kahden pienen äiti

Vierailija
116/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy AMKta ja meilä on 3 lasta. Koulupäivän jälkeen eka ajatus ei todellakan ole lenkille lähtö, vaikka mieli tekisikin. Muuten jäisi kaikki muu hoitamatta.

Että kyllä kerkee liikkumaan, jos vaan kiinnostaa.. Just

Vierailija
117/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään miehen kanssa vuorotyötä+pitkää päivää ja ainut vapaa yhteinen ilta on kerran viikossa ja se vietetään perheen kesken eli ei paljon lenkkeillä

Vierailija
118/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku pätemässä sormi pystyssä että kyllä kaikki on mahdollista jos vain on tarpeeksi tahtoa. Just.

Välillä tekisi mieli onnitella täydellisestä elämästä napakalla litsarilla näitä neuvokkaista neuvokkaimpia ihmisiä.

Grrrr...

Vierailija
119/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikuntaan tai muuhun omaan käytetty aika on suoraan pois lapsilta, ja muutenkin työpäivän jälkeen niille jää tosi vähän aikaa. En tosiaan halua ottaa niille hoitajaa vielä illalla, että pääsisin urheilemaan, tai istuttaa telkkarin eteen että saan jumpata rauhassa. Eivät istu enää rattaissa, eli niitäkään työntäen en voi lenkkeillä.

Vierailija
120/200 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos jotain oikeasti haluaa todella kovasti tehdä ja sen priorisoi elämässään korkealle, niin kyllä siinä varmasti onnistuu!

Eri asia on sitten se, jos ei halua liikuntaa harrastaa. Tai jos haluaa harrastaa vain tiettyyn aikatauluun sidottua ryhmäliikuntaa. Silloin voi olla hankala irrottautua lastenhoidosta juuri ko. tunnille. Mutta myös kotona voi harrastaa liikuntaa esimerkiksi lasten mentyä nukkumaan. Paitsi jos priorisoi alushousujen silittämisen, ikkunoiden pesun, pölyjen pyyhinnän jne. kotihomman liikunnan edelle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi