Ärsyttää neuvojat, joiden mukaan liikuntaan löytyy kyllä aikaa jos vaan haluaa
Helppo se on 50 vuotiaan jo aikuisten lasten äitinä neuvoa toista, jolla on 2 pientä lasta, mies reissuhommissa, eikä isovanhempia apuna. Meillä palkattu hoitaja apuna, mutta hän on ollut nytkin 2 viikkoa sairaana.
Mutta lenkille toki voi aina lähteä, jos vain haluan, hah!
Kommentit (200)
aina erityislapseksi, kun vastaukset eivät olekaan sitä mitä aloittaja odottaa ;D
Ei voi keksiä jotakin perheen yhteistä tekemistä?
On se niin vitun vaikeeta tehdä minkään eteen mitään kun sattuu olemaan avuton ja patalaiska!Ei käy edes sääliksi moiset tyhjästä ruikuttajat...
Mies reissuhommissa ja meillä kolme lasta. Pitkän työpäivän jälkeen en todellakaan ehdi enkä edes halua jättää lapsia uudestaan vieraan hoitajan hoiviin ja lähteä omiin harrastuksiini. Koska mä niiden lasten kanssa sitten olen? Ja keskenään niitä 8 v, 5 v ja 2 v ei voi jättää. Joten minun liikunta on arkiulkoilua lasten kanssa ja muuta aikaa ei ole vaikka kuka sanois mitä.
sille on tehtävä jotain.
Mies pois niistä reissuhommista ja jotain muuta tilalle.
Hoitaja paremmaksi, kun ei siitäkään tunnu paljon apua olevan.
Oikeasti tehkää jotain jos teillä on noin hankalaa!
jos se urheilu olis mulle MAAILMAN TÄRKEIN asia, niin voishan sitä miees jättäytyä työttömäksi, jäis vain firman velat maksettavaksi. Minä voisin jättäytyä työttömäksi. Tai jättäisin perheeni ja häipyisin Hololuluun. Hoitajaa en laillisesti saa irtisanottua sairauden takia. Toivottavasti nyt tervehtyy keuhkokuumeestaan ja arki alkaa meillä rullata taas vähän paremmin.
Eikä meidän perheen tilanne oikeastaan edes ole kovin paha, tiedän monta, kenellä on PALJON hankalampaa ja hankalampia sairauksia. Olkaahan kiitollisia terveistä lapsistanne.
Viikonloppu menee taas isäinpäivävelvoittelen takia ihan toisin kuin miten itse haluaisi aikansa kuluttaa. Mutta ei aina saa mitä haluaa.
Nyt työt kutsuu taas, joten häivyn tältä erää.
ap.
vuoksi pipariksi? Kyllä sulla ap on on elämänhallintaongelma ja nuo sun juttusi ovat aivan huuhaata.
ja sinne on 3h ajomatka per suunta.
Sitten sunnuntaina aamupäivällä normaalit pikkulapsiperheen rutiinit, päiväunet ja mun isän luo käymään ja sieltä iltapalalle kotiin.
Siinä se viikonloppu sitten.
ohis
ja sinne on 3h ajomatka per suunta.
Sitten sunnuntaina aamupäivällä normaalit pikkulapsiperheen rutiinit, päiväunet ja mun isän luo käymään ja sieltä iltapalalle kotiin.
Siinä se viikonloppu sitten.
ohis
että on tilanteita, joissa liikunnan harrastaminen on käytännössä (ja jopa teoriassa) mahdotonta.
Itse rakastan liikuntaa, mutta en ole valmis tinkimään läsnäolosta lasteni kanssa, joten mietin miten voisi mahdollistaa liikkumisen hankalissa tilanteissa (pienet lapset, ei tukiverkkoa, toinen vanhempi matkatöissä tai kokonaan häipynyt):
-juoksee töihin
-pyöräilee töihin
-kuntopyörä kotiin
-lapset pyöräilee, äiti juoksee
-joskus naapurin/ystävän kanssa hoitovaihtarit, tunti riittänee -> ei pitäis olla mahdotonta
-vauvan/taapero vaunuihin ja juoksemaan
-lihaskuntoa voi treenata kotona lapsen nukkuessa
-vähän isompien lasten kanssa vanhempi/lapsi sähly/futis/ym. kerhot
ja tuosta ei tosiaan lohkea 30 minsaa lenkkeilyyn??
jos on tarpeeksi itsekäs ja jättää muun perheen keskenään etsimään juhlavaatteita ja hoitelemaan arkirutiineja, tai ei tarvi sinä päivänä käydä kaupassa tai jopa ostamasssa sitä isäinpäivälahjaa tai jättää siltä viikolta viikkosiivouksen tekemättä. Tai nipistää siitä, että on viikon ainoa aamu nukkua vähän pidempään. Ja ainahan sitä voi juosta yöllä, niinhän täällä neuvotaan.
jos on tarpeeksi itsekäs ja jättää muun perheen keskenään etsimään juhlavaatteita ja hoitelemaan arkirutiineja, tai ei tarvi sinä päivänä käydä kaupassa tai jopa ostamasssa sitä isäinpäivälahjaa tai jättää siltä viikolta viikkosiivouksen tekemättä. Tai nipistää siitä, että on viikon ainoa aamu nukkua vähän pidempään. Ja ainahan sitä voi juosta yöllä, niinhän täällä neuvotaan.
Sä siis teet viikosiivouksen juuri lauantaina, käyt kaupassa, etsit juhlavaatteet jne? Mitään noista ei voi ennakoida? Hmm, lauantaina mulla o aikaa 14h, jolloin olen hereillä ja mä ehdin käydä kylässä, salilla, kaupassa, kokata, pestä pyykkiä jne. Ihme juttu, mistähän mahtaa johtua? ;)
jos on tarpeeksi itsekäs ja jättää muun perheen keskenään etsimään juhlavaatteita ja hoitelemaan arkirutiineja, tai ei tarvi sinä päivänä käydä kaupassa tai jopa ostamasssa sitä isäinpäivälahjaa tai jättää siltä viikolta viikkosiivouksen tekemättä. Tai nipistää siitä, että on viikon ainoa aamu nukkua vähän pidempään. Ja ainahan sitä voi juosta yöllä, niinhän täällä neuvotaan.Sä siis teet viikosiivouksen juuri lauantaina, käyt kaupassa, etsit juhlavaatteet jne? Mitään noista ei voi ennakoida? Hmm, lauantaina mulla o aikaa 14h, jolloin olen hereillä ja mä ehdin käydä kylässä, salilla, kaupassa, kokata, pestä pyykkiä jne. Ihme juttu, mistähän mahtaa johtua? ;)
normaalit terveet lapset ja kyläpaikat 15min ajomatkan päässä.
jos on tarpeeksi itsekäs ja jättää muun perheen keskenään etsimään juhlavaatteita ja hoitelemaan arkirutiineja, tai ei tarvi sinä päivänä käydä kaupassa tai jopa ostamasssa sitä isäinpäivälahjaa tai jättää siltä viikolta viikkosiivouksen tekemättä. Tai nipistää siitä, että on viikon ainoa aamu nukkua vähän pidempään. Ja ainahan sitä voi juosta yöllä, niinhän täällä neuvotaan.Sä siis teet viikosiivouksen juuri lauantaina, käyt kaupassa, etsit juhlavaatteet jne? Mitään noista ei voi ennakoida? Hmm, lauantaina mulla o aikaa 14h, jolloin olen hereillä ja mä ehdin käydä kylässä, salilla, kaupassa, kokata, pestä pyykkiä jne. Ihme juttu, mistähän mahtaa johtua? ;)
normaalit terveet lapset ja kyläpaikat 15min ajomatkan päässä.
miten se sun ukkosi työreissu vaikuttaa sun isänpäivän viettoon? On nää kyläl hauskoja.
No onko sitä JUST silloin urheiltava, kun pitää etsiä juhlavaatteita?? TÄÄ on kyllä hupaisin ketju pitkiin aihoihin :D
että on tilanteita, joissa liikunnan harrastaminen on käytännössä (ja jopa teoriassa) mahdotonta.
Itse rakastan liikuntaa, mutta en ole valmis tinkimään läsnäolosta lasteni kanssa, joten mietin miten voisi mahdollistaa liikkumisen hankalissa tilanteissa (pienet lapset, ei tukiverkkoa, toinen vanhempi matkatöissä tai kokonaan häipynyt):
-juoksee töihin
-pyöräilee töihin
-kuntopyörä kotiin
-lapset pyöräilee, äiti juoksee
-joskus naapurin/ystävän kanssa hoitovaihtarit, tunti riittänee -> ei pitäis olla mahdotonta
-vauvan/taapero vaunuihin ja juoksemaan
-lihaskuntoa voi treenata kotona lapsen nukkuessa
-vähän isompien lasten kanssa vanhempi/lapsi sähly/futis/ym. kerhot
lähtee niin iso ääni, että jollakin yliluonnollisella kyvyllä varustettu lapsi kuulee sen unien läpi ja oven läpi.
laiskuutta vain se on ettei pääse lenkille.
Eiköhän tää keskustelu ole tässä kun toiset puhuu aidasta ja toiset aidan seipäistä.
Eiköhän tää keskustelu ole tässä kun toiset puhuu aidasta ja toiset aidan seipäistä.
on kyllä kaikki ammuttu alas.
että jos halua löytyy, liikuntaa voi harrastaa.
Tää ketju on täysin turhanpäiväinen. Kaikki jotka haluaa harrastaa liikuntaa, harrastaa liikuntaa. Ne jotka ei halua, ei harrasta. Jokainen tekee valintansa aivan itse.
: -juoksee töihin -pyöräilee töihin -kuntopyörä kotiin -lapset pyöräilee, äiti juoksee -joskus naapurin/ystävän kanssa hoitovaihtarit, tunti riittänee -> ei pitäis olla mahdotonta -vauvan/taapero vaunuihin ja juoksemaan -lihaskuntoa voi treenata kotona lapsen nukkuessa -vähän isompien lasten kanssa vanhempi/lapsi sähly/futis/ym. kerhot
Joskus voi vaan olla hankalaa näitäkään toteuttaa. Tarvitsen työssäni autoa ja työmatka sen verran pitkä, että pyöräily tai kävely töihin ei tule kyseeseen. Lapsi on parivuotias, ei viihdy rattaissa enää yhtään, mutt ei osaa pyöräillä tms. Lapsi-vanhempi jumppajuttuja on aika vähän tämän ikäisille, varsinkin kun meidän aikataulut opiskelun+työn vuoksi ovat epäsäännölliset muutenkin.
Hoitovaihtarit periaatteessa onnistuisi varmaan joskus kaverin kanssa, mutta kun elämä on tosi aikataulutettua muutenkin ja lapsi muutenkin juuri aloittanut päiväkodissa, ei haluaisi enää järjestellä lasta lisää vieraammille ihmisille hoitoon ja on hankala löytää sopivaa kaikille sopivaa aikaa. Ja kun elämä on yhtä kellon kanssa juoksemista, en oikein halua siihen väkisin lisää aikataulutusta.
Eli jäljelle jää kotona jumppailu. Sitä tulee jonkin verran tehtyäkin, mutta ainakin meidän lapsi haluaa aina mukaan. Onhan se lapsenkin kanssa toki liikkumista, mutta en sitä kunnon liikunnaksi enää sanoisi.
t. työssäkäyvä ja opiskeleva äiti
Tää ketju on täysin turhanpäiväinen. Kaikki jotka haluaa harrastaa liikuntaa, harrastaa liikuntaa. Ne jotka ei halua, ei harrasta. Jokainen tekee valintansa aivan itse.
Tästä ketjusta saa sellasen kuvan kuin me liikunnalliset ihmiset ei tehtäisi niitä kotitöitä, vietettäisi aikaa lasten kanssa tai vietettäisi edes sitä isänpäivää ollenkaan!:D
jos se urheilu olis mulle MAAILMAN TÄRKEIN asia, niin voishan sitä miees jättäytyä työttömäksi, jäis vain firman velat maksettavaksi. Minä voisin jättäytyä työttömäksi. Tai jättäisin perheeni ja häipyisin Hololuluun. Hoitajaa en laillisesti saa irtisanottua sairauden takia. Toivottavasti nyt tervehtyy keuhkokuumeestaan ja arki alkaa meillä rullata taas vähän paremmin.
Eikä meidän perheen tilanne oikeastaan edes ole kovin paha, tiedän monta, kenellä on PALJON hankalampaa ja hankalampia sairauksia. Olkaahan kiitollisia terveistä lapsistanne.
Viikonloppu menee taas isäinpäivävelvoittelen takia ihan toisin kuin miten itse haluaisi aikansa kuluttaa. Mutta ei aina saa mitä haluaa.
Nyt työt kutsuu taas, joten häivyn tältä erää.
ap.