Ärsyttää neuvojat, joiden mukaan liikuntaan löytyy kyllä aikaa jos vaan haluaa
Helppo se on 50 vuotiaan jo aikuisten lasten äitinä neuvoa toista, jolla on 2 pientä lasta, mies reissuhommissa, eikä isovanhempia apuna. Meillä palkattu hoitaja apuna, mutta hän on ollut nytkin 2 viikkoa sairaana.
Mutta lenkille toki voi aina lähteä, jos vain haluan, hah!
Kommentit (200)
Tästä ketjusta saa sellasen kuvan kuin me liikunnalliset ihmiset ei tehtäisi niitä kotitöitä, vietettäisi aikaa lasten kanssa tai vietettäisi edes sitä isänpäivää ollenkaan!:D
Lapsia ei edes nähdä, heillä on sentään valokuva meistä ,niin muistavat miltä näytämme :)
kun tänäänkin työnsin vauvanvaunuja ja seisomalaudalla seisovaa taaperoa puistoon, sieltä kauppaan ja mäet ylös kauppakassien kanssa kotiin. Kävelyä yhteensä viitisen kilsaa. Ja sitten vedin lasten puuhastellessa olkkarin lattialla 100 vatsalihasta.
Mitat 165/49 ja kroppa kiinteä, vaikka synnytyksestä on vasta kolme kuukautta.
jos se urheilu olis mulle MAAILMAN TÄRKEIN asia, niin voishan sitä miees jättäytyä työttömäksi, jäis vain firman velat maksettavaksi.Hoitajaa en laillisesti saa irtisanottua sairauden takia. Toivottavasti nyt tervehtyy keuhkokuumeestaan ja arki alkaa meillä rullata taas vähän paremmin..
kukaan ei ole käskenyt miestä työttömäksi. On vaan etäisestä vihjattu että reissutyöt tuossa elämäntilanteessa eivät ole kaikkein järkevimpiä. Varmasti löytyisi jossain vaiheessa toinenkin työ.
Ja jos tämä ruikutus nyt koski tuota kahta viikkoa jonka hoitajanne on ollut sairaana niin voisin sanoa että ihan höpöä on ollut tämä ruikutus. Itsekään en ole kahteen viikkoon päässyt liikkuman oman sairauden takia mutta so what, aika lyhyt aika on.
Ap vaikuttaa muutenkin aikamoiselta ruikuttajalta. Ja tuo isänpäiväviikko... ei hyvänen aika sentään, itsekin ajattelin käydä juoksemassa sunnuntaina vaikka isänpäivä onkin.
Eli jäljelle jää kotona jumppailu. Sitä tulee jonkin verran tehtyäkin, mutta ainakin meidän lapsi haluaa aina mukaan. Onhan se lapsenkin kanssa toki liikkumista, mutta en sitä kunnon liikunnaksi enää sanoisi.t. työssäkäyvä ja opiskeleva äiti
meillä nukkumaanmeno on klo 20 mennessä ja sen jälkeen pystyn ihan hyvin jumppaamaan vaikka yksin olisinkin kotona. Meidän lapsilla ei ole sellaisia aisteja että kuulisivat rautaisten vatsalihaksieni öisen paukkeen.
No eihän nyt herranjumala esim. kuntopyörällä voi polkea samalla viikolla kuin on isänpäivä! Ja seuraavana sunnuntaina on sit jo lasten oikeuksien päivä ja sitä seuraavana onkin ensimmäinen adventtipäivä! :D
ja sinne on 3h ajomatka per suunta.
Sitten sunnuntaina aamupäivällä normaalit pikkulapsiperheen rutiinit, päiväunet ja mun isän luo käymään ja sieltä iltapalalle kotiin.
Siinä se viikonloppu sitten.
ohis
lenkkeilemään (mies lähtee työmatkalle samantien?) eikä jumppaamaan kotona (lapset kuulee eikä pysty nukkumaan) ja varmaan ne juhlavaatteet pitää pestä ja silittää ja viikata ja varsinkin se VIIKKOSIIVOUS omg joka jäi tekemättä lauantaina kun piti etsiä niitä juhlavaatteita jne.
jos teidän arjesta on oikeasti tehty niin helvetillistä kun miltä se kuulostaa niin veikkaan, että mieskään ei kauan kotona happane.
Meidän lapsilla ei ole sellaisia aisteja että kuulisivat rautaisten vatsalihaksieni öisen paukkeen.
Tää ketju on hulvaton!
No eihän nyt herranjumala esim. kuntopyörällä voi polkea samalla viikolla kuin on isänpäivä! Ja seuraavana sunnuntaina on sit jo lasten oikeuksien päivä ja sitä seuraavana onkin ensimmäinen adventtipäivä! :D
kuntopyörä joka pitää sellaista ääntä ettei sitä voi edes käyttää? minä hankkiutuisin tuollaisesta vehkeestä eroon.
jos teidän arjesta on oikeasti tehty niin helvetillistä kun miltä se kuulostaa niin veikkaan, että mieskään ei kauan kotona happane.
ja sinne on 3h ajomatka per suunta. Sitten sunnuntaina aamupäivällä normaalit pikkulapsiperheen rutiinit, päiväunet ja mun isän luo käymään ja sieltä iltapalalle kotiin. Siinä se viikonloppu sitten. ohis
Me käytiin viime viikonloppuna kyläilemässä mun vanhempien luona ja lähdin siellä ollessa käyttämään heidän koiraansa lenkillä. Sain siinä samalla hyvän juoksulenkin ja tein heille palveluksen ulkoiluttamalla koiraansa.
Tarkoitan vaan tällä ohiksella, että näin voi ujuttaa sen päivittäisen kuntoilun ihan normitouhujen lomaan.
Eli jäljelle jää kotona jumppailu. Sitä tulee jonkin verran tehtyäkin, mutta ainakin meidän lapsi haluaa aina mukaan. Onhan se lapsenkin kanssa toki liikkumista, mutta en sitä kunnon liikunnaksi enää sanoisi. t. työssäkäyvä ja opiskeleva äiti
meillä nukkumaanmeno on klo 20 mennessä ja sen jälkeen pystyn ihan hyvin jumppaamaan vaikka yksin olisinkin kotona. Meidän lapsilla ei ole sellaisia aisteja että kuulisivat rautaisten vatsalihaksieni öisen paukkeen.
eli nukahtaa klo 22 aikoihin. Mun täytyy herätä klo 6, joten pakko mennä nukkumaan samaan aikaan lapsen kanssa, jos aion saada riittävästi unta.
Ja ei se lapsi ei nuku yhtään enempää, vaikka aamusta taas herää aikaisin.
t. opiskeleva ja työssäkäyvä äiti
Eli pyydä lääkäriltä resepti niin saat pyöräillä ihan rauhassa. Niin ja meidän erityislapselle on 2 pvä /kk varattu paikka hoitokodista. Saadaan olla koko perhe rauhassa vaikean lapsen vaivoilta. AP ei ole pakko olla marttyyri vaikka on erityislapsi.
Ja sitä samaa on hokenut myös minulle. Syy, miksi miehellä on aina aikaa liikkumiselle löytyy minusta; kaikki, minkä liikkuminen voittaa, jää minun tehtäväkseni. Olen hänelle monesti sanonut, että jos itse liikkuisin edes puolet siitä kuin hän:
a) emme näkisi perheenä toisiamme koskaan (miehellä vuorotyö)
b) emme puolisoina näkisi toisiamme kuin öisin
c) puolet ruuista, mitä syömme, olisi lämmitettyjä eineksiä (mies ei tee ruokaa)
d) muut kotityöt olisi suurimmalta osin tekemättä
Haluaisin liikkua ULKONA enemmän. En yksinkertaisesti HALUA priorisoida liikuntaa ruuan, siisteyden, perhe-elämän edelle. Tarvitsen myös omaa LEPO-AIKAA muutenkin kuin vaaka-asennossa. Eli haluan istahtaa kirjan ääreen, käväistä netillä, haaveilla katsoen kaukaisuuteen ikkunan äärellä.
Käyn 2-3 krt viikossa hölkkäilemässä ja siinä se on. Tähän elämäntilanteeseen ei vai muuta mahdu. Valintoja nämä on, enkä toisin halua tällä hetkellä edes valita. Jos mies lakkaa liikkumasta ja on enemmän kotona, tulee omalle liikkumiselleni enemmän tilaa.
Jos kroppa on huonossa kunnossa ei mielikään jaksa.
ja sinne on 3h ajomatka per suunta. Sitten sunnuntaina aamupäivällä normaalit pikkulapsiperheen rutiinit, päiväunet ja mun isän luo käymään ja sieltä iltapalalle kotiin. Siinä se viikonloppu sitten. ohis
Me käytiin viime viikonloppuna kyläilemässä mun vanhempien luona ja lähdin siellä ollessa käyttämään heidän koiraansa lenkillä. Sain siinä samalla hyvän juoksulenkin ja tein heille palveluksen ulkoiluttamalla koiraansa.
Tarkoitan vaan tällä ohiksella, että näin voi ujuttaa sen päivittäisen kuntoilun ihan normitouhujen lomaan.
mitähän appiukko tuumais, jos mentäis sinne verkkareissa ja sitten kun päästy sisälle, niin ilmoittaisin, että tossa lapset, vahtikaa niitä samalla kun teette ruokaa, niin meikä häipyy lenkille ja sitten suihkuun.
eli nukahtaa klo 22 aikoihin. Mun täytyy herätä klo 6, joten pakko mennä nukkumaan samaan aikaan lapsen kanssa, jos aion saada riittävästi unta.Ja ei se lapsi ei nuku yhtään enempää, vaikka aamusta taas herää aikaisin.
t. opiskeleva ja työssäkäyvä äiti
sitten kun lopettaa ne niin iltoihinkin tulee enemmän aikaa. Tai lapsi jopa vanhenee jotta hänet voi jättää hetkeksi itsekseen
Ei kuitenkaan ole väärin olla haluamatta ihan niin paljoa :)
kun muut sanovat että kyllä sitä aikaa löytyy jos oikeasti haluaa. Tottahan se on, mutta liikunta ei kiinnosta minua niin paljon että priorisoisin sen tehtävälistalle...
mitähän appiukko tuumais, jos mentäis sinne verkkareissa ja sitten kun päästy sisälle, niin ilmoittaisin, että tossa lapset, vahtikaa niitä samalla kun teette ruokaa, niin meikä häipyy lenkille ja sitten suihkuun.
Eikö mies osaa vahtia lapsia vai ilman häntäkö menette kylään? Tuo kirjoittaja mainitsi että teki PALVELUKSEN koiran omistajille ulkoiluttamalla sitä. Heitäkin ilmeisesti miellytti tuo menettely. Joillain on toisin, sinä voit sitten käydä vaikka illalla kuntosalilla tms.
MUTTA ap esitti asian niin että EI OLE AIKAA. Se on eri asia sitten kun EI HALUA.