Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki jättää miehen jos mies pettää?

Vierailija
21.08.2010 |

Tottakai pettäminen on väärin, mutta onko toisen pettäminen todella hyvä syy jättää mies ja hajoittaa perhe? Onko se sen arvoista?

mieheni on pettänyt minua jo vuosia, olen tienyt asiasta koko ajan. Mieskin tietää, että tiedän. Hänellä ei ole mitään vakituista toista naista, yhden illan juttuja enemmäkseen. Moni varmaan ajattelee, että olen hullu kun suostun elämään tuon kanssa pettämisestä huolimatta. Hyvin moni vaimo olisi jo asemassani jättänyt miehen. Minä vain en ole, enkä kyllä ole edes harkinnut.

Tietysti miehen pettäminen sattuu, alussa se tuntui paljon kauheammalta kuin nyt. Olen ymmärtänyt, että ei se ole minulta pois jos mieheni hakee tyydytystä jostain muualta. Pettämistä lukuunottamatta suhteemme on hyvä, mies ei lyö, eikä kännää. Huolehtii perheen elintasosta ja on hyvä isä. Pystymme puhumaan kaikesta ja voin aina luottaa mieheni tukeen. Meillä on myös seksiä.

Vaikka mieheni makaa välillä toisten naisten kanssa, niin se on vain seksiä. Mies on itse sanonut, ettei ikinä vaihtaisi perhettämme johonkin toiseen naiseen. Miksi en siis antaisi miehen maata muiden kanssa? Jos alkaisin uhkailemaan miestä pettämisen vuoksi erolla, niin mitä hyvää siinä loppujen lopuksi olisi? Perheemme hajoaisi, pienet lapset joutuisi keskelle eroa. Jos mies lopettaisi pettämisen saisin todennäköisesti kotiin töistä pinna kireällä olevan miehen, joka vonkaisi minulta koko ajan seksiä. Sellaistakaan en halua.

Toki arvostan miehiä, jotka ovat uskollisia, mutta loppujen lopuksi niitä on aika harvassa. Haluan olla realisti, miehet haluavat enemmän seksiä kuin väsyneet kotiäidit, ainakin yleensä. Minulla on kuitenkin hyvä mies, vaikka pettääkin.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TALOUDELLISESTI riippuvainen. JA näin mies käyttää tuota materiaalista riippuvuussuhdetta hyväkseen.

Että lyödäänkö vetoa, että ap on kouluttamaton tai ilman työkokemusta oleva lähihoitaja, parturikampaaja jne ja mies on Nokian tms. inssi tai töissä rahoitusalalla, tienaa kuitenkin hyvin. Ap on kotirouva ja asuu Espoossa isossa talossa ja ajaa Audi A3:lla ja ap:n miehellä on isompi audi. Heillä on pari mukulaa (siis se perhe jota ap niin uskollisesti pitää kasassa). Tosiasiassa ap:n oma tulotaso olisi aivan mitätön, ap ei saisi edes töitä ja koska on maannut kotona koko aikuisikänsä, olisi hänen eläkkeensäkin tosi pieni ja näin ollen ap ei voi edes lähteä suhteesta, koska hän joutuisi muuttamaan kaupungin vuokrayksiöön, joten hänen on mielestään parempi pitää kulissit yllä ja kinkkukiusaus kuumana herraansa varten, että sama elintaso säilyisi. Eiks vaan?;)

Vierailija
42/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ehkä ymmärrä, että ns. annat luvan pettämiseen.

Mulle ei olisi maailman suurin asia, jos mies pettäisi. Mä ajattelen niin, ettei se ole multa pois, kunhan mies kohtelisi mua ja lapsia muuten hyvin. Mä kunnioitan itseäni ja odotan, että mieskin kunnioittaa kohtelemalla meitä hyvin. Mutta jos mies pettää, odotan, että tekee sen niin, ettei nolaa mua ja että mun ei tarvitse siitä tietää. Mä en ole miehestäni taloudellisesti riippuvainen, olen kivannäköinen kohtuupalkkaisessa työssä oleva nainen. Mulle riittää se, että mies kohtelee mua ja lapsia hyvin, ja jos pettää tekee sen hienotunteisesti. Mieheni on reissutyössä eli mahdollisuuksia hänellä on ilman, että mä tiedän mitään. En tosin ole antanut miehelle "lupaa" pettää, enkä mainosta tätä asennettani hänelle.

Mä en halua, että perheeni hajoaa turhan omistamisen takia, kun eihän se ole multa pois. Ja olenhan itsekin pettänyt joskus vuosia sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti miehen pettäminen sattuu, alussa se tuntui paljon kauheammalta kuin nyt. Olen ymmärtänyt, että ei se ole minulta pois jos mieheni hakee tyydytystä jostain muualta. Pettämistä lukuunottamatta suhteemme on hyvä, mies ei lyö, eikä kännää. Huolehtii perheen elintasosta ja on hyvä isä. Pystymme puhumaan kaikesta ja voin aina luottaa mieheni tukeen. Meillä on myös seksiä.

-________________

Tuota noin... sanot että sinua sattuu, vaikka oletkin vähän turtunut jo siihen. Ehkä sinusta on ihan normaalia, että jatkuvasti vähän sattuu. Onhan ihmisillä kroonisia sairauksiakin, joissa on jatkuvaa särkyä. Mikä on sinun sairautesi, jonka vuoksi sattuu?

Ja määrittelet hyvän miehen niin, ettei hän kännää, huolehtii perheen elintasosta ja on lapsille hyvä isä, eikä edes lyö sinua. Tuo ajattelutapa on varmaan joskus 100 vuotta sitten ollut voimissaan.

Etkö todellakaan halua parisuhteeltasi muuta?

Mitä jos eroaisit? Kukaan ei silloinkaan löisi sinua, ei kännäisi. Huolehtisit itse aikauisena toimeentulosta ja elintasosta. Mies voisi jatkaa hyvää isyyttää vaikka vuoroviikoin.

Sori vaan, jotenkin minusta kuulostaa, että olet lapsen asemassa teidän suhteessanne. Mies huolehtii teistä kaikista, ja olet tyytyväinen siihen vähään huomioon, mitä saat. Et seiso omilla jaloillasi.

Vierailija
44/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei tuollaisesta ole kokemusta. Mutta "eräänlaisesta henkisestä" pettämisestä on miehen taholta ja en silti lähtenyt. Niin. Itse en jaksaisi tuollaista,m utta todellakin ymmärrän, että jäät. Mun mielestä mikään asia ei ole niin mustavalkoinen ja jos teillä todellakin synkkaa kaikki muu, niin hyvä niin ja turha sitten erota. Ainut mitä pelkäisin olisi sukupolitaudit esim. Aids.

Vierailija
45/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen taas niitä naisia, jotka pystyvät hyvin erottamaan seksin rakkaudesta, mutta kunnioituksesta nykyistä kumppania kohtaan, tulen pysymään yksiavioisena.

Sinäpä sen sanoit. Kunnioitat miestäsi ja siksi et halua pettää häntä, vaikka oma moraalisi sallisi pettämisen. Ap kertoi että pettäminen satuttaa häntä, vaikka pikkuhiljaa hän on tottunut siihen. Kyse ei siis ole avoimesta suhteesta, jossa olisi sovittu että pettäminen on ok. Sen sijaan mies on yksipuolisesti päättänyt pettää vaimoaan, vaikka tietää että se satuttaa häntä. Mies ei kunnioita ap:tä eikä ap kunnioita itseään kun suostuu sietämään miehen pettämistä.

Vierailija
46/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen taas niitä naisia, jotka pystyvät hyvin erottamaan seksin rakkaudesta, mutta kunnioituksesta nykyistä kumppania kohtaan, tulen pysymään yksiavioisena.

Sinäpä sen sanoit. Kunnioitat miestäsi ja siksi et halua pettää häntä, vaikka oma moraalisi sallisi pettämisen. Ap kertoi että pettäminen satuttaa häntä, vaikka pikkuhiljaa hän on tottunut siihen. Kyse ei siis ole avoimesta suhteesta, jossa olisi sovittu että pettäminen on ok. Sen sijaan mies on yksipuolisesti päättänyt pettää vaimoaan, vaikka tietää että se satuttaa häntä. Mies ei kunnioita ap:tä eikä ap kunnioita itseään kun suostuu sietämään miehen pettämistä.

Vierailija
47/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä vaan. Perhe kuitenkin meillä tarkoittaa sitä, että pelisäännöt sovitaan yhdessä, ja lähtökohtaisesti ollaan sitouduttu toisiimme ja lapsiin. Siihen ei kuulu seksi muiden kanssa. Meillä se ei olisi ok, kummallekaan.

Vierailija
48/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tule kommentoimaan=)

Vierailija
49/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suostuisi siihen että vain mies voi hakea seksiä muualta. Vastaavassa tilanteessa tekisin tiettäväksi että itsekin käyn vieraissa silloin kun siltä tuntuu.

Vapaan suhteen voin jotenkin käsittää jos se koskee molempia parisuhteen osapuolia.

Vierailija
50/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suostuisi siihen että vain mies voi hakea seksiä muualta. Vastaavassa tilanteessa tekisin tiettäväksi että itsekin käyn vieraissa silloin kun siltä tuntuu.

Vapaan suhteen voin jotenkin käsittää jos se koskee molempia parisuhteen osapuolia.

notta onko sitten varmasti niin että kumpikin saa hyppiä aidan vihreämmälle puolelle?

Entä jos ap ottaa itselleen omaa aikaa ja käykin lenkillä uusien miestuttavien kanssa lenkillä, juttelee henkeviä ja nauttii sielunsa kyllyydestä heidän seurasta? esimerkiksi...

Vierailija
51/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

notta onko sitten varmasti niin että kumpikin saa hyppiä aidan vihreämmälle puolelle?

Entä jos ap ottaa itselleen omaa aikaa ja käykin lenkillä uusien miestuttavien kanssa lenkillä, juttelee henkeviä ja nauttii sielunsa kyllyydestä heidän seurasta? esimerkiksi...

että olen itsekin sitä mieltä ettei vesi merestä soutamalla lopu, mutta en sitä kyllä todellakaan miehelleni kerro! Mutta tuskin siitä syystä jättäisinkään...

Vierailija
52/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua ap yhtään hävetä, että miehesi ystävät, työkaverit jne. tietävät miehen pettävän sinua? Hänhän käy kavereidensa kanssa baarissa, työporukan pikkujouluissa jne... Tuskin käytte yhdessä missään, koska ainakaan itsestäni ei olisi kiva liikkua tuollaisen miehen kanssa esim. työtilaisuuksissa avec:ina, ystävien järjestämillä kutsuilla jne, koska aivan varmasti siellä olisi myös näitä naisia, joita miehesi on käynyt hässimässä... Itse kokisin tuollaisen toiminnan äärimmäisen nöyryyttävänä.

Vierailija
53/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taloudellisesti riippuvainen miehestäni, minulta löytyy ammatti, jossa palkka on kohdallaan. En ole tehnyt töitä viiteen vuoteen, mutta sitä ennen olin työelämässä mukana, joten kokemustakin on. Lisäksi saan vuosittain muhkean summan pääomatuloja. :) Joten pärjäisin hyvin taloudellisesti ilman miestäni.

Minua ei todellakaan hävetä käydä miehen kanssa työporukan juhlissa ja muissa tilaisuuksissa. Varmasti näissä pippaloissa on naisia joita mieheni on hässinyt, mutta nämä naiset ovat juhlissa yksin ei mieheni käsi varressa. Se, että minä olen juhlissa mieheni käsivarressa, tarkoittaa, että liitossamme on jotain sellaista, miksi mieheni haluaa minut vierelleen. :) En todellakaan ole tyrkyllä näihin tilaisuuksiin, mieheni haluaa ja pyytää minut aina sinne.

Mieheni ei kulu siitä jos hän nai silloin tällöin muitakin, joten mitä pahaa siinä loppujen lopuksi on? Mieheni kunnioittaa kotona ollessaan minua, osoittaa hellyyttä ja kiittelee minua siitä, että jaksan hoitaa kotona lapsia. Hän muistaa joka ikisen merkki päivän ja ostaa aina lahjan, vie minua syömään... Joten jos mieheni tykkää silloin tällöin naida vierasta naista, niin sallin sen hänelle.

Mieheni ei ole kieltänyt minua käymästä vieraissa, mutta on sanonut, että raskauksien aikana hän ei pidä ajatuksesta, että toinen mies panisi minua. Sen kyllä ymmärrän hyvin. Itse en ole käynyt vieraissa, raskauksien välillä on ollut niin lyhyet ajat, että ei ole oikeen kiinnostanut. :)

Ps. En aja muuten audilla, miehelläni on audi, mutta minulla on volkswagen touran 09. Pidän enemmän isommista autoista, eivät lähde talvella niin helposti luisuun. :)

Vierailija
54/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei kulu siitä jos hän nai silloin tällöin muitakin, joten mitä pahaa siinä loppujen lopuksi on? Mieheni kunnioittaa kotona ollessaan minua, osoittaa hellyyttä ja kiittelee minua siitä, että jaksan hoitaa kotona lapsia. Hän muistaa joka ikisen merkki päivän ja ostaa aina lahjan, vie minua syömään... Joten jos mieheni tykkää silloin tällöin naida vierasta naista, niin sallin sen hänelle.

Siis se, että miehesi ostelee sulle lahjoja ja vie syömään, antaa anteeksi muiden panemisen ja ennen kaikkea, sinun loukkaamisesi? Älä väitä, että asia on ok, koska aloituksessasi sanoit että se tuntuu edelleen pahalta.

Minun mieheni muistaa merkkipäivät (se on muuten yhdys_sana) ja vie ulos syömään, mutta kunnioittaa minua ihmisenä ja rakastettuna puolisonaan eikä paneskele muiden kanssa. Selität asian miten päin vaan, olet miehellesi alisteinen suhteessanne, vähän kuin lapsi: ostetaan lahjoilla hiljaiseksi.

Vierailija
55/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyväksy se, me jotka ollaan, ei tollaista kateltais.

Vierailija
56/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei kulu siitä jos hän nai silloin tällöin muitakin, joten mitä pahaa siinä loppujen lopuksi on?

Vierailija
57/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko sä paneskella vieraita miehiä ja oma miehesi hyväksyy tilanteen?

Vierailija
58/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskapuhetta, ettei mies muka rakastaisi vaimoaan vaikka pettäisikin.

Te ja teidän rakkautenne... todellista black and white touhua.

Ei se nyt ihan noin on-off jaottelua tosiaankaan ole määritellä kuka rakastaa ja kuinka paljon mitäkin. Lokeroitteko ja määrittelettekö asioita rajusti yksinkertaistaen vain, jotta kykenisitte niitä ymmärtämään ja sitä kautta pohtimaan?

Ei taida olla helppoa olla nainen... tai sitten se vaan on yksinkertaista. :)

Vierailija
59/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valmis uskomaan ap:n väitteitä heidän hyvästä parisuhteestaan. Tuohan on hyvin tavallinen tilanne kirjallisuudessa, filmeissä, elämäkerroissa jne.

En usko, että kyseinen suhde välttämättä säilyy tuollaisena ap:n elämän loppuun saakka. Kun aikaa vähän kuluu, ja jos ap:stä tulee vaikkapa ns. puumanainen, se saattaa olla liikaa miehelleen. Mutta tällä hetkellä, jos ovat tyytyväisiä ja lapset saavat elää molempien vanhempiensa kanssa ydinperhe-elämää, siitä vain.

Vierailija
60/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskapuhetta, ettei mies muka rakastaisi vaimoaan vaikka pettäisikin.

Te ja teidän rakkautenne... todellista black and white touhua.

Ei se nyt ihan noin on-off jaottelua tosiaankaan ole määritellä kuka rakastaa ja kuinka paljon mitäkin. Lokeroitteko ja määrittelettekö asioita rajusti yksinkertaistaen vain, jotta kykenisitte niitä ymmärtämään ja sitä kautta pohtimaan?

Ei taida olla helppoa olla nainen... tai sitten se vaan on yksinkertaista. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän