Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki jättää miehen jos mies pettää?

Vierailija
21.08.2010 |

Tottakai pettäminen on väärin, mutta onko toisen pettäminen todella hyvä syy jättää mies ja hajoittaa perhe? Onko se sen arvoista?

mieheni on pettänyt minua jo vuosia, olen tienyt asiasta koko ajan. Mieskin tietää, että tiedän. Hänellä ei ole mitään vakituista toista naista, yhden illan juttuja enemmäkseen. Moni varmaan ajattelee, että olen hullu kun suostun elämään tuon kanssa pettämisestä huolimatta. Hyvin moni vaimo olisi jo asemassani jättänyt miehen. Minä vain en ole, enkä kyllä ole edes harkinnut.

Tietysti miehen pettäminen sattuu, alussa se tuntui paljon kauheammalta kuin nyt. Olen ymmärtänyt, että ei se ole minulta pois jos mieheni hakee tyydytystä jostain muualta. Pettämistä lukuunottamatta suhteemme on hyvä, mies ei lyö, eikä kännää. Huolehtii perheen elintasosta ja on hyvä isä. Pystymme puhumaan kaikesta ja voin aina luottaa mieheni tukeen. Meillä on myös seksiä.

Vaikka mieheni makaa välillä toisten naisten kanssa, niin se on vain seksiä. Mies on itse sanonut, ettei ikinä vaihtaisi perhettämme johonkin toiseen naiseen. Miksi en siis antaisi miehen maata muiden kanssa? Jos alkaisin uhkailemaan miestä pettämisen vuoksi erolla, niin mitä hyvää siinä loppujen lopuksi olisi? Perheemme hajoaisi, pienet lapset joutuisi keskelle eroa. Jos mies lopettaisi pettämisen saisin todennäköisesti kotiin töistä pinna kireällä olevan miehen, joka vonkaisi minulta koko ajan seksiä. Sellaistakaan en halua.

Toki arvostan miehiä, jotka ovat uskollisia, mutta loppujen lopuksi niitä on aika harvassa. Haluan olla realisti, miehet haluavat enemmän seksiä kuin väsyneet kotiäidit, ainakin yleensä. Minulla on kuitenkin hyvä mies, vaikka pettääkin.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli myös pettävä mies ja annoin anteeksi kerta toisensa jälkeen, koska kuvittelin, että se kuuluu rakkauteen ja että muutoin "hyvää" miestä ei kannata menettää. Luojan kiitos, hän sitten eräs päivä lähti jonkun silloisen hoitonsa matkaan ja siinä vaiheessa osasin päättää että paluuta ei enää ole, vaikka pahalta tuntui. Kyseessä oli myös minun ensimmäinen mies ja ainoat seksikokemukset oli hänen kanssaan. No, sitten löysin nykyisin mieheni, enkä voinut ymmärtää miten olin voinut vuosia tyytyä niin surkeaan itsekeskeiseen (siis miehen puolelta) seksiin ja parisuhteeseen jossa ei ollut luottamusta eikä todellista henkistä yhteyttä kumppanin kanssa. Nyt olen todella onnellinen nykyisessä elämässäni, ihanan miehen kanssa ja tässä suhteessa myös minun tarpeeni tulevat tyydytetyksi kaikin puolin.

Vierailija
2/96 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi koska molemmat tietävät parisuhteessamme, että petos johtaa perheen hajoamiseen. Kumpikin tietää mitä on pelissä, jos sellaisen valinnan tekee. Jos mieheni pettäisi, niin pettämishetkellä HÄN tekisi päätöksen perheen hajottamisesta, en minä sitä enää uudelleen tekisi.

Minä haluan, että minua rakastetaan ja kunnioitetaan, eikä tietoisesti ja tahallisesti loukata. Luottamus suhteessa on niin iso asia, että jos se menisi rikki, niin menisi perhekin. Ikävä kyllä. Mutta minusta pettäjä on silloin vastuussa siitä. Ei petetyn tarvitse jäädä pahaa oloa aiheuttavaan suhteeseen, jos ei petettynä kykene sellaiseen ajatteluun, että pettäminen ei ole itseltä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen päätynyt samaan lopputulokseen.

Joku vika jokaisessa on kuitenkin hyväksyttävä ja mielestäni esimerkiksi väkivalta on paljon, paljon pahempi ongelma kuin satunnainen vieraissa hyppääminen.

Tämä on tosin sellainen mielipide, että saa monet vaimot raivoihinsa =)

Vierailija
4/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vika jokaisessa on kuitenkin hyväksyttävä ja mielestäni esimerkiksi väkivalta on paljon, paljon pahempi ongelma kuin satunnainen vieraissa hyppääminen.

Sen sijaan lähinnä koen hieman säälivää huvittuneisuutta siitä, miten ihmiset eivät arvosta itseään tarpeeksi. Mutta edelleen, eihän se mulle kuulu. Itse en voisi elää noin.

Vierailija
5/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se että saa ihan fyysisesti turpiinsa.

Vierailija
6/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voisin ehkä elää laillasi, jos voisin olla 100 % varma että:

- mies käyttää kumia ja toinen osapuoli syö pillereitä samalla, sillä en halua itselleni tauteja, enkä yllätyslapsia perheen kassaa syömään

- saisin itse samat oikeudet.

Mutta siltikin luulen, että en voisi elää miettien, mitä mies minusta muille tilittää ja rakastuuko se johonkin niistä naisista ja jättää lopulta minut.

Ei, en hyväksy pettämistä. Se on joko minä tai ne toiset. Ansaitsen rehellisyyttä ja uskollisuutta.

Vierailija
7/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö mielestänne ansaitse parempaa? Ihmettelen vain kuka voi elää noin. Lapsetkin kärsivät siitä. Minun äitini jäi suhteeseen vaikka isäni petti ja toi tautejakin. Arvatkaa oliko meillä kivaa? Koko kylä tiesi isäni seikkailuista yms. Äitini erosi isästäni vasta kun olimme aikuisia kaikki. Että ei, en kiukkua :) Lähinnä säälittää ja ihmetyttää.

Vierailija
8/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen päätynyt samaan lopputulokseen. Joku vika jokaisessa on kuitenkin hyväksyttävä ja mielestäni esimerkiksi väkivalta on paljon, paljon pahempi ongelma kuin satunnainen vieraissa hyppääminen. Tämä on tosin sellainen mielipide, että saa monet vaimot raivoihinsa =)

Ettekö mielestänne ansaitse parempaa? Ihmettelen vain kuka voi elää noin. Lapsetkin kärsivät siitä. Minun äitini jäi suhteeseen vaikka isäni petti ja toi tautejakin. Arvatkaa oliko meillä kivaa? Koko kylä tiesi isäni seikkailuista yms. Äitini erosi isästäni vasta kun olimme aikuisia kaikki. Että ei, en kiukkua :) Lähinnä säälittää ja ihmetyttää.

nyt lapsille kertoo seksielämästään - petti tai ei??? Ei sitä tarvitse turuilla ja toreilla kuuluttaa, eikä omassa aamiaispöydässäkään. Vaikeaa on kenenkään pettämisistä ja pettämättä jättämisistä tietää, jos ei ole ollut henkilökohtaisesti paikalla kun akti tapahtuu.

Vierailija
9/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläväthän monet suhteessa, jossa saa turpaansa ja perustelut voisivat olla samat kuin AP:lla pettämisen kanssa. Niin tuttuni ainakin kuvasi perheväkivaltaa : "ensin sattui, sitten siihen tottui, nyt osaa jo ottaa vastaan".

En ole raivoissani, että joku elää pettäjän kanssa toinen hakkaajan kanssa. Suren heidän hukkaan heitettyä mahdollisuutta hyvään elämään. Sellaisten perheiden lasten vuoksi kyllä raivo nousee.

Vierailija
10/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen päätynyt samaan lopputulokseen. Joku vika jokaisessa on kuitenkin hyväksyttävä ja mielestäni esimerkiksi väkivalta on paljon, paljon pahempi ongelma kuin satunnainen vieraissa hyppääminen. Tämä on tosin sellainen mielipide, että saa monet vaimot raivoihinsa =)

nyt lapsille kertoo seksielämästään - petti tai ei??? Ei sitä tarvitse turuilla ja toreilla kuuluttaa, eikä omassa aamiaispöydässäkään. Vaikeaa on kenenkään pettämisistä ja pettämättä jättämisistä tietää, jos ei ole ollut henkilökohtaisesti paikalla kun akti tapahtuu.

Tai eivät ymmärrä mitään? Ja varsinkaan jos ihmiset juoruavat, niin kyllä se kantautuu lastenkin korviin. Ja salassa tuskin pysyy, osaahan ne naisetkin puhua jotka makaavat sen miehen kanssa.

Vierailija
11/96 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eivät ymmärrä mitään? Ja varsinkaan jos ihmiset juoruavat, niin kyllä se kantautuu lastenkin korviin. Ja salassa tuskin pysyy, osaahan ne naisetkin puhua jotka makaavat sen miehen kanssa.

puhuneet asiasta meille lapsille, niin kyllä me huomasimme että äitiin sattui. Ja osasimme tehdä omat johtopäätöksemme isämme käyttäytymisestä.

Vierailija
12/96 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tee yhtään mitään väärin. Hän tekisi, jos ottaisi eron ja menisi toisen miehen kanssa. Avioliitto on ja pysyys hamaan kuolemaan. Lapset eivät ole siinä mikään syy. Lapset ovat nykyään niin viisaita ja ymmärtävät ja kasvavat tukevasti kodissa jossa edes toinen puoliso on uskollinen valalleen. Ap aviomies tekee syntiä ja tietää sen varmasti sisimmässään itsekin. Rakkaus, mitä on rakkaus. Rakkaus on itse elämä. Kunnioitus, mitä on kunnioitus, se on sitä että tekee sen mitä itse pitää oikeana, on vahva eikä anna toisten mielipiteiden masentaa tai alaspainaa. Ap on kunnioitettava nainen kun ei annan miehensä synnin hallita itseään ja pakottaa ottamaan eroa joka ei auttaisi mitään. Aika koittaa kun kaikki joudumme tilille teoistamme. Sitäpaitsi, täällä joku mainitsikin, että pettäminen on hyvin yleistä ja taitaa useimmille naisille tulla yllätyksenä jos saisisvat selville miestensä touhut. Kun kerta naisia (ja miehiä) on tarjolla aina jotka eivät välitä vaikka kajoaisivat toisen omaan. Ei se ole pettäjämiehen tai naisen vika yksistään, ei todellakaan, vaikka kuka mitä sanoisi. Täällä joku mainitsi että Ap mies voisi rakastua johonkin näsitä naisistaan. Tuskinpa vaan, ei hän heitä rakasta tai kunnioitakaan, hän kunnioittaa vaimoaan joka ei tee sellaista syntiä kuin itse tekee. Hänellä on nyt sellainen vaihe ja se menee ohi. Aina se menee. Kyllä se päivä tulee kun Ap:n mies ei enää vieraissa käy ja huomaa miten hyvä vaimo hänellä on. Hyvä Ap odota sitä päivää. Jumala sinulle voimia antakoon ja siunausta ja rakkautta runsain mitoin, sekä todellisia ystäviä jotka sinua tukevat, eivät masenna ja alaspaina ratkaisusi kanssa. Et ole yksin. Jeesus kanssasi.

Vierailija
13/96 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on vaatinut elämänkokemusta ja omakohtaista kokemusta pettämisestä puolin ja toisin. Ei se ole ollenkaan sama asia, rakastaa jotain ja haluta seksiä jonkun kanssa. Eikä sitä ajattele että haluaa loukata toista. Ei se tarkoita että toinen ei riitä tai että yrittää korvata toisen.

joka on samaa mieltä asiasta Ap:n kanssa! Mä olen myös sitä mieltä, että vaikka parisuhteeseenkin kuuluu seksi, niin miehet ( ja osa naisista) on varsin kykeneviä erottamaan toisistaan seksin ja rakkauden.

Olen myös jo suhteeni alussa tehnyt miehelleni selväksi, että mulle on ok jos hän haluaa käydä vieraissa, rajan vedän siihen että mitään vakavaa suhdetta hän ei voi mun rinnallani pitää.

Miehelläni ei tosin ole mitään haluja käydä vieraissa, ja on itse ehdoton pettämisen suhteen eikä hyväksy sitä, mutta musta oli tärkeä tuoda oma näkökulmani esiin tässä asiassa.

Itse olen taas niitä naisia, jotka pystyvät hyvin erottamaan seksin rakkaudesta, mutta kunnioituksesta nykyistä kumppania kohtaan, tulen pysymään yksiavioisena.

Ja niin, arvostan itseäni kovasti. Arvostan myös miestäni, vaikka hänen maailmankatsomuksensa on erilainen. Ihmiset ovat erilaisia. Ei todellakaan pitäisi heti jyrkästi arvostella Ap:n kaltaista ajatusmaailmaa, koska kyse ei ole itsensä väheksymisestä tai miehessä roikkumisesta.

On hienoa, että tässä jyrkästi mielipiteitä jakavassa asiassa on myös meitä, jotka poikkeamme valtavirrasta.

Ainiin, jos jompikumpi parisuhteessa käy vieraissa, aina ei ole kyse siitä, että haluaa toista loukata, tai ettei omaa puolisoaan rakastaisi. Vaikka näin niin mieluusti ajatellaan.

Vierailija
14/96 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on vaatinut elämänkokemusta ja omakohtaista kokemusta pettämisestä puolin ja toisin. Ei se ole ollenkaan sama asia, rakastaa jotain ja haluta seksiä jonkun kanssa. Eikä sitä ajattele että haluaa loukata toista. Ei se tarkoita että toinen ei riitä tai että yrittää korvata toisen.

joka on samaa mieltä asiasta Ap:n kanssa! Mä olen myös sitä mieltä, että vaikka parisuhteeseenkin kuuluu seksi, niin miehet ( ja osa naisista) on varsin kykeneviä erottamaan toisistaan seksin ja rakkauden.

Olen myös jo suhteeni alussa tehnyt miehelleni selväksi, että mulle on ok jos hän haluaa käydä vieraissa, rajan vedän siihen että mitään vakavaa suhdetta hän ei voi mun rinnallani pitää.

Miehelläni ei tosin ole mitään haluja käydä vieraissa, ja on itse ehdoton pettämisen suhteen eikä hyväksy sitä, mutta musta oli tärkeä tuoda oma näkökulmani esiin tässä asiassa.

Itse olen taas niitä naisia, jotka pystyvät hyvin erottamaan seksin rakkaudesta, mutta kunnioituksesta nykyistä kumppania kohtaan, tulen pysymään yksiavioisena.

Ja niin, arvostan itseäni kovasti. Arvostan myös miestäni, vaikka hänen maailmankatsomuksensa on erilainen. Ihmiset ovat erilaisia. Ei todellakaan pitäisi heti jyrkästi arvostella Ap:n kaltaista ajatusmaailmaa, koska kyse ei ole itsensä väheksymisestä tai miehessä roikkumisesta.

On hienoa, että tässä jyrkästi mielipiteitä jakavassa asiassa on myös meitä, jotka poikkeamme valtavirrasta.

Ainiin, jos jompikumpi parisuhteessa käy vieraissa, aina ei ole kyse siitä, että haluaa toista loukata, tai ettei omaa puolisoaan rakastaisi. Vaikka näin niin mieluusti ajatellaan.

Vierailija
15/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kirjoittaa vähän samanlaisen tarinan, paitsi pettämis sanan tilalle tulisi "valehtelee".

Vierailija
16/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän sen perheen hajottaa käytöksellään, et sinä.

Olet säälittävä.

Vierailija
17/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies petti kerran, 4v sitten, oltiin oltu 6v yhdessä joten en halunnut heittää kaikkea menemään.

Kumpikin halusi jatkaa ja selvitä siitä. Niin me selvittiinkin, nyt on luottamus palannut ja saatiin oma asunto pari vuotta sitten ja ihana esikoinen on 2,5kk.

En olisi saanut näin ihanaa elämää jos olisin yhden virheen takia heittänyt kaiken menemään.

Nää on tapauskohtaisia ja kummankin pitää olla halukas jatkamaan ja parantmamaan suhdetta ettei toistamiseen tarvitse tehdä samaa virhettä.

Vierailija
18/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet selvästi asian kanssa sinut, ja teidän perheenne toimii silti. Hienoa :)

Olen itse ollut asian suhteen hyvin ehdoton, nuorempana. Samoin mieheni (taitaa olla edelleen). Itse en pettäisi missään olosuhteissa. Mutta olen monesti miettinyt että jos nyt ja tässä tilanteess amieheni jäisi kiinni pettämisestä, niin tuskin olisin hakemassa eroa. Sattuisihan se, mutta jos kyseessä olisi yhden illan syrjähyppy, en olisi valmis hajoittamaan perhettä sen vuoksi. Jos kyseessä sitävastoin olisi pidempi suhde johonkin toiseen selkäni takana, olisi minun hyvin vaikea nähdä meillä yhteistä tulevaisuutta enää.

Vierailija
19/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ympärilläsi varmasti säälivät sinua ja halveksivat miestäsi.

Sinulta puuttuu kokonaan kunnioitus itseäsi kohtaan, sama pätee mieheesi. Onko hienoa olla suhteessa jossa kumpikaan ei kunnioita sinua?

Ja minkälaisen mallin mies antaa lapsillenne?

Entä seksitaudit? Raskaudet? Ei kaikki naiset ehkäise vaikka kuinka muuta väittäisivät.

Mutta onnea valitsemallenne tielle. Älä silti tule tänne ihmettelemään miksi suurin osa naisista vielä kunnioittaa itseään ja heivaa tuollaiset kusipäät pellolle!

Lapset kun eivät erosta rikki mene, älä käytä sitä tekosyynä.

Vierailija
20/96 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni pettäminen ei ole kunnioittamista. Vaikka kyseessä on "vain" seksi niin se on kuitenkin hyvin intiimiä kanssakäymistä. Ainakin itselleni tulisi tunne, että en riitä miehelle ja pettäminen kolhataisi aika syvälle sieluun. Itseni tuntien en varmasti pystyisi antamaan kokonaan miehelleni anteeksi luottamukseni pettämistä (yhden kerran kännissä EHKÄ mutta en jatkuvaa vieraissa hyppimistä) vaan kaivaisin asian esille jokaisen riidan yhteydessä. Siksi eroaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi