Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako Visiblin hitaaseen suoleen? Entä tyrnyöljy?

Vierailija
18.07.2024 |

Ärsyttää käydä kerta pari viikossa kakkoshädällä. Tänäänkin tajusin että viimeksi sunnuntaina päivällä olen käynyt. Ei ole edes hätä eli tuskin tänäänkään tarvii käydä. Turvonnut olo muitutti että ai niin eipä oo ollut kakkoshätä taas aikoihin. Nyt otin pussin pegorionia taas.

Auttaako se visiblin tällaisessa tilanteessa? Tätä jatkunut jo monta vuotta kun puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta.

Ruokavaliosta eli siinäkin varmasti kotain korjattavaa on eli syömisvälit venyy pitkiksi. Tätä on vaikea muuttaa kun en halua kello kädessä syödä vaan silloin kuin on nälkä.  Tämä rytminon itselleni paras eli en ota siitä nyt stressiä. Hedelmiä ja kasviksia kyllä syön ja vettä juon. Veden juontia toki voisi taas lisätä mutta ihan vähintään litra menee huononakin päivänä. Maitoa en juo. Rasvatonta piimää viikoittain samoin kuin laihaa mehua välillä eli valmista mehua tölkistä johon lisään puolet vettä. Puuron syönti pitäisi taas aloittaa. Leipää en syö hirveästi. Viikoittain kuitenkin sitäkin muttei päivittäin. Senkin päälle leikkaan aina ison kasan kurkkua.

Minulla laihdutus menossa ja koitan pitää kalorit pienenä. Hidasta on ja tuntuu ettei mitään saa syödä. En tiedä vaikuttaako sekin ettei vatsa toimi kuten pitää? Joskus nuorena kun laihdutin niin paino putosi kilon viikkovauhtia ja joka aamu kävin kakkoshädällä. Nyt pudonnut reilu 10 kiloa mutta todella hitaasti. Edellistä kiloa pudotin parisen kuukautta eli tällaista junnaamista. 15 kiloa pitäisi vielä saada pois ja tätä menoa siihen menee viisi vuotta! Ja huom! ei se että putoaa hitaasti takaa sitä että paino pysyy paremmin poissa kun vähän kun syö huolettomammin näyttää vaaka heti 2 kiloa plussaa. 

Mutta en kaipaa laihdutusvinkkejä vaan kokemuksia visiblinista tai jostakin muusta vastaavasta. Myös tyrniöljykapselit kiinnostaa kun hoitaa limakalvoja. Myös suoliston limakalvoja? Mulla kuivat limakalvot vähän kaikkialla niin ajattelin että onko suolistonkin? Ja voiko ne edes kuivua? 😅

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liota yön yli Chian siemeniä ja ota niitä pari lusikkaa päivässä.

Vierailija
2/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla, nämä ovat niin yksilöllisiä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin on huijaus. Ihan samaa psylliumjauhetta saatmarketista 70% halvemmalla. Psylliumillekin löytyy miellyttävämmin nieltäviä vaihtoehtoja. Leseet, chia, hamppu...

Vierailija
4/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö liian vähän niin tuossa on lopputulos.

Vierailija
5/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ruokalusikallinen oliiviöljyä joka päivä. Juo heti aamusta tyhjään mahaan 0,5l vettä. Ota Chian siemeniä (liotettuna!!)

Vierailija
6/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet säästöliekillä eli syöt liian vähän. 

Vierailija
7/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syö liian vähän niin tuossa on lopputulos.

Höpö höpö. Kuten kirjoitin niin tätä jatkunut vuosia. Kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin sitten myöhemmin. En ole laihduttanut vuosia kuitenkaan. Vajaan vuoden vasta. Sitä ennen paino nousi melkein 30 kiloa eikä se maha toiminut yhtään sen paremmin tuolloinkaan.

Ap

Vierailija
8/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että olet säästöliekillä eli syöt liian vähän. 

Mistä ihmeestä sinä päättelit että syön liian vähän? En kirjoittanut määristä mitään enkä oikein muistakaan syömisistä.

Täytyy koittaa noita chian sieneniä. Kiitos vinkistä! Haenkin jo tänään niitä. Joskus käytin pellavansiemenruohetta mutten mitään merkittävää apua huomannut. Käytin niitä useita kuukausia. Vettä juon aamuisin kyllä kun otan lääkkeet.

Ap

Vierailija
9/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan maallikkomutulla huutelen, mutta onkohan se sun kilpirauhasen vajaatoiminnan hoito ihan kohdallaan, jos sulla on edelleen siihen sopivia oireita?

Vierailija
10/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan epätoivoista laihduttamista, paino palaa aina lopulta siihen mistä aloitettiin varsinkin kun on aineenvaihduntasairaus ja painoa yritetään säädellä syömällä neuroottisesti kaloreita laskien.

Vierailija
11/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi kuivattuja luumuja 5-6 kpl likoamaan vesilasilliseen, aamulla tyhjään vatsaan syöt. Minulla toimii!

Fructolaxin otat illalla, aamulla vatsa toimii.

Vi-Siblin ei minulla toiminut mitenkään. Sen kanssa täytyy muistaa juoda paljon vettä! 

Joillakin vaan on hidas suolen toiminta. Minä olen tyytyväinen jos spontaanisti toimii pari kertaa viikossa, näin ollut lapsesta asti.

Vierailija
12/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan maallikkomutulla huutelen, mutta onkohan se sun kilpirauhasen vajaatoiminnan hoito ihan kohdallaan, jos sulla on edelleen siihen sopivia oireita?

Arvot ainakin ihan hyvät (siis oikeasti ihan hyvät) ja olokin on hyvä. Paitsi vatsan toiminta. Isommalla annoksella menee yöunet. Nyt tosi pieni annos ollut jo pitkään ja arvot ovat vuosia pysyneet muuttumattomina. 

Ap

Vierailija
13/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan epätoivoista laihduttamista, paino palaa aina lopulta siihen mistä aloitettiin varsinkin kun on aineenvaihduntasairaus ja painoa yritetään säädellä syömällä neuroottisesti kaloreita laskien.

No mitä pitäisi sitten tehdä? Antaa mennä vaan ja syödä kaksin käsin? Enkä laske kaloreita ollenkaan vaan mutulla ja vanhoilla tiedoilla pidän kalorit kurissa. Syön kun on nälkä, annoskoot kohtuulliset ja herkut minimissä. Mutta kuten kirjoitin niin en halua laihdutusvinkkejä, painonhallintavinkkejä enkä kehoituksia olla laihduttamatta. Suoliston toimintaan kaipasin vinkkejä. Onko sulla niitä antaa? Täällä tullut nyt vain tuo chian siemenet joita kokeilen.

Ap

Vierailija
14/15 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi-siblin on kauheaa. En pystynyt sitä syömään. En suosittele. 

Vierailija
15/15 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiwi päivässä ja vältä keitettyä kanamunaa, mulla tehos vatsan toimintaan. Vajaatoiminnalla laihdutus tosi hankalaa. Käy kilpirauhasyhdistyksen sivuilla sieltä saa vertaistukea. Tätä tautia ei ymmärrä ennen kuin sitä itse sairastaa. 30 vuoden sairas kokemuksella kirjoitan.