Miksi kaikki jättää miehen jos mies pettää?
Tottakai pettäminen on väärin, mutta onko toisen pettäminen todella hyvä syy jättää mies ja hajoittaa perhe? Onko se sen arvoista?
mieheni on pettänyt minua jo vuosia, olen tienyt asiasta koko ajan. Mieskin tietää, että tiedän. Hänellä ei ole mitään vakituista toista naista, yhden illan juttuja enemmäkseen. Moni varmaan ajattelee, että olen hullu kun suostun elämään tuon kanssa pettämisestä huolimatta. Hyvin moni vaimo olisi jo asemassani jättänyt miehen. Minä vain en ole, enkä kyllä ole edes harkinnut.
Tietysti miehen pettäminen sattuu, alussa se tuntui paljon kauheammalta kuin nyt. Olen ymmärtänyt, että ei se ole minulta pois jos mieheni hakee tyydytystä jostain muualta. Pettämistä lukuunottamatta suhteemme on hyvä, mies ei lyö, eikä kännää. Huolehtii perheen elintasosta ja on hyvä isä. Pystymme puhumaan kaikesta ja voin aina luottaa mieheni tukeen. Meillä on myös seksiä.
Vaikka mieheni makaa välillä toisten naisten kanssa, niin se on vain seksiä. Mies on itse sanonut, ettei ikinä vaihtaisi perhettämme johonkin toiseen naiseen. Miksi en siis antaisi miehen maata muiden kanssa? Jos alkaisin uhkailemaan miestä pettämisen vuoksi erolla, niin mitä hyvää siinä loppujen lopuksi olisi? Perheemme hajoaisi, pienet lapset joutuisi keskelle eroa. Jos mies lopettaisi pettämisen saisin todennäköisesti kotiin töistä pinna kireällä olevan miehen, joka vonkaisi minulta koko ajan seksiä. Sellaistakaan en halua.
Toki arvostan miehiä, jotka ovat uskollisia, mutta loppujen lopuksi niitä on aika harvassa. Haluan olla realisti, miehet haluavat enemmän seksiä kuin väsyneet kotiäidit, ainakin yleensä. Minulla on kuitenkin hyvä mies, vaikka pettääkin.
Kommentit (96)
En halua elää miehen kanssa, joka ei minua kunnioita. Elän mieluummin yksin kuin miehen kanssa, jonka moraalia en voi hyväksyä. Minun ei ole pakko elää miehen kanssa.
Kirjoituksesta tulee selkeästi esiin, että et arvosta itseäsi. Vaikka miehen pettäminen loukkaa sinua, siedät sitä. Mies tekee miten haluaa ja sinä kärsit, ettei koko perhe joutuisi kärsimään. Naisen, jolla itsekunnioitus on kohdillaan, on mahdotonta ymmärtää. Sellaisia miehiä, jotka eivät petä on paljonkin, suurin osa. Minä en koskaan voisi antaa anteeksi pettämistä, sillä menettäisin kunnioituksen miestä kohtaan, ja se on vielä pahempi asia kuin luottamuksen menettäminen.
Täytyypä kyllä juttusi jälkeen soittaa miehelleni jahka hänen lentonsa laskeutuu (työmatkalla) että olen varsin onnellinen siitä, miten kunnon mies mulla on=)
Komppaan sitä, joka sanoi että miehesi teidän perheenne hajottaa, et sinä. Mies ei kunnioita eikä rakasta sinua, piste.
Pettämisestä huolimatta perheemme on onnellinen, ja olen onnellinen itsekin. Tietysti kaikki toivovat täydellistä suhdetta, mutta todellisuudessa ei ole olemassakaan täydellistä miestä. Jokaisessa suhteessa on vikansa ja ongelmat. Meidän suhteen "vika" on pettäminen. Ja kyllä kunnioitan itseäni.
Se että hyväksyn miehen pettämisen, ei tarkoita sitä, että itsetuntoni olisi nollassa. Hyväksyn sen, koska en halua hajoittaa perhettäni. Tietysti voisin ottaa miehestä eron ja etsiä miehen joka ei petä ja on muutenkin minulle sopiva, mutta se ei todellakaan ole niin yksinkertaista, kun mukana on myös lapsia.
Vaikka mieheni pettää minua niin uskon hänen siitä huolimatta rakastavan minua, ei pettäminen poista rakkautta. Rakkautemme ei ole mitään ensihuuman jalat alta vievää, vaam enemmänkin, kumpanuutta, vuosien aikana kokemamme surut ja ilot yhdistävät meitä.
ap
täällä nyt luullaan ettei kukaan petä ja lässyn lässyn. Ei tarvitse kuin katsoa tilastoja... Kaikkea ei tarvitse tietää eikä miestä jättää. Mitenköhän moni olisi enää naimisissa, jos jokaisesta pettämisestä oltaisiin erottu?
Vaikka mieheni pettää minua niin uskon hänen siitä huolimatta rakastavan minua, ei pettäminen poista rakkautta. Rakkautemme ei ole mitään ensihuuman jalat alta vievää, vaam enemmänkin, kumpanuutta, vuosien aikana kokemamme surut ja ilot yhdistävät meitä.
ap
Oikeasti se mies rakastaa vain itseään. Sinä suot suuressa rakkaudessasi miehellesi vapauden elää kuten tämä haluaa, viis muusta perheestä. Sinä elät taas siten kuin mies haluaa, suhteessa jossa on ihan ok pettää. Kaiken tämän sinä perustelet sillä, että teillä on lapsia joilta ei voi perhettä hajoittaa. Ikävä kyllä oikeasti teidän perheenne on jo hajonnut, mies elää omaa elämäänsä ja sinä omaasi.
joka on samaa mieltä asiasta Ap:n kanssa! Mä olen myös sitä mieltä, että vaikka parisuhteeseenkin kuuluu seksi, niin miehet ( ja osa naisista) on varsin kykeneviä erottamaan toisistaan seksin ja rakkauden.
Olen myös jo suhteeni alussa tehnyt miehelleni selväksi, että mulle on ok jos hän haluaa käydä vieraissa, rajan vedän siihen että mitään vakavaa suhdetta hän ei voi mun rinnallani pitää.
Miehelläni ei tosin ole mitään haluja käydä vieraissa, ja on itse ehdoton pettämisen suhteen eikä hyväksy sitä, mutta musta oli tärkeä tuoda oma näkökulmani esiin tässä asiassa.
Itse olen taas niitä naisia, jotka pystyvät hyvin erottamaan seksin rakkaudesta, mutta kunnioituksesta nykyistä kumppania kohtaan, tulen pysymään yksiavioisena.
Ja niin, arvostan itseäni kovasti. Arvostan myös miestäni, vaikka hänen maailmankatsomuksensa on erilainen. Ihmiset ovat erilaisia. Ei todellakaan pitäisi heti jyrkästi arvostella Ap:n kaltaista ajatusmaailmaa, koska kyse ei ole itsensä väheksymisestä tai miehessä roikkumisesta.
On hienoa, että tässä jyrkästi mielipiteitä jakavassa asiassa on myös meitä, jotka poikkeamme valtavirrasta.
Ainiin, jos jompikumpi parisuhteessa käy vieraissa, aina ei ole kyse siitä, että haluaa toista loukata, tai ettei omaa puolisoaan rakastaisi. Vaikka näin niin mieluusti ajatellaan.
Erot ovat sallittuja. Maissa, joissa ero ei ole hyväksyttävä ratkaisu, sivusuhteet sallitaan yleisemmin.
Meillä on vaan sellainen kulttuuri ja ihanne, että arvostetaan uskollisuutta ja voidaan jopa varsin hyvin siirtyä uskollisesta parisuhteesta toiseen tietyin väliajoin
Ymmärrän ap:n ajattelua, jos perheen yhdessä pitäminen on parisuhdetta tärkeämpi, niin noinhan se menee. Eri asia mitä teille sitten tapahtuu kun lapset ovat isoja ja lentävät pois pesästä. Parisuhteenne toimivuus ja dynamiikka joutuvat uuteen testiin, halutaanko sitä enää säilyttää.
Meillä mies petti ja minä jätin, mutta pettämisen taustalla oli rakastuminen toiseen, joten oliko minulla vaihtoehtoja? Ei.
Mun mielestäni tuo on todella hyvin ajateltu ja perusteltukin.
Mä vähän ihmettelen näitä, jotka höpisee, ettei ap:llä olisi itsekunnioitusta tms. Ap:n mies vain paneskelee silloin tällöin, kun sattuu helppo kohdalle. Eli kyse ei ole mistään tunteista. Tuo on ihan pelkkä pano. Täällähän aina sanotaan, että kaikki miehet pettää, joten miksi vaihtaa? Jos muuten on kaikki kerran hyvin?
Eikös esim. Ranskassa ole aika tavallista, että miehillä on vieraita naisia ja vaimot tietää, mutta katsoo sormien läpi?
Ei se ukko siitä kulu, että käy vieraissa. Pääasia, että muistaa käyttää kortsua, eikä tuo tauteja kotiin.
tämän aloituksen kirjoitti se pettävä mies itse.
tämän aloituksen kirjoitti se pettävä mies itse.
Miehen ja naisen tyylissä kirjoittaa on iso ero. Ja ap on nainen!
sitten jos ja kun sinä itse petät miestäsi sen yhden ainoan kerran, niin miehesi hakee välittömästi avioeroa ja siitä tulee likainen, raivoisa ero. :(
Sitä en mitenkään voi käsittää, mutta ehkä minun ei tarvitsekaan.
Minusta seksi jonkun muun kanssa on niin loukkaavaa kuin olla ja voi. Mies ei voi olla täysin mukana elämässänne, jos koko ajan haluaa seksiä muualatakin. Mitäköhän tuollaisen miehen päässä oikein liikkuu, vai liikkuuko mitään?
Mieluummin olisin köyhä yh kuin elintason takia luopuisin osasta itseäni moisen takia.
mutta sanon silti tämän: Oletko valmis siihenkin, että jonain päivänä miehesi rakastuu näihin naisiinsa siinä määrin, että jättää sinut, jota ei muutenkaan rakkaudessa kunnioita?
Ja sitten jäät elämäsi kanssa. Muistat vuotesi, jolloin hänen käytöstään siedit, mutta jälkikäteen se näyttäytyykin hukkaan heitettynä aikana. Jonka olisit voinut käyttää ihmisen kanssa, joka rakastaa sinua täydemmin.
Jatka toki jos haluat, ja jos uskot ettet myöhemminkään kadu valintojasi, oli edessä mitä tahansa.
sitten jos ja kun sinä itse petät miestäsi sen yhden ainoan kerran, niin miehesi hakee välittömästi avioeroa ja siitä tulee likainen, raivoisa ero. :(
Mutta jokainenhan määrittelee ne parisuhteensa rajat itse. JOs ap on onnellinen noin että tietää että hän ei pelkästään riitä miehelleen, niin mitäs me ollaan asiaa moittimaan. Heidän välinen asiahan tuo on.
Useimmathan haluaa parisuhteen joka perustuu uskollisuudelle ja ennenkaikkea toisen kunnioittamiselle. Jos ei olla avoimesta suhteesta sovittu niin tottakai se toisten nussiminen satuttaa.
Sitä en mitenkään voi käsittää, mutta ehkä minun ei tarvitsekaan.
Minusta seksi jonkun muun kanssa on niin loukkaavaa kuin olla ja voi. Mies ei voi olla täysin mukana elämässänne, jos koko ajan haluaa seksiä muualatakin. Mitäköhän tuollaisen miehen päässä oikein liikkuu, vai liikkuuko mitään?
Mieluummin olisin köyhä yh kuin elintason takia luopuisin osasta itseäni moisen takia.
Ja minut leimattiin naiiviksi ja sinisilmäiseksi. Olen silti sitä mieltä, itse en pettämistä miehelleni anteeksi antaisi. Minusta on muuten sivumennen sanoen hassua nämä tilastojen tuijottajat; tilastojen mukaan läheskään kaikki eivät petä. Minulla on ollut tuuria ja olen saanut miehen, jolle minä ainoastaan riitän. Jos kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri, ei kannata manata sitä epäonnea muille ja selittää omaa suhdettaan jotenkin paremmaksi kuin se onkaan.
miehesi ei kunnioita eikä rakasta sinua. Hän polkee suhdettanne ja sinua koko ajan alaspäin ja sinä kuvittelet olevasi jotenkin hieno ja jalo ihminen kun pidät perhettänne kasassa vaikkei miehesi selvästikään ole siitä kiinnostunut. Sääliksi käy sekä sinua että lapsianne=(
TALOUDELLISESTI riippuvainen. JA näin mies käyttää tuota materiaalista riippuvuussuhdetta hyväkseen.
Ap, sinäkin käytät sanaa PETOS et vaikkapa avointa suhdetta jne.
Sitähän se juurikin on petos.
Miksi ihmeessä olisin ihmisen kanssa joka ei arvosta minua pätkääkään vaan olen joku taloudenhoitaja/ paperivaimo? On todella surullista että joku pitää itseään niin arvottomana etä antaa miehen tehdä tuollaista itselleen. Millaisen naisen mallin ap antaa lapsilleen?
eikä kolme tai useampi ole pari. Lisäksi pettäminen on loukkaavaa, eikä rakastavassa suhteessa halua loukata toista. Valtaosa ei siis mistään hinnasta haluaisi elää tuollaisssa suhteessa.
Sinun kohdallasihan ei kyse enää ole pettämisestä, koska mies tekee sitä sinun hyväksynnälläsi. Hyvä jos olet elämääsi tyytyväinen tuollaisena ja olet onnellinen, miksi sitä silloin pitäisi muuttaa? Toivottavasti miehesi kuitenkin käyttää kondomia muiden kanssa ollessaan, jotta et saa tauteja. Ja toivottavasti lapsenne eivät tiedä tuosta, jotta eivät saa mallia, että tuo olisi tavallinen parisuhde. Itse et ilmeisesti samaa oikeutta vieraisiin kaipaa kuin miehesi? Ja miehesi varmaan sen sinullekin sallisi?